Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 4:40

Het is hier best zielig, ze hebben alleen nog water onder de grote bruggen en hebben echt honger.
Dus probeer ik elke dag even te voeren en ik zie gelukkig dat meer mensen het hier doen.

Jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Caroow di 28 dec 2010 - 4:46

Aan de ene kant wil ik best die beestjes wat brood geven, ik gooi toch altijd de kontjes (heet dit wel zo?) weg. Maar ik vind het echt een beetje stom staan, een volwassen iemand die de eendjes gaat voeren..
Ik zal er eens over nadenken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 4:46

Nee, maar er is hier ook geen meer of iets in de buurt :p denk wel aan de vogeltjes. Zondag weer flinkt wat bollen en netjes opgehangen/neergelegd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  silly-one di 28 dec 2010 - 4:49

Hier niet, maar afgelopen weekend bij mijn ouders wel. Die hebben de tuin al vol hangen met wintervoedsel en de korstjes van het brood die we bij de gerechte niet nodig hadden heb ik klein gesneden en buiten in de tuin gegooid. Daar waar ook al zaden lagen. Hier heb ik geen tuin o.i.d. en dan doe ik het toch minder. Ik weet wel dat als ik ooit een tuin heb dat ik het ga doen. Ik geniet namelijk van de vogels die bij mijn ouders in de tuin op het eten af komen ( roodborstjes, vinkjes heb ik al veel gezien daar.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 4:56

Met mijn oppaskinderen deed ik dat dagelijks, brood aan de eenden geven! Leuk uitje, kinderen vonden het leuk & de eenden ook haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 4:58

Ik zie hier regelmatig volwassenen staan hoor, vind dat ook niet zo gek.
Zelf ga ik meestal met Ciske maar als het even zo uitkomt, ga ik net zo goed alleen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 5:26

Jaa, ik leg voor de vogeltjes broodjes neer. Ik zal deze week even pinda's halen en popcorn, kan ik daar een mooie slinger van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Kabouter di 28 dec 2010 - 5:29

Wij hebben wel eten in de tuin voor de vogels. We zien ze alleen niet zo vaak..dat is dan weer jammer.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  SuperGrover di 28 dec 2010 - 5:36

Eigenlijk is eendjes voeren helemaal niet goed. Eenden zijn (natuurlijk gezien) het grootste deel van hun tijd kwijt met voedsel verzamelen. Als er voldoende voedsel is, dan gaan ze zich voortplanten. Dat is hoe het in de natuur gaat.

Als mensen eendjes voeren, verstoren ze het natuurlijke balans, waardoor de eenden véél meer paren dan normaal. Niet alleen worden de vrouwtjeseenden daar niet gelukkig van, het natuurlijk evenwicht wordt verstoord. Er komen meer eenden dan de natuur daar aan kan, waardoor ze afhankelijk worden van mensen die eenden voeren. Zo ontstaat een vicieuze cirkel.

Sinds ik dat weet, heb ik nooit meer eendjes gevoerd. Bovendien vind ik sommige eenden (en vooral ganzen) ook erg agressief, als je alleen maar met een stukje brood aan komt gaan ze al naar je voeten happen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 5:39

Alleen omdat m`n neefje het leuk vind, alleen dan moet het met vers brood, want hij eet het stiekem zelf Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 5:41

_Donnaa schreef:Alleen omdat m`n neefje het leuk vind, alleen dan moet het met vers brood, want hij eet het stiekem zelf Laughing

Haha, dat doen ze hier ook, maar echt oud is het brood nooit, dus als ze daar gelukkig van worden clown

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 5:42

Minella schreef:
_Donnaa schreef:Alleen omdat m`n neefje het leuk vind, alleen dan moet het met vers brood, want hij eet het stiekem zelf Laughing

Haha, dat doen ze hier ook, maar echt oud is het brood nooit, dus als ze daar gelukkig van worden clown
Nee, dat is ook zo haha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Eris di 28 dec 2010 - 5:54

Goed dat je het zegt. Ik sta daar eigenlijk niet bij stil maar die beesten zullen het niet makkelijk hebben deze winter. Ik zal wat brood resten en noten etc. in de tuin leggen.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 6:12

Als hier eenden en zwanen in de buurt waren dan had ik dat inderdaad best gedaan. Vind dat altijd zo zielig, die beestjes in deze kou. Maar voor zover ik weet zitten ze hier in de buurt niet, heb ze in ieder geval nog nooit gezien.

En ik weet niet wie het zei, maar waarom zou het 'stom' zijn om als volwassene eendjes te voeren? Ik vind dat juist lief smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 10:20

SuperGrover schreef:Eigenlijk is eendjes voeren helemaal niet goed. Eenden zijn (natuurlijk gezien) het grootste deel van hun tijd kwijt met voedsel verzamelen. Als er voldoende voedsel is, dan gaan ze zich voortplanten. Dat is hoe het in de natuur gaat.

Als mensen eendjes voeren, verstoren ze het natuurlijke balans, waardoor de eenden véél meer paren dan normaal. Niet alleen worden de vrouwtjeseenden daar niet gelukkig van, het natuurlijk evenwicht wordt verstoord. Er komen meer eenden dan de natuur daar aan kan, waardoor ze afhankelijk worden van mensen die eenden voeren. Zo ontstaat een vicieuze cirkel.

Sinds ik dat weet, heb ik nooit meer eendjes gevoerd. Bovendien vind ik sommige eenden (en vooral ganzen) ook erg agressief, als je alleen maar met een stukje brood aan komt gaan ze al naar je voeten happen.

Toch wordt er nu juist opgeroepen om wel bij te voeren omdat er vrijwel geen ruimte en en eten meer te vinden is. Juist de watervogels hebben het momenteel erg zwaar, hoorde ik vandaag op het nieuws.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz. Empty Re: Denken jullie ook een beetje aan de eenden, zwanen enz.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum