Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Druk om je heen op je werk

+4
Jeanette
Zora
Lejow
SleepingBeauty
8 plaatsers

Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Druk om je heen op je werk

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 7:55

Hebben jullie dat wel eens, en kunnen jullie daar goed tegen?

Ik zit op een kamer met 2 collega's en bij ons is het altijd lekker rustig. Op de kamer tegenover ons, zitten onze 4 collega's van de debiteuren- en crediteurenadministratie. Daar is het vaak heel onrustig. Er wordt vooral heel hard gepraat en gelachen en dat duurt soms echt lang. Vaak maakt dat me niet uit, maar soms (zoals vandaag) kan ik dat echt helemaal niet hebben. Dan klinkt het zo hard in mijn oren en kan ik me absoluut niet concentreren op wat ik aan het doen ben.

Een van mijn collega's van de "overkant" zit 2 dagen in de week bij ons, zoals vandaag. Een andere collega komt regelmatig bij haar op de kamer langs, dus die stond nu bij ons. Zij praat ook al zo vreselijk hard, en op een gegeven moment kreeg ik bijna de neiging mijn vingers in mijn oren te doen. Als ze aan de overkant zo'n herrie maken, doe ik meestal onze deur dicht en dan heb ik er geen last meer van.

Ik vraag me af of dat meer mensen hebben, dat je er het ene moment prima tegen kan, maar er het andere moment echt last van hebt. En zeggen jullie er dan iets van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  SleepingBeauty di 10 jan 2012 - 8:10

Ik heb het soms, maar wij zitten soms met z'n 8en in 1 computer hok. (ik werk in de zorg en wij hebben niet echt een kantoor, maar een computer hok)
Als mensen daar dan gaan overleggen of telefoneren, dan wordt je er ook helemaal kriegel van soms, ik heb er vooral last van als ik even snel wat in elkaar moet typen of na moet kijken dan ben ik snel afgeleid door lawaai.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 8:16

In mijn laatste baan zaten we met alle afdelingen op 'één vloer'. De wanden waren gemaakt van kasten, waarin we onze eigen documentatie en sores opruimden. Ik ben vrij stil. Altijd zoveel mogelijk met mijn werk bezig. Maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat er verderop gelachen, gepraat en gestoeid werd. Moet zeggen dat ik dan alleen even opkeek, me omdraaide naar mijn collega, ook een grapje maakte en weer verder ging met werken. Ik kan me er kennelijk goed voor afsluiten.

Edit; Mijn eerste leidinggevende heeft een ontzettend schelle stem. Zo zaten ze naast me te kletsen met meer managementleden. En een lol dat ze hadden. Zo'n lol dat ze een opmerking maakte over iets dat mijn klant, die ik op dat moment aan de telefoon had, niet had mogen horen. Nadat hij vertelde wat hij had gehoord, heb ik de klant in de wacht gedrukt en mijn leidinggevende vriendelijk doch dringend verzocht om óf ergens anders te gaan praten of heel stil te doen. De keren dat het erop gebeurde hoefde ik alleen maar met mijn wijsvinger naar mijn mond om haar duidelijk te maken dat ze zich stil moest houden. Want ik kan niet naar een klant luisteren als mijn leidinggevende er bovenuit tettert. En al helemaal mijn werk niet goed doen, als mijn leidinggevende even the ins and outs van het bedrijf verteld, terwijl de klant zit mee te luisteren. Is absoluut niet handig.


Laatst aangepast door Maura op di 10 jan 2012 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Lejow di 10 jan 2012 - 8:18

Nee geen last van eigenlijk. Maar sta dan ook voor een klas met 27 kleuters, daar is het het grootste gedeelte van de dag een 'herrie' eigenlijk..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Zora di 10 jan 2012 - 8:31

Ik kan me best goed afsluiten gelukkig. Zit op een heel centrale plek waar alle 40 werknemers meerdere keren per dag langskomen. Soms willen ze ook allemaal kletsen, dat is wel eens lastig, maar meestal heb ik het gewoon ook druk dus dan snappen ze dat snel genoeg. Enige waar ik echt last van heb; mijn naaste collega is nogal een ' viswijf'. Totaal niet qua uiterlijk of persoonlijkheid maar ze heeft een heel plat accent en schreeuwt echt bijna altijd, of nouja voor haar is dat gewoon praten... Met name als ze aan de telefoon zit, dan kan ik mijn eigen telefoontjes niet eens horen. Pff!

Tegen haar zeg ik wel eens voor de grap dat ze niet zo moet schreeuwen, schreeuwlelijk, maar niet heel serieus. Ze weet het zelf ook... als er maar collega's bij mij blijven staan om te kletsen, maar inmiddels ook niet meer tegen mij maar tegen elkaar dan zeg ik er ook wat van. Doe dat maar even een paar meter verderop laughcry
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 19:46

Lejow schreef:Nee geen last van eigenlijk. Maar sta dan ook voor een klas met 27 kleuters, daar is het het grootste gedeelte van de dag een 'herrie' eigenlijk..

Ik heb ook de pabo gedaan en mijn LIO gedaan bij de kleuters, maar dat was toch anders. Op de een of andere manier kan ik dat veel beter hebben. Ik had er ook nog eens 36 (groep 1 en 2), haha. Het was een heel klein schooltje (toen ik er zelf zat, zaten er op de hele school 54 kinderen, dus dat was even een baby boom jaar, dus vanwege ruimtegebrek moesten die wel allemaal bij elkaar). Maar die werden eigenlijk bijna altijd gesplitst, deden we de ene helft in de klas en de andere helft in de speelzaal en dan nam ik de ene helft en de "echte" juf de andere helft.
Dan is het toch je werk, en heb je minder situaties waarin je zelf in je eentje in een stille ruimte geconcentreerd moet werken. Dan vond ik de binnenvallende moeders lastiger na schooltijd, als je rustig wilde voorbereiden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 22:53

Ik kan daar slecht tegen, als het druk om me heen is. Ik zit in een open ruimte met 5 andere collega's (die er gelukkig niet altijd allemaal tegelijk zijn). Ik zou het liefst alleen of met 1 collega samen op een kamer zitten. Als het stil om me heen is, kan ik me veel beter concentreren.

Natuurlijk houd ik soms ook wel van een lolletje, maar soms loopt het hier wel eens uit de hand of zijn collega's onderling langdurig aan het kletsen. Daar kan ik me enorm aan storen.

Ik heb één collega met een ontzettend schelle stem. Vooral als ze zich opwindt, plezier heeft (of boos is) tettert ze door het hele kantoor heen. Op zulke momenten kan ik wel gek worden.

Daarnaast hebben wij hier 2 x per week een schoonmaakster die onder werktijd komt schoonmaken.. De combi van haar luide stem (ze is nogal praatgraag) en de stofzuiger die staat te loeien.. Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Jeanette di 10 jan 2012 - 23:03

Ik werk in de zorg en hebben een kantoor. Soms blijven de cliënten naar binnen wandelen, wat soms erg irritant is aangezien je voor belangrijke zaken moet bellen of rapporteren. Ik stuur ze dan gewoon weg en zeg dat ik er aan kom als het klaar is.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Rovine di 10 jan 2012 - 23:08

Bij mijn vorige baan zat ik met de 2 managers in 1 kamer, daar was het altijd heel erg druk. Als er niemand aan het bureau iets kwam vragen zaten ze met elkaar te overleggen of bellen om dingen te regelen. Was heel druk dus.

Nu zit ik met 8 mensen in 1 kamer, de rust viel me al meteen op. De meesten zijn heel erg stil en verlegen. Wel zit ik altijd met muziek op, hoe stil of rumoerig het ook is, ik word altijd afgeleid door geluiden. Ik zit wel in een uithoek, verstopt achter 2 schermen.

Afgelopen week moest ik iemand bellen terwijl aan 2 bureaus naast me gepraat werd. Toen werd ik wel even helemaal gek. Kon me niet meer focussen op die telefoonstem, terwijl die gesprekken naast me over dingen gingen die mij niks aangaan. Heb het toen heel snel afgerond, voor ik raar over zou komen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Blond wo 11 jan 2012 - 1:22

Bij mijn voorlaatste baan zat ik eerst op de telefoonkamer, en later op de klantenservice. Nooit rust om me heen dus. Maar ik kan me heel goed afsluiten, en als ik dan rustig wil werken zette ik gewoon mijn Ipod op. Bij mijn laatste baan was het eigenlijk altijd rustig. Niet echt een vaste werkplek (flexplekken), maar er heerste gewoon rust op de afdeling. Ook waren er altijd privehokken waar je heel stil kon werken.


Laatst aangepast door _Chance op wo 11 jan 2012 - 6:41; in totaal 1 keer bewerkt
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  BJA wo 11 jan 2012 - 6:39

In mijn vorige functie was het op de afdeling een kippenhok. De herrie was niet normaal. Het viel iedereen op en er zijn zelfs maatregelen genomen om het geluid te verminderen. Dat is helaas niet gelukt.
Er zitten serieus 30 mensen op de afdeling en dit is ook de afdeling waar het meest wordt getelefoneerd. Af en toe was iedereen tegelijk aan het praten en leek het wel een kroeg.


Nu zit ik op een andere afdeling waar 75% minder telefoon binnenkomt. Het is heerlijk! Al wordt er ook genoeg lol gemaakt, want ik ben niet een persoon die de hele dag stil aan het werk is en weinig 'social talk' kan hebben met mijn collega's.

De drukte op de vorige afdeling heeft een slechte invloed op de collega's. Veel zijn er gestressed of neigen overspannen te raken.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 6:58

Bobbie schreef:
Lejow schreef:Nee geen last van eigenlijk. Maar sta dan ook voor een klas met 27 kleuters, daar is het het grootste gedeelte van de dag een 'herrie' eigenlijk..

Ik heb ook de pabo gedaan en mijn LIO gedaan bij de kleuters, maar dat was toch anders. Op de een of andere manier kan ik dat veel beter hebben. Ik had er ook nog eens 36 (groep 1 en 2), haha. Het was een heel klein schooltje (toen ik er zelf zat, zaten er op de hele school 54 kinderen, dus dat was even een baby boom jaar, dus vanwege ruimtegebrek moesten die wel allemaal bij elkaar). Maar die werden eigenlijk bijna altijd gesplitst, deden we de ene helft in de klas en de andere helft in de speelzaal en dan nam ik de ene helft en de "echte" juf de andere helft.
Dan is het toch je werk, en heb je minder situaties waarin je zelf in je eentje in een stille ruimte geconcentreerd moet werken. Dan vond ik de binnenvallende moeders lastiger na schooltijd, als je rustig wilde voorbereiden...

God ja die moeders..
Heb toen ik er net kwam werken 1 moeder 1 vinger gegeven, mens zat nogal in een lastige situatie, kon bij niemand echt haar ei kwijt, dus ik dacht: joh lul maar tegen mij, ben jij het kwijt..
Maar dat mens pakte zo langzamerhand mijn hele hand.. Wat was ik blij dat die naar groep 3 ging uiteindelijk!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Middleme wo 11 jan 2012 - 7:08

Lejow schreef:
Bobbie schreef:
Lejow schreef:Nee geen last van eigenlijk. Maar sta dan ook voor een klas met 27 kleuters, daar is het het grootste gedeelte van de dag een 'herrie' eigenlijk..

Ik heb ook de pabo gedaan en mijn LIO gedaan bij de kleuters, maar dat was toch anders. Op de een of andere manier kan ik dat veel beter hebben. Ik had er ook nog eens 36 (groep 1 en 2), haha. Het was een heel klein schooltje (toen ik er zelf zat, zaten er op de hele school 54 kinderen, dus dat was even een baby boom jaar, dus vanwege ruimtegebrek moesten die wel allemaal bij elkaar). Maar die werden eigenlijk bijna altijd gesplitst, deden we de ene helft in de klas en de andere helft in de speelzaal en dan nam ik de ene helft en de "echte" juf de andere helft.
Dan is het toch je werk, en heb je minder situaties waarin je zelf in je eentje in een stille ruimte geconcentreerd moet werken. Dan vond ik de binnenvallende moeders lastiger na schooltijd, als je rustig wilde voorbereiden...

God ja die moeders..
Heb toen ik er net kwam werken 1 moeder 1 vinger gegeven, mens zat nogal in een lastige situatie, kon bij niemand echt haar ei kwijt, dus ik dacht: joh lul maar tegen mij, ben jij het kwijt..
Maar dat mens pakte zo langzamerhand mijn hele hand.. Wat was ik blij dat die naar groep 3 ging uiteindelijk!

Dit klinkt erg bekend! 's Ochtends tussen 8 en half 9 zijn er ook genoeg ouders binnen, dys best druk, maar als ikbezig ben ben ik gewoon bezig en kan ik me prina afsluiten ervoor.

Op mijn bijbaan (winkel) kan het erg druk zijn, maar daar vind ik het juist vervelend als het zo rustig is!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Druk om je heen op je werk Empty Re: Druk om je heen op je werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum