Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bam moeder of niet?

+12
PiP
May
Happydobby
Like
Annie24
Susan
loesje
Darius
SarahKey
CCC
Monte
Sweety
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Susan di 10 jan 2012 - 5:01

Twellie schreef:Goh Annie, maar is het dan altijd zo dat een biologische vader (verwekker) verplichtingen heeft naar het kind toe? Dus een vrouw pikt inderdaad iemand op in de kroeg, prikt een gat in het condoom, raakt zwanger en kan vervolgens geld gaan eisen?

Volgens mij wel. Ik las laatst zelfs een keer een bericht van een lesbisch stel dat een kind had van een donor die opeens geld gingen eisen. Terwijl de afspraak dus was dat die man alleen donor was.

Edit: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/1895727/2011/02/28/Lesbiennes-eisen-geld-van-spermadonor.dhtml
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Sweety di 10 jan 2012 - 5:03

Heb even wat gegoogled en het was niet waar ik het las maar hier staat er ook iets over:

Normaal doen ze sowieso testen (bloedafname + echo) voor ze beginnen, ook met singles. Je moet ook normaal eerst een vragenlijst invullen en langs gaan bij de psychologe (eveneens voor testen). Op basis van al deze resultaten wordt er beslist of je nog testen moet ondergaan (HSG, laparoscopie, ...) en welke behandeling er zal worden gebruikt (KID, IVF, ICSI, IVM). Meestal beginnen ze in jouw geval met insiminaties. Sommige vrouwen hebben hierbij stimulatie nodig, anderen niet. Het hangt een beetje van je lichaam en resultaten af.

Maar Annie, de verwekker kan dus altijd aanspraak maken op een omgangsregeling met het kind? Dan moet de moeder natuurlijk wel tegen de man hebben verteld dat ze zwanger is, anders kan dat toch niet?

En Like, mag ik vragen hoe oud je ben? En hoe je dat in werking wil gaan zetten?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Annie24 di 10 jan 2012 - 5:04

Twellie schreef:Goh Annie, maar is het dan altijd zo dat een biologische vader (verwekker) verplichtingen heeft naar het kind toe? Dus een vrouw pikt inderdaad iemand op in de kroeg, prikt een gat in het condoom, raakt zwanger en kan vervolgens geld gaan eisen?

Als ze kan bewijzen dmv een vrijwillige vaderschapstest (als hij het niet toe wil geven) dat hij de vader is wel ja. Als paps niet mee wil werken zal er via de rechter geprobeerd kunnen worden dat er een vaderschapstest afgenomen wordt voor bewijs. Weet niet hoe dat stukje via de rechter verder verloopt...

Een vriendin van mij heeft het meegemaakt en de man waarvan zij zwanger was heeft uiteindelijk vrijwillig een vaderschapstest gedaan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Susan di 10 jan 2012 - 5:05

Sweety schreef:

Maar Annie, de verwekker kan dus altijd aanspraak maken op een omgangsregeling met het kind? Dan moet de moeder natuurlijk wel tegen de man hebben verteld dat ze zwanger is, anders kan dat toch niet?


Logisch, iemand kan geen omgang willen met een kind als hij niet eens weet dat het kind bestaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Susan di 10 jan 2012 - 5:06

Het lijkt mij trouwens dat die donor uit dat bericht over die lesbische vrouwen in Duitsland dan ook recht heeft op een omgangsregeling.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Sweety di 10 jan 2012 - 5:09

Susan schreef:
Volgens mij wel. Ik las laatst zelfs een keer een bericht van een lesbisch stel dat een kind had van een donor die opeens geld gingen eisen. Terwijl de afspraak dus was dat die man alleen donor was.

Edit: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/1895727/2011/02/28/Lesbiennes-eisen-geld-van-spermadonor.dhtml
Ook erg. Dan denk je ze te helpen en dan naaien ze je als nog. :shock:
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Happydobby di 10 jan 2012 - 5:25

Rejoy. schreef:Als ik geen partner had gevonden met kinderwens was BAM worden een reële optie voor mij. Nu ik de zorg voor een kindje kan delen ben ik echter wel hel blij dat ik en partner heb waarmee ik het samen kan doen.

+1


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 5:28

Hier staat ook info over hoe het gaat, testen, rechten, tips enz.
http://www.bam-mam.nl/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  May di 10 jan 2012 - 5:31

Ik zou ook wel een bam-moeder willen worden als ik geen partner kan vinden. Dit is overigens in mijn omgeving ook wel bekend. Ik zou ook zo rond mijn 30ste daar mee beginnen dan. Toch hoop ik dat ik gewoon samen met een partner kinderen ga krijgen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Like di 10 jan 2012 - 5:35

Sweety schreef: En Like, mag ik vragen hoe oud je ben? En hoe je dat in werking wil gaan zetten?

Een kennis van mij is bereid om te doneren, mijn voorkeur gaat toch uit naar een bekende in plaats van een 'anonieme donor'. Ik vind het belangrijk dat het kind weet wie zijn of haar donor is. We werken wel met een donorcontract. Ik ben trouwens 24 jaar. Ik ken in mijn omgeving geen bam moeders maar mijn zus is wel lesbisch dus zij zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Haar vriendinnen ook, één stel is nu bezig via een Belgische kliniek daar zijn anonieme donoren nog toegestaan.
Like
Like
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 46
Registratiedatum : 23-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 5:39

Zit er geen minimale leeftijd aan?

Edit: ik zie het al. De meeste instanties hanteren 28 jaar als ondergrens.


Laatst aangepast door Smikkell op di 10 jan 2012 - 5:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  May di 10 jan 2012 - 5:39

Ik dacht dat je minimaal 26 moet zijn als je via de spermabank een donor wil.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  PiP di 10 jan 2012 - 5:48

Rejoy. schreef:Als ik geen partner had gevonden met kinderwens was BAM worden een reële optie voor mij. Nu ik de zorg voor een kindje kan delen ben ik echter wel heel blij dat ik en partner heb waarmee ik het samen kan doen.

+1

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  mzcharlotte di 10 jan 2012 - 7:15

Sweety schreef:
chococupcake schreef:
loesje schreef:Ik las laatst in een tijdschift dat er steeds meer bam vrouwen hun zaaddonnor met stappen/uit een cafe zoeken en gewoon niet zeggen dat ze niet aan de pil zijn.

Dan loop je wel een risico natuurlijk... En je moet maar net vruchtbaar zijn op dat moment... Zou daar zelf niet voor kiezen eerlijk gezegd...
Ja en dat heb ik ook weleens gezien bij Undercover in Nederland. Alberto ging toen achter een spermadonor aan die zichzelf aanbood op bam sites. Hij vertelde dat hij gezond was, verklaring en alles erbij, bleek dat hij wat had. ( weet niet of iemand dat ook had gezien, want ik weet niet meer wat hij had ) Hij had zijn sperma al aan 3 vrouwen gegeven die ook al een kindje hadden gekregen van hem, 2 hadden het ook en 1 moest nog getest worden.

Een vriendin van me zei dat ook tegen me dat ik anders in een cafe gewoon iemand moet zoeken. :shock:



Naast dat je vruchtbaar moet zijn op dat moment, je risico hebt dat je 'donor' drager is van een verkeerde gen, loop je zelf óók nog risico om een SOA op te lopen. Nee, zomaar iemand oppikken zou voor mij geen optie zijn.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Marin di 10 jan 2012 - 7:20

Vroeger wilde ik altijd graag BAM moeder worden. Maar dat kwam denk ik meer omdat ik heel zelfstandig was en een diepe kinderwens heb, maar niet zo snel mezelf in een relatie zag.
Nu denk ik dat ik de zorg in m'n eentje veel te zwaar zou vinden.
Maar als ik op m'n 35e inderdaad nog geen partner had gehad, had ik het denk ik zeker overwogen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 7:22

Wel grappig dat hier 30/35 wordt genoemd, terwijl dat voor veel mensen in het 'wanneer te oud voor kinderen topic' te oud werd gevonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Marin di 10 jan 2012 - 7:25

Smikkell schreef:Wel grappig dat hier 30/35 wordt genoemd, terwijl dat voor veel mensen in het 'wanneer te oud voor kinderen topic' te oud werd gevonden.

Voor mij is dat 5 jaar voor de leeftijd dat ik het te oud vind. Dat vind ik ook de meest logische beredenering.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 7:25

Marin schreef:
Smikkell schreef:Wel grappig dat hier 30/35 wordt genoemd, terwijl dat voor veel mensen in het 'wanneer te oud voor kinderen topic' te oud werd gevonden.

Voor mij is dat 5 jaar voor de leeftijd dat ik het te oud vind. Dat vind ik ook de meest logische beredenering.
Zo bekeek ik het ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Sweety di 10 jan 2012 - 7:54

Like schreef:
Sweety schreef: En Like, mag ik vragen hoe oud je ben? En hoe je dat in werking wil gaan zetten?

Een kennis van mij is bereid om te doneren, mijn voorkeur gaat toch uit naar een bekende in plaats van een 'anonieme donor'. Ik vind het belangrijk dat het kind weet wie zijn of haar donor is. We werken wel met een donorcontract. Ik ben trouwens 24 jaar. Ik ken in mijn omgeving geen bam moeders maar mijn zus is wel lesbisch dus zij zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Haar vriendinnen ook, één stel is nu bezig via een Belgische kliniek daar zijn anonieme donoren nog toegestaan.
Heb je voor jezelf een leeftijd dat je het in werking wil gaan zetten? Bv als je 28 bent ofzo? Wel heel erg fijn dat je kennis je dan wil helpen. En ga je dat dan via zelfinsiminatie doen? Sorry voor mijn vragen, maar ik ben er heel nieuwsgierig naar. Ik ken dan ook niemand in mijn omgeving die een bam moeder is. Ik weet wel dat als ik ervoor ga dat mijn ouders achter me zullen staan, net als mijn goede vriendin en haar man en ik denk nog wel een aantal familieleden.

Ik heb op de site gekeken Smikkel, toch even gekeken bij donor aangeboden. Zouden jullie voor zoiets kiezen ipv een donor via het ziekenhuis? Als je geen vriend of kennis heb die je wilt helpen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 8:13

Ik zou wel, bij eventueel meer dan één kind, de kinderen van de zelfde vader donor willen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Sweety di 10 jan 2012 - 8:17

Ja dat zou ik ook wel willen. Als dat natuurlijk mogelijk is. Ze hebben dan toch dezelfde ouders.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 8:42

Sweety schreef:Ja dat zou ik ook wel willen. Als dat natuurlijk mogelijk is. Ze hebben dan toch dezelfde ouders.
Je kan om de zelfde donor vragen. Anoniem doneren mag sowieso niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Sweety di 10 jan 2012 - 8:49

Maar dan zal er natuurlijk wel genoeg sperma moeten zijn van die man? Of zou je dat van tevoren vast mogen zetten?

Wat nou als je een kindje krijgt via een donor of verwekker, en je zou dan na een aantal maanden of jaar je partner vinden, zou je dan nog een kindje willen met hem? Zelf zou ik dat wel willen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 8:51

Sweety schreef:Maar dan zal er natuurlijk wel genoeg sperma moeten zijn van die man? Of zou je dat van tevoren vast mogen zetten?

Wat nou als je een kindje krijgt via een donor of verwekker, en je zou dan na een aantal maanden of jaar je partner vinden, zou je dan nog een kindje willen met hem? Zelf zou ik dat wel willen.
Ligt aan de leeftijd denk ik. In dat geval vervalt iig het 'alle kindjes van de zelfde vader' en zou ik uiteraard liever een volgende kindje met mijn partner hebben. Alleen wat donor betreft geldt dat van die zelfde vader.
Geen idee of je dat vast kan laten zetten. Ik weet alleen dat je weer om de zelfde donor kunt vragen. Hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Like di 10 jan 2012 - 9:12

@Sweety; Geeft niet hoor. Ik wil er graag volgend jaar mee beginnen, dan zal ik 26 jaar of ouder zijn als het kindje er eenmaal is. Ik ga het inderdaad via zelfinseminatie doen. Fijn dat je familie en goede vriendin achter je staan, mijn familie gelukkig ook. Het was voor hun ook niet echt een verrassing, alleen mijn vader zei dat ie zowat van zijn stoel af viel toen ik het vertelde maar hij accepteert het wel. smile
Like
Like
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 46
Registratiedatum : 23-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bam moeder of niet? - Pagina 2 Empty Re: Bam moeder of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum