Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet vaccineren?

+19
Tania
Darius
RYW
Linda
meisjesmama
Bolleke
Liadan
loesje
Alex
maiadebij
Teddyaapje
Vancity_girl
RiLiJu
PapillonRose
Ayla
Liz
Monnie
Susan
Flower_L
23 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 21:32

Twellie schreef:@ RiLiJu: één op de duizend kinderen overlijdt aan de mazelen, dat is toch een behoorlijke kans? En daarnaast kunnen ook nog hersenbeschadigingen optreden.

hersenvliesontsteking zijn er in verschillende varianten. Kinderen worden niet tegen alle varianten ingeënt. Een hersenvliesontsteking krijgen als je geënt bent is zeldzaam, maar wordt wel vaak over het hoofd gezien 'omdat kinderen toch geënt zijn'. Dit geldt ook voor andere ziektes, als je geënt bent, dan ben je er niet 100% zeker van dat je ook antistoffen hebt gemaakt. Ik kwam er bijvoorbeeld pas in mijn zwangerschap (!!) achter dat ik geen antistoffen tegen rode hond had aangemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Liadan za 7 jan 2012 - 21:36

Onze kinderen hebben tot nu toe gewoon alle inentingen gehad. Achteraf heb ik er wel spijt van dat we Kian ook gewoon de eerste 3 inentingen hebben gegeven, had ik toch liever later gedaan.
Maar heb me er niet genoeg in verdiept, ik heb net het boek vaccinaties doorgeprikt besteld dus ga me er alsnog in verdiepen. De DKTP met 11 maanden 'moet' hij nu volgens mij wel omdat hij de andere 3 al in maand 2, 3 en 4 heeft gehad. BMR geven we hoogstwaarschijnlijk wel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 21:58

Mijn zoon heeft de BMR pas na zijn 2e verjaardag gehad. Ik heb dat gedaan omdat hij elke keer heel ziek werd van de prikjes.
Eigenlijk wil ik deze baby pas later de inentingen geven maar doen ze daar helemaal niet moeilijk over op het cb? Ik heb toen een heel gezeur gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Bolleke za 7 jan 2012 - 22:03

Ik heb mijn zoon alle entingen volgens het schema laten geven maar als ik mij er toendertijd in verdiept had, had ik dat niet gedaan. Dan had ik hem waarschijnlijk niet ge-nt, of later pas.
Ik vind ook dat aanstaande ouder moeten worden ingelicht over het feit dat je zelf kunt bepalen wanneer en of je je kind laat enten.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 22:04

yvonne schreef:Mijn zoon heeft de BMR pas na zijn 2e verjaardag gehad. Ik heb dat gedaan omdat hij elke keer heel ziek werd van de prikjes.
Eigenlijk wil ik deze baby pas later de inentingen geven maar doen ze daar helemaal niet moeilijk over op het cb? Ik heb toen een heel gezeur gehad.

jawel, daar doen ze heel moeilijk over op het CB.
Maar je bent:
a. niet verplicht om naar het CB te gaan
b. niet verplicht om te laten vaccineren


Dus als jij niet of aangepast wilt vaccineren, dan is je dat goed recht. Het enige wat er dan gebeurd, is dat je de vaccinaties zelf moet betalen (als je meer dan een jaar uit stelt).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  meisjesmama za 7 jan 2012 - 22:36

Rejoy. schreef:
Twellie schreef:@ RiLiJu: één op de duizend kinderen overlijdt aan de mazelen, dat is toch een behoorlijke kans? En daarnaast kunnen ook nog hersenbeschadigingen optreden.

hersenvliesontsteking zijn er in verschillende varianten. Kinderen worden niet tegen alle varianten ingeënt. Een hersenvliesontsteking krijgen als je geënt bent is zeldzaam, maar wordt wel vaak over het hoofd gezien 'omdat kinderen toch geënt zijn'. Dit geldt ook voor andere ziektes, als je geënt bent, dan ben je er niet 100% zeker van dat je ook antistoffen hebt gemaakt. Ik kwam er bijvoorbeeld pas in mijn zwangerschap (!!) achter dat ik geen antistoffen tegen rode hond had aangemaakt.

ik wil hier toch wel even op inhaken. De bacteriële vorm van hersenvliesontsteking dragen we allemaal (over je hele leven 2 jaar) bij ons. En als je als ouders drager bent van deze bacterie geef je dit door aan je kindje. Deze heeft altijd meer kans om dit dus te krijgen. Dat heeft niets met wel of niets met inenten te maken.

Wij hebben zelf de bmr bij onze jongste ook later geven ivm dat ze heel vaak ziekjes is.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Vancity_girl za 7 jan 2012 - 22:42

Rejoy. schreef:
Ga daar maar vooral níet vanuit. Ze zijn nog steeds aan het sleutelen aan de samenstelling van het kinkhoestvaccin bijvoorbeeld.

Maar dat ze er aan aan het sleutelen zijn wil toch niet zeggen dat ze er geen goed onderzoek naar doen? In mijn ogen betekend dat juist dat ze er wel goed onderzoek naar doen.

Ik vind trouwens dat het vaccineren hier wel veel slechter wordt voorgelicht dan in Canada. Daar kreeg ik altijd een mapje met daarin uitleg over de vaccinatie, eventuele bijwerkingen etc. Je moest dan daarna aangeven dat je het gelezen had en toestemming gaf voor de vaccinatie. Toen ik hier naar het CB ging voor een vaccinatie, zei de arts bij binnenkomst dat ze twee spuitjes zou krijgen. Vervolgens begint ze wat in D's papieren te bladeren en in zichzelf te mompelen en toen zei ze dat ze er maar 1 hoefde. Uiteraard heb ik wel om uitleg gevraagd maar vond het wel raar dat ze dat niet uit zichzelf deed.

Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Linda za 7 jan 2012 - 22:44

Tot nu toe heeft mijn dochter alle entingen gehad. Achteraf gezien had ik het graag anders willen doen, langer uitstellen. Eind van de maand moet ze voor BMR en ik zit te twijfelen of ik die wel nog een tijd uit zal stellen. Ben er nog niet helemaal over uit, moet me er nog wat beter in verdiepen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 23:01

Al in het begin van mijn zwangerschap ben ik me in de verschillende ziektes waartegen gevaccineerd wordt gaan verdiepen. Veel ziektes zijn al sterk in hoeveelheid en ernst afgenomen vóórdat het rijksvaccinatie programma werd ingesteld. Dat die ziektes sterk zijn afgenomen heeft weinig te maken met vaccins, maar meer met verbeterde leefomstandigheden en hygiëne te maken.

Veel ziektes waartegen gevaccineerd wordt zijn voor kinderen ongevaarlijk. Kinderen waarbij ernstige complicaties opspelen of die zelfs sterven aan een kinderziekte zijn vaak al ziek waardoor het immuunsysteem niet optimaal werkt. Gezonde kinderen zijn veelal prima in staat om dergelijke ziektes door te maken. Daar komt bij dat vaccins vaak maar tijdelijke antistoffen geven, waarbij het doormaken van de ziekte in veel gevallen voor levenslange immuniteit zorgt. Ook worden niet alle vaccins gegeven in het belang van het kind, maar spelen ook economische belangen een rol: ouders namen te veel vrije dagen op voor het verzorgen van hun zieke kind.

Zoals ik het nu zie zal ons kind alleen de DTP prik krijgen. Er is een arts waar ik veel vertrouwen in heb en waarvan ik weet dat hij niet slechts vertelt/weet wat zijn universitaire boeken hem hebben verteld die ik er nog over wil raadplegen alvorens ik een uiteindelijke beslissing neem. Sowieso wil ik later enten, omdat ik denk dat het niet goed kan zijn om een kind waarbij afweersysteem nog zó in ontwikkeling is bepaalde stoffen in te spuiten.

'Vaccinaties doorgeprikt' vind ik overigens ook een aanrader.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 23:07

Vancity_girl schreef:
Rejoy. schreef:
Ga daar maar vooral níet vanuit. Ze zijn nog steeds aan het sleutelen aan de samenstelling van het kinkhoestvaccin bijvoorbeeld.

Maar dat ze er aan aan het sleutelen zijn wil toch niet zeggen dat ze er geen goed onderzoek naar doen? In mijn ogen betekend dat juist dat ze er wel goed onderzoek naar doen.

[...]

maar dat zegt dus wel dat er al wel gevaccineerd wordt met een vaccin waarvan ze nog nog niet zeker zijn van de effectiviteit van de hoeveelheid vaccinstoffen dat er in de vaccinatie zitten.


@ Tiramisu: heel mooi verwoord! Ben het helemaal met je eens

@ Meisjesmama: je stukje tekst komt toch overeen met mijn tekst? Dat er ook nog ander varianten van hersenvliesontsteking bestaan waar niet tegen geënt wordt en dat dit voor ouders een lastige situatie is, omdat kinderen wel zijn geënt tegen 'hersenvliesontsteking'. Veel ouders weten niet dat er varianten bestaan waar kinderen dus nog wel ziek van kunnen worden en daardoor dus minder alert zijn op de tekenen van deze ziekten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 23:25

Wij hebben alle vaccinaties laten zetten.
Ik vind dat er aan sommige kinderziektes behoorlijke risico's zitten.
Dat ze vrijwel niet meer voor komen, komt natuurlijk ook mede door het vaccinatieprogramma.
Als steeds meer mensen besluiten niet te vaccineren zullen dit soort ziektes ook steeds meer voor gaan komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  RYW za 7 jan 2012 - 23:28

Sunprincess schreef:Wij hebben alle vaccinaties laten zetten.
Ik vind dat er aan sommige kinderziektes behoorlijke risico's zitten.
Dat ze vrijwel niet meer voor komen, komt natuurlijk ook mede door het vaccinatieprogramma.
Als steeds meer mensen besluiten niet te vaccineren zullen dit soort ziektes ook steeds meer voor gaan komen.

Hier ben ik het mee eens.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 23:28

Sunprincess schreef:Wij hebben alle vaccinaties laten zetten.
Ik vind dat er aan sommige kinderziektes behoorlijke risico's zitten.
Dat ze vrijwel niet meer voor komen, komt natuurlijk ook mede door het vaccinatieprogramma.
Als steeds meer mensen besluiten niet te vaccineren zullen dit soort ziektes ook steeds meer voor gaan komen.

Maar dat is niet per definitie zo. Er zijn namelijk ziektes bij die al vrijwel niet meer voor kwamen voordat er überhaupt een vaccin voor ingesteld was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 23:32

Jolicious schreef:
Sunprincess schreef:Wij hebben alle vaccinaties laten zetten.
Ik vind dat er aan sommige kinderziektes behoorlijke risico's zitten.
Dat ze vrijwel niet meer voor komen, komt natuurlijk ook mede door het vaccinatieprogramma.
Als steeds meer mensen besluiten niet te vaccineren zullen dit soort ziektes ook steeds meer voor gaan komen.

Maar dat is niet per definitie zo. Er zijn namelijk ziektes bij die al vrijwel niet meer voor kwamen voordat er überhaupt een vaccin voor ingesteld was.

Welke dan? Want de meeste ziektes die ik zie kwamen gewoon nog voor.

Het gaat er natuurlijk ook om, in verdr te kijken San je eigen gezin. De bof is misschien voor k
Gezonde kinderen niet zo gevaarlijk maar voor zwangeren weer wel en hoe meer kinderen de bof krijgen, hoe meer risico zwangeren kopen en hoe meer kindjes er net afwijkingen geboren zullen worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Vancity_girl za 7 jan 2012 - 23:34

Rejoy. schreef:
Vancity_girl schreef:
Rejoy. schreef:
Ga daar maar vooral níet vanuit. Ze zijn nog steeds aan het sleutelen aan de samenstelling van het kinkhoestvaccin bijvoorbeeld.

Maar dat ze er aan aan het sleutelen zijn wil toch niet zeggen dat ze er geen goed onderzoek naar doen? In mijn ogen betekend dat juist dat ze er wel goed onderzoek naar doen.

[...]

maar dat zegt dus wel dat er al wel gevaccineerd wordt met een vaccin waarvan ze nog nog niet zeker zijn van de effectiviteit van de hoeveelheid vaccinstoffen dat er in de vaccinatie zitten.


Dat ben ik met je eens. Ik vind dat alleen geen reden om de vaccinatie niet te zetten. Er zullen in de toekomst ongetwijfeld nog wel dingen veranderen aan de vaccinaties, juist omdat ze er onderzoek naar doen. Dat zijn dan verbeteringen, maar dat wil toch niet zeggen dat de huidige vaccinatie niet goed zijn?

Overigens begrijp ik best dat sommige hier ervoor kiezen hun kinderen later te vaccineren, zeker als ik de motivatie lees. Verder ben ik het wel eens met Sunprincess.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 23:37

Sunprincess schreef:Wij hebben alle vaccinaties laten zetten.
Ik vind dat er aan sommige kinderziektes behoorlijke risico's zitten.
Dat ze vrijwel niet meer voor komen, komt natuurlijk ook mede door het vaccinatieprogramma.
Als steeds meer mensen besluiten niet te vaccineren zullen dit soort ziektes ook steeds meer voor gaan komen.

Jolicious heeft inderdaad gelijk. Het rijksvaccinatieprogramma zal vast iets helpen, maar de grootste daling van deze kinderziektes was al te zien ver voordat het rijksvaccinatieprogramma gestart is. De daling is toe te schrijven aan het verbeterde leefklimaat en verbetering van de hygiëne. De hele grote daling was al te zien voor de start van het vaccinatieprogramma, maar de overheid gebruikt deze daling wel om de vaccinaties te propageren en die informatie is dus niet juist!

Het is jammer dat de overheid soms echt verkeerde informatie geeft, want veel ouders hebben hierdoor geen objectief beeld over de vaccinaties.


@ VG: maar dat ís 't 'm juist, ze zíjn nog niet zeker van of de huidige kinkhoestvaccin goed (genoeg) is. Als ze dat hadden geweten, waren ze toch ook niet meer continu aan het rommelen met de samenstelling ervan? Dit is net als met het baarmoederhalsvaccin, er zijn gewoon heel veel dingen waarvan onderzoekers nog niet op de hoogte zijn, het langetermijneffect bijvoorbeeld. Ik wil mijn kind niet aan een vaccin bloot stellen, waarvan het nog helemaal niet zeker is was het met de gezondheid doet op lange termijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 23:44

Maar wat is dan de motivatie van de overheid om kinderen nutteloos te vaccineren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 23:48

Sunprincess schreef:Maar wat is dan de motivatie van de overheid om kinderen nutteloos te vaccineren?

ik zou zeggen: lees 'vaccinaties doorgeprikt', daar staat alles uitgebreid in beschreven, zonder direct een mening op te dringen. In dat boekje staat ook heel nauwkeurig beschreven wat de ziekten inhouden, hoe gevaarlijk te zijn, wat de redenen zijn om massa-vaccinatie in te voeren, maar ook wat er in de toekomst te verwachten is aan vaccinaties (waterpokken bijvoorbeeld).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Ayla zo 8 jan 2012 - 0:16

Ik ga dat boek ook is ergens opzoeken denk ik. Ik ga door dit topic toch echt nadenken over de vaccins, en ik weet er eigenlijk geen klap vanaf, ik vertrouw gewoon op de overheid, dat ze geen dingen zullen laten doen die schadelijk zijn, maar dat is dus nog niet helemaal bekend zover ik begrijp? Morgen krijgt ze de tweede entingen, daar zal ik wel niet onderuit komen (en wil ik ook nog niet voordat ik genoeg info heb)
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Darius zo 8 jan 2012 - 0:31

Rejoy. schreef:
yvonne schreef:Mijn zoon heeft de BMR pas na zijn 2e verjaardag gehad. Ik heb dat gedaan omdat hij elke keer heel ziek werd van de prikjes.
Eigenlijk wil ik deze baby pas later de inentingen geven maar doen ze daar helemaal niet moeilijk over op het cb? Ik heb toen een heel gezeur gehad.

jawel, daar doen ze heel moeilijk over op het CB.
Maar je bent:
a. niet verplicht om naar het CB te gaan
b. niet verplicht om te laten vaccineren


Dus als jij niet of aangepast wilt vaccineren, dan is je dat goed recht. Het enige wat er dan gebeurd, is dat je de vaccinaties zelf moet betalen (als je meer dan een jaar uit stelt).

Het CB doet in ons geval overal moeilijk over. Als je op het CB voorstelt om jouw tweede kindje later te vaccineren, zou ik wel eerst het boek goed lezen en dit eventueel ook meenemen naar het CB zodat je een pittige discussie aan kunt gaan. Onze wvpk is niet zo bij de pinken, dus die zou je zo onder tafel kunnen lullen. (heerlijk vind ik dat, laatst nog gedaan over de borstvoeding)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 0:35

Ayla schreef:Ik ga dat boek ook is ergens opzoeken denk ik. Ik ga door dit topic toch echt nadenken over de vaccins, en ik weet er eigenlijk geen klap vanaf, ik vertrouw gewoon op de overheid, dat ze geen dingen zullen laten doen die schadelijk zijn, maar dat is dus nog niet helemaal bekend zover ik begrijp? Morgen krijgt ze de tweede entingen, daar zal ik wel niet onderuit komen (en wil ik ook nog niet voordat ik genoeg info heb)

Waarom zou je daar niet onderuit kunnen? Je kunt toch aangeven dat je twijfelt en dat je er nog even over na wilt denken? Mocht je geen opmerkingen willen hebben, dan zeg je toch gewoon dat ze niet helemaal fit is, dus dat je het enten even uit wilt stellen? Dat heb ik ook gedaan bij de laatste DKTP-prik. Toen had ik nog onvoldoende gelezen om een gegronde reden te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Darius zo 8 jan 2012 - 0:36

On topic:

Ik ben erg benieuwd naar het boek, ik ga het zeker lenen uit de bieb.

Wij laten Laurens en Pepijn wel gewoon vaccineren volgens het Rijksvaccinatieprogramma. Wellicht dat ik de BMR prik van Pepijn uitstel tot na de zomervakantie. Laurens is er ziek van geweest en lange tijd erg hangerig, en dat vind ik niet zo fijn op vakantie. Maar dat is dan puur eigenbelang natuurlijk.

Ik denk zelf dat de gevolgen van deze ziektes erger zijn dan de vaccinaties. En ik denk ook dat er meer kans is op een ziekte (bof, mazelen etc) dan dat er complicaties ontstaan na de vaccinatie. Het is kiezen uit twee kwaden, maar dan denk ik dat een vaccinatie minder kwaad is.

Maar ik denk dat je kritisch moet kijken. Zo heb ik zes jaar geleden mijzelf niet laten inenten tegen hepatitis B. Je kunt besmet raken met dit virus op dezelfde manier als het HIV virus, dus bloedcontact en seksueel contact. Stel je voor dat ik het bed induik met (in dit geval een Egyptenaar) dan heb ik dus geen Hep B (als ik me heb laten inenten) maar misschien wel HIV.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Tania zo 8 jan 2012 - 0:41

Hier bij het cb kreeg ik wel informatiefolders over de vaccins, bijwerkingen enz en moest ik tekenen dat ze mochten vaccineren. Als je wil uitstellen of niet vaccineren nemen ze dat ook serieus. Ik heb overwogen om de vaccinaties uit te stellen, uiteindelijk toch niet gedaan maar ze deden er verder ook niet raar over op het cb toen ik mijn twijfels voorlegde. Wat een verschil zit er dan toch tussen die bureaus.

Wij hebben uiteindelijk besloten om wel gewoon het vaccinatieprogramma te volgen ondanks alles wat ik er over gelezen heb.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Ayla zo 8 jan 2012 - 0:44

Rejoy. schreef:
Ayla schreef:Ik ga dat boek ook is ergens opzoeken denk ik. Ik ga door dit topic toch echt nadenken over de vaccins, en ik weet er eigenlijk geen klap vanaf, ik vertrouw gewoon op de overheid, dat ze geen dingen zullen laten doen die schadelijk zijn, maar dat is dus nog niet helemaal bekend zover ik begrijp? Morgen krijgt ze de tweede entingen, daar zal ik wel niet onderuit komen (en wil ik ook nog niet voordat ik genoeg info heb)

Waarom zou je daar niet onderuit kunnen? Je kunt toch aangeven dat je twijfelt en dat je er nog even over na wilt denken? Mocht je geen opmerkingen willen hebben, dan zeg je toch gewoon dat ze niet helemaal fit is, dus dat je het enten even uit wilt stellen? Dat heb ik ook gedaan bij de laatste DKTP-prik. Toen had ik nog onvoldoende gelezen om een gegronde reden te hebben.

Ik wil het op dit moment ook nog niet uitstellen, omdat ik er nog niks van weet. Zoals ik eerder ook al zei, ik vergeef mezelf ook niet als ze een of andere ziekte krijgt en er iets blijvends aan over houd omdat ik niet wilde laten enten. Ik ga het boek lenen bij de bieb, laat haar morgen gewoon enten, en dan bekijk ik bij de volgende entingen of ze ze wel of niet krijgt (al zal ze de 3de en 4de ow én 5de dktp prik sowiezo wel moeten hebben anders hebben de eerste 2 ook geen nut gehad) ik heb even het boekje erbij gepakt haha, zie nu dat ze 5x dktp krijgt.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Teddyaapje zo 8 jan 2012 - 1:07

Ayla schreef:
Rejoy. schreef:
Ayla schreef:Ik ga dat boek ook is ergens opzoeken denk ik. Ik ga door dit topic toch echt nadenken over de vaccins, en ik weet er eigenlijk geen klap vanaf, ik vertrouw gewoon op de overheid, dat ze geen dingen zullen laten doen die schadelijk zijn, maar dat is dus nog niet helemaal bekend zover ik begrijp? Morgen krijgt ze de tweede entingen, daar zal ik wel niet onderuit komen (en wil ik ook nog niet voordat ik genoeg info heb)

Waarom zou je daar niet onderuit kunnen? Je kunt toch aangeven dat je twijfelt en dat je er nog even over na wilt denken? Mocht je geen opmerkingen willen hebben, dan zeg je toch gewoon dat ze niet helemaal fit is, dus dat je het enten even uit wilt stellen? Dat heb ik ook gedaan bij de laatste DKTP-prik. Toen had ik nog onvoldoende gelezen om een gegronde reden te hebben.

Ik wil het op dit moment ook nog niet uitstellen, omdat ik er nog niks van weet. Zoals ik eerder ook al zei, ik vergeef mezelf ook niet als ze een of andere ziekte krijgt en er iets blijvends aan over houd omdat ik niet wilde laten enten. Ik ga het boek lenen bij de bieb, laat haar morgen gewoon enten, en dan bekijk ik bij de volgende entingen of ze ze wel of niet krijgt (al zal ze de 3de en 4de ow én 5de dktp prik sowiezo wel moeten hebben anders hebben de eerste 2 ook geen nut gehad) ik heb even het boekje erbij gepakt haha, zie nu dat ze 5x dktp krijgt.

Ayla, jouw argument om t nu wel te doen zou voor mij juist n argument zijn om t niet te doen/ uit te stellen. De prik kan altijd nog gegeven worden maar je kunt t niet meer ongedaan maken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet vaccineren? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet vaccineren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum