Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UWV - dit mag toch niet?????

+13
Joyce
Kqip
Paper Crown
Feline
M@niek
Esperanza
Tania
Niekske
Arwyn
Lejow
Rovine
Rumble
JD
17 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

UWV - dit mag toch niet????? Empty UWV - dit mag toch niet?????

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 3:12

Ik moest een flink bedrag terugbetalen aan het UWV, 1097 euro.
Kreeg ik 1 december een brief waarin stond dat het voor 31 december op hun rekening moest staan, anders werd er loonheffing over berekend en zou het bedrag flink hoger worden (800 euro meer!).

Dus ik heb, met veel moeite, het hele bedrag op 28 december op hun rekening gestort.
Maar nu....zegt het UWV dat het op 1 januari op hun rekening stond in plaats van 31 december, dus ik moet nu evengoed die 800 euro extra betalen!

Mijn rekeningoverzicht van de bank opsturen (om te laten zien dat ik het echt de 28e heb overgemaakt) heeft geen zin meer zeggen ze. Het stond een dag te laat op hun rekening, en that's it.

dat kan toch niet zomaar???
Ik was toch op tijd? Het was met internetbankieren, en ja het zal wel doo de feestdagen komen dat het bij de bank langer heeft geduurd, maar dat ik daar nu 800 euro extra om moet betalen..... :shock:
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

UWV - dit mag toch niet????? Empty Re: UWV - dit mag toch niet?????

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 3:14

Ja dag, als jij het op tijd hebt overgemaakt, en dat was het de 28e, dan is het niet jouw probleem.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 3:18

Pippa schreef:Ja dag, als jij het op tijd hebt overgemaakt, en dat was het de 28e, dan is het niet jouw probleem.

Dat is niet helemaal waar.

"Kreeg ik 1 december een brief waarin stond dat het voor 31 december op hun rekening moest staan"

Je kan bezwaar aantekenen, maar in principe staan zij in hun recht.

Gast
Gast

Bericht  Rumble wo 4 jan 2012 - 3:19

Bezwaar aantekenen. Ze hadden nog 2 werkdagen sowieso om het dan gestort te krijgen, ik zou hier echt wel werk van maken.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Rovine wo 4 jan 2012 - 3:20

Grotere bedragen houdt de bank vaak vast. Heb dat eens nagevraagd nadat mijn collegegeld "kwijt" leek. Toen zeiden ze dat je er als klant vanuit moet gaan dat het maximaal 5 dagen duurt. Daarna mag je pas roepen dat ze er te lang over doen. Beetje schofterig, merk wel vaker dat ze grotere bedragen een paar dagen vasthouden, terwijl kleine bedragen vrijwel direct doorkomen.

Heb je het UWV al gebeld? Dat concludeer ik wel uit je post. Maar die brieven gaan geautomatiseerd, kan best dat het met een belletje opgelost kan worden. Kan me niet voorstellen dat ze zo hard voet bij stuk houden. Ik zou blijven bellen en langsgaan tot ze het kwijtschelden.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lejow wo 4 jan 2012 - 3:20

Chipp schreef:
Pippa schreef:Ja dag, als jij het op tijd hebt overgemaakt, en dat was het de 28e, dan is het niet jouw probleem.

Dat is niet helemaal waar.

"Kreeg ik 1 december een brief waarin stond dat het voor 31 december op hun rekening moest staan"

Je kan bezwaar aantekenen, maar in principe staan zij in hun recht.

Dat vrees ik ook...
En zeker zo met de feestdagen, had je kunnen weten dat het allemaal langer duurt..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 3:21

ja ik ben me echt kapot geschrokken, we zitten, door die ruim 1000 euro die ik moest storten, al suuuuperkrap, dan kan dit er ook nog wel bij.
Ik kan aantonen dat het bij mij op tijd is afgeschreven.....dus dan kan ik er toch verder niks aan doen?

Sja en eerder dan de 28e overmaken kon ik niet, omdat ik de 28e pas gestort kreeg...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 3:22

Rovine schreef:Grotere bedragen houdt de bank vaak vast. Heb dat eens nagevraagd nadat mijn collegegeld "kwijt" leek. Toen zeiden ze dat je er als klant vanuit moet gaan dat het maximaal 5 dagen duurt. Daarna mag je pas roepen dat ze er te lang over doen. Beetje schofterig, merk wel vaker dat ze grotere bedragen een paar dagen vasthouden, terwijl kleine bedragen vrijwel direct doorkomen.

Heb je het UWV al gebeld? Dat concludeer ik wel uit je post. Maar die brieven gaan geautomatiseerd, kan best dat het met een belletje opgelost kan worden. Kan me niet voorstellen dat ze zo hard voet bij stuk houden. Ik zou blijven bellen en langsgaan tot ze het kwijtschelden.

ja ik heb net gebeld.
Die vrouw zei dat ze gaan uitzoeken waarom het zo laat op hun rekening stond. daarop vroeg ik of ik een bankafschrift moest sturen, waarop zij zei dat dat geen zizn had. als het UWV beslist dat ik het moet betalen, staat die beslissing vast zeiden ze.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Rumble wo 4 jan 2012 - 3:23

JaneDoe schreef:ja ik ben me echt kapot geschrokken, we zitten, door die ruim 1000 euro die ik moest storten, al suuuuperkrap, dan kan dit er ook nog wel bij.
Ik kan aantonen dat het bij mij op tijd is afgeschreven.....dus dan kan ik er toch verder niks aan doen?

Sja en eerder dan de 28e overmaken kon ik niet, omdat ik de 28e pas gestort kreeg...

Hoe lullig dat ook klinkt, dat is niet hun probleem natuurlijk..
En ja, als het voor de 31e op hun rekening moest staan en het duurt 5 werkdagen (las ik net in een reactie hierboven) dan dien je daar dus rekening mee te houden. Ik wist het niet van die grote bedragen hoor, dus
het zou ook echt een actie voor mij kunnen zijn helaas..
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 3:27

Ik denk dat je dan voor een spoedbetaling had moeten kiezen. Wat zuur en ook wel een beetje kinderachtig.

Gast
Gast

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 3:27

Nucia schreef:
JaneDoe schreef:ja ik ben me echt kapot geschrokken, we zitten, door die ruim 1000 euro die ik moest storten, al suuuuperkrap, dan kan dit er ook nog wel bij.

Hoe lullig dat ook klinkt, dat is niet hun probleem natuurlijk..
En ja, als het voor de 31e op hun rekening moest staan en het duurt 5 werkdagen (las ik net in een reactie hierboven) dan dien je daar dus rekening mee te houden. Ik wist het niet van die grote bedragen hoor, dus
het zou ook echt een actie voor mij kunnen zijn helaas..

ik wist het zelf ook niet van die grote bedragen....
mijn ervaring met internetbanakieren is juist dath et supersnel gaat, vandaar ik dacht dat ik met de 28e nog ruim op tijd zou zijn.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Rovine wo 4 jan 2012 - 3:32

Die grote bedragen ben ik dus ook op een lullige manier achtergekomen hoor. Ik kreeg dus al bericht van de school dat ik niet ingeschreven was als ik niet als de rambam voor wat centen op hun rekening zorgde. Volgens mij weet ook niemand dit verder, iedereen die ik het vertel weet dit niet.
Ben er toen zelf op gaan letten, die conclusie met hogere bedragen heb ik eigenlijk zelf getrokken. Als ik iets van pakweg een tientje overmaak staat dat vaak dezelfde dag al op de rekening van de ander. Boven de 500 euro vrijwel nooit.
Overigens golden die 5 dagen wel tussen verschillende banken, ik zat bij de R.abobank. Misschien is het bij andere banken anders.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rumble wo 4 jan 2012 - 3:33

Ja ik snap je gedachtengang wel hoor, ik had ook echt gedacht dat het dan wel op tijd zou zijn.
Wel echt lullig als ze je op die ene dag gaan pakken... 800 euro extra is ook niet niks zeg!
Voor welke termijn moet je dat dan betaald hebben?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Bericht  Arwyn wo 4 jan 2012 - 3:50

Wat lullig zeg..
Je hebt het bewijs dat je het op tijd over hebt gemaakt, dus ik zou zelf voet bij stuk houden.
Dat de bank het 3 dagen vast houdt, is gewoon onzinnig, daar kun jij niks aan doen. Als je het nou de 31e nog over had gemaakt vind ik het een ander verhaal, maar je was volgens mij toch gewoon op tijd.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Niekske wo 4 jan 2012 - 3:54

Arwyn schreef:Wat lullig zeg..
Je hebt het bewijs dat je het op tijd over hebt gemaakt, dus ik zou zelf voet bij stuk houden.
Dat de bank het 3 dagen vast houdt, is gewoon onzinnig, daar kun jij niks aan doen. Als je het nou de 31e nog over had gemaakt vind ik het een ander verhaal, maar je was volgens mij toch gewoon op tijd.

+1

Kun je op de site van jouw bank vinden of er iets staat over hoe vlot betalingen doorgaans overgeboekt worden? En of er iets staat over een verschil tussen grote en kleine bedragen? Als dat er niet staat, zou ik inderdaad ook stellen dat de bank ergens te traag is geweest en proberen om daarmee je gelijk te halen.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania wo 4 jan 2012 - 3:56

Die loonheffing zal wel zijn omdat het een nieuw (belasting)jaar is denk ik? En als ze het dan echt pas de eerste op hun rekening hebben staan, zijn ze denk ik wel verplicht om je dat te laten betalen.
Het UWV gaat trouwens zelf ook uit van drie werkdagen als ze geld overmaken. Dat staat in elke brief die we van ze krijgen en het duurt inderdaad ook altijd zo lang voordat we geld hebben.

Volgens mij is het sinds een jaar of twee niet meer toegestaan dat banken geld vasthouden dus misschien kun je daar nog wat mee.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Esperanza wo 4 jan 2012 - 3:59

Oh wat ontzettend vervelend is dit zeg! Ik wist dat ook niet van die 5 dagen, dus ik had het net zo goed kunnen doen. Ik zou het ook verschrikkelijk flauw vinden van het UWV als ze nu alsnog die 800 euro in rekening zouden brengen. Maar aangezien het niet op tijd op hun rekening stond, staan ze in hun recht, maar dat zou echt ontzettend stom zijn!!!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 4:26

Hoe naar ook, het UWV staat wel in hun recht.
Dat van dat geld vasthouden is de grootste onzin, dat mag nl niet meer. Het ligt eraan dat er een feestdag en weekend tussen zat.
Van welke bank naar welke bank moest je overschrijven? En bij welke bank zit je zelf?

Heb je een rechtsbijstand die je in kunt schakelen? Die komen bij dit soort dingen vaak erg goed van pas.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 4:34

Als je het de 28e overgemaakt hebt.. dan zaten er nog 2 werkdagen tussen, de 29e en de 30e. Geen weekend én geen feestdagen. Ik vind het nogal iets! Meestal staat er toch ook zoiets van "transactiedatum zus-en-zo" bij een transactie? Lijkt mij dat het toen al op hun rekening stond maar dat het pas de 1e zichtbaar was? Dat hadden wij bij een van mijn vorige werkgevers ook heel vaak, dan leek het niet op tijd te zijn, maar dat was het wel (alleen was de bank zo verrekte traag met het sturen van afschriften enzo)

Gast
Gast

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 4:43

Van de ABN naar....sja gewoon hn rekeningnr, geen idee welke bank dat is?

Ik vind het ook zó flauw dat ze vallen over 1 dag! Kijk, staat het nu nog niet op hun rekening, dan snap ik het. Maar kom op, 1 dag. En so what dat het er de 1e op stond....ze waren toch allemaal de 1e gesloten, dus konden sowieso pas de 2e iets doen met mijn geld toch??

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 4:44

JaneDoe schreef:Van de ABN naar....sja gewoon hn rekeningnr, geen idee welke bank dat is?

Ik vind het ook zó flauw dat ze vallen over 1 dag! Kijk, staat het nu nog niet op hun rekening, dan snap ik het. Maar kom op, 1 dag. En so what dat het er de 1e op stond....ze waren toch allemaal de 1e gesloten, dus konden sowieso pas de 2e iets doen met mijn geld toch??

Denk niet dat het zo werkt en het gaat om het feit dat ze iets willen doen moet je geld.

Gast
Gast

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 4:46

Smikkell schreef:
JaneDoe schreef:Van de ABN naar....sja gewoon hn rekeningnr, geen idee welke bank dat is?

Denk niet dat het zo werkt en het gaat om het feit dat ze iets willen doen moet je geld.

i know....maar ik ben gewoon zwaar pissig Evil or Very Mad
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 4:48

Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. Ik heb toen het UWV gebeld, waarom het bedrag, ondanks de betalingsregeling, in één keer moest overmaken. Mij is toen uitgelegd dat als ik het niet in één keer zou overmaken, dat het bedrag zou worden opgeteld als loon over dat jaar. Maar ik mocht gewoon verder doorgaan met de betalingsregeling in januari, als ik het geld niet had. Heb het geld gewoon overgemaakt en verder geen probleem. Maar een extra 800 betalen? :shock: Nog nooit van gehoord.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 4:50

Ik blijf er bij dat je bij dit soort bedragen en grote consequenties beter kunt kiezen voor een spoedbetalen. Helemaal tijdens de feestdagen. Maar daar heb je nu natuurlijk niets meer aan.
Misschien inderdaad even bespreken met je rechtsbijstandverzekering?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 4:51

Ik denk dat je de bank moet aanspreken om het feit dat jouw geld langer is vastgehouden dan normaal en je hiermee nu in de problemen bent gekomen. De bank heeft nu extra rente over jouw geld verkregen, als het 10 euro was, was het ws gelijk de volgende dag op je rekening.
Het is absurd om rekening te houden met 5 dagen, dat slaat nergens op. Dan zou je het dus de 24e over(want, 25+26 kerst) moeten maken om het de 31e op de rekening te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: