Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trouwen op trouwdag ouders

+10
Caribbeanlover
Roodkapje
Susan
May
Niekske
Snoes
Angela_1986
Roxi3
TukTuk
Honey*Bee
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Honey*Bee wo 29 aug 2012 - 20:28

Ik heb een vraag; volgend jaar willen mijn vriend en ik gaan trouwen op 14 juni 2013, dit is ook de trouwdag van mijn ouders. Het leek mij wel een mooie gedachte om ook op deze datum te gaan trouwen, heb het ook met mijn ouders besproken en zij vonden het ook leuk. (het is verder geen speciaal jubileum van ze, ze zijn dan 28 jaar getrouwd)

Maar nu zit ik zelf weer te twijfelen of het wel leuk is om op dezelfde dag te doen (ben nogal een twijfelkont.. Neutral)

Mag ik jullie mening hierover horen?
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 20:37

Ik zou het zelf nooit doen, komt omdat ik het juist geen mooie gedachte vind. Ik zou echt een "eigen" trouwdag willen hebben. En daarbij vind ik het naar je schoonouders ook een beetje raar, waarom de trouwdag van jouw ouders en niet die van je vriend bijvoorbeeld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 21:04

Eens met AN. Ik zou dat voor mijzelf (ons Wink ) niet leuk vinden, omdat ik het dan niet 'speciaal' genoeg vind. Ook zou ik mijn schoonfamilie zo een beetje tegen het been stoten, zij wel maar jullie niet. Mijn vriend en ik willen trouwen op een datum die voor ons belangrijk is en dat zijn niet de data van onze ouders, maar de datum waarop wij 'verkering' kregen. Voor sommige stellen is dit weer onzin, maar het gaat in zo'n geval om ons. Dus als jullie het wel een belangrijke datum vinden, moeten jullie daar gewoon voor gaan. Misschien zijn je ouders wel erg speciaal voor jullie, of deden jullie altijd iets speciaals op die dag.. Dat weten wij natuurlijk niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 21:12

Bij mijn zus was het trouwens wel heel mooi en bijzonder, toen bleek ze op dezelfde dag te trouwen als de ouders van onze opa. Dat realiseerde mijn opa (93 jaar) zich ineens een paar dagen voor de bruiloft. Die heeft nog het trouwboekje opgezocht van zijn ouders, en toen bleek het ook nog eens precies 100 jaar geleden te zijn dat zijn ouders getrouwd waren.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Roxi3 wo 29 aug 2012 - 21:24

*


Laatst aangepast door Roxi3 op zo 28 okt 2012 - 8:14; in totaal 1 keer bewerkt

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 22:22

Roxi3 schreef:*

Maar dat zijn vader overleden is zegt toch niks over de trouwdatum van zijn ouders? Die is dan toch nog net zo "belangrijk" als voor zijn dood, zeker voor je schoonmoeder misschien? Bedoel er verder niks mee, vond alleen de opmerking beetje raar dat je niemand passeerd omdat zijn vader is overleden?
Uiteraard is het super fijn dat jullie je dag op die manier samen hebben kunnen vieren!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Angela_1986 wo 29 aug 2012 - 22:36

AngelNyn schreef:
Roxi3 schreef:*.

Maar dat zijn vader overleden is zegt toch niks over de trouwdatum van zijn ouders? Die is dan toch nog net zo "belangrijk" als voor zijn dood, zeker voor je schoonmoeder misschien? Bedoel er verder niks mee, vond alleen de opmerking beetje raar dat je niemand passeerd omdat zijn vader is overleden?
Uiteraard is het super fijn dat jullie je dag op die manier samen hebben kunnen vieren!

Je zult het ongetwijfeld niet zo bedoelen Roxi maar ik vind het ook niet zo'n fijne opmerking... Mijn moeder is overleden maar de trouwdag van mijn ouders is nog steeds belangrijk, zeker voor mij. Mijn vader en broertje hebben niet zo veel met 'speciale dagen' maar dat was voor haar overlijden ook al niet. Toch merk ik dat mijn vader ook altijd stilstaat bij bv. zijn trouwdag. Nu mijn moeder is gestorven is het niet ineens niet meer hun trouwdag...

Ik merk bij bv. het vriendinnetje van mijn broertje dat ze ook wel eens zo denkt en dat doet best wel eens pijn. Ik weet dat zij het totaal niet bewust doet en kan het haar dus ook niet kwalijk nemen. Moederdag is voor ons niet ineens geen moederdag meer omdat we geen moeder meer hebben, bijvoorbeeld.

On topic; als het voor jullie beide een meerwaarde heeft om op die dag te trouwen en je er je schoonouders inderdaad niet mee voor het hoofd stoot dan zou ik op die dag trouwen!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Snoes wo 29 aug 2012 - 23:09

Ik vind het wel een mooie gedachte, al zou ik het zelf (denk ik) niet snel doen. Zou zeker ook wel kijken of je je schoonouders hiermee niet voor het hoofd stoot, maar misschien zijn zij wel in een ander seizoen getrouwd wat jullie sowieso niet aanspreekt?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 23:33

Ik vind het juist wel erg mooi en ik zou (mocht ik ooit nog trouwen) het misschien ook wel doen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Niekske wo 29 aug 2012 - 23:49

Ik zou ook een eigen datum willen hebben smile daarbij trouwt mijn beste vriendin dit jaar op de trouwdag van mijn ouders, wat ook nog eens de dag voor mijn verjaardag is, dus die datum is uberhaupt geen optie voor ons Wink

Ik kan wel begrijpen dat het een mooi idee zal zijn om dezelfde datum te hebben, voor mij is het ook puur en alleen een gevoel. Ik kan me niet voorstellen dat je je schoonouders voor het hoofd zou stoten, want je kiest niet bewust voor dezelfde datum, het is toevallig toch?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  May do 30 aug 2012 - 0:03

Ik zou het niet doen, ik vind dat de dag van mijn ouders. Net zoals ik niet op de trouwdag van mijn broers en goede vriendinnen zou trouwen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Susan do 30 aug 2012 - 0:20

Wij hechten zelf niet heel veel waarde aan zo'n datum en mijn ouders ook niet, dus het zou ons en mijn ouders niet zo uitmaken, maar daardoor zouden we er ook niet zo snel opkomen om het zo te doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Roxi3 do 30 aug 2012 - 1:13

*


Laatst aangepast door Roxi3 op zo 28 okt 2012 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Roodkapje do 30 aug 2012 - 1:19

Wij zijn uiteindelijk niet op deze dag getrouwd maar was eerst wel de bedoeling. Mijn ouders zijn getrouwd op 20 aug en wij vonden het wel leuk om dan 20 aug 2008 ( voor hun ook geen speciaal jubileum) te trouwen. Wij hebben het besproken met mijn ouders en die vonden dat heel leuk!

Mijn schoonouders ( waar ik alleen schoonmoeder van ken) zijn gescheiden dus die dag zou ik dan toch minder snel uitkiezen, vind mn schoonmoeder ook niet zo heel leuk denk ik. Wel zouden we op hun locatie ( wassenaar) gaan trouwen en het feest op "hun" locatie geven.

Wij hebben uiteindelijk ervoor gekozen dit allemaal uit te stellen.. en hebben het heel anders aangepakt.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 1:49

Mooi! Mijn man en ik hebben onbewust voordat we echt gingen trouwen een geregistreerd partnerschap getekend op de datum dat mijn ouders ooit getrouwd zijn (zijn nu gescheiden). Dat wist ik niet, maar ik vond het wel mooi. En mijn ouders ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  TukTuk do 30 aug 2012 - 2:12

Roxi3 schreef:
Angela_1986 schreef:
AngelNyn schreef:
Roxi3 schreef:*

Maar dat zijn vader overleden is zegt toch niks over de trouwdatum van zijn ouders? Die is dan toch nog net zo "belangrijk" als voor zijn dood, zeker voor je schoonmoeder misschien? Bedoel er verder niks mee, vond alleen de opmerking beetje raar dat je niemand passeerd omdat zijn vader is overleden?
Uiteraard is het super fijn dat jullie je dag op die manier samen hebben kunnen vieren!

Je zult het ongetwijfeld niet zo bedoelen Roxi maar ik vind het ook niet zo'n fijne opmerking... Mijn moeder is overleden maar de trouwdag van mijn ouders is nog steeds belangrijk, zeker voor mij. Mijn vader en broertje hebben niet zo veel met 'speciale dagen' maar dat was voor haar overlijden ook al niet. Toch merk ik dat mijn vader ook altijd stilstaat bij bv. zijn trouwdag. Nu mijn moeder is gestorven is het niet ineens niet meer hun trouwdag...
*

Ahh ja dan is het inderdaad ander verhaal smile Nou dan is het toch mooi dat jullie het op die manier zo hebben kunnen doen! Zolang je niemand voor het hoofd stoot. Dat is met dat soort dingen altijd zo lastig.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Honey*Bee do 30 aug 2012 - 2:30

Bedankt voor alle reacties tot nu toe,

ik ga er nog even verder over nadenken Wink maar vind het fijn om er meerdere meningen over te lezen.
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Caribbeanlover do 30 aug 2012 - 2:37

Wij waren bijna op de verjaardag van mijn schoonmoeder getrouwd en ook gevraagd aan haar of ze dat erg zou vinden, wat ze niet erg vond. Uiteindelijk niet gedaan aangezien er tig andere data over is.

Eens met AN. Waarom wel op die van jouw en niet op de van hem (tenzij die van hem het niks uitmaakt). Kies lekker een andere datum uit joh, een die bij jullie past bijv. de datum dat jullie elkaar voor het eerst hebben ontmoet of de datum dat jullie echt officieel wat kregen of de datum van jullie eerste date. Kortom opties zat eventueel met reden.

Succes!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Caribbeanlover do 30 aug 2012 - 2:39

Roxi3 schreef:
Angela_1986 schreef:
AngelNyn schreef:
Roxi3 schreef:*

Maar dat zijn vader overleden is zegt toch niks over de trouwdatum van zijn ouders? Die is dan toch nog net zo "belangrijk" als voor zijn dood, zeker voor je schoonmoeder misschien? Bedoel er verder niks mee, vond alleen de opmerking beetje raar dat je niemand passeerd omdat zijn vader is overleden?
Uiteraard is het super fijn dat jullie je dag op die manier samen hebben kunnen vieren!

Je zult het ongetwijfeld niet zo bedoelen Roxi maar ik vind het ook niet zo'n fijne opmerking... Mijn moeder is overleden maar de trouwdag van mijn ouders is nog steeds belangrijk, zeker voor mij. Mijn vader en broertje hebben niet zo veel met 'speciale dagen' maar dat was voor haar overlijden ook al niet. Toch merk ik dat mijn vader ook altijd stilstaat bij bv. zijn trouwdag. Nu mijn moeder is gestorven is het niet ineens niet meer hun trouwdag...
*

Ik zou het wel snappen als je schoonmoeder niet aan die dag wilt denken als ze van die man gescheiden was eventueel gepaard met ruzies. Maar nu zou zij het juist een mooi gebaar kunnen vinden.

Apart dat jij op de 25e jarige huwelijksdag van je ouders bent getrouwd en ondanks dat zij het niet erg vonden zou ik dat nooit doen. Wilde zij niet liever een feest geven? De aandacht ging nu dus niet naar hun toe. Waarom op die dag? Waarom niet op de trouwdag van je schoonouders dus die van de 2e man van je schoonmoeder?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Pompoen do 30 aug 2012 - 2:47

Ik zou het niet zo snel doen, ik vraag me af of het 'handig' is en heb ook liever een datum van mezelf. Wij zijn in oktober getrouwd en achteraf gezien is dat ook niet zo erg handig want mijn man én mijn beide ouders zijn jarig in oktober dus het schiet er altijd een beetje bij in om iets te vieren. En mijn ouders hebben ook wel eens hun verjaardag op onze trouwdag gevierd of in ieder geval in dat weekend.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Angela_1986 do 30 aug 2012 - 3:29

Roxi3 schreef:
Angela_1986 schreef:
AngelNyn schreef:
Roxi3 schreef:*

Maar dat zijn vader overleden is zegt toch niks over de trouwdatum van zijn ouders? Die is dan toch nog net zo "belangrijk" als voor zijn dood, zeker voor je schoonmoeder misschien? Bedoel er verder niks mee, vond alleen de opmerking beetje raar dat je niemand passeerd omdat zijn vader is overleden?
Uiteraard is het super fijn dat jullie je dag op die manier samen hebben kunnen vieren!

Je zult het ongetwijfeld niet zo bedoelen Roxi maar ik vind het ook niet zo'n fijne opmerking... Mijn moeder is overleden maar de trouwdag van mijn ouders is nog steeds belangrijk, zeker voor mij. Mijn vader en broertje hebben niet zo veel met 'speciale dagen' maar dat was voor haar overlijden ook al niet. Toch merk ik dat mijn vader ook altijd stilstaat bij bv. zijn trouwdag. Nu mijn moeder is gestorven is het niet ineens niet meer hun trouwdag...

*

Oh ok, op die manier smile Als je schoonmoeder er zelf liever niet meer aan herinnert wordt dan is het natuurlijk al anders.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Honey*Bee do 30 aug 2012 - 3:53

-


Laatst aangepast door Honey*Bee op vr 19 okt 2012 - 1:21; in totaal 1 keer bewerkt
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 3:56

Ik zou dat niet willen. Het is mijn ouders dag, die wil ik niet met hun delen, ik wil gewoon mijn eigen dag. Op de trouwdag van mijn oma & opa trouwen lijkt me dan wel weer mooi, het idee erachter, maar dat is eigenlijk niet de maand die we willen. Mijn schoonouders zijn niet getrouwd, dus daar hoef ik niet eens over na te denken Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Caribbeanlover do 30 aug 2012 - 6:21

Honey*Bee schreef:Mijn schoonouders zijn in de winter getrouwd dus dat is voor ons sowieso geen optie. Wij willen graag in de zomer trouwen op een vrijdag, dus dit kwam voor ons goed uit.

En de band met mijn schoonouders is niet super dus zou ik ook niet op hun trouwdag gaan trouwen, mijn vriend heeft wel een hele goede band met mijn ouders en hij vindt het prima zo.

Maargoed ik ben er nog niet helemaal uit.

Zijn die opties die ik noemde iets voor je? Of lekker standaard op Valentijnsdag.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Roxi3 do 30 aug 2012 - 6:53

Caribbeanlover schreef:

Ik zou het wel snappen als je schoonmoeder niet aan die dag wilt denken als ze van die man gescheiden was eventueel gepaard met ruzies. Maar nu zou zij het juist een mooi gebaar kunnen vinden.

Apart dat jij op de 25e jarige huwelijksdag van je ouders bent getrouwd en ondanks dat zij het niet erg vonden zou ik dat nooit doen. Wilde zij niet liever een feest geven? De aandacht ging nu dus niet naar hun toe. Waarom op die dag? Waarom niet op de trouwdag van je schoonouders dus die van de 2e man van je schoonmoeder?

Voor mijn schoonmoeder is het nog steeds ontzettend pijnlijk dat mijn schoonvader is overleden, haar leven is verdergegaan maar het doet haar nog iedere dag veel verdriet. Verder wil ik er niet te diep op in gaan maar ik begrijp haar.

Volgens mij heb ik in mijn eerste post al uitgelegd waarom wij voor deze dag gekozen hebben. Na ons huwelijk hebben wij samen met mijn ouders een feest gegeven en daar stonden zij evenveel in de belangstelling als wij. Mijn vader is afgelopen jaar heel erg ziek geweest en onze hele familie was ontzettend blij dat hij er op deze bijzondere dag nog was en nogmaals wij vinden het alle vier geen negatief iets om een bijzondere datum te delen, wij vinden dat juist mooi.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen op trouwdag ouders Empty Re: Trouwen op trouwdag ouders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum