Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Electrische kolf

+10
Darius
Teddyaapje
Fiebje
PiP
Fearie
Flip Fluitketel
Liadan
woezel
teletascha
*Lookie*
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Electrische kolf Empty Electrische kolf

Bericht  *Lookie* zo 8 jan 2012 - 2:56

Ik ben me aan het orienteren voor een electrische kolf. Ik wil graag een die je ook mee kunt nemen (naar werk straks) Liefst dubbel maar enkel mag ook. En wat is een betrouwbaar adres? Heb al wat zitten te googlen en op MP gekeken maar ik vind het nogal een bedrag om zo over te maken dus ik haal hem liever in de winkel, of bij een betrouwbare webshop.
In het ziekenhuis heb ik de medela swing gebruikt, die beviel redelijk, maar werkte soms gewoon niet goed.
Prettiger vind ik de Philips avent, die ik van de kraamzorg een tijdje heb gebruikt.
Vraag is dus: welke kolf hebben jullie en waar heb je hem gekocht?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Electrische kolf Empty Re: Electrische kolf

Bericht  teletascha zo 8 jan 2012 - 3:26

medela pump in style advanced: is dubbelzijdig. Ik heb hem gekocht bij de prenatal webshop met 20% korting.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  woezel zo 8 jan 2012 - 4:07

Ik heb de enkele gehad van avent. Heb hem toen in de thuiszorg winkel gekocht.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Liadan zo 8 jan 2012 - 4:11

teletascha schreef:medela pump in style advanced: is dubbelzijdig. Ik heb hem gekocht bij de prenatal webshop met 20% korting.

Hier hetzelfde.

En bij mijn dochter had ik medela swing, ook bij de prenatal gekocht.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 4:53

Ik heb de Ameda Lactaline Personal, een dubbele electrische kolf. Daar kolf ik al nu 5 maanden fulltime mee voor 2 kids. De eerste 4 weken had ik een huurkolf.
Deze is prima, klein en betaalbaar (169,00 als ik het goed heb). Hij komt bij de Vos Medisch vandaan.

Daar kan je de kolf ook aanschaffen met huur/ koop contract, heb ik ook gedaan. Je betaald de volledige prijs en krijgt een nieuwe kolf, mocht deze niet bevallen kan je het binnen 2 weken (dacht ik) omzetten naar huur via de mail. Dan stuur je de kolf aan het eind van de huurperiode terug en wordt de huurprijs verrekend met het betaalde bedrag en krijg je de rest terug.
Bij mij beviel de kolf prima, dus heb ik de kolf gehouden.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel zo 8 jan 2012 - 5:01

Ik had de Ameda lactaline Personal. Heb hier 8 maanden volledig mee gekolfd en hij beviel erg goed. Het is een dubbele elektrische kolf en redelijk geprijsd (zie reactie Stofzuiger)
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Fearie zo 8 jan 2012 - 5:43

Ik heb de Philips Avent, gewoon enkel. Wissel af met de handkolf, krijg er dan soms meer uit als met de elektrische.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 6:05

Ik heb de medela swing. Ik vind het een fijn ding. Ik heb hem bij babypark online gekocht.

Gast
Gast

Bericht  PiP zo 8 jan 2012 - 6:07

Ik heb de Medeale Freestyle.
Dit is een hele handzame kolf, vond hem ideaal om mee te nemen.
De accu hield het ook met gemak 24 uur vol. (Heb even opgezocht een kolftijd van 3 uur)

Heb hem gehaald bij de Icare shop.
Kreeg daar ook wat korting omdat ik lid ben van Icare.

Electrische kolf Medela_freestyle_borstpomp

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Fiebje zo 8 jan 2012 - 6:56

teletascha schreef:medela pump in style advanced: is dubbelzijdig. Ik heb hem gekocht bij de prenatal webshop met 20% korting.

Deze heb ik ook, wel via mp gekocht. Was een paar km verderop hebben toen contant betaald.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 7:01

ik heb de ameda lactaline personal gehad, beviel me heel erg goed, omdat je zuigsnelheid en zuigkracht apart van elkaar kunt instellen.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje zo 8 jan 2012 - 7:17

Ik heb een Medela Swing (enkel electrisch) en een Ameda Lactine personal (dubbel electrisch). Ze bevallen beide goed, alleen ging de ameda sneller omdat die dubbel is. Na een jaar fulltime kolven is die wel versleten en heeft hij weinig tot geen zuigkracht meer, daarom ben ik weer overgestapt op de swing (die had ik eerst gekocht en gehouden als reserve).

Als je fulltime voor lange tijd wilt kolven, of je wilt hem voor een evt. 2e kindje ook nog gebruiken, dan zou ik kiezen voor een medela pump in style advanced, die is wel duurder maar gaat ook langer mee. Kolf je niet fulltime dan zou ik voor de ameda lactine gaan, dan red je het daar wel mee en die is toch een stuk goedkoper.

weet je trouwens zeker dat je met de medela swing hebt gekolfd in het ziekenhuis? Deze heeft een open motor er mag niet door meerdere personen gebruikt worden. Denk dat het de medala symphony was?

Op deze pagina vind je trouwens veel info over kolven en kolfapparaten: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/kolfoverzicht1.html

succes!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius zo 8 jan 2012 - 7:53

PiP schreef:Ik heb de Medeale Freestyle.
De accu hield het ook met gemak 24 uur vol. (Heb even opgezocht een kolftijd van 3 uur)

Electrische kolf Medela_freestyle_borstpomp

Ik wil deze gaan kopen bij een eventuele derde, lijkt me erg handig. Kan er bij nood ook gewoon een batterij in?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  Darius zo 8 jan 2012 - 7:55

On topic:
Ik heb bij Laurens een Medela Swing gekocht, en die heb ik incidenteel gebruikt. Dezelfde Swing heb ik nu ook weer gebruikt bij Pepijn, maar dan vanaf 4 maanden 3 dagen per week 2 - 3 keer kolven per dag. De Swing is nu wel op, naar mijn mening. Maar verder wel een fijn ding, maar is dus wel enkelzijdig.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  PiP zo 8 jan 2012 - 9:17

[quote="Darius"]
PiP schreef:Ik heb de Medeale Freestyle.

Ik wil deze gaan kopen bij een eventuele derde, lijkt me erg handig. Kan er bij nood ook gewoon een batterij in?
Volgens mij niet, maar ik kon zeker een hele dag weg zonder op te laden (wel `s morgens aan de lader doen dan!)
Mocht je bang zijn dat je het toch niet redt, dan kan je natuurlijk wel de adapter er op aansluiten.
Ik kolfde fulltime en had een slechte productie, ik kolde dan ook een half uur per keer.
Dit lag (mag ik hopen) niet aan de kolf, maar ik had achteraf spruw en heb slechte begeleiding gekregen.

Misschien kan je hem tegen die tijd wel van mij overkopen Wink Moet je alleen geen haast gaan maken met die 3e:P

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  teletascha zo 8 jan 2012 - 9:30

Teddyaapje schreef:Ik heb een Medela Swing (enkel electrisch) en een Ameda Lactine personal (dubbel electrisch). Ze bevallen beide goed, alleen ging de ameda sneller omdat die dubbel is. Na een jaar fulltime kolven is die wel versleten en heeft hij weinig tot geen zuigkracht meer, daarom ben ik weer overgestapt op de swing (die had ik eerst gekocht en gehouden als reserve).

Als je fulltime voor lange tijd wilt kolven, of je wilt hem voor een evt. 2e kindje ook nog gebruiken, dan zou ik kiezen voor een medela pump in style advanced, die is wel duurder maar gaat ook langer mee. Kolf je niet fulltime dan zou ik voor de ameda lactine gaan, dan red je het daar wel mee en die is toch een stuk goedkoper.

weet je trouwens zeker dat je met de medela swing hebt gekolfd in het ziekenhuis? Deze heeft een open motor er mag niet door meerdere personen gebruikt worden. Denk dat het de medala symphony was?

Op deze pagina vind je trouwens veel info over kolven en kolfapparaten: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/kolfoverzicht1.html

succes!

Ik merk bij mijn pump in style echt nog totaal niets van slijtage. Ik kolf dan wel niet full-time, maar wel 4 keer per dag 4 dagen per week. Dus wat mij betreft de investering wel waard.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Coccinelle zo 8 jan 2012 - 9:34

Ik heb de Medela Pump in style advanced, en die heeft zichzelf meer dan bewezen. Ik huurde eerst een kolf van de lactatiekundige, later heb ik mijn kolf daar met korting gekocht.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius zo 8 jan 2012 - 9:35

PiP schreef:

Misschien kan je hem tegen die tijd wel van mij overkopen Wink Moet je alleen geen haast gaan maken met die 3e:P

Haha.... *doet boer met kiespijn na* Very Happy
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje zo 8 jan 2012 - 20:24

teletascha schreef:
Teddyaapje schreef:Ik heb een Medela Swing (enkel electrisch) en een Ameda Lactine personal (dubbel electrisch). Ze bevallen beide goed, alleen ging de ameda sneller omdat die dubbel is. Na een jaar fulltime kolven is die wel versleten en heeft hij weinig tot geen zuigkracht meer, daarom ben ik weer overgestapt op de swing (die had ik eerst gekocht en gehouden als reserve).

succes!

Ik merk bij mijn pump in style echt nog totaal niets van slijtage. Ik kolf dan wel niet full-time, maar wel 4 keer per dag 4 dagen per week. Dus wat mij betreft de investering wel waard.

Met 7 mnd was er bij mij ook nog niks aan de hand. Toen T. 10mnd was is er een veertje gebroken wat nog binnen de garantie gemaakt werd. Sinds. T. een jaar is merkte ik dat ik steeds langer moest zitten voordat er wat kwam/ het leeg was. Ik kolfde ook wel iets vaker als jou en wel 7dgn per week maar ben toch van mening dat de pump in style het bij mij misschien wel langer vol had gehouden. Van de andere kant zou ik voor die prijs ook 2x een ameda lactine kunnen kopen haha
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 20:45

Darius schreef:
PiP schreef:

Haha.... *doet boer met kiespijn na* Very Happy

Zwanger Darius? angel

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 8 jan 2012 - 21:21

succes!

Waarschijnlijk heb je er al naar gekeken, maar ik las van de week toen ik naar kolven aan het kijken was dat geen zuigkracht aan de ventieltjes kan liggen.
http://www.prettymum.nl/baby+aan+je+borst/kolven%2C+tassen+etc./losse+onderdelen+kolven/ameda+onderdelen/ameda+ventiel+4+stuks
Ik heb er verder geen verstand van hoor dus misschien zeg ik nu iets heel stoms Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bruintje Beer zo 8 jan 2012 - 23:13

Flip Fluitketel schreef:Ik had de Ameda lactaline Personal. Heb hier 8 maanden volledig mee gekolfd en hij beviel erg goed. Het is een dubbele elektrische kolf en redelijk geprijsd (zie reactie Stofzuiger)
+1
Ik heb er 4,5 maand fulltime meegekolfd.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Teddyaapje ma 9 jan 2012 - 0:15

Tania, bedankt voor de tip! Hier heb ik eigenlijk helemaal niet naar gekeken, ging er gewoon vanuit dat na een dik jaar ft kolven het ding wel op zou zijn. Ik heb nog ventieltjes liggen dus zal t morgen eens proberen!!!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 0:47

Teddyaapje schreef:Tania, bedankt voor de tip! Hier heb ik eigenlijk helemaal niet naar gekeken, ging er gewoon vanuit dat na een dik jaar ft kolven het ding wel op zou zijn. Ik heb nog ventieltjes liggen dus zal t morgen eens proberen!!!
En misschien je adapter even goed nakijken? Die van mij is pas doorgebrand... stinken, vreselijk!
Adapter he, niet mijn kolf zelf gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 9 jan 2012 - 2:52

Stofzuiger schreef:
Teddyaapje schreef:Tania, bedankt voor de tip! Hier heb ik eigenlijk helemaal niet naar gekeken, ging er gewoon vanuit dat na een dik jaar ft kolven het ding wel op zou zijn. Ik heb nog ventieltjes liggen dus zal t morgen eens proberen!!!
En misschien je adapter even goed nakijken? Die van mij is pas doorgebrand... stinken, vreselijk!
Adapter he, niet mijn kolf zelf gelukkig.

Ik ga het morgen proberen met de ventieltjes en anders ga ik vos medisch gewoon eens bellen denk ik...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud