Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Muizennest in tuin buurvrouw?

+2
MADDIE
Aimee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Muizennest in tuin buurvrouw? Empty Muizennest in tuin buurvrouw?

Bericht  Aimee vr 3 aug 2012 - 1:54

Oké, ik ben lichtelijk hysterisch voor muizen, dus misschien overdrijf ik wat, maar ik wil even advies!
Mijn buurvrouw heeft (denk ik) achter in de tuin een muizennest zitten. Mijn kat kan er precies bij door de schutting (graaft er zelfs naar toe) en die heeft de afgelopen 1,5 week al 3 muizen gevangen (wat ik gezien heb dan). Op zich prima, zolang hij dat lekker buiten doet. Maar net nam hij er één mee naar binnen en dat vind ik toch minder grappig pale Die muis rende in totale paniek hier door de kamer, kat er achteraan, en ik gillend op de bank. Uiteindelijk heeft de kat hem weer gevangen en zit hem nu buiten op te eten, dus de rust is weer een beetje wedergekeerd, maar ik durf mijn tuindeur niet meer open te laten staan...
Is het gek om aan de buurvrouw te vragen of ik het nest weg mag laten halen (op onze kosten uiteraard)? Worden er uberhaupt wel eens buiten nesten weg gehaald?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizennest in tuin buurvrouw? Empty Re: Muizennest in tuin buurvrouw?

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 1:58

Ik zou inderdaad even contact opnemen met die buurvrouw. Ik denk niet dat zij op een muizenplaag zit te wachten, in de eerste instantie zou ik haar ook zelf verzoeken om het nest weg te (laten) halen.
Weet je hoe snel muizen doorfokken? Binnen een paar weken heb je tientallen muizen die allemaal binnen een paar weken weer geslachtsrijp zijn.

Gast
Gast

Bericht  Aimee vr 3 aug 2012 - 2:00

aaaah bedankt Rejoy :nopompom:
Ze is nu niet thuis, maar ik ga straks meteen naar haar toe...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  MADDIE vr 3 aug 2012 - 2:11

Ik zou zeker contact opnemen met de buurman. jakkie bah zeg!! ik heb het nu continue met vogels... ook geen pretje confused
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Paper Crown vr 3 aug 2012 - 2:23

Niet om je bang te maken maar dat nest moet als de bliksem weggehaald worden, Rejoy heeft gelijk ze fokken door en snel. btw, ze kunnen zelfs door de kleinste kiertjes, wij hadden ze op het werk en waar ze doorheen kwamen was nog geen cm breed.. Muizennest in tuin buurvrouw? 878948377 Muizennest in tuin buurvrouw? 878948377 Muizennest in tuin buurvrouw? 878948377
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Aimee vr 3 aug 2012 - 2:30

He gadver, ik hoopte echt dat ik me zat aan te stellen... Ik dacht omdat het nest buiten zat, en die beesten toch ergens moeten leven confused Maargoed, ik zit voor het keukenraam te wachten tot de buurvrouw thuiskomt en zal haar dan meteen vertellen dat dat nest weg moet.
Brrr ik vind het zulke gore beesten (ramen en deuren zitten hier allemaal dicht nu, 26 graden in huis, maar ik moet ze niet binnen!!)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Paper Crown vr 3 aug 2012 - 2:34

Ik ben ook net zo panisch. Echt hysterisch word ik. Ooit toen ik thuis woonde was 1 muisje het huis in geglipt, ik was niet thuis maar toen ik thuis kwam na het uitgaan was er wat 'anders' aan het huis maar kon t zo snel niet plaatsen. Dus de volgende ochtend vertelde mijn moeder dat ze samen met mijn vader 03.30 uur bezig geweest zijn om het muisje te vangen omdat ze weten hoe gek ik zou worden en zijn toen gaan slapen, dat verklaarde waarom de meubels anders dan anders stonden.

heeft je buuf iets van een konijnenhok staan, met voer misschien? Muizen zijn doorgaans waar eten is. Sommige mensen hebben ook een grote zak aardappelen in de schuur, ook geen goed plan want dat vreten ze op! En gaan ze niet weg zolang er eten is.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Lousanne vr 3 aug 2012 - 3:05

Kun je (of je man/vriend of buren) het nest zelf niet vinden en de muisjes doodmaken? Die kleine muisjes kunnen vaak namelijk nog niks, oogjes dicht, even met de bats erop en ze zijn zo dood. (en ze zijn dan ook meteen dood en lijden niet, bij een muizenverdelger ook niet maar dat kost echt veeel geld)
Zo hebben wij t toen ook gedaan, ging prima:)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Aimee vr 3 aug 2012 - 8:24

Buurvrouw heeft geen konijnen ofzo, maar wel een hele 'groene' tuin, dus waarschijnlijk een paradijs voor die beesten.
Ik ben net naar haar toe gegaan, maar ze begreep de ernst van de situatie niet zo... Ze zei 'als jullie kat er al 3 op heeft, dan is dat nest vast al bijna leeg'. Ik probeerde haar nog uit te leggen dat muizen héél snel kunnen fokken, maar dat zou volgens haar wel meevallen. Nouja, ik heb gif gehaald en ga dat morgen neerzetten. De katten moeten voorlopig maar binnen blijven, en ik zal andere buren met katten ook wel eventjes inlichten.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie vr 3 aug 2012 - 10:31

Gif is een hele nare, pijnlijke dood voor een muisje Muizennest in tuin buurvrouw? 1270000679 . Die muizen blijven niet allemaal op dezelfde plek rondhangen, de ouders jagen de jonkies wel weg. Bij mijn ouders thuis zaten eerder ook vaak muizen, maar ze bleven nooit lang in een hol / nestje. De hollen waren met maximaal drie weken weer ingestort. Gewoon de jongen groot brengen en dan waren ze weer weg. Ik zou ze lekker laten leven.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 23:13

eeeh, ik weet niet hoor maar:

uit één nestje komen gemiddeld 8 tot 14 muizen. De mannetjes zijn binnen 5 weken geslachtsrijp, vrouwtjes tussen 7 en 12 weken. Een muis is 3 weken drachtig. Tel uit hoeveel muizen je binnen een paar maanden in de achtertuin kunt hebben... Als jouw kat er 3 opgegeten heeft, kunnen er nog makkelijk 11 zitten die over 2 maanden samen misschien wel 100 muizen hebben.

ik zou dus niet graag een muizennest in de achtertuin willen hebben.

Gast
Gast

Bericht  Lenthe za 4 aug 2012 - 0:26

Heel sneu hoor, gif voor een muis, het zal een heel nare dood voor ze zijn, maar dan maar een dierenbeul! Je wilt toch echt niet dat je een plaag krijgt! Brr... pale
Ik zou je katten binnen houden en verschillende vallen en gif neerzetten. Maar geef dit ook aan aan de rest van de buren he!! Zodat zij de katten ook binnen houden... Niet dat je straks alle buurtkatten vermoordt laughcry Ik zou ook nog even overleggen met je buurvrouw, dat wanneer dit niet helpt, je dan een bedrijf inschakelt om het te laten verwijderen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: