Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

+4
teletascha
Darius
Jilke
catgirl85
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  catgirl85 wo 13 jul 2011 - 1:56

Mijn dochter is nu 8 weken en voor mijn gevoel slaapt ze heel veel. Overdag is ze ongeveer 45 minuten wakker na haar voeding en dan slaapt ze 3 tot 4 uur tot ze wakker wordt voor haar volgende voeding. 's Avonds wil ze niet meteen slapen als we haar in bed leggen. (we proberen een ritme te krijgen qua bedtijd) Dan zit ze nog bij ons in de kamer, vaak is dat een uur tot anderhalf uur. 's Nachts slaapt ze goed. Volgens het cb maakt het niks uit zolang ze goed in haar vel zit en veel lacht als ze wakker is. Lachen doet ze af en toe, maar nog niet heel veel. Maarja ze is pas 8 weken denk ik dan.
Hoeveel sliepen/slapen jullie kindjes van deze leeftijd? Of zit ik me druk te maken om niks?
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  Jilke wo 13 jul 2011 - 2:00

Ik zou me er niet druk over maken, je kunt niemand dwingen te slapen. Wat betreft een ritme, ook een dooddoener, maar dat komt vanzelf. Je kunt hooguit proberen haar op vaste tijden in bed te leggen (dus na de fles steeds bv).

Zolang ze vrolijk is en fit maak ik er nooit geen probleem van. Je hebt er dan alleen jezelf mee met stressen Wink
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  Darius wo 13 jul 2011 - 2:03

Dat is wel normaal hoor. Doet Pepijn ook. Hijmis allen van 18 tot 22 uur wakker aan een stuk, om daarna de nacht in te gaan. Ik weet niet of het je lukt, een ritme erin te krijhen. Daar was ik met de oudste ook mee bezig, maar nu juist niet en het is veel relaxter in huis hier!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  catgirl85 wo 13 jul 2011 - 2:19

Darius schreef:Dat is wel normaal hoor. Doet Pepijn ook. Hijmis allen van 18 tot 22 uur wakker aan een stuk, om daarna de nacht in te gaan. Ik weet niet of het je lukt, een ritme erin te krijhen. Daar was ik met de oudste ook mee bezig, maar nu juist niet en het is veel relaxter in huis hier!

Ah oke, dan laat ik dat ook maar haha. Vanaf welke leeftijd gaan ze dan een beetje op tijden slapen? Of is dat bij ieder kindje verschillend?
Het is echt een slaapkopje, maar nu laat ik haar maar lekker slapen. Gelukkig wordt ze wel wakker voor haar voedingen.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 2:32

Mijn dochters van nu 14 weken doen dat ook. Slapen erg veel, heb soms echt het idee dat ze bijna niet wakker zijn. Ze vinden het gewoon heel prettig in bed, want in de box huilen ze na de voeding. Ik laat ze dan even een half uurtje liggen, maar als ze echt blijven huilen en ik geen tijd heb om met ze te gaan zitten, breng ik ze weer naar bed, en dan slapen ze zo weer, zonder te huilen.
Ik herken dat wel van mijn andere 2 kinderen. Op een gegeven moment als ze wat meer kunnen, vonden ze de box ook steeds leuker, en werd de tijd dat ze wakker bleven ook steeds langer.

Ik voel me nu met 2 baby's wel eens schuldig dat ik niet even lekker met ze kan gaan zitten, heb soms echt het gevoel dat ik ze te weinig aandacht kan geven, zeker met nog 2 kleintjes. Maar gelukkig weten ze niet beter, en hebben ze elkaar. Vervelend blijft het wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  teletascha wo 13 jul 2011 - 2:33

Ons meisje is bijna 8 weken, maar die slaapt overdag nauwelijks.... Met moeite (steeds erbij zitten en handje vasthouden, speentje geven of in de wandelwagen) doet ze een aantal korte dutjes. En 1 keer slaapt ze nog wel eens 2 uurtjes aan 1 stuk. 's Nachts slaapt ze wel 8-9 uur achter elkaar door.
Ik ben druk bezig om haar wat meer aan het slapen te krijgen overdag, want volgens mij heeft ze het wel hard nodig maar het lukt haar gewoon nog niet om overdag vast in slaap te komen. Dus ik ben eigenlijk wel jaloers op jouw slaapkopje
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  catgirl85 wo 13 jul 2011 - 2:43

teletascha schreef:Ons meisje is bijna 8 weken, maar die slaapt overdag nauwelijks.... Met moeite (steeds erbij zitten en handje vasthouden, speentje geven of in de wandelwagen) doet ze een aantal korte dutjes. En 1 keer slaapt ze nog wel eens 2 uurtjes aan 1 stuk. 's Nachts slaapt ze wel 8-9 uur achter elkaar door.
Ik ben druk bezig om haar wat meer aan het slapen te krijgen overdag, want volgens mij heeft ze het wel hard nodig maar het lukt haar gewoon nog niet om overdag vast in slaap te komen. Dus ik ben eigenlijk wel jaloers op jouw slaapkopje

Ik hoor inderdaad meer verhalen over kindjes van deze leeftijd die gewoon bijna niet slapen overdag. Daarom begon ik zo te twijfelen aan mijn slaapkopje. Dus je hebt een echt handenbindertje.

@mamarosa:Fijn dat er meer kindjes zijn die nog zo lang slapen. Je hoeft je toch niet schuldig te voelen. Als ze zoveel slapen en daarbij goed groeien en tevreden zijn is het goed toch. Ik zit ook niet altijd met mijn dochter op schoot, omdat dat ook vermoeiend is. Als ze lekker slaapt gaat ze in bed. En dat is dus best vaak.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  PapillonRose wo 13 jul 2011 - 2:50

Mijn dochtertje sliep toen erg weinig overdag. Ze maakte wel al gauw lange nachten, dus daar was ik wel blij mee. Maar overdag hoor je vaak dat ze in het begin bijna van voeding tot voeding slapen, dus zo gek is het niet hoeveel jouw kindje slaapt. Hier ging het alleen niet helemaal op laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  nillis wo 13 jul 2011 - 19:56

Mijn dochtertje sliep ook veel en dat is alleen maar prettig. En natuurlijk wil iedereen graag ritme, daar was ik ook heel druk mee bezig, maar daardoor kreeg ik alleen maar minder ritme, dus gewoon naar je kindje kijken. Als ze wil slapen lekker laten slapen en als ze wakker is dan lekker genieten van je momentje samen. Er komt vanzelf ritme.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  Darius wo 13 jul 2011 - 20:26

Wat betreft ritme, bij L was het zo dat hij met vier maand beter zelf kon spelen in de box. Met zes maand hadden we wel enigzins een ritme, als in een kort slaapje van 10-11, een middagslaapje van 12-3 en dan rond 19 naar bed.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  catgirl85 wo 13 jul 2011 - 23:08

Thanks, hoef ik me daar niet druk om te maken. Wat kan je soms onzeker zijn met zo'n klein mensje in huis. Ze ligt nu ook weer heerlijk te slapen. Kan ik mooi met het huishouden aan de gang. Wandelen zit er nu niet in...
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  Annie24 wo 13 jul 2011 - 23:24

Y. sliep helemaal niet overdag, die krijsde van 7 tot middernacht, dus dat was ook niet alles....Hij sliep dan van middernacht tot 7 en dan was de 24 uur weer vol.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 0:39

Volgens mij is dat volstrekt normaal en goed dat een kindje van twee maanden zo slaapt. Het enige dat ik in die tijd deed was voeding geven, kwartiertje knuffelen en weer op bed. (Daarvoor wel een dramatische periode gehad waarin ze absoluut niet wilde slapen). Zoveel kindjes slapen slecht, wees hier maar blij mee smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 1:04

S sliep letterlijk van Fles tot Fles. Doe moest ik regelmatig echt wakker maken voor de voeding !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  RiLiJu do 14 jul 2011 - 2:40

J.ulian (nu bijna 12 weken) slaapt meestal 's avonds vanaf een uur of 9 tot de volgende morgen een uur of 9. (Wel voedingen tussendoor hoor).
Dan gaat ie om 11 uur ongeveer weer slapen tot half 1. Dan is ie een paar uur wakker. Rond 3 uur, half 4 slaapt ie weer tot 5 uur. En dan slaapt ie 's avonds dus weer om een uur of 9.
Ik vind hem redelijk veel slapen. De oudste daarintegen was alleen maar wakker, alleen in de draadoek sliep ze, of als ik naast haar lag op bed.
Dan is J.ulians slaapritme toch een genot;)
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken? Empty Re: Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum