Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Ga naar beneden

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen? Empty CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 3:25

Wij hebben een CV ketel die 17 jaar oud is. Hij gaat minimaal 1 x per week uit, dus dan moeten een van ons weer naar zolder om 't kreng te resetten. Net ook weer.
Loodgieters komen af en aan om dingen te vervangen, de boel te ontluchten, er is er zelfs één t dak op geweest om iets te vervangen, sinds we hier wonen ( 5,5 jaar ).

Laatst met de enorme kou is onze radiator in een van de kamers boven geknapt, het water gutste eruit tot de benedenverdieping aan toe.
En toen de loodgieter bij de CV kwam kijken, zei hij: "dit is echt een hele oude, normaal vervangen we deze na 12, 13, of hóóguit 15 jaar" Hij mocht er niet over beslissen maar vond het heel vervelend voor ons.

We hebben een huurwoning en de woningstichting vindt het vervangen niet nodig.

Heeft iemand tips, hoe we er toch voor kunnen zorgen dat we een eventueel een nieuwe ketel krijgen? We betalen tenslotte genoeg huur, en ik denk dat op de lange termijn steeds de storingsdienst laten komen veel duurder is voor ze dan dat ding eindelijk eens vervangen.

Beetje lang verhaal, maar we hopen op tips.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen? Empty Re: CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 3:35

Blijven zeuren en klagen bij de woningbouw of vervanging aanvragen dat je desnoods de restwaarde betaalt. Zo hebben wij het wel gedaan. Onze ketel was 18 jaar oud toen we hier kwamen wonen. Hebben meteen een nieuwe aangevraagd. Moesten €57 restwaarde betalen geloof ik ( alsof dat ding nog wat waard was). Normaal vervangen ze 'm hier pas na 20 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen? Empty Re: CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 3:37

Is waar ook, jullie hadden dat toen ook.

Nou, als die restwaarde zoiets is al die van jullie, betalen we dat graag! Dit is niet te doen zo, we worden er gek van.

Bedankt voor je advies, ik ga ze enorm lastig vallen hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen? Empty Re: CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 3:39

Je kunt ze aanschrijven en in gebreke stellen, het is belemmering van jullie woongenot en een onveilige situatie. Ik zou wel zoveel mogelijk bewijs verzamelen dat experts ook vinden dat hij aan vervanging toe is. Misschien even langs het juridisch loket voor advies?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen? Empty Re: CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 3:56

Dat is ook een goede Leaf! Ik zal ze maandag even bellen. En dan bel ik ook even met het loodgietersbedrijf, of die mee willen en kunnen denken/helpen.

Ik ben soms echt bang dat er weer iets knapt of dat dat hele ding ontploft Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen? Empty Re: CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 3:58

Betaal je eigenlijk servicekosten voor dat ding? Anders kun je ook nog aangeven dit niet langer redelijk te vinden. Huurcommissie kan je ook nog adviseren hierover. Soms gaat zelfs de huurprijs omlaag door dit soort dingen...

Dreigen met de huurcommissie wil het hem ook nog wel eens doen;)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen? Empty Re: CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 3:59

De servicekosten zitten bij de huur in, ik zal eens kijken hoe dat zit. Hier heb ik echt wat aan dames!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen? Empty Re: CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 4:05

Kijk even naar de uitsplitsing van de servicekosten in je contract.

Je moet niet blijven betalen voor zo'n lamlending ding.

Je mag me ook altijd pm-en voor advies! Heb zelf huurcontracten ed opgesteld bij een makelaar dus weet wel het een en ander...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen? Empty Re: CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 4:19

Top, dankjewel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen? Empty Re: CV; altijd problemen! Wat kunnen we doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum