Ik kom er echt niet uit welke eettafel te nemen
+8
Guus
Zwoesj
Eris
Sarah1985
Aimee
minoessepoes
Zininzon
ShallY
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ik kom er echt niet uit welke eettafel te nemen
We hebben intussen al wat meubels gekocht, een witte buffetkast, witte sidetable, wit tv meubel en een witte salontafel. Ze hadden van dat merk geen eettafel. Nu zit ik dus heel erg in dubio of we ergens anders een witte eettafel moeten zoeken of willen we de eettafel van de Anouk serie van de leenbakker. Verder zijn we er ook nog niet over uit welke kleur we op de muur willen. We willen het liefst 1 wand behangen en de andere wanden verven. Want om de andere 3 wanden wit te houden is misschien te wit omdat we al witte meubels hebben? De wanden moeten niet te donker worden want we willen een donkere vloer. En daar twijfel ik ook weer over want we hebben niet zulke grote ramen en ik heb gelezen dat je dan een kleine ruimte creert als je dan een donkere vloer neemt.
Ik zou graag wat ideeën willen horen. Ze zeggen dat het inrichten van je huis zo leuk is maar ik vind er echt werkelijk helemaal niks aan. Het enige wat ik er van heb zijn slapeloze nachten.
Het heeft er misschien ook wel mee te maken dat ik alles zo snel mogelijk af wil hebben als ik 21 februari begin bij mijn nieuwe baan.
Ik zou graag wat ideeën willen horen. Ze zeggen dat het inrichten van je huis zo leuk is maar ik vind er echt werkelijk helemaal niks aan. Het enige wat ik er van heb zijn slapeloze nachten.
Het heeft er misschien ook wel mee te maken dat ik alles zo snel mogelijk af wil hebben als ik 21 februari begin bij mijn nieuwe baan.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ik kom er echt niet uit welke eettafel te nemen
Ik zou inderdaad niet alle muren wit doen als je de meubels ook wit hebt. Een collega van mij heeft dat gedaan, staat erg steriel. Je kunt het natuurlijk wat opleuken met een kleed, accessoires, schilderij, grote klok etc.
Ik doe zelf ook 3 wanden wit en 1 wand bruin (soort leverkleur). Mijn meubels zijn trouwens ook bruin.
Jammer dat jullie de kast niet meer in dezelfde serie kunnen krijgen zeg! Ik zou wel iets nemen wat er op lijkt.
Ik doe zelf ook 3 wanden wit en 1 wand bruin (soort leverkleur). Mijn meubels zijn trouwens ook bruin.
Jammer dat jullie de kast niet meer in dezelfde serie kunnen krijgen zeg! Ik zou wel iets nemen wat er op lijkt.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Zininzon schreef:Ik zou inderdaad niet alle muren wit doen als je de meubels ook wit hebt. Een collega van mij heeft dat gedaan, staat erg steriel. Je kunt het natuurlijk wat opleuken met een kleed, accessoires, schilderij, grote klok etc.
Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt, de eettafel hadden ze niet van dat merk! Geef verder niks, haha!
Ik denk dat als we eenmaal weten wat voor behang we willen, we ook wel uitkomen wat voor verf betreft..maar er is zoveel keus..
ShallY- Prater
Nee, had het wel goed gelezen, maar dat woordje 'meer' had er inderdaad niet in gemoeten! De serie die ik wilde, was niet overal meer verkrijgbaar. Ik heb uiteindelijk bij 3 filialen wat gekocht! Ik moest vandaag een kleur wit uitkiezen voor de slaapkamers... Zie tussen alle kleuren wit, de echte kleur wit niet meer!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Zininzon schreef:Nee, had het wel goed gelezen, maar dat woordje 'meer' had er inderdaad niet in gemoeten! De serie die ik wilde, was niet overal meer verkrijgbaar. Ik heb uiteindelijk bij 3 filialen wat gekocht! Ik moest vandaag een kleur wit uitkiezen voor de slaapkamers... Zie tussen alle kleuren wit, de echte kleur wit niet meer!
Ow ok! Ik geloof je gelijk dat je niet de echte kleur wit meer ziet. Dat er dan nog zoveel verschil in zit hé..
ShallY- Prater
Persoonlijk vind ik het vreselijk om alle meubels van dezelfde serie te hebben, fantasieloos. Maar dat is puur smaak natuurlijk. Wij hebben alles zwart en wit maar allerlei verschillende meubels, door dezelfde kleur te gebruiken is het toch 1 geheel. Ik zou het dus een pluspunt vinden dat je een andere eettafel moet vinden.
Heb je al eetkamerstoelen gezien die je mooi vind? Want dan zou je daar rekening mee kunnen houden met betrekking tot je tafel en eventueel ook met je vloer.
Toen we bezig waren met kleuren uitzoeken had ik heel veel kleurenstaaltjes wit, melk wit/krijt wit/ zeehondjes wit enz, ik zag door de bomen het bos niet meer. Uiteindelijk heb ik gewoon een pot wit gehaald van het huismerk en het staat prima. Je kan er allemaal wel heel moeilijk over doen maar als het eenmaal op de muur zit dan ziet niemand meer dat je krijtwit hebt genomen ipv zeehondjes wit. Ook hoeft je huis natuurlijk niet in 1 keer helemaal af te zijn, als je de basis dingen hebt dan kan je er prima wonen en dan kan je de rest rustig uitzoeken, dan kom je waarschijnlijk ook veel leukere dingen tegen als wanneer je hals over kop alles in 1 keer wil kopen!
Heb je al eetkamerstoelen gezien die je mooi vind? Want dan zou je daar rekening mee kunnen houden met betrekking tot je tafel en eventueel ook met je vloer.
Toen we bezig waren met kleuren uitzoeken had ik heel veel kleurenstaaltjes wit, melk wit/krijt wit/ zeehondjes wit enz, ik zag door de bomen het bos niet meer. Uiteindelijk heb ik gewoon een pot wit gehaald van het huismerk en het staat prima. Je kan er allemaal wel heel moeilijk over doen maar als het eenmaal op de muur zit dan ziet niemand meer dat je krijtwit hebt genomen ipv zeehondjes wit. Ook hoeft je huis natuurlijk niet in 1 keer helemaal af te zijn, als je de basis dingen hebt dan kan je er prima wonen en dan kan je de rest rustig uitzoeken, dan kom je waarschijnlijk ook veel leukere dingen tegen als wanneer je hals over kop alles in 1 keer wil kopen!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
wij hebben deze eettafel:
http://www.design247.nl/tafel-modern-p-1373.html
ook wit en niet zo heel duur
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
minoessepoes schreef:Persoonlijk vind ik het vreselijk om alle meubels van dezelfde serie te hebben, fantasieloos. Maar dat is puur smaak natuurlijk. Wij hebben alles zwart en wit maar allerlei verschillende meubels, door dezelfde kleur te gebruiken is het toch 1 geheel. Ik zou het dus een pluspunt vinden dat je een andere eettafel moet vinden.
We zijn er eigenlijk wel uit dat de eetkamertafel een andere kleur wordt dan wit. Ik heb alleen nog geen idee over de kleur van de stoelen. Maar we zijn in ieder geval weer iets verder.
ShallY- Prater
wij hebben onze tafel zelf gemaakt, ik zou niet een andere kleur tafel nemen. En op de muren. 1 andere donkere kleur. grijs/bruin of een kleur
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Als je de eettafel in een andere kleur neemt zou ik de kleur van die tafel terug laten komen in bijvoorbeeld fotolijstjes, een plank aan de wand of een bijzettafeltje. Zo houdt je de balans er in.
Ik zit in een zelfde soort situatie. Moet nog veel meubels kopen maar kan niks vinden wat ik echt mooi vind. Word er helemaal chagrijnig van. Gisteren naar villa Arena geweest weer heel lang lopen kijken maar niks besteld.
Maar om jou even te helpen. Ik denk dat het juist wel leuk is om de eettafel in een andere kleur te doen. Het ligt er alleen wel aan wat je op de vloer doet. Hout met hout bijvoorbeeld is best lastig te combineren. Dan zou ik niet proberen om een zelfde soort kleur te vinden want dat wordt dan net niet.
Wat de vloer betreft, ik denk dat je best een donkere vloer kunt nemen als je de wanden licht houdt. Dan hoef je niet direct alles helemaal wit te doen maar denk dan ook aan een heel licht tintje. Wat voor kleur hebben jullie in je hoofd als ''hoofdkleur''?
Ik zit in een zelfde soort situatie. Moet nog veel meubels kopen maar kan niks vinden wat ik echt mooi vind. Word er helemaal chagrijnig van. Gisteren naar villa Arena geweest weer heel lang lopen kijken maar niks besteld.
Maar om jou even te helpen. Ik denk dat het juist wel leuk is om de eettafel in een andere kleur te doen. Het ligt er alleen wel aan wat je op de vloer doet. Hout met hout bijvoorbeeld is best lastig te combineren. Dan zou ik niet proberen om een zelfde soort kleur te vinden want dat wordt dan net niet.
Wat de vloer betreft, ik denk dat je best een donkere vloer kunt nemen als je de wanden licht houdt. Dan hoef je niet direct alles helemaal wit te doen maar denk dan ook aan een heel licht tintje. Wat voor kleur hebben jullie in je hoofd als ''hoofdkleur''?
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Eris schreef:Als je de eettafel in een andere kleur neemt zou ik de kleur van die tafel terug laten komen in bijvoorbeeld fotolijstjes, een plank aan de wand of een bijzettafeltje. Zo houdt je de balans er in.
Haha nog geen idee. We willen 1 wand behangen maar we weten nog niet welke kleur. Tegen die wand zetten we de buffetkast. We weten alleen dat de andere muren een lichtere kleur krijgen maar ook daar zijn we nog niet over uit. Ik heb van tevoren altijd gezegd, als ik opmezelf ga of ga samenwonen wil ik witte meubels, of in ieder geval een witte buffetkast en 1 muur limegroen. maar daar ben ik nu een beetje van af gestapt. Haha. Ik denk dat het te snel saai wordt.
ShallY- Prater
Van wat voor stijl houden jullie? Als je bang bent dat het saai wordt is het wel een goed idee om de muur achter je buffetkast een lekker opvallende kleur te doen inderdaad. Wil je een effen kleur behang of met een print? Ik ben voor mezelf ook internet aan het afspeuren dus als je een idee geeft van wat je mooi vindt, zet ik hier dingen neer die misschien leuk zijn voor jullie.
Eris- Prater
Eris schreef:Van wat voor stijl houden jullie? Als je bang bent dat het saai wordt is het wel een goed idee om de muur achter je buffetkast een lekker opvallende kleur te doen inderdaad. Wil je een effen kleur behang of met een print? Ik ben voor mezelf ook internet aan het afspeuren dus als je een idee geeft van wat je mooi vindt, zet ik hier dingen neer die misschien leuk zijn voor jullie.
Wat voor stijl..pff..ja sorry, ben echt een leek.
Ik vind zelf van dat barok behang wel leuk, of in ieder geval een printje in het behang. Anders wordt het misschien zo saai met alleen maar effen muren.
ShallY- Prater
Zonder foto's en plaatjes vind ik het meestal lastig om advies te geven. Ik ben zelf niet zo'n fan van alles in de zelfde serie kopen. Ik vind die huizen vaak ook wat missen in uitstraling of gezelligheid. Ik heb zelf ook veel wit in huis maar in de woonkamer bijvoorbeeld één muur antraciet. (En de bank paars ) en de tafel van hout.
Ook vind ik het zelf leuk om standaard (bijvoorbeeld ikea meubels) zelf 'op te leuken'. Ik zal eens kijken of ik dat met een foto kan toelichten =)'
Ook vervang ik vaak de standaard handvatten voor andere, leukere, meer speelse handvatten.
Edit:
IK heb bijvoorbeeld oude laden van een andere kast in deze standaard ikea kast gezet. Ow, en zie je ook de bank en de muur. Alle andere meubels, planken, muren en eetkamerstoelen zijn wit en de tafel hout.
(Niet quoten svp)
Ik ben zelf alleen nog opzoek naar gordijnen..
Ook vind ik het zelf leuk om standaard (bijvoorbeeld ikea meubels) zelf 'op te leuken'. Ik zal eens kijken of ik dat met een foto kan toelichten =)'
Ook vervang ik vaak de standaard handvatten voor andere, leukere, meer speelse handvatten.
Edit:
IK heb bijvoorbeeld oude laden van een andere kast in deze standaard ikea kast gezet. Ow, en zie je ook de bank en de muur. Alle andere meubels, planken, muren en eetkamerstoelen zijn wit en de tafel hout.
(Niet quoten svp)
Ik ben zelf alleen nog opzoek naar gordijnen..
Gast- Gast
Ik weet niet hoe ik plaatjes hierop kan zetten? (slecht hé)
We hebben ook niet alles wit hoor, de bank, de eettafel en de stoelen niet, die hebben we nog helemaal niet uitgezocht maar dat wordt in ieder geval geen wit. We willen een licht massief eiken tafel van de Leenbakker en heb er hele leuke zwarte stoffen stoelen gezien.
Jou huisje ziet er zo wel leuk uit! Ik ga nog even kijken welke kleur vloer je hebt want daar heb ik net niet op gelet.
Ik denk dat het ook een kwestie is van gewoon durven.
We hebben ook niet alles wit hoor, de bank, de eettafel en de stoelen niet, die hebben we nog helemaal niet uitgezocht maar dat wordt in ieder geval geen wit. We willen een licht massief eiken tafel van de Leenbakker en heb er hele leuke zwarte stoffen stoelen gezien.
Jou huisje ziet er zo wel leuk uit! Ik ga nog even kijken welke kleur vloer je hebt want daar heb ik net niet op gelet.
Ik denk dat het ook een kwestie is van gewoon durven.
ShallY- Prater
Maar naast wit, wat vind je een mooie kleur?
Ik hou zelf niet zo van knalkleuren op de muren (een paarse bank die kan ik hebben). Maar grijs of bruintinten en olijfgroen vind ik wél weer heel erg mooi voor op de muur. Dat staat ook mooi bij wit, vind ik.
Ik hou zelf niet zo van knalkleuren op de muren (een paarse bank die kan ik hebben). Maar grijs of bruintinten en olijfgroen vind ik wél weer heel erg mooi voor op de muur. Dat staat ook mooi bij wit, vind ik.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar naast wit, wat vind je een mooie kleur?
Ik vind groen een mooie kleur maar die ga ik niet op mijn muur doen. Voor op een muur vind ik grijs of bruintinten wel mooi.
ShallY- Prater
Spreekt de stijl van Smikkel haar woonkamer jullie aan of ben je meer van de landelijke Riviera Maison stijl?
Zoals dit
Wat heeft je bank voor kleur en wat is de stijl daarvan?
Ik lees je vorige posts nog eens door en je zegt daar dat je nog geen bank gekocht hebt.
Zoals dit
Ik lees je vorige posts nog eens door en je zegt daar dat je nog geen bank gekocht hebt.
Eris- Prater
Een beetje ertussen in.Ik weet het volgens mij zelf nog niet eens zo goed waar ik van hou.
Maar we komen er wel uit! Thanx voor de reacties in ieder geval.
Maar we komen er wel uit! Thanx voor de reacties in ieder geval.
ShallY- Prater
Je kunt hem altijd nog zelf maken / ontwerpen he. Dat doen wij ook. Wij hebben deze tafels gezien van Riviera Maison, maar toen we zagen dat je 900 euro ervoor betaald terwijl er vineer op de poten zit... Nu laten de tafels ongeveer hetzelfde maken, met net die verandering erin die wij misten misschien is dat een idee?
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
mijn vriend heeft deze zelf gemaakt
waren we in totaal 250 euro aan kwijt, we hebben een grote eetkamer dus we konden een lekker grote tafel (deze is 2,60) en hebben een dure smaak (o.a. riviera maison) hadden deze gezien, en hij heeft hem nagemaakt!
waren we in totaal 250 euro aan kwijt, we hebben een grote eetkamer dus we konden een lekker grote tafel (deze is 2,60) en hebben een dure smaak (o.a. riviera maison) hadden deze gezien, en hij heeft hem nagemaakt!
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Super mooie tafel Goochempie!
Roxy89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10
Het gaat vast wel lukken met het kopen van de spullen.
Succes! En als je dat wilt zou het leuk zijn als je hier laat zien wat het geworden is
Succes! En als je dat wilt zou het leuk zijn als je hier laat zien wat het geworden is
Eris- Prater
Aimee schreef:wij hebben deze eettafel:
Wat een leuke site is dat! Ik zie al een leuke sidetable voor in onze hal en het is inderdaad niet duur.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welke zal ik nemen?
» Appartement wel of niet nemen? Erg aan het twijfelen
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» Verbouwvraag (welke 'theoretische' stappen nemen?)
» Welke tas nemen jullie mee als je op vakantie gaat?
» Appartement wel of niet nemen? Erg aan het twijfelen
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» Verbouwvraag (welke 'theoretische' stappen nemen?)
» Welke tas nemen jullie mee als je op vakantie gaat?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: