Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

operatie vader - zorgverlof?

+3
shadow
Kqip
JD
7 plaatsers

Ga naar beneden

operatie vader - zorgverlof? Empty operatie vader - zorgverlof?

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 8:55

Even een vraagje, niet voor mijzelf maar mijn collega.

Haar vader staat hoog op de lijst voor een nieuw hart, en krijgt waarschijnlijk binnenkort een oproep. Uiteraard wil zij heel graag in het ziekenhuis zijn als hij deze zware operatie ondergaat.
Nu heeft zij dit van de week aangegeven bij de leidinggevende, en die zegt dat het haar een vakantiedag kost.

valt zoiets onder zorgverlof of bijzonder verlof? of moet ze hier inderdaad een dag voor opnemen?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie vader - zorgverlof? Empty Re: operatie vader - zorgverlof?

Bericht  Kqip wo 4 jan 2012 - 8:58

Zou onder zorgverlof/ bijzonderverlof kunnen vallen, dan krijg je als het goed is iets van 70% betaald over die uren.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie vader - zorgverlof? Empty Re: operatie vader - zorgverlof?

Bericht  shadow wo 4 jan 2012 - 22:45

is zorgverlof niet daadwerkelijk als je voor hem gaat zorgen? Ik zou bijna zeggen dat de leidinggevende wel eens gelijk zou kunnen hebben. Calamiteiten verlof zou misschien ook nog kunnen maar dit is denk ik meer bedoeld voor situaties die je niet van te voren kan inschatten. (ik neem aan dat de operatie gepland wordt)

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie vader - zorgverlof? Empty Re: operatie vader - zorgverlof?

Bericht  Tania wo 4 jan 2012 - 23:10

Ik denk niet dat ze zorgverlof krijgt. Volgens mij moet ze dan de enige zijn die op dat moment voor haar vader kan zorgen en aangezien hij in het ziekenhuis ligt gaat dat natuurlijk niet op.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie vader - zorgverlof? Empty Re: operatie vader - zorgverlof?

Bericht  Jasmine do 5 jan 2012 - 19:22

Voor zover ik weet, valt dit niet onder bijzonder verlof en kost haar dit gewoon een vakantiedag.

Persoonlijk zou ik me niet te druk maken over die uren, mijn vader was me heel wat meer waard dan die paar uren.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie vader - zorgverlof? Empty Re: operatie vader - zorgverlof?

Bericht  Annie24 vr 6 jan 2012 - 5:39

Yasmine schreef:Voor zover ik weet, valt dit niet onder bijzonder verlof en kost haar dit gewoon een vakantiedag.

Persoonlijk zou ik me niet te druk maken over die uren, mijn vader was me heel wat meer waard dan die paar uren.

+1

Ik betrek het even op mezelf en mijn zoontje:
Calamiteitenverlof = kortdurend verlof als je met spoed van je werk moet omdat je bv een kind door ziekte van het kdv oid moet halen
Zorgverlof = als je kindje de dag erna nog steeds ziek is, niet naar het kdv mag en je geen andere mogelijkheid hebt tot opvang en dus zelf thuis moet blijven.

Hoeveel % er doorbetaald wordt weet ik niet, want dat is bij mij gewoon 100%, is zo geregeld in het CAO
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie vader - zorgverlof? Empty Re: operatie vader - zorgverlof?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 21:41

Yasmine schreef:Voor zover ik weet, valt dit niet onder bijzonder verlof en kost haar dit gewoon een vakantiedag.

Persoonlijk zou ik me niet te druk maken over die uren, mijn vader was me heel wat meer waard dan die paar uren.

+1 en zeker als het maar om 1 dag gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

operatie vader - zorgverlof? Empty Re: operatie vader - zorgverlof?

Bericht  Kqip za 7 jan 2012 - 4:54

Mijn vriend heeft hier een keer 3 dagen 70% gehad aan zorgverlof toen zijn moeder een muur binnen reed met een auto. Ze mankeerde uiteindelijk weinig en zijn vader kon makkelijk voor haar zorgen...dus ja..vandaar ook dat ik die zorgverlof opgooide. Heeft ie wss gewoon mazzel gehad.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie vader - zorgverlof? Empty Re: operatie vader - zorgverlof?

Bericht  MissBlunt za 7 jan 2012 - 5:48

Je hebt er in ieder geval geen recht op maar misschien is je werkgever zo bijzonder coulant dat je uit het een of andere verlofpotje uren krijgt. Ik zou het zelf niet vragen omdat het zo schraal overkomt. Het is meer iets wat je werkgever uit zichzelf zou kunnen aanbieden.

MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie vader - zorgverlof? Empty Re: operatie vader - zorgverlof?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum