UWV - dit mag toch niet?????
+13
Joyce
Kqip
Paper Crown
Feline
M@niek
Esperanza
Tania
Niekske
Arwyn
Lejow
Rovine
Rumble
JD
17 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: UWV - dit mag toch niet?????
Maura schreef:Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. Ik heb toen het UWV gebeld, waarom het bedrag, ondanks de betalingsregeling, in één keer moest overmaken. Mij is toen uitgelegd dat als ik het niet in één keer zou overmaken, dat het bedrag zou worden opgeteld als loon over dat jaar. Maar ik mocht gewoon verder doorgaan met de betalingsregeling in januari, als ik het geld niet had. Heb het geld gewoon overgemaakt en verder geen probleem. Maar een extra 800 betalen? Nog nooit van gehoord.
ja omdat er loonheffing over wordt berekend omdat het een nieuw jaar is ofzo.... allemaal erg vaag.
ik was zó blij dat ik alles betaald had, dat ik ook de brieven met de uitleg in 1x weg had gegooid dacht een hoofdstuk te hebben afgesloten.....
als ze mij geen gelijk geven, dan eis ik echt die 1097 euro terug die ik snel heb betaald. dat was spaargeld enzo, waardoor ik deze maand niks meer heb.... dan blijf ik wel alles in termijnen betalen....maar dat geld terugeisen zal ook wel niet kunnen
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Grote bedragen worden idd vaak vastgehouden bij de bank. Ik werkte bij een verhuurmakelaar waar ook grote bedragen geind moesten worden en soms duurde het wel 7 dagen voordat het op de rekening stond. Daarom zijn zij met een soort idealsysteem gaan werken zelfs. Echt onwijs kut, maar ik vrees dat je niet veel meer kan doen....
Gast- Gast
Maar je had het hele jaar dus nog niets afbetaald begrijp ik nu?JaneDoe schreef:Maura schreef:Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. Ik heb toen het UWV gebeld, waarom het bedrag, ondanks de betalingsregeling, in één keer moest overmaken. Mij is toen uitgelegd dat als ik het niet in één keer zou overmaken, dat het bedrag zou worden opgeteld als loon over dat jaar. Maar ik mocht gewoon verder doorgaan met de betalingsregeling in januari, als ik het geld niet had. Heb het geld gewoon overgemaakt en verder geen probleem. Maar een extra 800 betalen? Nog nooit van gehoord.
ja omdat er loonheffing over wordt berekend omdat het een nieuw jaar is ofzo.... allemaal erg vaag.
ik was zó blij dat ik alles betaald had, dat ik ook de brieven met de uitleg in 1x weg had gegooid dacht een hoofdstuk te hebben afgesloten.....
als ze mij geen gelijk geven, dan eis ik echt die 1097 euro terug die ik snel heb betaald. dat was spaargeld enzo, waardoor ik deze maand niks meer heb.... dan blijf ik wel alles in termijnen betalen....maar dat geld terugeisen zal ook wel niet kunnen
Het topic waarin je vertelde dit terug te moeten betalen is al weer een hele tijd geleden. Ik snap opzich wel dat ze toch een keer hun geld willen hebben en wanneer jij niet laat zien dat je moeite doet om het te betalen, dat ze maatregelen en een einddatum stellen.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar je had het hele jaar dus nog niets afbetaald begrijp ik nu?JaneDoe schreef:Maura schreef:Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. Ik heb toen het UWV gebeld, waarom het bedrag, ondanks de betalingsregeling, in één keer moest overmaken. Mij is toen uitgelegd dat als ik het niet in één keer zou overmaken, dat het bedrag zou worden opgeteld als loon over dat jaar. Maar ik mocht gewoon verder doorgaan met de betalingsregeling in januari, als ik het geld niet had. Heb het geld gewoon overgemaakt en verder geen probleem. Maar een extra 800 betalen? Nog nooit van gehoord.
Het topic waarin je vertelde dit terug te moeten betalen is al weer een hele tijd geleden. Ik snap opzich wel dat ze toch een keer hun geld willen hebben en wanneer jij niet laat zien dat je moeite doet om het te betalen, dat ze maatregelen en een einddatum stellen.
de rekening was oorspronkelijk bijna 2000 euro, dus ik was al een aantal maanden aan het afbetalen.
Dat voor 31 december betalen was ook niet specifiek voor mij, dat geldt voor iedereen die nog een bedrag heeft openstaan bij het UWV.
JD- Ratel
Yasmin schreef:Ik denk dat je de bank moet aanspreken om het feit dat jouw geld langer is vastgehouden dan normaal en je hiermee nu in de problemen bent gekomen. De bank heeft nu extra rente over jouw geld verkregen, als het 10 euro was, was het ws gelijk de volgende dag op je rekening.
Het is absurd om rekening te houden met 5 dagen, dat slaat nergens op. Dan zou je het dus de 24e over(want, 25+26 kerst) moeten maken om het de 31e op de rekening te krijgen.
_Leaf_ schreef:Grote bedragen worden idd vaak vastgehouden bij de bank. Ik werkte bij een verhuurmakelaar waar ook grote bedragen geind moesten worden en soms duurde het wel 7 dagen voordat het op de rekening stond. Daarom zijn zij met een soort idealsysteem gaan werken zelfs. Echt onwijs kut, maar ik vrees dat je niet veel meer kan doen....
Dat is niet gebeurd, want dat mag niet meer. Waarom ziet iedereen de banken toch altijd als de boeman?
De verantwoording ligt altijd nog bij jezelf hoor.
Ik citeer:
Elsevier
Banken mogen geld niet langer onnodig vasthouden
maandag 14 september 2009 21:25
Banken mogen geld niet langer een paar dagen vasthouden om rente te winnen. De zogeheten valutering stopt vanaf november. Banken mogen dan niet meer wachten met het overboeken van geld naar de ontvanger terwijl dat al wel is afgeboekt van de rekening van de betaler.
Europese regelgeving
Het stoppen met valutering is het gevolg van Europese regelgeving die het betalingsverkeer over de grens gemakkelijker moet maken. Binnen deze zogenoemde Single European Payment Area hoort valutering niet meer thuis.
De praktijk werd al langere tijd zwaar bekritiseerd door onder meer de Consumentenbond. Die becijferden in 1998 dat banken hiermee jaarlijks honderden miljoenen guldens verdienden.
Financiële schade
'Het is goed dat valuteren binnenkort echt tot het verleden behoort,' zegt een woordvoerder van de Consumentenbond tegen de krant. 'De kosten voor het bankieren zijn voor consumenten de afgelopen jaar fors gestegen, zo blijkt uit eigen onderzoek. Je moet dan denken aan kosten voor bankpakketten, afschriften en dergelijke. Het is wel even genoeg geweest.'
Hoewel de financiële schade per particulier zal meevallen, zal het voor bedrijven die grote bedragen overboeken veel geld schelen.
Volgens de Nederlandse Vereniging van Banken doen veel banken de laatste jaren al niet meer aan valutering. Een woordvoerder laat weten dat het volgens het ministerie van Financiën een legitiem prijsinstrument is.
----
Wikipedia
Verbod
Met de komst van de Europese Richtlijn Betaaldiensten in 2009 wordt valutering wel verboden. De "Richtlijn Betaaldiensten in de Interne Markt" is in het najaar van 2007 in werking getreden en moet uiterlijk 1 november 2009 in nationale wetgeving zijn omgezet.
Gast- Gast
@prinsesBo, ik heb hier mijn afschrift liggen. daarop staat dat het de 28e ook meteen is afgeschreven..... waar is mijn geld dan in de tussentijd als het UWV het 1 januari heeft ontvangen?? ....
als ik het de 28e s ochtends vroeg heb afgeschreven, hoort het dus eigenlijk al de 28e eind van de dag al op hun rekening te staan?
als ik het de 28e s ochtends vroeg heb afgeschreven, hoort het dus eigenlijk al de 28e eind van de dag al op hun rekening te staan?
JD- Ratel
JaneDoe schreef:@prinsesBo, ik heb hier mijn afschrift liggen. daarop staat dat het de 28e ook meteen is afgeschreven..... waar is mijn geld dan in de tussentijd als het UWV het 1 januari heeft ontvangen?? ....
Nee, zo werkt dat niet.
Banken maken niet elke transactie per keer over. Alles wordt op een grote hoop gegooid en elke dag rond de klok van 12.00 uur wordt alles overgemaakt. (Zie het als een brievenbus waar je je post in doet. Deze komen ze ook 1x daags legen, waarna alles verwerkt wordt)
Dan maken ze alles van die tussenliggende 24 uur over naar de betreffende bank. Dus wanneer je wil dat het dezelfde dag nog aankomt, moet je het eigenlijk voor 11 uur smorgens over gemaakt hebben.
Dan gaat het van de ene bank naar de andere, dit gebeurt dus of op de dag zelf, als je op tijd was, of de dag erna (als je van dezelfde bank naar dezelfde bank over boekt, bv Rabobank --> Rabobank, dan staat het wel meteen op de rekening). Dan komt het dus bij de te ontvangen bank aan en die moeten het dan nog gaan verwerken. En daar zit vaak t knelpunt. Die zijn meestal niet al te snel. En zeker niet rond kerst en oud&nieuw.
Maar nogmaals de tip.. schakel echt je rechtsbijstand in!
Gast- Gast
Jeetje wat ontzettend vervelend. Had je niet beter alles in termijnen kunnen betalen? Mijn moeder heeft ook ooit een flink bedrag moeten terug betalen, heeft ze wel in termijnen gedaan. Ik weet natuurlijk niet hoe wat de reden is van terug betalen maar wellicht kun je alsnog iets regelen met het uwv?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
M@niek schreef:Jeetje wat ontzettend vervelend. Had je niet beter alles in termijnen kunnen betalen? Mijn moeder heeft ook ooit een flink bedrag moeten terug betalen, heeft ze wel in termijnen gedaan. Ik weet natuurlijk niet hoe wat de reden is van terug betalen maar wellicht kun je alsnog iets regelen met het uwv?
ja ik betaalde dus ook in termijnen. alleen als er na 31 december nog een bedrag openstond, werd dat bedrag verhoofd met 800 euro. dus daarom heb ik het maar snel in 1x betaald, ook al kon ik het niet missen. anders was het gewoon 800 euro weggegooid geld.
ik heb geen rechtsbijstand, waar en hoe schakel ik dat in? (of ben ik daar nu al te laat mee?)
JD- Ratel
Ja, daar ben je nu te laat mee. Pas na drie maanden kun je een beroep op ze doen en niet met zaken die al lopen.JaneDoe schreef:M@niek schreef:Jeetje wat ontzettend vervelend. Had je niet beter alles in termijnen kunnen betalen? Mijn moeder heeft ook ooit een flink bedrag moeten terug betalen, heeft ze wel in termijnen gedaan. Ik weet natuurlijk niet hoe wat de reden is van terug betalen maar wellicht kun je alsnog iets regelen met het uwv?
ja ik betaalde dus ook in termijnen. alleen als er na 31 december nog een bedrag openstond, werd dat bedrag verhoofd met 800 euro. dus daarom heb ik het maar snel in 1x betaald, ook al kon ik het niet missen. anders was het gewoon 800 euro weggegooid geld.
ik heb geen rechtsbijstand, waar en hoe schakel ik dat in? (of ben ik daar nu al te laat mee?)
Gast- Gast
shit.
ja ik ben zo'n muts die denkt dat toch nooit nodig te hebben....
heb net wel de jurofoon gebeld, en die zeggen ook dat er weinig is wat ik kan doen. UWV staat in hun recht helaas.
ja ik ben zo'n muts die denkt dat toch nooit nodig te hebben....
heb net wel de jurofoon gebeld, en die zeggen ook dat er weinig is wat ik kan doen. UWV staat in hun recht helaas.
JD- Ratel
Voor die paar tientjes per jaar zou ik dat altijd in je pakket nemen.
Maar is inderdaad te laat nu, helaas.
Maar is inderdaad te laat nu, helaas.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Probeer het gewoon met het uwvzelf, netjes, te regelen dan.
dat ga ik ook doen wel even allemaal duimen voor me dan he
JD- Ratel
In principe heeft het UWV gelijk, maar ik vind dit wel een hele absurde maatregel.. Dus ik zou zeker bezwaar maken als ik jou was..
Gast- Gast
Dat geld ben je kwijt. Dit soort boetes zijn wettelijk bepaald, hierin kan je niet tegen beroep gaan. Misschien kunnen ze 't nog halveren. Juridisch loket al geweest?
Ik heb m'n loonstrookje een paar dagen te laat naar ze opgestuurd (ik wist niet eens van een termijn, ze communiceerden met mij zowel op m'n oude als nieuwe adres omdat zij zelf nog niet mijn adreswijziging in alle systemen hadden doorgevoerd)
Kreeg een boete van 400 euro, deze hebben ze wel verlaagd omdat ze zagen dat er absoluut geen kwade opzet in het spel was. Heb wel een bezwaarschrift gestuurd maar het enige wat ze konden doen was er 50% afhalen 'wegens goed gedrag', meer niet. Ze zitten vast aan de wet.
Lullig, maar ik vind 't al best coulant dat ze betalingsregelingen treffen. Volgens mij is ieder persoon wel zo snugger om te beseffen dat je onterecht zo'n gigantisch bedrag ontvangt. Door zulke domme personen word ik de dupe..
Ik heb m'n loonstrookje een paar dagen te laat naar ze opgestuurd (ik wist niet eens van een termijn, ze communiceerden met mij zowel op m'n oude als nieuwe adres omdat zij zelf nog niet mijn adreswijziging in alle systemen hadden doorgevoerd)
Kreeg een boete van 400 euro, deze hebben ze wel verlaagd omdat ze zagen dat er absoluut geen kwade opzet in het spel was. Heb wel een bezwaarschrift gestuurd maar het enige wat ze konden doen was er 50% afhalen 'wegens goed gedrag', meer niet. Ze zitten vast aan de wet.
Lullig, maar ik vind 't al best coulant dat ze betalingsregelingen treffen. Volgens mij is ieder persoon wel zo snugger om te beseffen dat je onterecht zo'n gigantisch bedrag ontvangt. Door zulke domme personen word ik de dupe..
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Feline schreef:Dat geld ben je kwijt. Dit soort boetes zijn wettelijk bepaald, hierin kan je niet tegen beroep gaan. Misschien kunnen ze 't nog halveren. Juridisch loket al geweest?
dat laatste wat je zegt vind ik nogal kort door de bocht. je hebt geen idee hoe het bij mij gelopen is. Daarbij heeft het UWV al toegegeven dat het hun fout is dat ik teveel geld heb ontvangen over de tij dat ik werkloos was, maar het moet natuurlijk wel terugbetaald worden.
En volgens mij ben ik hier nu vooral zelf de dupe van.....???
En daarbij is het geen boete wat ik moet betalen, maar gewoon een openstaand bedrag wat ik dus ooit teveel heb gekregen. van een boete is geen sprake. Die 800 euro is loonheffing, dat is iets anders dan een boete
JD- Ratel
Nou nou Feline.. dat slaat echt als een lul op een drumstel.
Dan kunnen we ook wel weer de discussie gaan voeren over hoge zorgkosten, belastingen en bewust werklozen.
Dan kunnen we ook wel weer de discussie gaan voeren over hoge zorgkosten, belastingen en bewust werklozen.
Gast- Gast
van mij mag je het over me zeggen als je het hele verhaal kent. Maar als je het verhaal niet kent, kun je dat soort opmerkingen ook niet maken.
en op welke manier ben jij de dupe van het feit dat ik (en heeeeeel veel andere mensen) teveel geld hebben ontvangen van het uwv??
en op welke manier ben jij de dupe van het feit dat ik (en heeeeeel veel andere mensen) teveel geld hebben ontvangen van het uwv??
JD- Ratel
Het UWV is gewoon een k-u-t instantie hoor.
Edit: Maar waarom zou ze zoiets over je willen zeggen? Komop zeg.
Je weet zelf ook wel dat t niet slim is. Maar om dan zo'n opmerking te maken...
Edit: Maar waarom zou ze zoiets over je willen zeggen? Komop zeg.
Je weet zelf ook wel dat t niet slim is. Maar om dan zo'n opmerking te maken...
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Het UWV is gewoon een k-u-t instantie hoor.
er gaat inderdaad ont-zet-tend veel fout bij het UWV. En die verhalen over fraude bij het UWV die steeds meer in het nieuws naar buiten komen, zorgen er nou ook niet echt voor dat ik ze beter ga vertrouwen
JD- Ratel
Ai.. dat zou heel erg klote zijn.
Ik vraag me 1 ding af. Ik zou ALTIJD er achter aan bellen. ALTIJD. Met dit soort bedragen met een specifieke end-date waar boetes aan kleven van zulke bedragen. Heb je dat niet bedacht toen je het overmaakte? Als je de 29/30ste had gebeld had je wellicht dan al kunnen horen dat het er nog niet op stond kon je wat maatregelen nemen/de bank bellen/ UWV laten weten dat het uit jouw machtbereik is eenmaal dat het geld in de de bak zit waar ze de transacties nog moeten draaien. Achteraf gepraat I know..
Ik hoop dat ze uit coulance je dat bedrag niet laten betalen.
Ik vraag me 1 ding af. Ik zou ALTIJD er achter aan bellen. ALTIJD. Met dit soort bedragen met een specifieke end-date waar boetes aan kleven van zulke bedragen. Heb je dat niet bedacht toen je het overmaakte? Als je de 29/30ste had gebeld had je wellicht dan al kunnen horen dat het er nog niet op stond kon je wat maatregelen nemen/de bank bellen/ UWV laten weten dat het uit jouw machtbereik is eenmaal dat het geld in de de bak zit waar ze de transacties nog moeten draaien. Achteraf gepraat I know..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Ai.. dat zou heel erg klote zijn.
ik heb de 28e s ochtends nog wel gebeld om te vragen of het bedrag wat ik op het punt stond over te maken, ook klopte met het bedrag wat zij ook daadwerkelijk nog open hadden staan. was als de dood dat ik te weinig over zou maken ofzo....
toen heb ik het overgemaakt, en omdat ik er geen seconde bij heb stilgestaan dat het zo lang zou duren voor het er bij hun opstond, heb ik er niet meer achteraan gebeld.....
JD- Ratel
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Dit doe je toch niet!
» Dat zeg je toch niet?
» Dat zeg je toch niet?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Dit doe je toch niet!
» Dat zeg je toch niet?
» Dat zeg je toch niet?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: