Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

+13
Mizz_S
Pompoen
Caramba
SarahKey
Suus
duckie
miss piggy
May
Minx
Thunder
Susan
Lejow
Pussycat
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Pussycat za 7 jan 2012 - 8:53

Doen jullie elk jaar iets met jullie trouwdag?

Of doen jullie ouders elk jaar iets met hun eigen trouwdag?
En vinden zij dat hun kinderen daar ook perse bij moeten zijn?
Of brengen ze ook wel eens hun trouwdag samen door?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Lejow za 7 jan 2012 - 8:54

Mijn ouders zijn gescheiden, wacht nog steeds op de dag dat er een vrije dag wordt ingevoerd voor wanneer ouders 25 jar gescheiden zijn laughcry

En zelf ben ik nog niet getrouwd.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Susan za 7 jan 2012 - 8:55

Bij ons is het vaak in de zomervakantie en dan gaan we uit eten, bij mijn ouders is het net voor Kerst en zij doen er meestal niets aan. Toen ze 25 jaar getrouwd waren hebben ze het ook niet gevierd, wel bij 20, 30 en 35 jaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Thunder za 7 jan 2012 - 8:58

Pussycat schreef:Doen jullie elk jaar iets met jullie trouwdag? Nee.
Of doen jullie ouders elk jaar iets met hun eigen trouwdag? Geen idee, haha.
En vinden zij dat hun kinderen daar ook perse bij moeten zijn? Nee.
Of brengen ze ook wel eens hun trouwdag samen door? Ja.

Mijn ouders hebben een feest gegeven met 12½ en 25 jaar huwelijk. De 29ste zijn ze 30 jaar getrouwd en gaan we met ons gezin (+ opa en oma) uiteten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Pussycat za 7 jan 2012 - 10:01

Ooh dat valt nog wel mee dan.
Mijn schoonouders zijn al een hele poos samen de 25e en 30e hebben ze wat uitgebreider gevierd.
Ze zijn nu 31 jaar samen en wilden graag dat wij ook kwamen overdag of s'avonds.

Maar onze dochter is dan ook jarig.
Dus ik had zoiets van helaas voor hun, want we wilden iets met ons 3en gaan doen in plaats van iedereen er weer bij.
(die heb ik alle feestdagen al genoeg gezien Laughing ) maar ze waren dus helemaal gepikeerd omdat wij er niet bij zullen zijn.
En dat terwijl zij ons het meeste zien van al hun kinderen...
Nu is dat natuurlijk hun probleem, maar nu ik weet dat zij het een probleem vinden ga ik mij natuurlijk weer schuldig voelen pfff. En vraag ik me af of we niet alsnog moeten langskomen waar ik geen zin in heb. (man maakt het allemaal niet zoveel uit eigenlijk)

(Even nog ter extra info: Ze zijn niet gepikeerd omdat ze hun kleindochter niet zien, maar echt alleen maar omdat we niet op hun trouwedag bij hun komen eten. Of in ieder geval ons gezicht laten zien. De verjaardag van onze dochter vieren we een paar dagen later omdat in het weekend iedereen tenminste tegelijk kan.)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Minx za 7 jan 2012 - 10:04

Geen idee wanneer mijn schoonouders getrouwd zijn die hechten er dus niet veel waarde aan. Mijn ouders ook niet behalve dit jaar toen waren ze 25 jaar getrouwd dus groot feest.

Maar ik zou het nu eerder omdraaien vind de verjaardag van jullie dochter toch wel belangrijker dan hun trouwdag.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 10:07

Mijn ouders gaan elk jaar uit eten. Met 25 jaar huwelijk hebben we met het gezin een rondreis door Kenia gedaan. En met 30 jaar huwelijk zijn we een weekend naar Limburg geweest. Maar de 'niet speciale' jubilea vieren ze gewoon samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  May za 7 jan 2012 - 11:17

Mijn ouders gaan altijd wel een keertje samen uit eten voor hun trouwdag, maar niet persé op hun trouwdag zelf. We gingen ook altijd een keer met zijn allen uit eten voor hun trouwdag op hun kosten, alleen was afgelopen jaar voor het laatst. Maar ik denk dat we dit wel voort gaan zetten maar dat wij dan voor mijn ouders betalen, ipv andersom.
12,5 en 25 jarig huwelijk hebben ze uitgebreider gevierd met alle familie en goede vrienden erbij. Toen ze 25 jaar getrouwd waren hebben ze ons een lang weekend meegenomen naar Ameland. En in februari gaan we een midweek naar Ameland voor hun 30 jarig huwelijk, is een cadeautje van ons voor hun.
Wij geven ze trouwens wel elk jaar een cadeau met hun trouwdag.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Susan za 7 jan 2012 - 11:20

Mijn schoonouders vieren hun trouwdag trouwens ook niet ieder jaar, in al die jaren dat ik ze ken hebben ze één keer een etentje gegeven en toen hebben ze met iedereen overlegd over de datum.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 11:24

Je hebt ze een kleinkind gegeven voor hun 30 jarig huwelijk, begrijp ik? Dan heb jij je voorlopig wel afgekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Susan za 7 jan 2012 - 11:29

Smikkell schreef:Je hebt ze een kleinkind gegeven voor hun 30 jarig huwelijk, begrijp ik? Dan heb jij je voorlopig wel afgekocht.

Dat is zeker waar, maar sommige mensen zijn gewoon niet gauw tevreden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 11:32

Wij zijn niet getrouwd maar hebben GP en hebben afgesproken om niet specifiek op die dag iets te doen. Mijn ouders geven elkaar meestal wel iets kleins zoals een bosje bloemen en de laatste jaren willen ze wel graag op die dag uit eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Pussycat za 7 jan 2012 - 21:12

Smikkell schreef:Je hebt ze een kleinkind gegeven voor hun 30 jarig huwelijk, begrijp ik? Dan heb jij je voorlopig wel afgekocht.

Haha ja zo kan je het ook zien. Vorig jaar hebben ze ons daarom mee uit eten genomen. Maar dan een dag eerder. Die ochtend dus op hun trouwdag ben ik bevallen Wink
Maar sinds onze dochter er is zijn ze nooit tevreden hoor. Krijg regelmatig de opmerking dat ze haar te weinig zien enzo... maar goed dat is hun mening.
Elke gelegenheid grijpen ze zeg maar wel aan om hun kleindochter te zien. En dat snap ik ook wel het is ook gewoon een heerlijk kind. Maar kom op ik heb ook behoefte aan rust.
Ze waren er met sinterklaas/kerst/oud en nieuw. /Daarna sowieso nog 3 keer gezien en 1 dagje opgepast. En nu vraag ik op dinsdag even een dagje niet. Maar het is dan hun trouwdag dus vinden ze dat ze ook recht hebben op bezoek. En ik vind dat ik recht heb op een dagje met mijn gezin. En dat gaan we ook lekker doen. (dat krijg ik de rest van hun leven nog te horen)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  miss piggy za 7 jan 2012 - 21:38

wij zijn nog geen jaar getrouwd maar het is wel de bedoeling om er dan een gezellige dag van te maken,
met mijn ouders gaan we elk jaar uit eten en toen ze 25 jaar getrouwd waren zijn we met ons gezin naar spanje geweest. en toen ze 40 jaar getrouwd waren zijn we naar preston palace geweest met kinderen aanhang en kleinkinderen was echt supergezellig!

we gaan elk jaar ook naar mijn schoonouders, gewoon thuis wat doen ook heel gezellig.
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  duckie za 7 jan 2012 - 21:43

wij zijn nu 1,5 jaar getrouwd en eigenlijk wou ik er niet zo veel aan doen maar schoonouders wouden die dag graag langs komen angel nou ja toen mijn ouders ook maar uitgenodigd voor de koffie... ik heb er op die dag niet zo veel mee (tot nu toe dan) en als het op mn sportavond valt heeft iedereen pech denk ik want dan ga ik gewoon sporten...

mn ouders gaan we elk jaar mee uit eten op hun trouwdag, en schoonouders soms ook
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Suus za 7 jan 2012 - 23:05

Lejow schreef:Mijn ouders zijn gescheiden, wacht nog steeds op de dag dat er een vrije dag wordt ingevoerd voor wanneer ouders 25 jar gescheiden zijn laughcry

Die dag heb ik al gemist Wink

Maar mijn ouders zijn allebei hertrouwd (in hetzelfde jaar) en elk jaar op of rond hun trouwdag gaan we uit eten met het gezin. Vorig jaar zijn we met het gezin van mijn vader een weekendje weg geweest, toen waren ze 25 jaar getrouwd smile

Wij zijn zelf nog niet getrouwd, maar we staan er wel altijd even bij stil als we weer zoveel jaar samen zijn. Meestal gaan we uit eten ofzo.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 0:47

Mijn ouders zijn nu al 39 jaar een (v)echtpaar. Ze kunnen niet met elkaar en niet zonder. Maar verplichten je wel elkaar om rond die dag langs te komen. Want ohjee als je het niet doet dan belt ma kwaad op. Mijn zussen doen het niet meer. Ik kom altijd nog netjes langs. Denk niet dat ze er dit jaar een groot feest van maken als ze 40 jaar zijn getrouwd.

Wij zijn nog niet getrouwd. Maar zodra wij dat wel zijn ga ik anderen niet verplichten om op die dag wat te doen. Het is onze dag niet die van een ander. Neem aan dat wij dan wel wat doen. Doen wij nu ook op de dag dat wij zoveel jaar samen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  SarahKey zo 8 jan 2012 - 9:51

Lejow schreef:Mijn ouders zijn gescheiden, wacht nog steeds op de dag dat er een vrije dag wordt ingevoerd voor wanneer ouders 25 jar gescheiden zijn laughcry

En zelf ben ik nog niet getrouwd.

wij doen elk jaar wel iets samen. Meestal een weekendje weg of een dagje ergens naar toe.
Mijn vader is al 11 jaar overleden maar zij vierden hun trouwdag nooit.
Mijn schoonouders wel en die verwachten dan ook dat wij er zijn.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Pussycat zo 8 jan 2012 - 9:58

Toch vind ik dat maar raar hoor. Dat (schoon)ouders verwachten dat iedereen altijd maar komt. Het is toch hun trouwdag? Met bijzondere jaren snap ik het echt wel... En dan zal ik er ook altijd zijn.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  SarahKey zo 8 jan 2012 - 20:58

Pussycat schreef:Toch vind ik dat maar raar hoor. Dat (schoon)ouders verwachten dat iedereen altijd maar komt. Het is toch hun trouwdag? Met bijzondere jaren snap ik het echt wel... En dan zal ik er ook altijd zijn.

Ik vind het ook raar, maar wij hebben 1 keer geweigerd (toen wouden ze een weekendje met zijn allen weggaan, dat werkt niet als er twee kinderen zijn die elkaar niet uit kunnen staan) en daar is toch een ruzie van gekomen silent . Dus afgelopen keren maar 'gewoon' mee gegaan uit eten, voordat er weer ruzie komt.

Maar ik zou dat later niet verwachten van mijn kinderen, zo blijf je dingen 'bedenken' waarbij iedereen aanwezig moet zijn.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Pussycat zo 8 jan 2012 - 21:05

SarahKey schreef: zo blijf je dingen 'bedenken' waarbij iedereen aanwezig moet zijn.

Vooral dit dus... Er IS ook altijd wel een reden, tenminste met een beetje fantasie.
Ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Altijd alles op de manier van mijn schoonouders te doen. Ze hebben nooit tegenspraak gekregen, dus die zijn ook gewoon gewend dat je doet wat zij zeggen. Maar kom op dat zij met de fut zijn wil niet zeggen dat wij al onze vrije tijd maar in hun moeten steken.
Ik zie ze sowieso 2 keer per week en met van die bijzondere dagen ertussendoor soms wel tot 4 á 5 keer.

Wel vervelend dat er bij jullie ook zo gauw ruzie van kan komen. Ik snap wel dat je dat dan probeerd te voorkomen, maar lastig is dat wel.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  SarahKey zo 8 jan 2012 - 21:15

Pussycat schreef:
SarahKey schreef: zo blijf je dingen 'bedenken' waarbij iedereen aanwezig moet zijn.

Vooral dit dus... Er IS ook altijd wel een reden, tenminste met een beetje fantasie.
Ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Altijd alles op de manier van mijn schoonouders te doen. Ze hebben nooit tegenspraak gekregen, dus die zijn ook gewoon gewend dat je doet wat zij zeggen. Maar kom op dat zij met de fut zijn wil niet zeggen dat wij al onze vrije tijd maar in hun moeten steken.
Ik zie ze sowieso 2 keer per week en met van die bijzondere dagen ertussendoor soms wel tot 4 á 5 keer.

Wel vervelend dat er bij jullie ook zo gauw ruzie van kan komen. Ik snap wel dat je dat dan probeerd te voorkomen, maar lastig is dat wel.
'

Het is ook lastig en idd dan zie je ze al geregeld en dan moet je nog verplicht op zulke dagen komen. En je wilt je vrije tijd ook wel zelf in delen. En dan kan iemand denken, die ene keer per jaar, maar met de feestdagen/verjaardagen/dat soort dingen kom je niet meer op 1 keer per jaar.
Laatste keer was door de weeks (hun trouwdag) en ze vroegen vanaf wanneer wij konden. Nou vanaf half 7 want ik werk tot 6 uur. En hoe laat hadden ze uiteindelijk besproken? Kwart voor 6 . Grmmblll dus toen zei ik wel, ik moet me al vreselijk haasten om 'gezellig' erbij te zitten en dan ook nog zo doen. Dus dit jaar hebben ze dan echt pech als ze weer zo doen.

Zij vonden het gek dat wij niet voor 1 weekend mooi weer konden spelen tegenover de andere twee. (broertje en schoonzus) Nee dat kan niet want dan lopen wij op onze tenen en dan ontploft de boel helemaal een keer. Maar nu is schoonzusje weg uit de familie en daar zaten wij vooral mee, dus de rust is al wat terug gekeerd. Maar een weekend mee gaan doen we alsnog niet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Caramba zo 8 jan 2012 - 21:42

Mijn schoonouders hebben vorig jaar iedereen uitgenodigd, dit jaar nodigen ze alleen de kinderen uit, gaan lekker eten, meer niet.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 22:43

Als ik de mogelijkheid heb ga ik hun trouwdag wel even kopje koffie drinken, en stuur ik sowieso een kaart. Maar het is niet verplicht, en als het niet kan een jaar, dan is het ook geen probleem uiteraard! Mijn opa & oma hetzelfde verhaal. Schoonouders zijn niet getrouwd nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Pompoen zo 8 jan 2012 - 22:51

Doen jullie elk jaar iets met jullie trouwdag? Nee, toen we 1 jaar getrouwd waren was ik in het buitenland, toen we 2 jaar getrouwd waren hebben we niks gedaan, toen we 3 jaar getrouwd waren zijn we uit eten gegaan. We doen gewoon net wat uit komt. We staan er wel even bij stil hoor, maar maken er meestal niet echt iets bijzonders van.

Of doen jullie ouders elk jaar iets met hun eigen trouwdag? Nee ook niet, ze hebben wel 25 en 30 jaar gevierd, vroeger gingen ze geloof ik elk jaar uit eten in het zelfde restaurant als waar ze getrouwd zijn.
En vinden zij dat hun kinderen daar ook perse bij moeten zijn? Nee, ik geloof dat ze het wel leuk vinden als we ze feliciteren, maar ben het al zo vaak vergeten...
Of brengen ze ook wel eens hun trouwdag samen door? Als mijn vader niet hoeft te werken...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders) Empty Re: Altijd iets doen op je trouwdag? (of die van ouders)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum