Waar sliep jullie kindje?
+49
studiebol
-Ieniemienie-
Niene
PapillonRose
*Lookie*
Fearie
sheila123
nillis
Steep
Floor
Happydobby
Star007
RYW
Teddyaapje
Parisienne
PiP
Coccinelle
Bloem86
L!ND@
teletascha
blondje1313
SarahKey
meisje
maiadebij
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Tania
Roos
Clapperdie
_Lana_
Printje
meisjesmama
mauwmauw
Novalee
Aggi
Annie24
Flower_L
Smaragdje
Ayla
red rose
Rouge
Tiara
kwak
Linda
Liadan
duckie
Thunder
Susan
Lejow
53 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Waar sliep jullie kindje?
Hij slaapt lekker bij ons op de kamer in z'n ledikantje en het is de bedoeling dat dat minstens een half jaar zo blijft. Vanwege het advies ter voorkoming van wiegendood, maar vooral omdat het voor ons zo goed voelt. We waren dit al voor en tijdens de zwangerschap heel stellig van plan en nu hij er echt is, kunnen we het ons helemaal niet voorstellen dat we hem op een aparte kamer zouden leggen. We hebben tot nu toe wel een paar slopende nachten gehad en als ik dan zelf echt te uitgeput was, ging ik op de logeerkamer liggen en bleef mijn man bij hem.
Laatst aangepast door freakielief op do 5 jan 2012 - 20:46; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hij heeft tijdens de bv perioden bij ons op de kamer geslapen. ( dat was 10 maanden) Eerst in de wieg, later in de ledikant.
Straks willen we het ook weer zo gaan doen.
Straks willen we het ook weer zo gaan doen.
Gast- Gast
Jolicious, dat herken ik wel. Zoon sliep bij ons op de kamer en na 5 weken trok ik het gewoon niet meer, toen is hij op zijn eigen kamer gaan slapen. Ik vond het gewoon niet prettig en ik sliep al zo slecht.
Gast- Gast
Eerste 3 nachten bij mij op de kamer in het zh. Thuis ongeveer 2,5 week bij ons op de kamer in een mozeswiegje. Ik kon op een gegeven moment niet meer rustig slapen door alle geluidjes (keek steeds of ze over had gegeven , want dat deed ze toen echt vaak). De eerste keer in haar ledikantje op haar eigen kamer ging meteen al prima. Wij hebben wel altijd de babyfoon aan s nachts, omdat we de deuren dicht hebben.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Hier staat het ledikantje klaar op onze slaapkamer. Het is de bedoeling dat uk daarin de eerste tijd lekker bij ons slaapt.
We kijken dan wel hoe het gaat en hoe lang we dat vol gaan houden
We kijken dan wel hoe het gaat en hoe lang we dat vol gaan houden
Gast- Gast
In het ziekenhuis lag M. in een co sleeper, maar ik sliep nauwelijks, werd wakker door alle zuchtjes geluidjes dus thuis direct in het ledikantje op zijn eigen kamer laten slapen. M. sliep direct al 5 a 6 uurtjes en hij slaapt de kamer naast ons. Met 20 weken kwam hij in de nacht weer voor een voeding, ik hoor hem direct en sta binnen 5 sec bij zijn bedje.
Ik heb nooit gehoord dat de kans op wiegendood kleiner is als je kindje naast je slaapt. Niet van de VK, kraamzorg of CB.
Ik heb nooit gehoord dat de kans op wiegendood kleiner is als je kindje naast je slaapt. Niet van de VK, kraamzorg of CB.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:In het ziekenhuis lag M. in een co sleeper, maar ik sliep nauwelijks, werd wakker door alle zuchtjes geluidjes dus thuis direct in het ledikantje op zijn eigen kamer laten slapen. M. sliep direct al 5 a 6 uurtjes en hij slaapt de kamer naast ons. Met 20 weken kwam hij in de nacht weer voor een voeding, ik hoor hem direct en sta binnen 5 sec bij zijn bedje.
dit is wel bewezen, de ademhaling van het kindje wordt geprikkeld door het geluid van de ademhaling van de ouders.
Gast- Gast
Ik heb wel vaker gehoord idd dat de kans op wiegendood verkleint maar ja als ik slaap kan het volgens mij net zo goed gebeuren. Maar dat hij je ademhaling over zou nemen klinkt wel weer logisch daarin. Maar wanneer je je kindje bij je in bed legt (en dan bedoel ik niet zo'n co sleeper) is het juist weer gevaarlijker.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Rejoy. schreef:Happydobby schreef:
dit is wel bewezen, de ademhaling van het kindje wordt geprikkeld door het geluid van de ademhaling van de ouders.
Ok, dat hebben ze me niet verteld.
Happydobby- Ratel
Onze zoon slaapt op onze kamer, naast mijn kant van het bed in een wiegje. Hij ligt soms overdag ook op zijn eigen kamer in het ledikant te slapen, dat vind hij ook prima. Ik vind het erg prettig dat hij bij ons ligt.
(de eerste nachten lag hij ook bij ons op de kamer maar dat was in het ziekenhuis)
(de eerste nachten lag hij ook bij ons op de kamer maar dat was in het ziekenhuis)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Hier tot 5 maanden in zijn wiegje bij ons op de kamer geslapen. We hebben hem over gedaan omdat hij vaak wakker werd van ons en de hond. Nu slaapt hij lekker door. Bij de volgende zou ik het exact weer zo doen. Hier hebben we de nannycare en die is in de 1e week afgegaan. Ik weet niet zeker of hij gestopt was met ademen want ik pakte hem gelijk op en toen ademde hij gewoon. Ik ben wel blij dat we de nannycare hebben, ik slaap een stuk geruster (maar dat is natuurlijk ook wat je jezelf aanleert).
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Printje schreef:Ik heb wel vaker gehoord idd dat de kans op wiegendood verkleint maar ja als ik slaap kan het volgens mij net zo goed gebeuren. Maar dat hij je ademhaling over zou nemen klinkt wel weer logisch daarin. Maar wanneer je je kindje bij je in bed legt (en dan bedoel ik niet zo'n co sleeper) is het juist weer gevaarlijker.
er bestaan richtlijnen voor samen slapen, waar risico's genoemd worden (dekbed gebruiken, als (één van de) ouders overgewicht hebben, als er drank of drugs in het spel is, als er kunstvoeding gebruikt wordt, als er gerookt wordt, spleet tussen de matrassen etc), als je aan bedding-in doet en je je aan de richtlijnen houdt is bedding-in net zo veilig als rooming-in.
Dat de ademhaling gestimuleerd wordt door het geluid van de ouders is iets neurologisch, net als wanneer het kindje geprikkeld wordt om te ademen als het gezicht van de moeder voor het gezicht van het kindje ligt en dus in het gezicht van het kindje uit ademt.
Gast- Gast
Ik zie dat je het over kunstvoeding hebt. Maar wat heeft KV met samen slapen te maken?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Printje schreef:Ik heb wel vaker gehoord idd dat de kans op wiegendood verkleint maar ja als ik slaap kan het volgens mij net zo goed gebeuren. Maar dat hij je ademhaling over zou nemen klinkt wel weer logisch daarin. Maar wanneer je je kindje bij je in bed legt (en dan bedoel ik niet zo'n co sleeper) is het juist weer gevaarlijker.
er bestaan richtlijnen voor samen slapen, waar risico's genoemd worden (dekbed gebruiken, als (één van de) ouders overgewicht hebben, als er drank of drugs in het spel is, als er kunstvoeding gebruikt wordt, als er gerookt wordt, spleet tussen de matrassen etc), als je aan bedding-in doet en je je aan de richtlijnen houdt is bedding-in net zo veilig als rooming-in.
Dat de ademhaling gestimuleerd wordt door het geluid van de ouders is iets neurologisch, net als wanneer het kindje geprikkeld wordt om te ademen als het gezicht van de moeder voor het gezicht van het kindje ligt en dus in het gezicht van het kindje uit ademt.
Oke dat wist ik allemaal niet, klinkt idd allemaal logisch maar ik dacht dat het sowieso gevaarlijk was.
Maar goed persoonlijk doe ik niet aan bedding of rooming in. Maar ieder zijn keuze natuurlijk. Naast het goede argument dat het goed is tegen wiegendood zien we persoonlijk het nut er niet van in. Snachts slaap je toch als het goed is? Maar goed dat is onze redenatie.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
_Lana_ schreef:Linda schreef:De eerste 2 weken in de familiewieg. Daarna in de co-sleeper, wat een ideale uitvinding! Mocht er ooit een tweede komen, gaat hij/zij gelijk in de co-sleeper.
Mijn dochter heeft tot ruim 10 maanden bij ons geslapen. Tegenwoordig alleen nog in de ochtend.
Is dat een bewuste keuze? Of ruimtegebrek? Vonden jullie dat niet vervelend dan? Je hebt toch met je partner ook nog een beetje privacy nodig? En je kindje een eigen plekje?
Wij doen ze waarschijnlijk de eerste tijd ( ongeveer 6 tot 8 weken ) samen in een ledikantje op onze kamer, daarna samen op een kamer.
Ja, dat was een bewuste keuze. Ze had wel een eigen kamer, maar daar heeft ze nooit in geslapen (we zijn verhuisd toen ze 9 maanden was). Inmiddels heeft ze wel een eigen kamer.
Ben je bekend met attachment parenting (natuurlijk ouderschap)? In deze "stroming" is samen slapen heel normaal. Wij voelen ons hier heel goed bij. Ik geloof namelijk wel dat babies die samen met de ouders slapen anders hechten dan kindjes die dat niet doen. Daarnaast geloof ik dat dat weer een bijdrage levert aan het zelfvertrouwen en de zelfverzekerheid van een kind (en dus ook op latere leeftijd).
En daar buiten is samen slapen ook erg handig met de nachtvoedingen. Ik trok dl naar me toe zodra ze wakker werd. Ze dronk eerst de ene, dan de andere borst en binnen een kwartier sliepen we weer verder. Mijn man heeft 's nachts meestal nooit iets gemerkt, dus hij kon lekker doorslapen.
Privacy met mijn partner is inderdaad ook belangrijk. Seks deden we op alle andere plekken, kan je heel creatief van worden (wat ook goed kan zijn voor je relatie ) En toen ze heel klein was deden we het ook wel eens gewoon in bed, maar dat vond ik zelf niet zo nodig.
Ik vind het zelf lekker om in bed een film te kijken of een boek te lezen, dat heb ik in die tijd niet gedaan. Ik vond haar belangen belangrijker. Die dingen zouden later wel weer komen, want wat is 1 jaar op een mensenleven?
Ik moest ook wennen aan haar ademhaling en kuchjes e.d. Maar dat went vanzelf wel.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Printje schreef:Rejoy. schreef:Printje schreef:Ik heb wel vaker gehoord idd dat de kans op wiegendood verkleint maar ja als ik slaap kan het volgens mij net zo goed gebeuren. Maar dat hij je ademhaling over zou nemen klinkt wel weer logisch daarin. Maar wanneer je je kindje bij je in bed legt (en dan bedoel ik niet zo'n co sleeper) is het juist weer gevaarlijker.
Oke dat wist ik allemaal niet, klinkt idd allemaal logisch maar ik dacht dat het sowieso gevaarlijk was.
Maar goed persoonlijk doe ik niet aan bedding of rooming in. Maar ieder zijn keuze natuurlijk. Naast het goede argument dat het goed is tegen wiegendood zien we persoonlijk het nut er niet van in. Snachts slaap je toch als het goed is? Maar goed dat is onze redenatie.
of je het wat lijkt of niet is natuurlijk persoonlijk, ik wilde alleen even toevoegen dat er richtlijnen bestaan om veilig samen in één bed te slapen!
Kunstvoeding is een risico vanwege de andere samenstelling dan borstvoeding. Kinderen komen hierdoor in een veel diepere slaap terecht, omdat ze veel langer op kunstvoeding kunnen teren dan op borstvoeding (veel lichter verteerbaar). Kunstvoeding is sowieso een risicofactor op wiegendood, dus ook een risicofactor met samen slapen.
In dit medisch tijdschrift is er een artikel over geplaatst: http://medischcontact.artsennet.nl/Nieuws-26/Tijdschriftartikel/17703/Wel-of-niet-samen-slapen-1.htm
Gast- Gast
Specifiek van de ouders of zoals bij ons ook van elkaar?Rejoy. schreef:Happydobby schreef:In het ziekenhuis lag M. in een co sleeper, maar ik sliep nauwelijks, werd wakker door alle zuchtjes geluidjes dus thuis direct in het ledikantje op zijn eigen kamer laten slapen. M. sliep direct al 5 a 6 uurtjes en hij slaapt de kamer naast ons. Met 20 weken kwam hij in de nacht weer voor een voeding, ik hoor hem direct en sta binnen 5 sec bij zijn bedje.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Specifiek van de ouders of zoals bij ons ook van elkaar?Rejoy. schreef:Happydobby schreef:In het ziekenhuis lag M. in een co sleeper, maar ik sliep nauwelijks, werd wakker door alle zuchtjes geluidjes dus thuis direct in het ledikantje op zijn eigen kamer laten slapen. M. sliep direct al 5 a 6 uurtjes en hij slaapt de kamer naast ons. Met 20 weken kwam hij in de nacht weer voor een voeding, ik hoor hem direct en sta binnen 5 sec bij zijn bedje.
puur alleen voor de ademhaling zal dat voor iedere persoon gelden denk ik, maar dat weet ik niet zeker. Of bedoel je dat jouw ademhaling de ademhaling van je vriend prikkelt? Het ademhalingsstelsel en de hersenen van je vriend zijn natuurlijk veel verder ontwikkelt als die van een pasgeboren baby, dus hij heeft die cue niet meer nodig als het goed is.
Als je het dan hebt over dat kinderen beter slapen bij je in bed zal het vast vooral aan de wisselwerking tussen ouder en kind liggen, met alle hormonen die daarbij vrij komen.
Gast- Gast
Mijn vriend slaapt nooit bij mij, vind mijn man niet goedRejoy. schreef:Stofzuiger schreef:Specifiek van de ouders of zoals bij ons ook van elkaar?Rejoy. schreef:Happydobby schreef:In het ziekenhuis lag M. in een co sleeper, maar ik sliep nauwelijks, werd wakker door alle zuchtjes geluidjes dus thuis direct in het ledikantje op zijn eigen kamer laten slapen. M. sliep direct al 5 a 6 uurtjes en hij slaapt de kamer naast ons. Met 20 weken kwam hij in de nacht weer voor een voeding, ik hoor hem direct en sta binnen 5 sec bij zijn bedje.
puur alleen voor de ademhaling zal dat voor iedere persoon gelden denk ik, maar dat weet ik niet zeker. Of bedoel je dat jouw ademhaling de ademhaling van je vriend prikkelt? Het ademhalingsstelsel en de hersenen van je vriend zijn natuurlijk veel verder ontwikkelt als die van een pasgeboren baby, dus hij heeft die cue niet meer nodig als het goed is.
Als je het dan hebt over dat kinderen beter slapen bij je in bed zal het vast vooral aan de wisselwerking tussen ouder en kind liggen, met alle hormonen die daarbij vrij komen.
Ik bedoelde de kinderen onderling, ze slapen natuurlijk samen. Ik vroeg me af of baby's dus ook elkaars ademhaling prikkelen of dat dat niet die/ regelmatig genoeg is tov een volwassene
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Mijn vriend slaapt nooit bij mij, vind mijn man niet goedRejoy. schreef:Stofzuiger schreef:Specifiek van de ouders of zoals bij ons ook van elkaar?Rejoy. schreef:Happydobby schreef:In het ziekenhuis lag M. in een co sleeper, maar ik sliep nauwelijks, werd wakker door alle zuchtjes geluidjes dus thuis direct in het ledikantje op zijn eigen kamer laten slapen. M. sliep direct al 5 a 6 uurtjes en hij slaapt de kamer naast ons. Met 20 weken kwam hij in de nacht weer voor een voeding, ik hoor hem direct en sta binnen 5 sec bij zijn bedje.
Ik bedoelde de kinderen onderling, ze slapen natuurlijk samen. Ik vroeg me af of baby's dus ook elkaars ademhaling prikkelen of dat dat niet die/ regelmatig genoeg is tov een volwassene
man dan..
hoe het zit met twee baby's weet ik eigenlijk niet zo goed, maar ik denk dat het sowieso geen negatief effect heeft op de ademhaling.
Gast- Gast
Haha, ik heb geen vriend hoor, voor dat mensen dingen gaan denkenRejoy. schreef:Stofzuiger schreef:Mijn vriend slaapt nooit bij mij, vind mijn man niet goedRejoy. schreef:Stofzuiger schreef:Specifiek van de ouders of zoals bij ons ook van elkaar?Rejoy. schreef:Happydobby schreef:In het ziekenhuis lag M. in een co sleeper, maar ik sliep nauwelijks, werd wakker door alle zuchtjes geluidjes dus thuis direct in het ledikantje op zijn eigen kamer laten slapen. M. sliep direct al 5 a 6 uurtjes en hij slaapt de kamer naast ons. Met 20 weken kwam hij in de nacht weer voor een voeding, ik hoor hem direct en sta binnen 5 sec bij zijn bedje.
man dan..
hoe het zit met twee baby's weet ik eigenlijk niet zo goed, maar ik denk dat het sowieso geen negatief effect heeft op de ademhaling.
Gast- Gast
Hahahaha Stofzuiger.. Je eet van 2 walletjes
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Nee hoor, daar heb ik de energie niet eens voorSteep schreef:Hahahaha Stofzuiger.. Je eet van 2 walletjes
Gast- Gast
Jolicious schreef:Ik zie dat je het over kunstvoeding hebt. Maar wat heeft KV met samen slapen te maken?
Borstvoeding verkleint de kans op wiegendood.
Happydobby- Ratel
Dus eigenlijk kan je beter een tweeling krijgen als je het niet trekt om je kinderen bij je op de kamer te laten slapen?
Gast- Gast
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?
» waar hebben jullie de rekening van jullie kindje?
» Waar is jullie kindje heel goed in?
» waar slaapt jullie kindje overdag?
» Hoe lang sliep jullie kind bij jullie op de slaapkamer?
» waar hebben jullie de rekening van jullie kindje?
» Waar is jullie kindje heel goed in?
» waar slaapt jullie kindje overdag?
» Hoe lang sliep jullie kind bij jullie op de slaapkamer?
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: