Eenden voeren mag blijkbaar niet!
+17
Plien84
Beachgirl
Carra
Caramba
Caro
Krullebol
Minx
Lejow
Ibbeltje
Monte
Kabouter
JustMeDaan
Tazz
_Femme
Muurvlindertje
Antibes
Caribbeanlover
21 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!
Balloon schreef:Waar jij je al niet druk om maakt.......
Oh, dit is nog niets...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Balloon schreef:Waar jij je al niet druk om maakt.......
Oh, dit is nog niets...
Ik weet het.... Het kan nog veeeul erger!
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Die man kijkt maar een eind weg, hij doet maar, hij mag dat net zoals ik de eenden mag voeren. Btw, ''regels'' (al vind ik dat hier niet van) zijn er om verbroken te worden!
Grappig zeg, iedereen heeft commentaar, ik mag het niet doen van jullie , maar wel reageren op dit topic!
Jullie hadden het ook kunnen lezen en niet gereageren hoor, niks moet.
Maar dan zeg je wel weer, zoveel die het gelezen hebben, maar niemand die reageert.
Het is nooit goed bij jou, enne, gelukkig moet het altijd jou overkomen, zegt toch wel iets over wat voor iemand je bent lijkt mij.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Misschien stond hij wel nee te wijzen en te schudden omdat hij je schoenen echt totaal niet bij de rest van je outfit vond staan...
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Misschien stond hij wel nee te wijzen en te schudden omdat hij je schoenen echt totaal niet bij de rest van je outfit vond staan...
Of heeft hij tics...
Gast- Gast
Altijd weer de zelfden. Jullie vinden het gewoon een leuk spelletje.
Echt, de reacties zijn vaak erger (en kinderachtiger) dan het topic zelf.
Echt, de reacties zijn vaak erger (en kinderachtiger) dan het topic zelf.
Gast- Gast
Mijn buurman voerde de eendjes en de zwanen ook altijd. Erg lief bedoeld en zo. Maar niet dat die beesten vervolgens mijn hele tuin en vlonder onderscheten. En helemaal die keer dat de zwaan weigerde van mijn vlonder af te gaan en maar stond te blazen. Eng monster.
Ik ben toen naar mijn buurman gegaan en heb hem gevraagd dat niet meer te doen.
Ik ben toen naar mijn buurman gegaan en heb hem gevraagd dat niet meer te doen.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Als die man naar buiten was gekomen en jou had gevraagd om de eendjes niet meer te voeren, zou je het dan ook inderdaad niet meer doen? Want volgens mij zit dat je het meeste dwars, dat die man voor het raam nee stond te schudden.
Gast- Gast
CBL, vogels (ook eenden) verleren hun insincten als ze altijd maar gevoerd worden. Je krijgt dan eenden met overgewicht én ze weten niet meer hoe ze aan hun eigen voedsel moeten moeten komen, zonder hulp van de mens. Dáárom mogen vogels en dus ook eenden alleen bijgevoederd worden zodra het vinden van eigen voesel niet mogelijk is door sneeuw of ijs.
Een echte dierenvriend houdt dat in z'n achterhoofd.
Gast- Gast
Jaya schreef:Als die man naar buiten was gekomen en jou had gevraagd om de eendjes niet meer te voeren, zou je het dan ook inderdaad niet meer doen? Want volgens mij zit dat je het meeste dwars, dat die man voor het raam nee stond te schudden.
Dan zou ze denk ik zeggen dat ze zelf de regels wel bepaald en waar de f*ck hij zich mee bemoeit..
Gast- Gast
Maple schreef:CBL, vogels (ook eenden) verleren hun insincten als ze altijd maar gevoerd worden. Je krijgt dan eenden met overgewicht én ze weten niet meer hoe ze aan hun eigen voedsel moeten moeten komen, zonder hulp van de mens. Dáárom mogen vogels en dus ook eenden alleen bijgevoederd worden zodra het vinden van eigen voesel niet mogelijk is door sneeuw of ijs.
Dat proberen we haar al het hele topic duidelijk te maken, maar komt niet echt aan...
Lejow- Lady Post-a-lot
Misschien ging het wel helemaal niet over het voeren van de eenden, misschien stond je outfit gewoon niet.
Gast- Gast
Oh, dat jij vooraan stond was ook wel te verwachten Maar spuit 11 trekt zich al terug, sorry voor de overbodige info.Lejow schreef:Maple schreef:CBL, vogels (ook eenden) verleren hun insincten als ze altijd maar gevoerd worden. Je krijgt dan eenden met overgewicht én ze weten niet meer hoe ze aan hun eigen voedsel moeten moeten komen, zonder hulp van de mens. Dáárom mogen vogels en dus ook eenden alleen bijgevoederd worden zodra het vinden van eigen voesel niet mogelijk is door sneeuw of ijs.
Dat proberen we haar al het hele topic duidelijk te maken, maar komt niet echt aan...
Gast- Gast
Maple schreef:Oh, dat jij vooraan stond was ook wel te verwachten Maar spuit 11 trekt zich al terug, sorry voor de overbodige info.Lejow schreef:Maple schreef:CBL, vogels (ook eenden) verleren hun insincten als ze altijd maar gevoerd worden. Je krijgt dan eenden met overgewicht én ze weten niet meer hoe ze aan hun eigen voedsel moeten moeten komen, zonder hulp van de mens. Dáárom mogen vogels en dus ook eenden alleen bijgevoederd worden zodra het vinden van eigen voesel niet mogelijk is door sneeuw of ijs.
Oh nou sorry hoor.. het was niet gemeen bedoelt..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb besloten om mijn kat te verzuipen want dat bepaal IK lekker zelf want what the f*ck boeit mij dat wat JIJ ervan denkt. En als ik toch lees dat op een of andere manier regels ervoor zijn om ze te breken ook al zijn ze ergens voor bestemd, ja dan alsnog verzuip ik mijn kat. Want het kan toch? Ik MAG de regel toch breken??????
Zucht CLB wanneer leer je nu eens nadenken??? Ik snap je lieve bedoeling maar je moet ook eens inzien dat de wereld niet alleen om jouw kijk draait he. Zoals dit voorbeeld, je ziet iets, maar het is niet duidelijk wat het kan zijn en je irriteert je eraan wat houdt je dan tegen om het te vragen? Het is helemaal niet duidelijk wat de man bedoelt? Waarom dan gelijk vanuit jou standpunt denken omdat jij vindt dat het allemaal kan en altijd gelijk heb. Zo moeilijk is vragen toch niet? Je bent een partij aan het brullen omdat jij een aanname hebt. Begrijp je dan ook dat je commentaar kan verwachten?
Zucht CLB wanneer leer je nu eens nadenken??? Ik snap je lieve bedoeling maar je moet ook eens inzien dat de wereld niet alleen om jouw kijk draait he. Zoals dit voorbeeld, je ziet iets, maar het is niet duidelijk wat het kan zijn en je irriteert je eraan wat houdt je dan tegen om het te vragen? Het is helemaal niet duidelijk wat de man bedoelt? Waarom dan gelijk vanuit jou standpunt denken omdat jij vindt dat het allemaal kan en altijd gelijk heb. Zo moeilijk is vragen toch niet? Je bent een partij aan het brullen omdat jij een aanname hebt. Begrijp je dan ook dat je commentaar kan verwachten?
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Jaya schreef:Als die man naar buiten was gekomen en jou had gevraagd om de eendjes niet meer te voeren, zou je het dan ook inderdaad niet meer doen? Want volgens mij zit dat je het meeste dwars, dat die man voor het raam nee stond te schudden.
Dan zou ze denk ik zeggen dat ze zelf de regels wel bepaald en waar de f*ck hij zich mee bemoeit..
Ja, dus het is eigenlijk nooit goed..
Gast- Gast
Owww god ze is terug...
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Beachgirl_24 schreef:Owww god ze is terug...
hihi
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Monte schreef:Welke regels doel jij op dan? het dierenwelzijn of overlast. Ik kan me namelijk geen regels bedenken.Jolee schreef:Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat er regels waren omtrent het voeren van eenden. Meeuwen zijn wel stront irritant en ik vind het vervelend als die erop afkomen.
Sorry, never mind. Ik was te snel aan het lezen. Ik las regels en eendjes voeren en koppelde het aan elkaar. Vond het al raar.
Gast- Gast
She's back!!
Ik zag de topictitel en toen dacht ik.....dat moét CBL zijn!
Ik zag de topictitel en toen dacht ik.....dat moét CBL zijn!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Fijn hoor dat je aan de vogeltjes denkt maar op dat soort dingen komen ook ratten af. Voer het dus werkelijk aan de eendjes en het is op, dan heeft niemand er last van.
Gast- Gast
Heel bijzonder allemaal...
Neem ook eens iets aan van iemand als die iets zegt wat je niet aanstaat
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Lejow schreef:Eendjes voeren slecht voor eend en water
Het hoogheemraadschap van Rijnland vraagt de bewoners in Koudekerk a/d Rijn de eenden in het dorp niet meer te voeren. Hoe goed bedoeld het ook is, de eend is er niet bij gebaat. Integendeel; hij wordt er lui, dik en ziek van. Bovendien leidt het tot vermindering van de waterkwaliteit met alle negatieve gevolgen van dien.
Lui, dik en ziek
In het water kunnen eenden en andere watervogels zelf voldoende natuurlijk voedsel vinden. Het is dus niet nodig om ze brood en andere voedselresten te voeren. Ze kunnen er zelfs dood van gaan. Door het voeren gaan de dieren zelf niet meer op zoek naar voedsel. Hierdoor krijgen ze minder beweging en worden ze lui, dik en ziek. Ook zijn brood en andere voedselresten voor eenden en watervogels ongezond. Een groot deel van de dieren sterft vroegtijdig omdat ze ziek of te dik zijn of een tekort aan vitaminen, kalk en mineralen hebben. Normaal kan een eend 29 jaar worden, maar de meeste stadseenden die regelmatig gevoerd worden, worden niet ouder dan twee jaar.
Blauwalg
Ook de waterkwaliteit is niet gebaat bij het voeren. Het brood en de overtollige voedselresten zorgen voor een te veel aan voedingsstoffen in het water. In voedselrijk water ontwikkelen algen zich goed. Ook de blauwalg. Sommige blauwalgen scheiden giftige stoffen af. Bij aanraking en inname van deze giftige stof, kunnen mens en dier last krijgen van bijvoorbeeld huidirritatie, duizeligheid en maag- en darmklachten. Ook zorgen blauwalgen ervoor dat het water troebel wordt en gaat stinken. In troebel water is minder licht beschikbaar, waardoor waterplanten en ‘goede’ algensoorten verdwijnen. Met het verdwijnen van goede algen zakt het zuurstofgehalte in het water. Hierdoor kunnen vissen en andere waterdieren stikken. Ook kan het tekort aan zuurstof in het voedselrijke water botulisme veroorzaken. Botulisme is een bacterie die gif aanmaakt. Het gif kan bij eenden, vissen en andere dieren verlammings- en verstikkingsverschijnselen veroorzaken en uiteindelijk de dood tot gevolg hebben.
---
Bron: http://www.rijnland.net/actueel/nieuws/@173364/eendjes_voeren/
+1
Red Velvet- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11
Cimic schreef:Ik heb besloten om mijn kat te verzuipen want dat bepaal IK lekker zelf want what the f*ck boeit mij dat wat JIJ ervan denkt. En als ik toch lees dat op een of andere manier regels ervoor zijn om ze te breken ook al zijn ze ergens voor bestemd, ja dan alsnog verzuip ik mijn kat. Want het kan toch? Ik MAG de regel toch breken??????
Als je hem goed vasthoudt tijdens het verzuipen dan kan je hem daarna nog mee naar huis nemen om er een mooie bontmuts van te maken..
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zouden ze uit het buitenland, ook hier in moeten voeren?
» Als ik scheld, dan mag het blijkbaar niet!
» Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.
» Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?
» Nav waar zou jij campagne tegen willen voeren?
» Als ik scheld, dan mag het blijkbaar niet!
» Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.
» Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?
» Nav waar zou jij campagne tegen willen voeren?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: