Waar sliep jullie kindje?
+49
studiebol
-Ieniemienie-
Niene
PapillonRose
*Lookie*
Fearie
sheila123
nillis
Steep
Floor
Happydobby
Star007
RYW
Teddyaapje
Parisienne
PiP
Coccinelle
Bloem86
L!ND@
teletascha
blondje1313
SarahKey
meisje
maiadebij
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Tania
Roos
Clapperdie
_Lana_
Printje
meisjesmama
mauwmauw
Novalee
Aggi
Annie24
Flower_L
Smaragdje
Ayla
red rose
Rouge
Tiara
kwak
Linda
Liadan
duckie
Thunder
Susan
Lejow
53 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Waar sliep jullie kindje?
maiadebij schreef:N heeft 5 maanden bij ons op de kamer in z'n wieg geslapen, daarna in z'n ledikant op z'n eigen kamer. J slaapt nog steeds bij ons op de kamer, zolang ze voor nachtvoedingen komt houden we dat zo.
Bij N wist ik mijn eigen standpunt er nog niet zo in en deed 'wat de meeste deden'. Bij J doen we het bewust op deze manier. Sowieso wordt geadviseerd de baby de eerste 6 maanden bij je op de kamer te laten slapen, het verkleint bijv het risico op wiegendood. Maar ik vind het voor mezelf gevoelsmatig ook heel logisch om te doen. Ik denk dat het gezond is voor baby's en kinderen veel bij hun ouders te zijn. Het verminderd stress (ik ben er meteen bij als ze huilt) en is goed voor de hechting. Ik wil hiermee absoluut anderen niet afvallen hoor, kinderen op hun eigen kamer raken ook goed gehecht, maar zoals ik zei voelt dit voor ons gewoon goed.
En we hebben genoeg ruimte in huis om ergens anders privacy te hebben.
Dit ben ik trouwens helemaal met je eens. Het wordt ook zeker door de kraamverzorgers aangeraden. Je bent bij je kindje voor het overstuur kan raken.
Maar dan denk ik meer aan kindjes tot 6 maanden ofzo, of die nog vaak wakker/overstuur zijn 's nachts. Daarom vroeg ik ook wat de reden daarvoor is.
Het is verder geen oordeel over de mensen die het kindje langer op de kamer laten slapen hoor.
Nogmaals, iedereen heeft er andere ideeen over en je moet doen waar je je goed bij voelt.
En het woordje 'privacy' niet te letterlijk nemen , want ik bedoel hiermee ook gewoon je eigen plekje hebben. Even een boekje lezen nog even gezellig kletsen samen enz enz. De slaapkamer is echt ons domeintje, haha.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Oh ja die privacy miste ik dan weer wel Lana. Vooral overdag, daarom leggen we de baby waarschijnlijk nu na de eerste weken overdag bij de oudste op de kamer. Maar het weegt voor mij toch niet op tegen je baby in de buurt hebben.
Gast- Gast
Arden schreef:Je kan tot een bepaalde leeftijd toch ook gewoon dingen doen waar je die privacy voor nodig hebt (neem aan dat het over seks gaat) als je kind erbij ligt en slaapt (in zn ledikantje of wiegje)? Dat merkt zo'n jong kindje echt nog niet hoor. Kan me niet herinneren dat wij dat deden zo omdat ik mezelf er niet zo prettig bij voelde maar een baby merkt daar niks van.
Ik doelde niet alleen op seks trouwens . Een klein kindje zal daar niets van merken, maar zodra je kindje van bijna 1 op de kamer ligt, zou ik het toch een beetje een vreemd idee vinden en niet echt lustopwekkend zeg maar.
_Lana_- Ratel
De kraamverzorgster vond het eerst ook raar dat we het niet wilden maar ik vind het niets. Ik ben binnen 2 sec bij hen als er iets is. Bovendien slaap ik niet als hij bij ons zou liggen. En er is niets mis met onze hechting, maar goed ieder zijn ding.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben een wiegje in onze kamer staan (ledikant vind ik zo groot om meteen te gebruiken)
Worden we er wakker van, van ieder prutteltje ofzo, dan verhuizen we de wieg naar baby's eigen kamertje.
Maar wil de kleine wel een paar weken bij ons op de kamer houden. Zo klein, dat hoort niet meteen alleen apart in een kamertje te liggen, vinden wij.
Worden we er wakker van, van ieder prutteltje ofzo, dan verhuizen we de wieg naar baby's eigen kamertje.
Maar wil de kleine wel een paar weken bij ons op de kamer houden. Zo klein, dat hoort niet meteen alleen apart in een kamertje te liggen, vinden wij.
Arden schreef:Oh ja die privacy miste ik dan weer wel Lana. Vooral overdag, daarom leggen we de baby waarschijnlijk nu na de eerste weken overdag bij de oudste op de kamer. Maar het weegt voor mij toch niet op tegen je baby in de buurt hebben.
Ja een plekje waar je jezelf ook een beetje terug kan trekken.
Wij willen de kindjes trouwens de eerste tijd ook op de slaapkamer hebben hoor, dat lijkt me ook heerlijk. En ook met de nachtvoedingen natuurlijk.
Alleen zal dat niet langer dan een paar maandjes zijn, denk ik nu .
_Lana_- Ratel
We hadden het ledikantje bij ons op de kamer gezet, maar daarin kon ze zich de eerste dagen nog niet goed warm houden, dus heeft ze in de wagenbak geslapen. Soms bij ons op de slaapkamer, maar overdag ook wel op haar eigen kamertje. Na ongeveer een week hebben we haar in haar ledikantje op haar eigen kamertje gelegd, dan konden wij zelf beter slapen omdat we niet elk geluidje hoorden en zelf deed ze het ook hartstikke goed.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
_Lana_ schreef:
Tuurlijk kun je dat hebben als je kindje naar bed is. Bij jou is het geen bewuste keuze, maar ik lees het nu bij veel mensen en ik vraag me af of ze dit met een bepaalde reden doen.
Iedereen moet het trouwens helemaal zelf weten.
Nou, het was wel min of meer een bewuste keuze, want anders hadden ze ook langer bij ons gelegen dan jouw keuze zou zijn. Het is nu alleen nóg langer geworden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bij ons heeft ze 3 maanden op de kamer gelegen in een rieten wiegje. Daarna op haar eigen kamer in het ledikantje.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Lise en Mas hebben ca 5 maanden bij (mij) ons op de kamer geslapen.
Amé is sinds vanavond naar Mas zijn kamer verhuisd, want wij waren de slaapgasten bij ons op de kamer een beetje zat. En zo kan Amé ook alvast wat wennen.
Amé is sinds vanavond naar Mas zijn kamer verhuisd, want wij waren de slaapgasten bij ons op de kamer een beetje zat. En zo kan Amé ook alvast wat wennen.
Gast- Gast
In haar ledikantje bij ons op de kamer en daar heeft ze ongeveer 8 maanden gelegen.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Lana, ze wordt ook niet echt overstuur meer wakker, nu is het vooral fijn om snel op haar behoefte in te kunnen springen (meestal borstvoeding) en nu kreeg ze bijvoorbeeld vorige 2 kiezen dus veel wakker en verdrietig en deze week is ze ziek dus slaapt ze ook regelmatig bij ons in bed. N is sinds een week over in een peuterbed dis zijn ledikant staat nu op haar kamer, dus in principe kunnen we makkelijk gaan proberen. Maar ik vind het voorlopig nog wel even prima.
Printje, ik bedoelde ook niet dat ouders die het anders doen het slechter doen, ieder z'n ding en we voeden allemaal ons kinderen op met de beste bedoelingen. Zoals ik al zei voelt dit voor ons goed.
Printje, ik bedoelde ook niet dat ouders die het anders doen het slechter doen, ieder z'n ding en we voeden allemaal ons kinderen op met de beste bedoelingen. Zoals ik al zei voelt dit voor ons goed.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Maia ik vond het ook geen aanval hoor naar ik vind het persoonlijk niets met hechting te maken, ik zie dat in andere dingen. Een tweede zou bij ons ook meteen op de eigen kamer gaan. Maar nogmaals ieder zijn ding.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier heeft ze zo'n 4 weken bij ons op de kamer geslapen in een reiswieg. De eerste nacht dat ze in haar eigen kamertje lag, heb ik ze zelf maar weer terug gehaald. Vond het helemaal niet prettig. Maar na weer een paar nachten hebben we het weer op haar eigen kamer geprobeerd. En toen ging het prima!
Als het even kan wil het bij de volgende ook zo gaan proberen...
Als het even kan wil het bij de volgende ook zo gaan proberen...
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Hier sliep ze de eerste maanden in een wiegje bij ons op de kamer.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
F lag de eerste 6 weken in de wieg bij ons op de kamer, maar sliep overdag wel op haar eigen kamer in haar ledikant.
Ik had haar 6 maand bij ons willen houden, maar mevrouw was net een klein brombeertje en dan kwam onze slaap niet ten goede. Later toen ze heel erg verkouden was en nog wel eens in haar hoest bleef hangen hebben we haar wel weer 2 weken bij ons in de wieg gehad. Dat vond ik zelf fijner.
Dit kindje komt ook weer bij ons in de wieg en we zien wel hoelang dit zo blijft.
Ik had haar 6 maand bij ons willen houden, maar mevrouw was net een klein brombeertje en dan kwam onze slaap niet ten goede. Later toen ze heel erg verkouden was en nog wel eens in haar hoest bleef hangen hebben we haar wel weer 2 weken bij ons in de wieg gehad. Dat vond ik zelf fijner.
Dit kindje komt ook weer bij ons in de wieg en we zien wel hoelang dit zo blijft.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
N. heeft tot ze een week of 6/8 was bij ons op de kamer geslapen in een wiegje. Daarna ging ze naar haar eigen kamertje waar we de eerste weken het wiegje in het ledikantje hadden staan.
N. werd veel wakker van ons. Daarnaast vinden wij het fijn om nog even tv te kijken in bed of een boek te lezen voor het slapen gaan. Met N. erbij ging dit niet, ze werd overal wakker van.
Ik denk wel dat als ik bij een volgend kindje lang borstvoeding zou geven (ik ben bij N. met ongeveer 6 weken gestopt) ik hem/haar zolang bij mij op de kamer wil, misschien zelfs in een co-sleeper. Al lijkt de overgang naar een eigen kamer me dan wel weer ineens lastig als ze gewend zijn aan samen slapen.
N. werd veel wakker van ons. Daarnaast vinden wij het fijn om nog even tv te kijken in bed of een boek te lezen voor het slapen gaan. Met N. erbij ging dit niet, ze werd overal wakker van.
Ik denk wel dat als ik bij een volgend kindje lang borstvoeding zou geven (ik ben bij N. met ongeveer 6 weken gestopt) ik hem/haar zolang bij mij op de kamer wil, misschien zelfs in een co-sleeper. Al lijkt de overgang naar een eigen kamer me dan wel weer ineens lastig als ze gewend zijn aan samen slapen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier was het qua ruimte gewoon niet haalbaar, 2 bedjes op onze kamer erbij, anders had ik het ook het liefste gedaan. Maar ze zijn in elk geval nog saampjes op hun eigen kamertje.maiadebij schreef: Sowieso wordt geadviseerd de baby de eerste 6 maanden bij je op de kamer te laten slapen, het verkleint bijv het risico op wiegendood. Maar ik vind het voor mezelf gevoelsmatig ook heel logisch om te doen. Ik denk dat het gezond is voor baby's en kinderen veel bij hun ouders te zijn. Het verminderd stress (ik ben er meteen bij als ze huilt) en is goed voor de hechting. Ik wil hiermee absoluut anderen niet afvallen hoor, kinderen op hun eigen kamer raken ook goed gehecht, maar zoals ik zei voelt dit voor ons gewoon goed.
Gast- Gast
T. heeft tot 6 maanden bij ons op de kamer in de wieg geslapen, vanaf toen waren we bang dat hij eruit zou klimmen en het werd ook wel een beetje krapjes...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn zoons hebben altijd vanaf het begin op hun eigen kamer geslapen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Omdat geadvideerd wordt je ba y sowieso 6 maanden bij je op de kamer te houden. Bij C.iske werd me dat vanuit het ziekenhuis ook meegegeven omdat baby's soms stoppen met ademen en zo de ademhaling van de ouders weer overnemen._Lana_ schreef:Ik lees trouwens dat veel mensen de kindjes lang op de kamer laten slapen.
Mag ik vragen wat julie reden daarvoor was?
Daarnaast vonden wij het ook heel fijn om ze een tijdje bij ons te houden.
Je móet ze al snel genoeg loslaten en op eigen benen laten staan.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Omdat geadvideerd wordt je ba y sowieso 6 maanden bij je op de kamer te houden. Bij C.iske werd me dat vanuit het ziekenhuis ook meegegeven omdat baby's soms stoppen met ademen en zo de ademhaling van de ouders weer overnemen._Lana_ schreef:Ik lees trouwens dat veel mensen de kindjes lang op de kamer laten slapen.
Mag ik vragen wat julie reden daarvoor was?
Daarnaast vonden wij het ook heel fijn om ze een tijdje bij ons te houden.
Je móet ze al snel genoeg loslaten en op eigen benen laten staan.
Zo zie je maar hoe snel die adviezen veranderen, bij mijn oudste (nu 7) werd nog geadviseerd hem juist zo snel mogelijk op zijn eigen kamer te laten slapen
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Dat klinkt wel heel logisch Sunprincess! Ik heb volgens mij ook wel een paar keer gehad dat ze weer doorademde doordat ik haar aanraakte.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ik merk aan mezelf dat het voor mij met ADD klachten echt essentieel is om een ruimte te hebben die zo min mogelijk prikkels bevat. Dat was voor ons 1 van de redenen om zoon op zijn eigen kamer te laten slapen vanaf het begin. Ik trok het gewoon niet om s'nachts ook nog eens van elk zuchtje wakker te worden, aangezien ik overdag ook zo snel overprikkeld was. Nu is dat met tabletten minder, maar ik denk dat het voor ons voor de 2e alsnog de beste keus is. Zoon heeft het er ook prima op gedaan, dus ik zie verder ook geen bezwaren.
Gast- Gast
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel slaapt/sliep jullie kindje van 8 weken?
» waar hebben jullie de rekening van jullie kindje?
» Waar is jullie kindje heel goed in?
» waar slaapt jullie kindje overdag?
» Hoe lang sliep jullie kind bij jullie op de slaapkamer?
» waar hebben jullie de rekening van jullie kindje?
» Waar is jullie kindje heel goed in?
» waar slaapt jullie kindje overdag?
» Hoe lang sliep jullie kind bij jullie op de slaapkamer?
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: