Uit een boze/ chagrijnige bui komen
Pagina 1 van 1
Uit een boze/ chagrijnige bui komen
Ik merk dat ik het heel moeilijk vind om uit een boze bui, of een chagrijnige bui te komen.
Er hoeft maar iets kleins te gebeuren en ik laat meteen de hele dag erdoor vergallen, en dat vind ik zonde, maar ik weet niet hoe ik het los moet laten.
Gisteren was er niets aan de hand, ik was onderweg naar huis en ik smste een vriendin of zij mijn schoenen die ze had geleend mee wilde nemen. Ze smste me terug dat ze dacht dat ze die al terug had gegeven, en anders niet wist waar ze waren. Zo´n smsje vergalt m´n hele dag, in m´n hoofd hou ik dan hele tirades.
Net smst m´n zwager, of ie zo wat dingen kan komen ophalen die m´n vriend van ´m heeft geleend. M´n vriend is aan het werk, dus ik belde hem even (m'n vriend). Hij reageerde zó lullig dat ik nu weer helemaal boos ben.
Iemand tips hoe ik dit los kan laten?
Er hoeft maar iets kleins te gebeuren en ik laat meteen de hele dag erdoor vergallen, en dat vind ik zonde, maar ik weet niet hoe ik het los moet laten.
Gisteren was er niets aan de hand, ik was onderweg naar huis en ik smste een vriendin of zij mijn schoenen die ze had geleend mee wilde nemen. Ze smste me terug dat ze dacht dat ze die al terug had gegeven, en anders niet wist waar ze waren. Zo´n smsje vergalt m´n hele dag, in m´n hoofd hou ik dan hele tirades.
Net smst m´n zwager, of ie zo wat dingen kan komen ophalen die m´n vriend van ´m heeft geleend. M´n vriend is aan het werk, dus ik belde hem even (m'n vriend). Hij reageerde zó lullig dat ik nu weer helemaal boos ben.
Iemand tips hoe ik dit los kan laten?
Laatst aangepast door Princess op za 11 feb 2012 - 1:26; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Uit een boze/ chagrijnige bui komen
Geef jezelf een bepaalde tijd om flink hardop te schelden en boos te zijn en desnoods geef je ergens een trap tegenaan. Lekker dramatisch boos zijn. Dat lucht meer op dan wanneer je dat in je hoofd doet. Mij helpt het in ieder geval wel.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Maar wat zeg je op zo´n moment tegen zo´n persoon dan? Ik blijf ook vaak met onbevredigde boze gevoelens zitten als ik niet eerlijk ben over wat zo'n (rot)opmerking of - sms met me doet. Zou het niet helpen om op zo'n moment direct te zeggen: "Hé joh, je hebt ze niet teruggegeven, dat weet ik heel zeker. Ik vind het niet leuk dat je dan al direct zegt dat je ze dan dus kwijt bent. Daar ben ik mooi klaar mee." en tegen die zwager kun je toch ook zeggen dat hij wel wat aardiger moet doen? Zou dat niet opluchten, waardoor je er niet mee rond blijft lopen?
Gast- Gast
Die vriendin heb ik vriendelijk verzocht om nog even goed te zoeken omdat ik zeker weet dat ik ze nog niet terug heb.
Ikzelf zou dat meteen hebben gedaan, of diezelfde avond (het zoeken). Ik hoor nu niks meer, dus ga zo maar weer bellen.
Het was m'n vriend die ik belde (heb het even verbeterd in de openingspost want het stond er idd onduidelijk) en ik zei ook tegen hem 'wat doe je lullig tegen me, ik stel je een normale vraag', zijn antwoord was 'ja maar ik ben op m'n werk'.
Vind ik overigens geen logisch antwoord, maar ik heb hem nog even een berichtje gestuurd dat ik best pissig ben om hoe hij reageerde, dat ie ook wel normaal had kunnen antwoorden. Hij kan er nu niks mee, maar ik hoop wel dat ie als ie klaar is even belt.
En ik merk dat dit hier neerzetten ook wel oplucht
Ikzelf zou dat meteen hebben gedaan, of diezelfde avond (het zoeken). Ik hoor nu niks meer, dus ga zo maar weer bellen.
Het was m'n vriend die ik belde (heb het even verbeterd in de openingspost want het stond er idd onduidelijk) en ik zei ook tegen hem 'wat doe je lullig tegen me, ik stel je een normale vraag', zijn antwoord was 'ja maar ik ben op m'n werk'.
Vind ik overigens geen logisch antwoord, maar ik heb hem nog even een berichtje gestuurd dat ik best pissig ben om hoe hij reageerde, dat ie ook wel normaal had kunnen antwoorden. Hij kan er nu niks mee, maar ik hoop wel dat ie als ie klaar is even belt.
En ik merk dat dit hier neerzetten ook wel oplucht
Gast- Gast
Ah dat is al goed. Als ik er nog mee zit na een eerlijke reactie, bel ik vaak één (of in extreme gevallen twee/drie ) vriendinnen die nog even bevestigen dat ik gelijk heb (of niet en me de realistische andere kant laat zien) en tegen wie ik even mag schelden. Een soort van wat jij nu dus ook doet. Zou dat in de toekomst ook een goed idee zijn? Even je hart luchten bij iemand die buiten de situatie staat?
Gast- Gast
Haha ja dat ken ik, doe ik soms ook.
Voor nu is het al weggeëbt (is that even a word?), maar in het vervolg bel ik denk ik wat eerder een vriendin .
Voor nu is het al weggeëbt (is that even a word?), maar in het vervolg bel ik denk ik wat eerder een vriendin .
Gast- Gast
Het is 'weggeëbd', maar dat is wel een woord ja !
Bij mij werkt dat altijd erg goed, ik merk inderdaad ook wel dat ik er erger mee blijf zitten als ik er niet even met een buitenstaander over kan praten.
Bij mij werkt dat altijd erg goed, ik merk inderdaad ook wel dat ik er erger mee blijf zitten als ik er niet even met een buitenstaander over kan praten.
Gast- Gast
Ik ga altijd een serie kijken. Dan vergeet ik dat ik chagrijnig was
Gast- Gast
Joan schreef:Ik ga altijd een serie kijken. Dan vergeet ik dat ik chagrijnig was
Ik raas altijd even 5 minuten tegen iemand uit en dan ben ik er klaar mee..
Gast- Gast
June schreef:Ah dat is al goed. Als ik er nog mee zit na een eerlijke reactie, bel ik vaak één (of in extreme gevallen twee/drie ) vriendinnen die nog even bevestigen dat ik gelijk heb (of niet en me de realistische andere kant laat zien) en tegen wie ik even mag schelden. Een soort van wat jij nu dus ook doet. Zou dat in de toekomst ook een goed idee zijn? Even je hart luchten bij iemand die buiten de situatie staat?
Dat doe ik ook :-)
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Boze ouder, stom dat dit zoveel met me doet?
» Boze buurvrouw
» Het grote boze fototopic!
» blijven hangen in een boze bui
» Boze moeder na fouilleeractie 6 jarige!
» Boze buurvrouw
» Het grote boze fototopic!
» blijven hangen in een boze bui
» Boze moeder na fouilleeractie 6 jarige!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: