Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Studie stoppen, collegegeld betalen?

+6
Lotus_
blondje1313
GreenGrass
Sneeuwvlok
Possom
TukTuk
10 plaatsers

Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 10:15

Ik kan het niet helemaal vinden op de site van DUO - IB-Groep, dus hier maar eens een poging doen.
Stel ik stop deze maand als tweedejaars Hbo student met mijn studie, moet ik dan het gehele jaar collegegeld betalen of is daar een regeling voor?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  TukTuk di 4 okt 2011 - 10:24

Volgens mij is dat alleen in het eerste jaar dat je dan maar een gedeelte moet betalen, maar ik zou morgen gewoon even DUO bellen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Possom di 4 okt 2011 - 10:27

Volgens mij betaal je naar rato.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 10:28

In het eerste jaar heb je inderdaad tot februari om te stoppen en dan zet DUO de verkregen stufi om tot een gift.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Possom di 4 okt 2011 - 10:37

Dat gaat om stufi, dat jaar krijg je iig terug ja. Maar dit gaat om collegegeld.
Let er wel op dat je langstudeerteller gewoon geteld blijft, als je op 30 september ingeschreven stond telt dat als een heel jaar.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 10:38

Hm ja dat is ook zo. Ben er niet helemaal bij. Ik weet niet hoe dat het eerste jaar met collegegeld zit. Maar het gaat nu dus ook om het tweede jaar dus niet zo zeer van belang hoe het zit met een eerste jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Sneeuwvlok di 4 okt 2011 - 10:39

Het is iets met 1/16 van het deel dat je nog tegoed hebt geloof ik.. Je krijgt wel geld terug, maar niet alles
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 11:03

Ik heb dit kunnen vinden:

De student heeft na uitschrijving van de opleiding(en) aanspraak op terugbetaling van het betaalde wettelijk collegegeld naar rato over de resterende maanden dat de student gedurende dat studiejaar niet is ingeschreven.


Dus dan betaal je alleen de maanden dat je ingeschreven stond? De rest krijg je volledig retour zonder inhoudingen?
(Even dubbel checken)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  GreenGrass di 4 okt 2011 - 19:09

Elke maand is 1/10 van het collegegeld ongeveer. Als je nu alles stop zou zetten, dan kan je 8/10 van het collegegeld terugkrijgen (volgens mij via je onderwijsinstelling).
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  blondje1313 di 4 okt 2011 - 19:58

Volgens mij krijg je alleen terug als je afgestudeerd bent, niet als je vrijwillig stopt

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Lotus_ di 4 okt 2011 - 20:18

Toen ik in 2007 stopte met mijn studie in het 2e jaar heb ik gewoon al het collegegeld moeten betalen en niets terug gekregen. Toen was het zo dat je alleen inderdaad in het eerste jaar kon stoppen voor februari en dan je collegegeld terug krijgen.
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Phileine di 4 okt 2011 - 21:01

Het is sinds vorig jaar in ieder geval zo dat je het betaalde collegegeld terug krijgt. Je betaalt tien maanden, dus ik denk dat je dan 80 procent van het betaalde geld gerestitueerd krijgt.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Verde di 4 okt 2011 - 21:46

Ik ben dit voorjaar gestopt met m'n studie, en voor zover ik me kan herinneren moet je wel een "geldige" reden hebben om voor terugbetaling in aanmerking te komen. Maar dat weet ik niet 100% zeker, omdat ik die reden dus wel had.
Ik zou voor de zekerheid even bellen met DUO.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 1:01

De terugbetaling gaat inderdaad via de onderwijsinstelling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  _Femme wo 5 okt 2011 - 1:10

Ik ben vorig jaar ook gestopt in het 2e jaar van mijn HBO-opleiding. Dit was in maart, toen heb ik de maanden waarin ik daarna geen studie gevolgd heb tot het eind van het schooljaar het geld teruggekregen van de onderwijsinstelling.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  girli wo 5 okt 2011 - 2:31

Meeste onderwijsinstellingen hebben een FAQ, daar zal het vast in staan. Ik weet niet in hoeverre dit kan verschillen per instelling. Voor zover ik weet krijg je per maand 1/10 terug, omdat je juli/augustus sowieso moet betalen.

Ik snap alleen waarom je hiervoor DUO zou moeten bellen. Collegegeld betaal je aan school, niet aan DUO. Studiefi moet je sowieso stopzetten mocht je die nu ontvangen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 3:13

Dankjewel Femme!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studie stoppen, collegegeld betalen? Empty Re: Studie stoppen, collegegeld betalen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum