Waar sliep jullie kindje?
+49
studiebol
-Ieniemienie-
Niene
PapillonRose
*Lookie*
Fearie
sheila123
nillis
Steep
Floor
Happydobby
Star007
RYW
Teddyaapje
Parisienne
PiP
Coccinelle
Bloem86
L!ND@
teletascha
blondje1313
SarahKey
meisje
maiadebij
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Tania
Roos
Clapperdie
_Lana_
Printje
meisjesmama
mauwmauw
Novalee
Aggi
Annie24
Flower_L
Smaragdje
Ayla
red rose
Rouge
Tiara
kwak
Linda
Liadan
duckie
Thunder
Susan
Lejow
53 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Waar sliep jullie kindje?
De 1ste 3 weken bij ons op de kamer in zijn eigen ledikantje.
Daarna hebben wij zijn ledikantje op zijn eigen kamer neer gezet en vanaf toen dus op zijn eigen kamertje.
Daarna hebben wij zijn ledikantje op zijn eigen kamer neer gezet en vanaf toen dus op zijn eigen kamertje.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
De eerste nacht in het ziekenhuis 2 uurtjes naast me in haar "wieg", de rest van de nacht op m'n buik Daarna heeft ze tot twee maanden in de wieg bij ons op de kamer gelegen, eerst vlak naast mij, daarna bij het voeteneinde. Met twee maanden werd ze te groot voor de wieg en is ze naar haar ledikantje in haar eigen kamertje gegaan. Steeds een stapje verder dus, en wat had mama het er moeilijk mee De wieg is pas maandag naar zolder gegaan, die stond al die tijd nog op onze kamer
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
V heeft de eerste 8 maanden in zijn wieg in de woonkamer geslapen,nu slaapt hij in zijn ledikantje bij ons op de kamer.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ze heeft de 1ste 5 weken naast ons geslapen in haar reiswieg.
Gewoon 2 klapstoeltjes (wij hebben een boxspring) met daarop de reiswieg, ging prima.
Wel werd ik van alles wakker, maar ja, zij was nu eenmaal vaak wakker en het was zo een stuk makkelijker een speen erin te doen Ze slaapt sinds ze op haar eigen kamer slaapt wel elke nacht een stukje bij ons.
Gewoon 2 klapstoeltjes (wij hebben een boxspring) met daarop de reiswieg, ging prima.
Wel werd ik van alles wakker, maar ja, zij was nu eenmaal vaak wakker en het was zo een stuk makkelijker een speen erin te doen Ze slaapt sinds ze op haar eigen kamer slaapt wel elke nacht een stukje bij ons.
Gast- Gast
De oudste heeft 10 weken bij ons gelegen in de wagenbak.
De jongste heeft 5 maanden bij ons gelegen in een wieg.
De jongste heeft 5 maanden bij ons gelegen in een wieg.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Vanaf dag 1 gewoon eigen bed op eigen kamer.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Linda schreef:De eerste 2 weken in de familiewieg. Daarna in de co-sleeper, wat een ideale uitvinding! Mocht er ooit een tweede komen, gaat hij/zij gelijk in de co-sleeper.
Mijn dochter heeft tot ruim 10 maanden bij ons geslapen. Tegenwoordig alleen nog in de ochtend.
Is dat een bewuste keuze? Of ruimtegebrek? Vonden jullie dat niet vervelend dan? Je hebt toch met je partner ook nog een beetje privacy nodig? En je kindje een eigen plekje?
Wij doen ze waarschijnlijk de eerste tijd ( ongeveer 6 tot 8 weken ) samen in een ledikantje op onze kamer, daarna samen op een kamer.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik lees trouwens dat veel mensen de kindjes lang op de kamer laten slapen.
Mag ik vragen wat julie reden daarvoor was?
Laatst aangepast door _Lana_ op do 5 jan 2012 - 9:42; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_- Ratel
Je kunt toch ook privacy hebben beneden in de woonkamer, als je kinderen in bed liggen?
Yrsa slaapt nu nog steeds bij ons. Dat is geen bewuste keuze, het plan was dat ze met een jaar een eigen kamer zou krijgen. De kamer waar we nu slapen wordt dan van haar en wij verhuizen naar de zolder. De zolder moet alleen nog opgeknapt worden en dat is er door omstandigheden steeds niet van gekomen. Ik zou het best fijn vinden als we weer een eigen slaapkamer hebben, maar het is niet zo dat ik het nou verschrikkelijk vind om nog samen met haar op een kamer te liggen.
Ezra heeft trouwens ook iets meer dan een jaar bij ons op de kamer gelegen, omdat er een verhuizing gepland was en we het wilden laten samenvallen zodat hij niet twee keer kort na elkaar naar een nieuwe kamer hoefde.
Yrsa slaapt nu nog steeds bij ons. Dat is geen bewuste keuze, het plan was dat ze met een jaar een eigen kamer zou krijgen. De kamer waar we nu slapen wordt dan van haar en wij verhuizen naar de zolder. De zolder moet alleen nog opgeknapt worden en dat is er door omstandigheden steeds niet van gekomen. Ik zou het best fijn vinden als we weer een eigen slaapkamer hebben, maar het is niet zo dat ik het nou verschrikkelijk vind om nog samen met haar op een kamer te liggen.
Ezra heeft trouwens ook iets meer dan een jaar bij ons op de kamer gelegen, omdat er een verhuizing gepland was en we het wilden laten samenvallen zodat hij niet twee keer kort na elkaar naar een nieuwe kamer hoefde.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn 1e idee was om de kleine vanaf dag 1 in zijn eigen kamertje en bedje te laten slapen. Maar kreeg zoveel negatieve reacties dat mn vriend op een gegeven moment toch maar een wiegje wilde voor onze slaapkamer.
Nu moet ik wel zeggen dat onze slaapkamer en de babykamer niet naast elkaar liggen. Moet eerst de hal/woonkamer/keuken door voordat we bij de babykamer zijn. Dus opzich snap ik het wel maar overdag gaat de kleine zoiezo in zn eigen bedje op zijn eigen kamertje. 's nachts bij ons.
Nu moet ik wel zeggen dat onze slaapkamer en de babykamer niet naast elkaar liggen. Moet eerst de hal/woonkamer/keuken door voordat we bij de babykamer zijn. Dus opzich snap ik het wel maar overdag gaat de kleine zoiezo in zn eigen bedje op zijn eigen kamertje. 's nachts bij ons.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
_Lana_ schreef:Ik lees trouwens dat veel mensen de kindjes lang op de kamer laten slapen?
De jongste heeft 5 maanden bij ons geslapen omdat ze last had van reflux klachten. Regelmatig in haar slaap leek het of ze stikte. En door dat ze bij ons op de kamer lag kon ik sneller ingrijpen.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Tot 10 maanden bij ons op de kamer (door ruimtegebrek).
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
J. heeft tot vier maanden bij ons op de kamer in een wiegje geslapen. Toen werd hij steeds wakker van ons en sliep hij beter op zijn eigen kamer. De eerste acht maanden heeft hij ook de helft van de tijd bij ons in bed gelegen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Je kunt toch ook privacy hebben beneden in de woonkamer, als je kinderen in bed liggen?
Tuurlijk kun je dat hebben als je kindje naar bed is. Bij jou is het geen bewuste keuze, maar ik lees het nu bij veel mensen en ik vraag me af of ze dit met een bepaalde reden doen.
Iedereen moet het trouwens helemaal zelf weten.
_Lana_- Ratel
Allebei bij ons op de kamer tot 8 weken. Ze lagen in een wiegje.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
De eerste 3 maanden heeft ze in een wieg bij ons op de kamer geslapen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Wij hebben simpelweg maar 1 slaapkamer. En ik vind het ook gewoon heel fijn om haar bij ons op de kamer te hebben, zij slaapt goed wij slapen goed. Mocht het slapen een probleem gaan worden dan moet er een andere oplossing komen, maar we gaan sowiezo verhuizen, dan krijgt ze haar eigen kamer. Tegen mij is ook gezegd dat het niet goed is voor je nachtrust, maar ik slaap echt niet slechter door haar...
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
_Lana_ schreef:Ik lees trouwens dat veel mensen de kindjes lang op de kamer laten slapen.
Hier omdat ik het gewoon fijn vond. Toen ze naar hun eigen kamer gingen, was ik er ook gewoon klaar voor. Ik sliep beter met ze naast me. Bij de tweede hebben we langer gewacht dan we van plan waren omdat we gingen verhuizen.
Gast- Gast
Voor ons is het heel natuurlijk dat onze zoon bij ons op de slaapkamer slaapt. Wij zijn er meteen als hij ons nodig heeft, we kunnen meteen reageren op zijn behoeften, voeden is veel makkelijker dan als ik steeds naar zijn kamer zou moeten. Hij blijft voorlopig nog lekker bij ons op de kamer liggen._Lana_ schreef:Ik lees trouwens dat veel mensen de kindjes lang op de kamer laten slapen.
En privacy hebben we genoeg buiten de slaapkamer. Ik vind ook niet dat hij een eigen plekje nodig heeft, ik denk dat hij ons harder nodig heeft dan het alleen slapen in zijn kamer.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
N heeft 5 maanden bij ons op de kamer in z'n wieg geslapen, daarna in z'n ledikant op z'n eigen kamer. J slaapt nog steeds bij ons op de kamer, zolang ze voor nachtvoedingen komt houden we dat zo.
Bij N wist ik mijn eigen standpunt er nog niet zo in en deed 'wat de meeste deden'. Bij J doen we het bewust op deze manier. Sowieso wordt geadviseerd de baby de eerste 6 maanden bij je op de kamer te laten slapen, het verkleint bijv het risico op wiegendood. Maar ik vind het voor mezelf gevoelsmatig ook heel logisch om te doen. Ik denk dat het gezond is voor baby's en kinderen veel bij hun ouders te zijn. Het verminderd stress (ik ben er meteen bij als ze huilt) en is goed voor de hechting. Ik wil hiermee absoluut anderen niet afvallen hoor, kinderen op hun eigen kamer raken ook goed gehecht, maar zoals ik zei voelt dit voor ons gewoon goed.
En we hebben genoeg ruimte in huis om ergens anders privacy te hebben.
Bij N wist ik mijn eigen standpunt er nog niet zo in en deed 'wat de meeste deden'. Bij J doen we het bewust op deze manier. Sowieso wordt geadviseerd de baby de eerste 6 maanden bij je op de kamer te laten slapen, het verkleint bijv het risico op wiegendood. Maar ik vind het voor mezelf gevoelsmatig ook heel logisch om te doen. Ik denk dat het gezond is voor baby's en kinderen veel bij hun ouders te zijn. Het verminderd stress (ik ben er meteen bij als ze huilt) en is goed voor de hechting. Ik wil hiermee absoluut anderen niet afvallen hoor, kinderen op hun eigen kamer raken ook goed gehecht, maar zoals ik zei voelt dit voor ons gewoon goed.
En we hebben genoeg ruimte in huis om ergens anders privacy te hebben.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
meisjesmama schreef:_Lana_ schreef:Ik lees trouwens dat veel mensen de kindjes lang op de kamer laten slapen?
De jongste heeft 5 maanden bij ons geslapen omdat ze last had van reflux klachten. Regelmatig in haar slaap leek het of ze stikte. En door dat ze bij ons op de kamer lag kon ik sneller ingrijpen.
Bah, ik kan me voorstellen dat je haar dan dicht in de buurt wil hebben. 5 maanden is ook niet zo heel lang.
Ik doelde ook meer op kindjes van bijna een jaar, die nog op de kamer van de ouders slapen.
_Lana_- Ratel
Ik denk dat ik ook beter slaap met haar bij me, dat ik echt moet wennen als ze een eigen kamer heeft.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
de oudste heeft ruim 6 maanden bij ons op de kamer gelegen
De jongste ligt nu nog steeds bij ons op de kamer. In haar wiegje
Ik wil haar hier voorlopig nog wel laten liggen
De jongste ligt nu nog steeds bij ons op de kamer. In haar wiegje
Ik wil haar hier voorlopig nog wel laten liggen
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Je kan tot een bepaalde leeftijd toch ook gewoon dingen doen waar je die privacy voor nodig hebt (neem aan dat het over seks gaat) als je kind erbij ligt en slaapt (in zn ledikantje of wiegje)? Dat merkt zo'n jong kindje echt nog niet hoor. Kan me niet herinneren dat wij dat deden zo omdat ik mezelf er niet zo prettig bij voelde maar een baby merkt daar niks van.
Gast- Gast
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?
» waar hebben jullie de rekening van jullie kindje?
» Waar is jullie kindje heel goed in?
» waar slaapt jullie kindje overdag?
» Hoe lang sliep jullie kind bij jullie op de slaapkamer?
» waar hebben jullie de rekening van jullie kindje?
» Waar is jullie kindje heel goed in?
» waar slaapt jullie kindje overdag?
» Hoe lang sliep jullie kind bij jullie op de slaapkamer?
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: