Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

+4
Minx
RYW
SuperGrover
Bacio
8 plaatsers

Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Bacio di 27 dec 2011 - 6:00

Doen jullie veel hetzelfde als hoe je ouders het ook deden/doen toen jij nog thuis woonde?

Bijvoorbeeld maken jullie dezelfde soorten gerechten, eten jullie op dezelfde tijden, zijn er bepaalde huisregels voor je kids die jij vroeger ook had, eten aan tafel of voor de tv, kijk je dezelfde soort programma's op tv, is de inrichting van je huis in dezelfde stijl, leef je op een vergelijkbare manier?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 6:08

Nee!! Ik wil niks hetzelfde doen. Eten doen wij wanneer wij trek hebben en niet wanneer het 5 uur is. Mijn moeder vond koken niks. Dus wij hadden elke maandag hetzelfde, elke dinsdag, elk woensdag en ga zo maar door, verschrikkelijk. Ik heb de afgelopen 3 en half jaar ook haast niks gegeten wat mijn moeder ooit heeft gekookt. Tv kijk ik eigenlijk haast niet meer. Mijn moeder kijkt vooral naar die onzinnige programma's zoals Man bijt hond, dokters en ziekenhuisprogramma's en shownieuws - rtl boulevard. Onze inrichting is ook heel anders. Maar goed, daar zit ook ongeveer 40 jaar verschil tussen. Ik leef dus helemaal niet op een vergelijkbare manier en zou dat ook echt niet willen.

Ik heb trouwens ook nog een vader maar die heeft thuis niet veel te vertellen. Wij overleggen alles dus daarin zijn wij ook heel anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Bacio di 27 dec 2011 - 6:11

Waarom wil je niks hetzelfde doen? Doe je dat trouwens bewust, het alles anders doen of gaat dat vanzelf?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 6:12

Euh ik ben opgegroeid tussen gescheiden ouders en heb een tijd bij mijn oma gewoond. Ik denk dat ik die 3 leefstijlen heb gecombineerd Wink

Wat eten betreft doe ik wel een héleboel dingen zoals mijn vader, maar da's voornamelijk omdat ik 't lekker vind :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  SuperGrover di 27 dec 2011 - 6:12

Ik woon pas sinds augustus op kamers, dus ik kan het nog niet echt beoordelen. Maar ik eet niet op dezelfde tijd (veel later), maar maak wel veel dezelfde gerechten. Ik eet niet aan tafel, want ik heb geen eettafel. Mijn leven is compleet anders, maar dat komt doordat ik student ben nu. Ik kijk vrijwel nooit meer tv.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  RYW di 27 dec 2011 - 6:13

Bacio schreef:Doen jullie veel hetzelfde als hoe je ouders het ook deden/doen toen jij nog thuis woonde?

Bijvoorbeeld maken jullie dezelfde soorten gerechten, eten jullie op dezelfde tijden, zijn er bepaalde huisregels voor je kids die jij vroeger ook had, eten aan tafel of voor de tv, kijk je dezelfde soort programma's op tv, is de inrichting van je huis in dezelfde stijl, leef je op een vergelijkbare manier?

Wat betreft de opvoeding van mijn zoons doe ik heel erg veel hetzelfde. Ik hoor soms echt mijn moeder doorklinken in wat ik tegen ze zeg. Ik vind dat ik vroeger een erg goede, prettige opvoeding gehad heb en veel gestimuleerd ben, en dat probeer ik aan mijn kinderen mee te geven.

Verder zijn er wel grote verschillen in levensstijl. Sowieso zijn mijn ouders al tientallen jaren getrouwd, en ik woon alleen met mijn zoons, dus daar ontkom je niet aan. Eten is wel ongeveer op dezelfde tijden ivm jonge kinderen (vroeger toen ik zelf jong was hadden mijn ouders natuurlijk hetzelfde), maar verder is het heel anders. Ik ben veel meer buiten de deur dan zij, mijn huis ziet er anders uit, ik draag andere soort kleding, ik heb heel andere hobby's, andere eetgewoontes, andere televisiegewoontes smile

Wat ik wel geerfd heb zijn de normen en waarden, overtuigingen en muzieksmaak smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Minx di 27 dec 2011 - 6:17

maar tijden qua eten is dat niet vooral omdat het met een gezin veel duidelijker is. Je kan moeilijk de ene dag zo laat eten en de andere dag zo laat. Die regelmaat heb je met meerdere mensen en met name kinderen gewoon nodig.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 6:32

Dat heb ik het eerste jaar wel gedaan. Bv maandag radar, memories, Familiediner. Dinsdag opgelicht, de rijdende rechter. Woensdag, Midsomer murder. Donderdag het spijt me, vrijdag Top Gear of vermist, zaterdag radio luisteren en schoonmaken. Zaterdagavond Kassa, Kinderen geen Bezwaar, Paul de Leeuw. :P Maar dat doe ik nu niet meer. Hetzelfde met eten en de tijdstippen ervan. Ik heb nu mijn eigen weg gevonden. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Marin di 27 dec 2011 - 6:33

Ik lijk in veel opzichten echt wel op mijn ouders. Ik ben net zo zorgzaam als m'n moeder, en kan net zo kalm blijven als m'n vader. Ook heb ik van m'n moeder geërfd dat ik altijd bang ben dat ik niet genoeg te eten heb als er gasten komen, dat heeft zij ook zo sterk. Verder heb ik veel kook-dingen van haar overgenomen en tradities zoals bij de kerstdagen. Ik hoop dat ook echt vast te houden als ik zelf een gezin heb.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 6:54

Ostara schreef:Nee!! Ik wil niks hetzelfde doen.

+1 en dat doen we dus ook zo min mogelijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 7:02

Birgit schreef:
Ostara schreef:Nee!! Ik wil niks hetzelfde doen.

+1 en dat doen we dus ook zo min mogelijk

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 7:07

Ik zit te denken en te denken, maar kan niets bedenken wat ik hetzelfde doe als mijn ouders, eigenlijk. Terwijl er volgens mij genoeg dingen zijn :-)
Ohja, wel, wij hebben vroeger elk dubbeltje moeten omkeren en dat hield o.a. in dat mijn moeder in de supermarkt elk stuk kaas en elk soort vlees(waar) afging totdat ze de lichtste (en dus goedkoopste) had. Merk dat ik dat ook doe. Verder zijn er nog genoeg dingen, maar kan er niet opkomen.

Ohja, sommige uitdrukkingen heb ik van m'n moeder overgenomen. Woorden als dreinen, piepdoos en tante Pollewop gebruik ik geregeld op mijn werk, die gebruikte mijn moeder vroeger altijd voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 7:11

Bepaalde dingen vind ik wel goed die mijn ouders deden. Dingen zoals 'geen tv als er visite is' en in de ochtend geen tv. Dat soort dingen zou ik ook doen als ik kinderen zou hebben denk ik. Daarbij vind ik het nu zelf ook gewoon raar om de tv aan te zetten als er visite is haha.

Ik maak ander soort eten maar sommige dingen ook wel weer hetzelfde. Ik eet veel later dan ik van huis uit gewend ben. Thuis keek ik veel meer tv (in de avond dan). Nu kijk ik zelden tot nooit tv.

Mocht ik ooit nog kinderen krijgen en het voor de helft zo goed doen als mijn ouders dan mag ik al in mijn handjes knijpen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  _Lacey_ di 27 dec 2011 - 7:53

Ik doe sommige dingen hetzelfde als mijn ouders. We kijken naar dezelfde (soort) programma's op tv, hebben dezelfde smaak qua inrichting en we hebben alledrie een baan in dezelfde richting.

Ik verschil met mijn ouders in het feit dat zij op mijn leeftijd al getrouwd waren en een kind (ik) hadden.
Ook koken mijn ouders weinig Hollandse pot, terwijl ik minstens 6x per week aardappels eet.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 8:06


Nee, maar ik heb hun genen ook niet. Ik pik de normen en waarde van mijn ouders mee, maar mijn levensstijl is compleet anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  SleepingBeauty di 27 dec 2011 - 8:24

Sommige dingen wel en sommige dingen doen we ook ons eigen ding.
Ik moest er eerlijk gezegd wel aan wennen dat dingen ook anders konden haha....
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Joli86 di 27 dec 2011 - 9:01

Qua inrichting helemaal niet, hou niet van donkere eiken meubels.
Qua eten, ik eet maar 1 misschien 2x per week aardappels, groente vlees. Mijn ouders het liefste elke dag.
Wij eten ook veel later maar dat komt vooral door mijn werk.
Qua opvoeding weet ik niet, heb nog geen kinderen.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 9:39

Ik doe bijna alles anders. Mijn huis is heel anders ingericht dan dat van hen, mijn werk is heel anders (vader was boer en moeder werkte bij de bank, ik ben leerkracht), ik eet voornamelijk anders (wat meer smaak toegevoegd), ik ga zo veel mogelijk naar voor mij nieuwe landen (zij blijven het liefst in een straal van 10 km) etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 10:17

Ongetwijfeld maar qua karakter ben ik wel anders. Ruimdenkender gelukkig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen? Empty Re: Doe jij hetzelfde als dat je ouders deden/doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum