Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eenden voeren mag blijkbaar niet!

+17
Plien84
Beachgirl
Carra
Caramba
Caro
Krullebol
Minx
Lejow
Ibbeltje
Monte
Kabouter
JustMeDaan
Tazz
_Femme
Muurvlindertje
Antibes
Caribbeanlover
21 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 2:13

Caribbeanlover schreef:Iedereen doet maar wat hij/zij wil, er zijn zat anderen die ze ook voeren. Laat mij lekker en bemoei je met anderen zaken.
Fijne dag nog iedereen!

Aju paraplu!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Monte di 3 jan 2012 - 2:13

Oh even iets zeggen te verdediging van CBL. Het voeren van vogels het hele jaar door is niet schadelijk, het mag gewoon. Echter hebben vogels per seizoen wel ander soort voedsel nodig. In de winter hebben ze meer vetbollen e.d nodig, terwijl ze in de lente meer kalk en eiwitrijk voedsel nodig hebben(voor de eieren die ze moeten leggen). Dus het is heel goed om ze het hele jaar door te voeren, maar niet met steeds hetzelfde soort voedsel.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Caribbeanlover di 3 jan 2012 - 2:20

Die man kijkt maar een eind weg, hij doet maar, hij mag dat net zoals ik de eenden mag voeren. Btw, ''regels'' (al vind ik dat hier niet van) zijn er om verbroken te worden!

Grappig zeg, iedereen heeft commentaar, ik mag het niet doen van jullie , maar wel reageren op dit topic!
Jullie hadden het ook kunnen lezen en niet gereageren hoor, niks moet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 2:21

Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat er regels waren omtrent het voeren van eenden. Meeuwen zijn wel stront irritant en ik vind het vervelend als die erop afkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 2:22

Caribbeanlover schreef:Die man kijkt maar een eind weg, hij doet maar, hij mag dat net zoals ik de eenden mag voeren. Btw, ''regels'' (al vind ik dat hier niet van) zijn er om verbroken te worden!

Grappig zeg, iedereen heeft commentaar, ik mag het niet doen van jullie , maar wel reageren op dit topic!
Jullie hadden het ook kunnen lezen en niet gereageren hoor, niks moet.

laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Monte di 3 jan 2012 - 2:22

Jolee schreef:Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat er regels waren omtrent het voeren van eenden. Meeuwen zijn wel stront irritant en ik vind het vervelend als die erop afkomen.
Welke regels doel jij op dan? het dierenwelzijn of overlast. Ik kan me namelijk geen regels bedenken.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Caribbeanlover di 3 jan 2012 - 2:22

Monte schreef:Oh even iets zeggen te verdediging van CBL. Het voeren van vogels het hele jaar door is niet schadelijk, het mag gewoon. Echter hebben vogels per seizoen wel ander soort voedsel nodig. In de winter hebben ze meer vetbollen e.d nodig, terwijl ze in de lente meer kalk en eiwitrijk voedsel nodig hebben(voor de eieren die ze moeten leggen). Dus het is heel goed om ze het hele jaar door te voeren, maar niet met steeds hetzelfde soort voedsel.

Dank u. Ik doe het niet dagelijks overigens, maar wel altijd met brood. Ik voer ze op diverse plekken en daar kijkt niemand vanachter de ramen naar me al nee schuddend.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 2:24

Eendjes voeren slecht voor eend en water


Het hoogheemraadschap van Rijnland vraagt de bewoners in Koudekerk a/d Rijn de eenden in het dorp niet meer te voeren. Hoe goed bedoeld het ook is, de eend is er niet bij gebaat. Integendeel; hij wordt er lui, dik en ziek van. Bovendien leidt het tot vermindering van de waterkwaliteit met alle negatieve gevolgen van dien.

Lui, dik en ziek

In het water kunnen eenden en andere watervogels zelf voldoende natuurlijk voedsel vinden. Het is dus niet nodig om ze brood en andere voedselresten te voeren. Ze kunnen er zelfs dood van gaan. Door het voeren gaan de dieren zelf niet meer op zoek naar voedsel. Hierdoor krijgen ze minder beweging en worden ze lui, dik en ziek. Ook zijn brood en andere voedselresten voor eenden en watervogels ongezond. Een groot deel van de dieren sterft vroegtijdig omdat ze ziek of te dik zijn of een tekort aan vitaminen, kalk en mineralen hebben. Normaal kan een eend 29 jaar worden, maar de meeste stadseenden die regelmatig gevoerd worden, worden niet ouder dan twee jaar.

Blauwalg

Ook de waterkwaliteit is niet gebaat bij het voeren. Het brood en de overtollige voedselresten zorgen voor een te veel aan voedingsstoffen in het water. In voedselrijk water ontwikkelen algen zich goed. Ook de blauwalg. Sommige blauwalgen scheiden giftige stoffen af. Bij aanraking en inname van deze giftige stof, kunnen mens en dier last krijgen van bijvoorbeeld huidirritatie, duizeligheid en maag- en darmklachten. Ook zorgen blauwalgen ervoor dat het water troebel wordt en gaat stinken. In troebel water is minder licht beschikbaar, waardoor waterplanten en ‘goede’ algensoorten verdwijnen. Met het verdwijnen van goede algen zakt het zuurstofgehalte in het water. Hierdoor kunnen vissen en andere waterdieren stikken. Ook kan het tekort aan zuurstof in het voedselrijke water botulisme veroorzaken. Botulisme is een bacterie die gif aanmaakt. Het gif kan bij eenden, vissen en andere dieren verlammings- en verstikkingsverschijnselen veroorzaken en uiteindelijk de dood tot gevolg hebben.


---
Bron: http://www.rijnland.net/actueel/nieuws/@173364/eendjes_voeren/
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  JustMeDaan di 3 jan 2012 - 2:25

Pfff had kunnen verwachten dat CBL altijd een weerwoord klaar heeft.
Meid echt waarom open je een topic als je al weet dat de reacties je toch nooit aanstaan.
En je zoals jezelf zegt nergens wat van aantrekt en toch doet wat je zelf wilt, maar er wel altijd over zeurt.
Als je je er echt niks van aan zou trekken zou dit forum niet volstaan met zeiktopics van jouw kant.

Eens zien als mensen bij jou voor de deur telkens brood neerkwakken en jij vervolgens ratten en muizen in je huis hebt omdat er en eten word weggegooid, en ze vervolgens lekker warm bij jou binnen kunnen zitten...Komt er vast weer een topic van jouw kant.

Oh ja CBL als je een echte vrouw was, was je bij die man aan de deur gegaan en had je gevraagd waarom hij nee stond te schudden...


Laatst aangepast door JustMeDaan op di 3 jan 2012 - 2:26; in totaal 1 keer bewerkt

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Caribbeanlover di 3 jan 2012 - 2:26

Monte schreef:
Jolee schreef:Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat er regels waren omtrent het voeren van eenden. Meeuwen zijn wel stront irritant en ik vind het vervelend als die erop afkomen.
Welke regels doel jij op dan? het dierenwelzijn of overlast. Ik kan me namelijk geen regels bedenken.

Idd staat dat ergens dan? Wie bepaald dat dan?
Je mag ook geen dieren mishandelen, maar ja de dieren die jullie eten zijn toch 9 v/d 10 mishandeld en komen ook niet op een fijne manier aan hun einde alleen omdat de mens ze wil eten!

Om maar even wat te noemen.

Ik doe het tegenovergestelde, geef ze eten omdat ze dat niet altijd zelf kunnen vinden.

Btw, ik vind wat ik doe helemaal niet erg . Iedereen die alleen maar commentaar hierop heeft kan zich beter druk maken om anderen dingen zoals afval op straat wat niet verteerd. Daar erger ik me pas aan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  JustMeDaan di 3 jan 2012 - 2:27

Het vriest niet CBL, dieren hoeven op dit moment niet bijgevoerd te worden omdat er genoeg te vinden valt voor ze nu.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Caribbeanlover di 3 jan 2012 - 2:28

JustMeDaan schreef:Pfff had kunnen verwachten dat CBL altijd een weerwoord klaar heeft.
Meid echt waarom open je een topic als je al weet dat de reacties je toch nooit aanstaan.
En je zoals jezelf zegt nergens wat van aantrekt en toch doet wat je zelf wilt, maar er wel altijd over zeurt.
Als je je er echt niks van aan zou trekken zou dit forum niet volstaan met zeiktopics van jouw kant.

Eens zien als mensen bij jou voor de deur telkens brood neerkwakken en jij vervolgens ratten en muizen in je huis hebt omdat er en eten word weggegooid, en ze vervolgens lekker warm bij jou binnen kunnen zitten...Komt er vast weer een topic van jouw kant.

Oh ja CBL als je een echte vrouw was, was je bij die man aan de deur gegaan en had je gevraagd waarom hij nee stond te schudden...

Ik heb nergens gezegd dat ik het voor de deur gooi dus je kan beter het ff nalezen. Ik doe het juist expres verderop om men niet te hinderen en nog is het niet goed!

Er is maar 1 zeikerd waar ik me niks van aantrek dus ik blijf ze gewoon voeren.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  JustMeDaan di 3 jan 2012 - 2:29

Duiven en ratten zijn afhankelijk van de hoeveelheid voedsel die zij op straat vinden. Meer voedsel betekent daarom ook meer dieren. Dat willen we niet vanwege de overlast en vanwege de mogelijkheid dat de dieren ziektes dragen.

En: http://www.gezond.amsterdam.nl/Infectieziekten--hygine/Dierplaagbeheersing/Anders-voeren

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 2:30

JustMeDaan schreef:Het vriest niet CBL, dieren hoeven op dit moment niet bijgevoerd te worden omdat er genoeg te vinden valt voor ze nu.

Zoals hier boven staat, worden ze lui, dik en ziek van!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Minx di 3 jan 2012 - 2:31

Caribbeanlover schreef:

Idd staat dat ergens dan? Wie bepaald dat dan?
Je mag ook geen dieren mishandelen, maar ja de dieren die jullie eten zijn toch 9 v/d 10 mishandeld en komen ook niet op een fijne manier aan hun einde alleen omdat de mens ze wil eten!

Ik doe het tegenovergestelde, geef ze eten omdat ze dat niet altijd zelf kunnen vinden.


Heb je het stuk van lejow gelezen?? daarin staat wel degelijk dat het mishandeling is ook al lijkt het zo lief. Google maar eens op eendjes voeren
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  JustMeDaan di 3 jan 2012 - 2:31

Caribbeanlover schreef:
JustMeDaan schreef:Pfff had kunnen verwachten dat CBL altijd een weerwoord klaar heeft.
Meid echt waarom open je een topic als je al weet dat de reacties je toch nooit aanstaan.
En je zoals jezelf zegt nergens wat van aantrekt en toch doet wat je zelf wilt, maar er wel altijd over zeurt.
Als je je er echt niks van aan zou trekken zou dit forum niet volstaan met zeiktopics van jouw kant.

Eens zien als mensen bij jou voor de deur telkens brood neerkwakken en jij vervolgens ratten en muizen in je huis hebt omdat er en eten word weggegooid, en ze vervolgens lekker warm bij jou binnen kunnen zitten...Komt er vast weer een topic van jouw kant.

Oh ja CBL als je een echte vrouw was, was je bij die man aan de deur gegaan en had je gevraagd waarom hij nee stond te schudden...

Ik heb nergens gezegd dat ik het voor de deur gooi dus je kan beter het ff nalezen. Ik doe het juist expres verderop om men niet te hinderen en nog is het niet goed!

Er is maar 1 zeikerd waar ik me niks van aantrek dus ik blijf ze gewoon voeren.

Een pleintje bij hem voor de deur, waar hij blijkbaar op kan kijken anders kan hij niet zien dat jij er eten neergooit.
Dus dichtbij genoeg in mijn ogen om last te krijgen van ongedierte.

Lees even de link die ik net wegzet, dan zie je dat je echt niet goed bezig bent....

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 2:32

CBL is oostindisch blind, leest wat ze wil lezen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  JustMeDaan di 3 jan 2012 - 2:34

Ik weet het, snap niet dat ik er nog moeite voor doe. Heb zo een hekel aan mensen die zo een enorme plaat voor dr kop hebben.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 2:35

Het feit dat jij het nee schudden van de man achter het raam interpreteert als : ik mag hier geen brood neerleggen, zegt natuurlijk ook wel wat over het feit dat je eigenlijk wel weet het niet niet zo'n goed idee is misschien.
Want anders trek je je toch niks aan van zo iemand?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Krullebol di 3 jan 2012 - 2:46

Lejow schreef:CBL is oostindisch blind, leest wat ze wil lezen..
Laughing
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Caro di 3 jan 2012 - 3:17

Ik zeg, je hebt ge-lijk. He-le-maal gelijk. Blijf ze voeren. Dikke, luie en zieke eendjes zijn tenslotte een stuk leuker om te voeren. Vliegen niet zo snel weg en zijn nog een keer dankbaar ook.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 3:17

Caribbeanlover schreef:
Wat heeft die postbode nou aan die mans gezeur?


Wat hebben wij aan dit topic? Als we zo gaan beginnen ... Wink

Jij ook een fijn 2012 trouwens :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 3:18

Caro schreef:Ik zeg, je hebt ge-lijk. He-le-maal gelijk. Blijf ze voeren. Dikke, luie en zieke eendjes zijn tenslotte een stuk leuker om te voeren. Vliegen niet zo snel weg en zijn nog een keer dankbaar ook.

vergeet niet.. ze waggelen zo schattig!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 3:38

Monte schreef:Oh even iets zeggen te verdediging van CBL. Het voeren van vogels het hele jaar door is niet schadelijk, het mag gewoon. Echter hebben vogels per seizoen wel ander soort voedsel nodig. In de winter hebben ze meer vetbollen e.d nodig, terwijl ze in de lente meer kalk en eiwitrijk voedsel nodig hebben(voor de eieren die ze moeten leggen). Dus het is heel goed om ze het hele jaar door te voeren, maar niet met steeds hetzelfde soort voedsel.

Inderdaad. http://www.vogelbescherming.nl/tuinvogel/vogels_voeren/wanneer_voeren op deze site staat precies hoe en wat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 7:45

Waar jij je al niet druk om maakt.......

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eenden voeren mag blijkbaar niet! - Pagina 2 Empty Re: Eenden voeren mag blijkbaar niet!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum