Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boze buurvrouw

+14
Paper Crown
Laced
Rumble
Olijfje
Jeanette
rapa nui
Kqip
SuperGrover
SarahKey
Raindrop
Janelie
Minx
Guus
RioolSpook
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Boze buurvrouw Empty Boze buurvrouw

Bericht  RioolSpook za 7 jan 2012 - 3:41

Nou.. wat er net toch gebeurde. Mijn vriend en ik komen net terug uit de stad en ineens komt de buurvrouw naar buiten: 'Hoelang laten jullie die camper nog op de oprit staan?'. Bijdehand als ik ben zeg ik: 'Nog een week of 5 ofzo'. Begint ze ineens te razen en te tieren dat het niet mag en dat het haar uitzicht belemmert als ze uit haar raampje kijkt.

Wij zijn hier vorig jaar maart naar toe verhuisd en hadden in de zomer de camper ook een paar dagen op de oprit staan. Omdat zij toen hebben gevraagd of we hem niet op de oprit wilden zetten omdat ze in de zomer graag buiten zitten hebben we dat vanaf toen eigenlijk ook niet meer gedaan en zijn we iedere keer naar zijn vader gereden waar hij wel kan staan. Afgelopen dinsdag heeft mijn vriend dat ding weer hierheen gehaald om er wat aan te kunnen repareren. Moet geen probleem zijn, leek ons, aangezien het niet echt buitenzit weer is.

Verder zei ze dat ze niet blij is met de manier waarop wij leven. We zijn niet netjes genoeg naar haar zin. Want de ramen waren vies. En de tuin is een zooitje (er staan wat tuinstoelen en 1 tafel in en een zandbak). Verder hebben we alles betegeld. Dus ik vraag nog heel netjes: 'Maar we veroorzaken toch geen overlast verder, u heeft geen last van herrie enzo?'. Zegt ze: 'Ja, toeje moeder die hier komt met haar tering honden, en die tering katten in de tuin..'. En uiteindelijk begint ze ook nog eens over mijn gewicht dat ik maar aan het uitdijen ben. Daarmee impliceerde ze eigenlijk dat ik te lui was om mijn huis schoon te maken.

Mijn moeder is hier met kerst 3 dagen geweest en met oud en nieuw 1 dag. De honden blaffen soms, maar niet extreem veel. We houden ze altijd zo stil mogelijk.

Nou goed, uiteindelijk ben ik maar naar binnen gelopen omdat er echt niet normaal viel te praten. Ik zei nog: 'Mevrouw, als u rustig kunt doen dan wil ik best met u praten, maar dit is niet normaal en erg kinderachtig'.

Ik zit nu gewoon nog steeds te trillen. Gewoon van boosheid ook nog.

Maarja, zin in ruzie heb ik niet echt. Wat zouden jullie hiermee doen?

RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boze buurvrouw Empty Re: Boze buurvrouw

Bericht  Guus za 7 jan 2012 - 3:57

misschien had ze net ruzie met haar man gehad? of zelf een uitbrander gekregen?

Heeft ze vaker van dit soort dingen gezegd?

ik zou het even laten afkoelen en op een later moment rustig over proberen te praten, want je hebt geen zin dat dit uit de klauwen escaleert...

low blow over iemand zijn postuur beginnen, hou niet van mensen die niet normaal kunnen communiceren, blech
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Minx za 7 jan 2012 - 3:58

buurvrouw verder negeren en lekker je eigen gang gaan. Vind dat je heel netjes hebt gereageerd.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  RioolSpook za 7 jan 2012 - 4:02

Ze is al 1 keer eerder uitgevallen, ook met de camper omdat 1 van de mensen die hem kwamen bezichtigen een voet op hun oprit zette. Toen is ze in haar pyjama naar buiten gestormd en is ze uitgevallen. Sindsdien kijken wij extra uit op hun oprit en staat die camper er nooit meer.
Het stomme is, is dat haar man wel altijd normaal doet. Hij groet gewoon. Maar zij dus niet.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Bericht  Janelie za 7 jan 2012 - 4:17

Wat een nare vrouw zeg! Als je er echt mee zit zou ik met haar gaan praten als alles weer een beetje bekoeld is, maar zo te lezen is ze niet echt voor rede vatbaar. Mocht je het zelf dus redelijk los kunnen laten dan zou ik het verder negeren.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 4:24

Is ze al wat ouder en heeft ze problemen met haar gezondheid waardoor ze zo zou kunnen doen?

Gast
Gast

Bericht  Raindrop za 7 jan 2012 - 4:26

Fairytale schreef:buurvrouw verder negeren en lekker je eigen gang gaan. Vind dat je heel netjes hebt gereageerd.

+1
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  RioolSpook za 7 jan 2012 - 4:27

Ze is wel wat ouder, jaar of 65 denk ik zo, en voor zover ik weet geen problemen met de gezondheid.
Maar moet dat wat uitmaken dan? Is het normaal om zo te reageren als je problemen hebt met je gezondheid??
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Bericht  SarahKey za 7 jan 2012 - 4:28

Ik zou een folder van een psychiatrische inrichting in haar brievenbus gooien.

Wat een gek mens.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 4:35

RioolSpook schreef:Ze is wel wat ouder, jaar of 65 denk ik zo, en voor zover ik weet geen problemen met de gezondheid.
Maar moet dat wat uitmaken dan? Is het normaal om zo te reageren als je problemen hebt met je gezondheid??
Er zijn wel ziektebeelden waar dit gedrag bij past. Dat is misschien wel iets om mee te nemen. Vind dat wel dat haar man jullie daarop had kunnen wijzen. Misschien eens met hem gaan praten, gezien hij wel voor rede vatbaar is.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 4:36

SarahKey schreef:Ik zou een folder van een psychiatrische inrichting in haar brievenbus gooien.

Wat een gek mens.
Dat zou ik dan weer niet doen. Helemaal als je de oorzaak niet weet. Ik vind dat eigenlijk nog erger dan wat deze vrouw doet. :shock:

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 7 jan 2012 - 4:40

SarahKey schreef:Ik zou een folder van een psychiatrische inrichting in haar brievenbus gooien.

Wat een gek mens.
Overdrijven is ook een vak.

Wat een rotreactie. Misschien heeft ze nare omstandigheden waardoor ze minder kan hebben. Ik zou nog eens op een rustig moment een gesprek aangaan, waarbij jullie misschien allebei wat concessies kunnen doen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  RioolSpook za 7 jan 2012 - 4:42

Ik zie mezelf daar al aankomen. 'Mevrouw, heeft misschien een psychische aandoening waardoor u zo vervelend doet, of bent u gewoon een beetje een zeikwijf?'.

We hebben op het begin wel eens een gesprek daar binnen gehad, was overigens meer een overhoring dan een gesprek. Maar goed. Ze hebben daar beiden niks over verteld. Wel wisten ze in geuren en kleuren te vertellen dat de persoon die hier voorheen woonden 'gestoord' was. Die had volgens hen een borderline persoonlijkheidsstoornis, dus ik denk dat als ze zelf zoiets zouden hebben het wel verteld was. En zo niet, vind ik het nog niet echt een excuus je zo te gedragen.

Prima dat je je irriteert en dat met elkaar bespreekt. En ik snap zelfs nog wel dat als je je lang irriteert aan iets je enigszins explosief kan reageren, maar dat doe je in mijn ogen door de feiten te benoemen en je irritaties uit te spreken. Niet door iemand in de grond proberen te trappen.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Bericht  SuperGrover za 7 jan 2012 - 4:43

Smikkell schreef:

Wat een gek mens.
Dat zou ik dan weer niet doen. Helemaal als je de oorzaak niet weet. Ik vind dat eigenlijk nog erger dan wat deze vrouw doet. :shock:
Nou inderdaad. Je kent deze persoon niet, je kunt dus niks zeggen over haar psychische toestand of haar karakter. Misschien heeft ze wel een vreselijke kutdag, lijdt ze aan een ziekte waardoor ze altijd pijn heeft, is een familielid net overleden...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 4:48

Dit soort gedrag of verandering van karakter kan ook komen door bijvoorbeeld een hersentumor. Hoeft niet meteen iets psychisch te zijn. Tuurlijk vraag je dat niet op die manier aan ze, maar als je die man aanspreekt op wat er is voorgevallen, en er speelt zoiets, is het aan hem om dat te melden.

Het is niet netjes wat ze heeft gedaan en als ik de rest zo lees is ze gewoon erg zuur en veel met anderen bezig op een negatieve manier. Ik wilde alleen duidelijk maken dat dit gedrag ook andere oorzaken kán hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 4:50

Ik geloof ook niet dat SK zelf zo´n folder bij haar buren in de bus zou gooien, dus snap niet waarom ze dat wel als advies aan een ander geeft. Ik vind het raar gedrag om zo iemand duidelijk te maken dat zijn of haar gedrag niet kan. Je eigen gedrag is dan niet heel veel beter, dan wel erger!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 5:01

Hmm wat een gek maar vooral overdreven gedrag. Of mevrouw heeft een heel kort lontje of misschien iets waardoor ze psychisch niet in orde is. Maar dit zijn wel abnormale reacties van mevrouw. Je bent erg netjes gebleven TO. Ik heb niet echt een tip voor je. Zou eigenlijk niet eens weten wat ik zou doen. In eerste instantie misschien negeren en weglopen en praten als ze rustig is, maar aan de andere kant laat ik me ook niet afblaffen, dan kan ik ook een monster zijn en dingen roepen waar ik spijt van krijg! Lastig hoor! Kun je anders niet met haar man praten. Of een keer rustig jou idee uitleggen hierover?

En de opmerking van Sarahkey vind ik erg grof! Weet je hoeveel pijn je iemand daarmee kan doen. Leuk hoor een stempel op je hoofd geplakt krijgen terwijl je niet weet wat er aan de hand kan zijn. Zou je eigenlijk zelf wel blij zijn als mensen dit in je brievenbus gaan stoppen. Het zal misschien wel een grapje van je zijn. Maar uitkijken met wat je typt en zegt want ik krijg er ook kromme tenen van...

Gast
Gast

Bericht  Kqip za 7 jan 2012 - 5:09

Zit ze de hele dag thuis of heeft ze overdag iets te doen. Ik ken mensen die de hele dag thuiszitten en overal opletten. Ze weten alles van iedereen, wat iedereen doet en bemoeien zich vooral met iedereen omdat ze zelf niks te doen hebben.

Ik vind dat je prima gereageerd hebt, zij heeft helemaal niks te zeggen over wat jullie doen of hoe jullie dat doen, of hoe het eruit ziet bij jullie. Als jullie je daar zelf prettig bij voelen, zou ik me zeker niks van dat mens aantrekken.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  RioolSpook za 7 jan 2012 - 5:27

Ik doe geen folders in de brievenbus en vind ook niet dat ik in dit geval rekening moet houden met het feit dat ze wel eens ziek zou kunnen zijn. Ik heb ook wel eens mijn rotdagen, maar dat geeft mij niet het recht om op die manier te keer te gaan of iemand onderuit te halen.
Ik ben zelf vrij rustig en let altijd zoveel mogelijk op mijn omgeving of ik een ander niet tot last ben. Zemen van ramen schiet er gewoon altijd in. In huis is het gewoon redelijk oke, niet overdreven netjes, maar ook niet vies. En dat vinden wij hier prima.

Aanstaande woensdag krijg ik een operatie ivm mijn overgewicht. Ik ben momenteel stiknerveus en die opmerking over mijn gewicht was voor mij echt een gevoelige plek op dit moment. Niet dat zij dit weet, maar ik ben zo boos dat ik gewoon in staat ben iets ergs te doen. Als alles goed gaat en ik overleef het, en ik voel me over een paar weken weer wat beter dan ben ik van plan om gewoon eens aan te bellen en te vragen of ze misschien op een normale manier het gesprek aan wil gaan zodat zij kan vertellen wat haar dwars zit.
Dan hoop ik dat ik niet in huilen uit barst en dat we het gewoon op een volwassen manier uit kunnen praten. Mocht dit op dat moment niet werken dan moet ik het maar zo laten denk ik en moet ik er maar op hopen dat ze snel naar een bejaardenwoning vertrekken.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Bericht  rapa nui za 7 jan 2012 - 6:42

Misschien dat jouw opmerking over dat de camper er nog wel 5 weken kon blijven staan haar in het verkeerde keelgat schoot en ze al helemaal opgefokt was dat hij er stond en ze er toen allerlei dingen bij haalde. Ik kan me voorstellen dat iemand van haar leeftijd verder niet zo veel te doen heeft en als je je dan eenmaal ergert dat je je dan helemaal gaat opfokken dat die camper er maar blijft staan en dat ze supergefrustreerd was toen ze jouw eenmaal zag. En kan me dan voorstellen dat jouw opmerking dan ook niet helemaal goed valt.

Ik vind het wel erg sneu dat ze er dingen over jouw uiterlijk bij haalt en dat vind ik echt niet gepast en nodig maar ze kan natuurlijk ook niet weten dat dit punt bij jou zo gevoelig ligt.

Ik zou er over een poosje toch even rustig over praten. En als nu al bekend is dat jullie camper over 2 weken weer weg is dan zou ik dat toch even tegen haar of haar man noemen als jullie ze toevallig buiten tegenkomen. Dan kan ze aftellen en is de frustratie daar over bij haar al wat minder. Vooral omdat haar man wel normaal reageert en jullie er nog niet al te lang wonen dan zou ik het niet zonder meer verder laten escaleren maar proberen even de wijste te zijn en binnenkort als jij je zeker voelt toch even aanbellen en misschien dan samen met je vriend of als haar man er ook bij is.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Jeanette za 7 jan 2012 - 6:51

Wat eens mens zeg! Ik had gezegd dat ze met haar eigen zaken moest gaan bemoeien en dat jullie haar niks kwaad doen en dat ze het ook op een normale manier kan zeggen i.p.v zo te tieren en te brullen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 6:55

Jeanette schreef:Wat eens mens zeg! Ik had gezegd dat ze met haar eigen zaken moest gaan bemoeien en dat jullie haar niks kwaad doen en dat ze het ook op een normale manier kan zeggen i.p.v zo te tieren en te brullen.

+1. En als ze een rotdag heeft of het gaat niet goed, hoeft ze dat niet zo af te reageren. Ziek/zwak of wat dan ook, maakt mij het uit. Ik reageer ook wel eens minder aardig als ik me niet lekker voel, maar dit is wel een uiterste, slaat nergens op.

Gast
Gast

Bericht  RioolSpook za 7 jan 2012 - 8:10

Oh, ik weet dat mijn opmerking niet goed was maar ze kwam naar ons toe van: 'Wanneer gaat die lelijke, oude rotbak hier eens voor die deur weg'. En dan ook niet op een normale manier, maar direct schreewerig en boos. En dan ben je bij mij ook wel aan het verkeerde adres.

Hij gaat over twee dagen weer weg omdat ik het ook niet prettig vind om dat ding hier voor de deur te hebben.
We hebben al eens aangegeven dat we er zelf ook niet van houden dat ding weken voor de deur te hebben en doen dat dus ook niet. Tot nu toe heeft ie nooit langer dan een week voor de deur gestaan.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Bericht  SarahKey za 7 jan 2012 - 10:23

Ik zou toch echt wel raar opkijken als mijn buurvrouw over mijn ramen begint, spullen in de tuin, herrie van iemand die maar 2 nachten is blijven slapen en zelfs mijn gewicht.
Caravan kan ik wel inkomen, maar hallo zeg de rest is toch niet van belang? En tenzij zij zich dan met mij bemoeit, bemoei ik me met haar.
Vind het echt gestoord als iemand zo alles even voor je voeten werpt. Alsof het wat uitmaakt als je wat dikker bent geworden. Misschien ben je wel zwanger? Of heb je medicijnen die je dikker maken. En ja dat de ramen vies zijn, pak zelf een sopje Cool
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  RioolSpook za 7 jan 2012 - 11:19

Ik stond ook te klapperen hoor. Maar het is gewoon een hele lage manier om iemand onderuit te halen. Ik ben overigens niet aangekomen sinds ik hier woon. Ben alleen maar afgevallen. En ja, ik ben dik. En heb geen leuk uiterlijk. Maar ik ben iig niet verrot van binnen.
Ik ben iig al weer een heel stuk gekalmeerd en voel me al weer een stuk beter.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud