Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet vaccineren?

+19
Tania
Darius
RYW
Linda
meisjesmama
Bolleke
Liadan
loesje
Alex
maiadebij
Teddyaapje
Vancity_girl
RiLiJu
PapillonRose
Ayla
Liz
Monnie
Susan
Flower_L
23 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 9:10

Rejoy. schreef:en wat nou als er waterpokken, roodvonk of de vijfde ziekte heersen? Dat is ook schadelijk voor de ongeboren vrucht

Ja maar daar is toch niets aan te doen? Dat risico is niet vooraf te beperken dus kun je pas maatregelen nemen op het moment dat je weet dat het heerst. Van kinderen die niet ingeënt zijn weet je in ieder geval dat ze een verhoogd risico hebben op de bof enz. en kun je het van te voren al incalculeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 9:14

Thank


Laatst aangepast door Zomersproetjes op di 9 okt 2012 - 9:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 9:16

daar moet ik je gelijk in geven, maar mochten daar wel vaccinaties voor bestaan, dan zou ik mijn kind niet in laten enten als mijn kind het zelf prima door zou kunnen maken, omdat mijn kind toevallig een zwangere KDV-leidster zou kunnen besmetten. Daarbij komt dat kinderen dus ook de eerste 14 maanden van hun leven niet beschermd zijn tegen deze ziekten en dit is wel een leeftijdsgroep waar KDV-leidsters intensief mee om gaan, dus het risico loop je sowieso als je ervoor kiest om op een KDV te gaan werken. Maar ik ben het wel met je eens dat je er geen geheim van moet maken als je kind niet ingeënt is. Onze gastouder weet dat onze dochter de BMR-vaccinatie niet heeft gehad, dus zij weet ook dat zij alert moet zijn op signalen van één van deze ziekten.

Even iets heel anders SP, schoot me net te binnen: jij bent vegetarisch toch? Hoe sta jij dan tegenover dierlijke eiwitten e.d. die in vaccinaties gebruikt worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Darius zo 8 jan 2012 - 9:23

Hihi, dan heb ik toch nog een nuttige bijdrage geleverd!

@jolicious: je bepaald idd zelf om in discussie te gaan met een cb, maar zelf vind ik discussieren leuk, maar dan wil ik wel met een argumentatie komen die luidt als een klok waarbij de klepel ook aanwezig is.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 9:27

Ik ben inderdaad vegetarier en doe mijn best om zo min mogelijk binnen te krijgen waar een dier voor geslacht zou moeten worden.
Wat ik vooral tegenkom van vaccins is dat er kippenei-eiwit in zit. Voor een ei wordt een kip niet geslacht en ik eet ook ei (wel zoveel mogelijk biologisch).
Ik ga er van uit dat er geen dieren gefokt en geslacht worden voor vaccins.
In principe ben ik ook tegen dierproeven en steun proefdiervrij maar ik ontkom er niet aan dat ik medicatie gebruik die op dieren getest is, wat vaccins ook zo zal zijn.

Dus nee, ik sta niet achter het feit dat er dierlijke eiwitten worden gebruikt voor vaccins en dat ze op dieren getest worden maar ik sta persoonlijk wel achter de vaccins.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Darius zo 8 jan 2012 - 9:30

Sunprincess schreef:Ik ben inderdaad vegetarier en doe mijn best om zo min mogelijk binnen te krijgen waar een dier voor geslacht zou moeten worden.
Wat ik vooral tegenkom van vaccins is dat er kippenei-eiwit in zit. Voor een ei wordt een kip niet geslacht en ik eet ook ei (wel zoveel mogelijk biologisch).
Ik ga er van uit dat er geen dieren gefokt en geslacht worden voor vaccins.
In principe ben ik ook tegen dierproeven en steun proefdiervrij maar ik ontkom er niet aan dat ik medicatie gebruik die op dieren getest is, wat vaccins ook zo zal zijn.

Dus nee, ik sta niet achter het feit dat er dierlijke eiwitten worden gebruikt voor vaccins en dat ze op dieren getest worden maar ik sta persoonlijk wel achter de vaccins.

Gebruiken jullie ook bepaalde snoepjes zoals fruitsleutels? Of andere producten met gelatine? Just curious!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 9:33

Darius schreef:
Sunprincess schreef:Ik ben inderdaad vegetarier en doe mijn best om zo min mogelijk binnen te krijgen waar een dier voor geslacht zou moeten worden.
Wat ik vooral tegenkom van vaccins is dat er kippenei-eiwit in zit. Voor een ei wordt een kip niet geslacht en ik eet ook ei (wel zoveel mogelijk biologisch).
Ik ga er van uit dat er geen dieren gefokt en geslacht worden voor vaccins.
In principe ben ik ook tegen dierproeven en steun proefdiervrij maar ik ontkom er niet aan dat ik medicatie gebruik die op dieren getest is, wat vaccins ook zo zal zijn.

Dus nee, ik sta niet achter het feit dat er dierlijke eiwitten worden gebruikt voor vaccins en dat ze op dieren getest worden maar ik sta persoonlijk wel achter de vaccins.

Gebruiken jullie ook bepaalde snoepjes zoals fruitsleutels? Of andere producten met gelatine? Just curious!

Ik eet geen gelatine en heb het ook niet in huis. C.iske krijgt wel eens van een ander een snoepje met gelatine. Ik ontkom daar niet aan. Als er een kinderfeestje is waar alle kinderen een spekje krijgen, vind ik niet dat ik het kan maken om hem niets te laten eten. daar is hij nu te oud voor en dat heeft hij te veel door. Maar van mij krijgt hij het niet.
Nu vind ik het meeste snoep waar gelatine inzit toch troep dus dat scheelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  LMCurious zo 8 jan 2012 - 10:43

ik laat beide kinderen wel inenten. Het gevoel te kiezen tussen kwaden is er wel, maar ik ga toch verder in het vertrouwen op de overheid. Als je alles wat nu 'normaal' is, maar nog relatief nieuw is niet zou doen kun je niets meer. Voorbeeldje, ik twijfel ook wel eens over stralingen van app/sms enzo. Maar die ga ik ook niet vermijden omdat het misschien wel eens schadelijk zou kunnen zijn op lange termijn. En dat de overheid verder onderzoek doet, dat vind ik juist goed. Vanuit het idee, dit is goed, misschien kan het beter. Er zijn vele dingen van vroeger al verbeterd, en dan zal met veel dingen zo blijven. Maar wil niet zeggen dat het niet goed is. Nog een voorbeeldje; mijn schoonmoeder had vroeger autostoeltjes voor de kinderen met alleen een riempje bij de heupen. Was toen hartstikke veilig verklaard. Anders gebruikte men niets. Nu zijn de stoeltjes veel geavanceerder, en veiliger, en zou zo'n stoeltje niet meer goed gekeurd worden. maar hadden ze dan toentertijd maar geen stoeltje moeten gebruiken? Dat is een beetje hoe ik ook tegen de vaccins aankijk. Maar ook ik heb geen glazen bol, en weet niet zeker wat het in de toekomst zal doen.

Over de kdv. Ik vind het raar om niet gevaccineerde kinderen te weigeren. Want juist andere kinderen die ook niet gevaccineerd zijn lopen meer risico, maar die ouders hebben daar zelf voor gekozen, en weten dat signalen vaak pas komen als besmettingsgevaar al geweest is. En voor de werknemers die er bang voor zijn tijdens een zwagerschap...? Tja, dan denk ik dat je voordat je aan kinderen wilt gaan beginnen gewoon een bloed moet laten prikken, en eventueel laten inenten. Ik kwam er nu tijdens mijn 1e zwangerschap ook achter dat ik niet voldoende antistoffen voor rode hond had. (onze generatie heeft ook verschillende concentraties/aantallen gehad daarvoor, ik dus 1 te lage dosis, ipv een 2e herhaling, toen ze daarmee begonnen was ik al net te oud) Maar ik heb dus wel direct na mijn 1e zwangerschap een inenting geregeld voordat ik een 2e keer zanger zou worden. Dus dat vind ik dan toch ook wel een stukje eigen verantwoordelijkheid van het personeel. Want waarom geen kinderen toelaten die niet gevaccineerd zijn, maar wel werknemers?! Die kunnen het dan toch ook elders oppikken en aan de kinderen/zwangere collega's overdragen?
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 21:28

Sunprincess schreef:
Liadan schreef:Als je symptomen ziet dan ben je meestal al te laat om besmetting te voorkomen.Ik ben zelf leidster in de kinderopvang maar het maakt voor mij geen verschil om te weten of een kindje ingeent is of niet.

En dat vind ik dus al genoeg reden om een kindje, dat niet ingeënt is, te weigeren.
Ik zou op mijn werk niet zulke risico's willen lopen ten aanzien van mijn ongeboren kind.

Maar je bent er toch zelf tegen ingeënt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Susan zo 8 jan 2012 - 21:37

LMCurious schreef:ik laat beide kinderen wel inenten. Het gevoel te kiezen tussen kwaden is er wel, maar ik ga toch verder in het vertrouwen op de overheid. Als je alles wat nu 'normaal' is, maar nog relatief nieuw is niet zou doen kun je niets meer. Voorbeeldje, ik twijfel ook wel eens over stralingen van app/sms enzo. Maar die ga ik ook niet vermijden omdat het misschien wel eens schadelijk zou kunnen zijn op lange termijn. En dat de overheid verder onderzoek doet, dat vind ik juist goed. Vanuit het idee, dit is goed, misschien kan het beter. Er zijn vele dingen van vroeger al verbeterd, en dan zal met veel dingen zo blijven. Maar wil niet zeggen dat het niet goed is. Nog een voorbeeldje; mijn schoonmoeder had vroeger autostoeltjes voor de kinderen met alleen een riempje bij de heupen. Was toen hartstikke veilig verklaard. Anders gebruikte men niets. Nu zijn de stoeltjes veel geavanceerder, en veiliger, en zou zo'n stoeltje niet meer goed gekeurd worden. maar hadden ze dan toentertijd maar geen stoeltje moeten gebruiken? Dat is een beetje hoe ik ook tegen de vaccins aankijk. Maar ook ik heb geen glazen bol, en weet niet zeker wat het in de toekomst zal doen.

Over de kdv. Ik vind het raar om niet gevaccineerde kinderen te weigeren. Want juist andere kinderen die ook niet gevaccineerd zijn lopen meer risico, maar die ouders hebben daar zelf voor gekozen, en weten dat signalen vaak pas komen als besmettingsgevaar al geweest is. En voor de werknemers die er bang voor zijn tijdens een zwagerschap...? Tja, dan denk ik dat je voordat je aan kinderen wilt gaan beginnen gewoon een bloed moet laten prikken, en eventueel laten inenten. Ik kwam er nu tijdens mijn 1e zwangerschap ook achter dat ik niet voldoende antistoffen voor rode hond had. (onze generatie heeft ook verschillende concentraties/aantallen gehad daarvoor, ik dus 1 te lage dosis, ipv een 2e herhaling, toen ze daarmee begonnen was ik al net te oud) Maar ik heb dus wel direct na mijn 1e zwangerschap een inenting geregeld voordat ik een 2e keer zanger zou worden. Dus dat vind ik dan toch ook wel een stukje eigen verantwoordelijkheid van het personeel. Want waarom geen kinderen toelaten die niet gevaccineerd zijn, maar wel werknemers?! Die kunnen het dan toch ook elders oppikken en aan de kinderen/zwangere collega's overdragen?

Dat hoeft helemaal niet, het kan ook gaan om kinderen die nog te jong zijn voor dat vaccin. Dat lijkt me trouwens ook wel zo logisch, want als ze niet gevaccineerd waren omdat de ouders daarvoor gekozen hadden dan waren die kinderen ook niet toegelaten.

Je kunt nooit helemaal voorkomen dat die kinderen besmet raken, maar ik kan me wel voorstellen dat een kinderdagverblijf het zoveel mogelijk wil voorkomen en daarom niet-gevaccineerde kinderen weigert.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  LMCurious ma 9 jan 2012 - 0:42

susan, je hebt gelijk, over de periode voor de entingen had ik nog niet nagedacht.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  frolic ma 9 jan 2012 - 1:50

Jahoor hier worden ze geent voor al waar je tegen geent kan worden.

Na de BMR van T.eun zijn toen in diezelfde week 3 kindjes overleden vlak na de BMR .. toen had ik het even niet meer laughcry maar goed er sterven meer kinderen aan hersenvliesontsteking dan na een prikje .

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  RiLiJu ma 9 jan 2012 - 8:37

Bij Radar op nederland 1, gaat het nu over vaccinaties.
(Wel over de mexicaanse griep, maar toch interessant, hoe sommige zaken werken)
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 4 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum