Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Studie frustratie

2 plaatsers

Ga naar beneden

Studie frustratie Empty Studie frustratie

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 21:39

Herkenbaar? Ik ben pas net weer begonnen na de vakantie maar ik loop nu alweer tegen zoveel muren aan dat ik het alweer beu ben. Ik moet een aantal toetsen en opdrachten inhalen. Voor de toetsen had je je blijkbaar ergens tussen eind juli en begin augustus moeten inschrijven, heel handig ook midden in de vakantie. Daar was ik dus niet van op de hoogte, melding gedaan bij de examencommissie, maar zij zien geen noodzaak om mij alsnog deel te laten nemen aan de toets grrr. Hallo studievertraging die alsmaar op lijkt te lopen. Ik zie het heel even niet meer zitten, nog zoveel te doen! Gelukkig heb ik vanmiddag een start overleg met mijn SLB'er om alles weer in kaart te brengen, hopelijk lost dat het een en ander op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studie frustratie Empty Re: Studie frustratie

Bericht  Blond di 4 sep 2012 - 7:20

Ik ben gelukkig een jaar geleden afgestudeerd, maar ik herken je vertraging. Je doet zeker HBO? (op het WO had ik er namelijk geen last van). En de eerste weken komt er zoveel op je af dat je direct weer toe bent aan 6 weken vakantie. Al die dingen die weer gestart moeten worden, docenten die de helft nog niet snappen, systemen die in de zomer worden veranderd, het leverde mij ook behoorlijk veel stress en irritatie op.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie frustratie Empty Re: Studie frustratie

Bericht  Chocolate Cookie di 4 sep 2012 - 8:51

Ik heb ook echt last van studiefrustraties. Mijn afgelopen examens gingen allemaal niet goed. En niet eens door mijn fout. Maar door technische problemen op de computer. Zo slecht! Er was niets of niemand die ik kon bereiken of wist waar ik wel moest zijn om hierover te kunnen klagen. Na lang bellen en moeilijk doen is het uiteindelijk gelukt en heb ik gisteren (na zo'n half jaar) gehoord dat ik alle examens vergoed krijg. Dat is dan opzich al fijn.

Maar ik ben er dan nog niet. Want ik moet nog steeds een stage afronden. Ik heb in het afgelopen half jaar bij 2 bedrijven rondgelopen. Waarvan 1 grote online reisbureau. Hier moest ik weg omdat ik eigenlijk niet snel genoeg ingewerkt was. Ik werd er aangenomen als stagiair, maar behandeld als medewerker en moest ook zo presteren. Ik heb van hun nooit mijn uren ondertekend gekregen... Dus kon weer van voor af aan beginnen.
Daarna vond ik, vrij snel, weer een stage. Ik wist eigenlijk niet goed wat ik ervan moest denken, het was een klein onafhankelijk reisbureau. Hier heb ik in totaal een maandje gezeten. En het was echt verschrikkelijk. Geen begeleiding, weinig te doen en zat dus vaak uit mijn neus te eten, de manier van klantencontact was lichtelijk vreemd en daarnaast was de benadering van de stagebegeleider naar mij toe echt onacceptabel. Hier kon ik eigenlijk niet echt goed leren.
Ik heb na lang wikken en wegen besloten weg te gaan. Ook daar heb ik weer geen uren afgetekend gekregen. Sterker nog, er was niet eens een contract voor mij.

En nu? Ik vind geen stage meer wat met een redelijke reistijd is. Mad

*klaagmodus uit*
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie frustratie Empty Re: Studie frustratie

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 9:39

Vervelend Sad Is dat trouwens op meer hogescholen zo dat je je moet inschrijven voor een toets?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studie frustratie Empty Re: Studie frustratie

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 21:29

Hbo inderdaad. Inmiddels heeft mijn SLB'er kunnen regelen dat ik toch gewoon deel kan nemen aan het merendeel van de toetsen. Dat scheelt me in elk geval al iets. Al blijven er dan nog drie taken staan die ik niet per direct kan inhalen.

Herkenbaar ook met systemen die veranderen. Ik zie nu telkens na een zomervakantie weer een andere website waar de leerstof op verschijnt. Ook nog veel onduidelijkheden bij docenten, laat staan dat ze iets weten van de totale opdrachten die in een kwartiel lopen.

Cookie, wat een gedoe met je stages. Dan zakt je de moed ook wel in de schoenen. Is een stage bij een reisbureau de enige optie of zou je ook op een ander bedrijf terecht kunnen?

Yasmin, geen idee of dat elders ook zo is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studie frustratie Empty Re: Studie frustratie

Bericht  Chocolate Cookie wo 5 sep 2012 - 4:14

Megara; Fijn dat je de meeste toetsen nu dus alsnog kunt afnemen. Wel raar regelt, dat je je moet inschrijven. Het lijkt me toch niet meer dan logisch dat je zo'n toets doet?

Stage kan ook ergens anders, op bijv. de afdeling Verkoop van een touroperator. Maar die zitten (veel) te ver weg. Of geen vacatures naar een stage. Dus ja, wat dat betreft zakt de moed flink in mijn schoenen...
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Studie frustratie Empty Re: Studie frustratie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum