Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer heb je het 'druk'?

+20
Snirp
Esperanza
Bliss
PrimaBella
Punk'd
Rovine
Sam
Toet
Luce
_Lacey_
Viva
June
Pineco
Katrien
Ragazza
Dennenappel
Chocoholic
Schaapke
Marin
Truttebol
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Truttebol ma 25 maa 2013 - 23:53

Vorig jaar ging ik fulltime naar school, met stage en had daarnaast een weekend baan.
Ik werkte toen dus 7 dagen per week en moest daarnaast natuurlijk ook mijn huishouden en overige dingen (sport, vriend en dergelijke bijhouden). Voor mijn gevoel had ik het toen dan ook wel echt druk. Af en toe hoorde ik dan anderen van 'pff ik heb het zo druk deze week! ik moet wel 3 (of 4) dagen werken!' Dan had ik dus zo'n gevoel van ik zou het wel willen.

Nu werk ik 32 uren deeltijd, want ik doe daarnaast nog steeds mijn opleiding en heb daarbij dus veel opdrachten te maken. We hebben net een hond aangenomen en doen daarmee 3x per week 2 uren een cursus. En daarbij is ook de theorie belangrijk en oefenen met je hond. Ik zwem 1 a 2 keer per week en heb natuurlijk nog steeds mijn huiswerk en huishouden. Ook nu heb ik dus voor mijn gevoel best wel een drukke periode. Maar als ik dat dus vergelijk met vorig jaar al een stuk rustiger.

Wanneer heb jij het druk en vind jij al snel dat je het druk hebt?


Laatst aangepast door Truttebol op ma 25 maa 2013 - 23:56; in totaal 1 keer bewerkt
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Marin ma 25 maa 2013 - 23:54

Ik merk het zelf dat ik het echt druk heb, wanneer het in m'n hoofd ook echt chaos is. Als ik constant lijstjes moet maken en eigenlijk constant een gestressed gevoel heb van dit moet nog, dat moet nog. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Schaapke di 26 maa 2013 - 0:15

Druk is het bij mij als meerdere dingen door elkaar gaan lopen (studie, stage, nieuw huis, ziekte) en ik dan het overzicht niet meer heb.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Chocoholic di 26 maa 2013 - 0:21

Voor iedereen zal die grens anders liggen, zoals je al gemerkt hebt. Ik vind al redelijk snel dat ik het druk heb, bijvoorbeeld ik ben nu (fulltime) aan het afstuderen en doe een paar keer per week aan sport. Drukker dan dat moet ik het ook niet krijgen (met andere verplichtingen) want daar word ik doodongelukkig van. Die drukte die jij dus ervoer vorig jaar, zou niks voor mij zijn. Wink
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Dennenappel di 26 maa 2013 - 0:23

Marin schreef:Ik merk het zelf dat ik het echt druk heb, wanneer het in m'n hoofd ook echt chaos is. Als ik constant lijstjes moet maken en eigenlijk constant een gestressed gevoel heb van dit moet nog, dat moet nog. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Dit inderdaad. Ik hou van lijstjes maken, maar niet omdat het moet doordat het te druk in mijn hoofd is. Het drukke gestreste gevoel is ook niet fijn.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 0:33

De één kan meer aan dan de ander. Aan mezelf merk ik dat ik al snel het gevoel heb dat ik druk ben, terwijl het eigenlijk wel meevalt. Het is ook maar hoe druk je jezelf maakt. Ik ben snel aan het stressen en dat kost een hoop energie. Ik heb dan ook veel tijd nodig om te ontspannen en tot rust te komen, terwijl ik eigenlijk (wanneer ik het vergelijk met sommigen van mijn vrienden) helemaal niet zo druk heb.

De grens ligt voor iedereen anders, maar ik kies er zelf voor om niet over mijn eigen grenzen heen te gaan, al liggen ze dan wat lager dan gemiddeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 0:35

Ik heb het druk als ik het overzicht begin kwijt te raken. Of als ik veel te doen heb en er komt iets onverwachts doorheen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 0:43

Ik vind niet zo snel dat ik het druk heb. Toen ik fulltime stage liep en daarnaast fulltime studeerde en nog een sociaal leven en een hockeyteam te onderhouden had ging het eigenlijk net zo prima of misschien wel beter dan wanneer ik niet zoveel in één dag moest proppen. Het enige vervelende vind ik als ik volgepland zit, dat ik niet even rustig een middagje het huis op orde kan brengen, maar eigenlijk kan dat ook prima als je 's avonds steeds even een half uurtje iets doet.

Verhuizen vind ik trouwens wel echt vervelend en dat heb ik nou toch al 8 keer gedaan. Het is gewoon vervelend dat je eigenlijk al je shit in moet pakken en dingen moet regelen maar je gewone leven ook nog doorgaat.
Ik vind het trouwens fijner als ik veel verschillende dingen moet doen dan één ding heel veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Ragazza di 26 maa 2013 - 0:49

Ik vind zelf dat ik het algauw druk heb. Ik vind dat ik het druk heb als ik meerdere dingen tegelijk moet doen. Ik kan dan ook absoluut niet multitasken.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Katrien di 26 maa 2013 - 1:01

Marin schreef:Ik merk het zelf dat ik het echt druk heb, wanneer het in m'n hoofd ook echt chaos is. Als ik constant lijstjes moet maken en eigenlijk constant een gestressed gevoel heb van dit moet nog, dat moet nog. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Dit geldt voor mij precies zo.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Pineco di 26 maa 2013 - 1:20

Het overzicht kwijt zijn zorgt bij mij inderdaad ook voor stress. Ik denk dat ik het altijd wel redelijk druk heb, maar mij helpt het om te bedenken dat ik het allemaal zelf zo gewild heb. Ik maak vrijwillig veel uren, niemand heeft mij ooit 'gedwongen' kinderen te krijgen en ook de grote verbouwing waar we al jaren middenin zitten, is helemaal onze eigen keuze geweest. Ik realiseer me dan meteen ook dat ik eigenlijk heel dankbaar ben voor alles wat er op mijn pad gekomen is.
Even pas op de plaats maken dus, liefst ook nog een lijstje maken met alle echt dringende taken (en dat blijkt dan toch altijd best mee te vallen, in mijn hoofd lijkt het altijd veel meer), dat werkt voor mij het beste en maakt dat ik alles beter kan relativeren.
En af en toe tijd maken voor leuke dingen, hoe druk je eigenlijk ook bent, kan ook heel goed werken om weer nieuwe energie te krijgen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 1:34

Ik heb het vandaag heel druk! NOT!

Maar ik raak het overzicht kwijt en weet niet meer waar ik moet beginnen. Alle afspraken en ellende vergeten, dan heb ik het voor mijn doen heel druk. Terwijl toen ik nog redelijk " gezond" was kon ik met gemak 50 uur in de week werken en had nog tijd voor leuke dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  June di 26 maa 2013 - 1:52

KimRosenberg85 schreef:De één kan meer aan dan de ander. Aan mezelf merk ik dat ik al snel het gevoel heb dat ik druk ben, terwijl het eigenlijk wel meevalt. Het is ook maar hoe druk je jezelf maakt. Ik ben snel aan het stressen en dat kost een hoop energie. Ik heb dan ook veel tijd nodig om te ontspannen en tot rust te komen, terwijl ik eigenlijk (wanneer ik het vergelijk met sommigen van mijn vrienden) helemaal niet zo druk heb.

De grens ligt voor iedereen anders, maar ik kies er zelf voor om niet over mijn eigen grenzen heen te gaan, al liggen ze dan wat lager dan gemiddeld.

Dit heb ik ook. Qua werk kan ik heel veel druk aan, maar qua studie heb ik snel stress en chaos in mijn hoofd, waardoor het veel drukker aanvoelt dan ik het in werkelijkheid heb.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Viva di 26 maa 2013 - 1:58

ik vind deze week druk;
Ma 11.30-17.30 werken, direct door en 21h thuis.
Di 9-21 werken
Wo 12-17.30 werken
Dagen erna verhuizen.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 8:49

Dat is voor iedereen verschillend. Mijn schoonmoeder werkt niet mar soms als we vragen of ze een uurtje op wil passen dan wil ze niet want ze heeft het zoooo druk.
Ze moet dan naar de nagelstyliste, boodschappen doen en ze hebben in het weekend een verjaardag. En dat in 7 dagen tijd. Het is haar goed recht hoor, als ze niet op wil passen dan niet, ze is het niet verplicht maar ze heeft het wel vrij snel 'druk'.

Ikzelf heb het niet snel druk. De komende weken staan er wel wat dingen op de planning die elkaar allemaal snel opvolgen waardoor het wat drukker is dan anders. Maar dat schaar ik nog niet onder de noemer druk-druk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  _Lacey_ di 26 maa 2013 - 8:52

Ik heb het druk als ik de boel niet meer kan overzien.
Normaal gesproken ben ik heel geordend en heb ik alles goed op een rijtje. Zodra ik lijstjes/een strakke planning moet gaan maken, weet ik dat ik het (te) druk heb.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Luce di 26 maa 2013 - 8:58

Ik ben momenteel echt bezig van 's ochtends vroeg 7 uur als de kinderen wakker worden tot 's avonds 22.00 uur (kinderen+huishouden®elingen+studie+werk zzp en werk). Ik heb nu wel het gevoel dat ik echt druk ben en eigenlijk is het ook teveel. Ik dwing mezelf wel om om 22.00 te stoppen en een uur lui voor de tv te hangen ofzo.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Toet di 26 maa 2013 - 8:59

Ik heb hetzelfde als June, ik heb bijvoorbeeld een jaar lang 55-60 uur per week gewerkt (op verschillende plekken en onregelmatig, dus extra slopend) en dat ging me eigenlijk prima af. Wat ik zelf vervelend vind is als ik veel verschillende dingen moet doen, dat noem ik druk. Dan word ik onrustig en is het druk in mijn hoofd, te veel chaos.

Op vrijdag bijvoorbeeld, dan moet ik tot laat naar school, daarna snel m'n kamer opruimen, afwassen, koelkast uitzoeken, vuilnis weggooien, spullen voor het weekend pakken, fietsen naar station, trein, auto naar huis, thuis spullen opruimen & voetbalspullen pakken, ergens tussendoor nog koken/winkel/eten, naar voetbal rijden, trainen.. En dat allemaal in een paar uur tijd.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Sam di 26 maa 2013 - 9:03

Wanneer ik net voor een examen zit.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  June di 26 maa 2013 - 9:09

Toet schreef:Ik heb hetzelfde als June, ik heb bijvoorbeeld een jaar lang 55-60 uur per week gewerkt (op verschillende plekken en onregelmatig, dus extra slopend) en dat ging me eigenlijk prima af. Wat ik zelf vervelend vind is als ik veel verschillende dingen moet doen, dat noem ik druk. Dan word ik onrustig en is het druk in mijn hoofd, te veel chaos.

Op vrijdag bijvoorbeeld, dan moet ik tot laat naar school, daarna snel m'n kamer opruimen, afwassen, koelkast uitzoeken, vuilnis weggooien, spullen voor het weekend pakken, fietsen naar station, trein, auto naar huis, thuis spullen opruimen & voetbalspullen pakken, ergens tussendoor nog koken/winkel/eten, naar voetbal rijden, trainen.. En dat allemaal in een paar uur tijd.

Van dit soort dingen word ik inderdaad ook gek. Vorig jaar werkte ik op dinsdag. Dan had ik van 8.45 tot 17.30 college. Dan niet meer naar huis, maar direct op de fiets naar mijn werk, snel eten op mijn werk en dan begon ik om 18.30uur met werken en was ik vaak 's nachts om 3.00uur weer een keer thuis, dan heb je heel de dag geen rustmoment.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Rovine di 26 maa 2013 - 9:10

Deze week vind ik dat ik het druk heb. Ga elke ochtend halfacht de deur uit en ben deze week geen enkele dag voor 7 uur thuis (2x10 uur, 9 uur, 2x7 uur). Voor tienen lig ik altijd in bed, dus ik heb eventjes weinig tijd voor huishouden, afwas stapelt zich momenteel op. Ik vind het druk als ik meer dan 3 avonden per week weg ben. Werk fulltime (36-38u), dus overdag ben ik zelden thuis.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 9:11

Ik heb het gevoel druk te zijn als ik dingen niet meer af kan krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 9:15

Rejoy. schreef:Ik heb het gevoel druk te zijn als ik dingen niet meer af kan krijgen.
Dat heb ik ook ja. Of als ik me niet kan herinneren wat ik de volgende dag moet doen, omdat er dus zoveel dingen in mijn agenda staan dat ik het niet meer kan onthouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Luce di 26 maa 2013 - 9:34

Rejoy. schreef:Ik heb het gevoel druk te zijn als ik dingen niet meer af kan krijgen.

Ja, dat dus. En elke keer het gevoel hebben achter de feiten aan te lopen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Toet di 26 maa 2013 - 9:38

June schreef:

Van dit soort dingen word ik inderdaad ook gek. Vorig jaar werkte ik op dinsdag. Dan had ik van 8.45 tot 17.30 college. Dan niet meer naar huis, maar direct op de fiets naar mijn werk, snel eten op mijn werk en dan begon ik om 18.30uur met werken en was ik vaak 's nachts om 3.00uur weer een keer thuis, dan heb je heel de dag geen rustmoment.

Precies, goede samenvatting haha. Daar kan ik dus héél slecht tegen. Zelfs als het om leuke dingen gaat hoor, ik heb gewoon behoefte aan even rust. Als ik op zaterdag moet werken tot 22.00uur vind ik het ook niet fijn daarna snel thuis te douchen en op te maken en dan gelijk op stap te gaan. Ik moet dan gewoon even chillen thuis.

Vorig jaar was ik voor het eerst een heel weekend op een festival en op de derde dag werd ik helemaal gek. Ik was gewoon mega overprikkeld en kon niks hebben, alleen maar huilen. Gewoon, omdat ik al 3 dagen 24 uur per dag met mensen om me heen was en geen moment rust had gehad. Maargoed, dat is weer een ander verhaal en niet echt de vraagstelling van dit topic clown
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb je het 'druk'? Empty Re: Wanneer heb je het 'druk'?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum