Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help ! Stomme studie ook bah

+5
Geluk
sanne-84
girli
Joontjuh
SarahKey
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 23:02

Over 3 weken is mijn examen (over geneesmiddelen) en ik heb er echt een hard hoofd in dat ik ga slagen. Het is gewoon zo veel en zo moeilijk allemaal. Daarnaast kan ik gewoon moeilijk tijd vinden om uberhaupt te kunnen leren. Ik moet deze week veel werken, heb een dreumes die m'n aandacht vraagt, ik ben zelf doodop, m'n man moet de nu en de komende 2 weken 6 dagen werken en ik kan me gewoon niet goed concentreren. Mijn zoon slaapt 2 uurtje overdag en in die 2 uurtjes moet ik en m'n huishouden op orde houden en dus nog studeren. Ik ben 5 jaar niet meer naar school geweest en het leren valt me gewoon erg zwaar (wat ik dus niet heb verwacht). Als ik zak kost het mij ook nog eens 130 euro en dat kan ik nu echt niet missen bah

Iemand tips op het een beetje op orde te houden? M'n kind naar een oppas brengen is geen optie. Of ze zijn op vakantie of passen al op als ik moet werken. Ik zie het ff niet meer zitten *snif* Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 23:04

En je vriend heeft geen mogelijkheid om zich even aan te passen zodat jij kan leren. En kun je niet even het huis het huis laten, en in de middag toch even gaan leren nu, omdat dat gewoon belangrijk is voor je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 23:06

Ja alleen op zondag. Voor de rest is hij weg van 8.00 tot 19.00. Het is vakantietijd op zijn werk en dan is het gebruikelijk dat hij samen met 3 personen deze periode 3 weken lang 6 dagen moet werken. Pff niet leuk Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  SarahKey ma 8 aug 2011 - 23:33

Ik zou alleen het hoognodige doen in het huishouden de komende 3 weken.
De rest komt erna wel.

Of in de twee uurtjes dat je zoontje slaapt 's middags huishouden doen en boodschappen oid.
En 's avonds als hij slaapt flink blokken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Joontjuh ma 8 aug 2011 - 23:50

Is het geen idee om je kleintje een dagje naar opa en oma te brengen of naar vriendin?
Op deze manier heb je al 1 dag om te blokken, misschien zelfs wel 2 of 3, dan ben je in ieder geval alweer wat verder.

De situatie is nu helaas niet anders voor je en opa's en oma's vinden het altijd hartstikke leuk hun kleinkind te zien.
Jij hebt even wat rust om te studeren en zij hebben een leuke dag.
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Veghel

http://www.jonisbadeendjes.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  girli ma 8 aug 2011 - 23:53

Pak steeds een klein beetje om te doen. Als je van jezelf verwacht dat je 200 pagina's per dag doet, is het gedoemd om te mislukken.

Is het mogelijk om elke dag een vast tijdstip te reserveren? Je zei dat je kindje nog slaapt overdag (2 uurtjes). Kun je die tijd niet verdelen in een uur huishouden en een uur studeren?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  sanne-84 di 9 aug 2011 - 1:33

ik zou dan denk ik ook even wat minder het huishouden doen. een week niet stoffen kan best, of anders een keer met de franse slag.. en als je even een dag hebt dat je niet kan concentreren vooral niet doorgaan. doe dan iets in het huishouden en probeer het de volgende dag weer (of op een later tijdstip)
succes!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Geluk di 9 aug 2011 - 4:23

Inderdaad even iets minder secuur op het huishouden zijn en je zegt dat je veel moet werken, zijn daar ook lange dagen bij? Kun je dan bijvoorbeeld ook een uurtje studeren tijdens je lunchpauze? Alle uurtjes zijn mooi meegenomen toch?

Ik ben trouwens wel benieuwd om wat voor geneesmiddelen examen het gaat. Apothekersassistente? Drogisterijwerk?

Geluk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 4:29

Sowieso je vriend het huishouden 's avonds laten doen. Dan kun je 's middags(op een vrije dag) en 's avonds studeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  SarahKey di 9 aug 2011 - 5:10

Elodie schreef:Sowieso je vriend het huishouden 's avonds laten doen. Dan kun je 's middags(op een vrije dag) en 's avonds studeren.

Ditzou ik dus echt niet vragen aan iemand die al 6 dagen van 8 tot 19:00 uur werkt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  girli di 9 aug 2011 - 5:16

SarahKey schreef:
Elodie schreef:Sowieso je vriend het huishouden 's avonds laten doen. Dan kun je 's middags(op een vrije dag) en 's avonds studeren.

Ditzou ik dus echt niet vragen aan iemand die al 6 dagen van 8 tot 19:00 uur werkt.
+ 1! Bovendien zou mijn vriend dat ook niet trekken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:59

SarahKey schreef:
Elodie schreef:Sowieso je vriend het huishouden 's avonds laten doen. Dan kun je 's middags(op een vrije dag) en 's avonds studeren.

Ditzou ik dus echt niet vragen aan iemand die al 6 dagen van 8 tot 19:00 uur werkt.
Nouja ze verwacht dan vast niet dat ie de keukenkastjes uitsopt en de ramen lapt. Maar gewoon de standaard dingetjes moet kunnen toch?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  SarahKey di 9 aug 2011 - 6:32

keertje stofzuigen prima, maar ik vind niet dat iemand die zoveel werkt dat ook nog eens het hele huishouden moet doen. Na zoveel uren werk zit je graag met je zoon wat te spelen en te relaxen op de bank oid lijkt mij.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  sanne-84 di 9 aug 2011 - 7:06

ik vind idd ook niet dat je dat kunt vragen. als jezelf teveel bezig bent met oa studie en het daardoor niet haalt, hoeft je partner het ook niet te doen die al weet ik het hoeveel uur werkt. dan maar ff weinig in het huishouden doen..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 7:07

Kun je je examen niet uitstellen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 7:10

sanne-84 schreef:ik vind idd ook niet dat je dat kunt vragen. als jezelf teveel bezig bent met oa studie en het daardoor niet haalt, hoeft je partner het ook niet te doen die al weet ik het hoeveel uur werkt. dan maar ff weinig in het huishouden doen..
Maar er zijn altijd wel wat dingen die moeten gebeuren, helemaal met een kind. En nee, ik vind niet dat als zij het zo druk heeft, hij 's avonds maar lekker op zn gat kan gaan zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 7:13

Elodie schreef:
sanne-84 schreef:ik vind idd ook niet dat je dat kunt vragen. als jezelf teveel bezig bent met oa studie en het daardoor niet haalt, hoeft je partner het ook niet te doen die al weet ik het hoeveel uur werkt. dan maar ff weinig in het huishouden doen..
Maar er zijn altijd wel wat dingen die moeten gebeuren, helemaal met een kind. En nee, ik vind niet dat als zij het zo druk heeft, hij 's avonds maar lekker op zn gat kan gaan zitten.

Vragen staat vrij, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 7:22

Op tijd naar bed zodat je overdag genoeg energie hebt en dan in de uurtjes dat hij slaapt flink blokken. Ik heb op die manier in 3 weken tijd eens een boek van 500 blz er doorheen gejaagd. Was wel aanpoten maar als je hard werkt te doen. Huishouden komt wel weer, het is echt geen ramp als dat wat minder is de komende 3 weken. En idd, je man kan savonds wel even een wc schoonmaken of even stofzuigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  sanne-84 di 9 aug 2011 - 9:19

Lize schreef:
Elodie schreef:
sanne-84 schreef:ik vind idd ook niet dat je dat kunt vragen. als jezelf teveel bezig bent met oa studie en het daardoor niet haalt, hoeft je partner het ook niet te doen die al weet ik het hoeveel uur werkt. dan maar ff weinig in het huishouden doen..
Maar er zijn altijd wel wat dingen die moeten gebeuren, helemaal met een kind. En nee, ik vind niet dat als zij het zo druk heeft, hij 's avonds maar lekker op zn gat kan gaan zitten.

Vragen staat vrij, toch?

tuurlijk zijn er altijd dingen die gedaan moeten worden, maar die zijn over het algemeen vrij snel gedaan (toilet, stofzuigen), dat kunnen beide partners ooik doen. maar de grotere dingen (het echt goed poetsen) moet dan maar ff met de franse slag, daar kun je de man ook niet voor vragen met die werkdagen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 20:21

Lize schreef:Kun je je examen niet uitstellen?

Nee helaas.

En wat het huishouden betreft doet hij doordeweeks wel de kleine dingen zoals het vuilnis weg brengen en op zondag doet hij wel meer. Maar die van mij zal echt no way de wc pot gaat scobben hoor laughcry Dus er blijven echt gewoon dingen over voor mij doordeweeks zoals stofzuigen. En hij wil natuurlijk als hij s'avonds thuis komt eerst met zijn zoon bezig zijn. En als hij om half 8 op bed ligt dan wordt er hier niet meer gestofzuigd. We wonen in een appartement en hij wordt echt wakker van de stofzuiger.

Ik probeer nu iedere dag iets te doen. Als ik vrij ben en S. ligt op bed kan ik 2 uurtjes studeren en s'avonds werk ik er ook nog een uurtje aan. En als ik moet werken werk ik er alleen s'avonds een uurtje aan. Meer tijd kan ik er gewoon echt niet aan kwijt. Ik moet nu nog 40 blz uit m'n hoofd knallen + opdachten maken op de comnputer en het examen is over 22 dagen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 22:58

Ik weet niet hoe makkelijk jij leert, maar dat moet toch zat kunnen als jij er een uur per dag aan zit? Ik vind het trouwens erg egoïstisch van je man dat hij geen wc potten schoonmaakt en al helemaal apart dat jij dat accepteert. Kom nou zeg, je hebt toch een gelijkwaardige relatie..? Hij plast en poept ergens anders dan ofzo dat hij vindt dat hij geen doekje over de wc hoeft te halen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 23:07

Nou zo apart is dat volgens mij niet hoor. Kom op hij werkt gemiddeld zo'n 45 uur in de week en ik 16 (deze week meer) en dan hoeft hij van mij echt niet veel in het huishouden te doen hoor. Ik denk dat bij 90% van de gezinnen de vrouw het meeste doet in het huishouden en dat daarvan ook weinig mannen het toilet schoonmaken. Maar ontopic het moet idd haalbaar zijn en ik ga gewoon m'n uiterste best doen !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 23:10

Hier zou het dan toch echt zo zijn dat ondanks dat mijn man fulltime werkt, hij een flink deel van het huishouden over zou nemen. Het is eenmalig, het is een paar weken, jij hebt een deadline en je moet het halen. Dan lijkt het mij simpel.

En dan bedoel ik niet dat hij tot middernacht in de weer moet zijn maar een half uur na het werk moet toch kunnen, dingen waar je zoon niet wakker van wordt.

Dat jij normaal meer doet vind ik ook logisch want jij bent gewoon meer thuis, maar de situatie is nu toch even anders?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Rovine di 9 aug 2011 - 23:27

Vriend en ik werken beide 40+ uur en huishouden gebeurt nog steeds. Soms hebben we doordeweeks geen zin, maar even actief doen met zijn tweetjes in het weekend en binnen 2 uur is ook alles aan kant.

Misschien is het een ideetje elke avond een uur vroeger naar bed te gaan en daar nog wat lezen?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 23:30

James schreef:Ik weet niet hoe makkelijk jij leert, maar dat moet toch zat kunnen als jij er een uur per dag aan zit? Ik vind het trouwens erg egoïstisch van je man dat hij geen wc potten schoonmaakt en al helemaal apart dat jij dat accepteert. Kom nou zeg, je hebt toch een gelijkwaardige relatie..? Hij plast en poept ergens anders dan ofzo dat hij vindt dat hij geen doekje over de wc hoeft te halen?

Ik denk toch zeker wel dat 30% van de mannen in de westerse wereld nog nooit een wc pot hebben schoongemaakt :P

Ik maak bijv echt geen putjes schoon (in de douche of in de gootsteen) dan moet ik echt kotsen. (nare ervaring gehad op mijn werk vroeger laughcry ).. Prima, mijn vriend poetst geen plee's ik geen putjes.. En we zijn weer gelijkwaardig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help ! Stomme studie ook bah Empty Re: Help ! Stomme studie ook bah

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum