Trouwtopic 2013
+52
Exogenesis
Burn
me1987
Kamperseboekenwurm
Kat1980
rapa nui
Antibes
Alex
Wasmachine
Zonnetje
Marin
TukTuk
Rebecca
flower
Suus
Aziraphale
Caribbeanlover
Bosjesvrouw
Tsjip
Roxy89
mouette
Guus
Sam
Parel
Gizmo
Fearie
Mikki
Appeltje
Funk
Lousanne
Anmy
Sneeuwpopje
Muppetje
Arwyn
Rose
Rhyolite
Mermaid
Rapunzel
Joli86
Slakje
baboeska
Ster
Jolanda
TNMN
Inge
vlinder-2011
Blond
Snoes
Shisha
Tazz
Lash
slaatje
56 plaatsers
Pagina 6 van 40
Pagina 6 van 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Re: Trouwtopic 2013
Ik wil hier ook wel graag mee gaan schrijven.
Vorig jaar november ben ik ten huwelijk gevraagd. Omdat we nog even goed moeten sparen hebben we besloten om in 2013 te trouwen.
We gaan trouwen op 24 mei 2013, die dag is het precies 5 jaar geleden dat we elkaar voor het eerst zagen/eerste date, dus voor ons wel een speciale datum.
Het leek eerst nog zo lang te duren toen mn vriend me ten huwelijk vroeg, maar nu duurt het "nog maar" 10 maandjes.
Ik ga eind augustus/begin september bruidsjurken passen. En komende week ga ik een afspraak maken voor de feestlocatie.
T begint nu echt te kriebelen!!
Vorig jaar november ben ik ten huwelijk gevraagd. Omdat we nog even goed moeten sparen hebben we besloten om in 2013 te trouwen.
We gaan trouwen op 24 mei 2013, die dag is het precies 5 jaar geleden dat we elkaar voor het eerst zagen/eerste date, dus voor ons wel een speciale datum.
Het leek eerst nog zo lang te duren toen mn vriend me ten huwelijk vroeg, maar nu duurt het "nog maar" 10 maandjes.
Ik ga eind augustus/begin september bruidsjurken passen. En komende week ga ik een afspraak maken voor de feestlocatie.
T begint nu echt te kriebelen!!
baboeska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 124
Registratiedatum : 01-06-11
Dat is wel een hele leuke reden voor uitstel! Succes met het bod!
Wij zijn net terug van vakantie en daar heeft mijn vriend voor mij alsnog een ring voor me gekocht Bij een klein stalletje van een kunstmarktje in Barcelona hebben we er samen een uitgezocht die hij daarna bij mij omgedaan heeft
Wij zijn net terug van vakantie en daar heeft mijn vriend voor mij alsnog een ring voor me gekocht Bij een klein stalletje van een kunstmarktje in Barcelona hebben we er samen een uitgezocht die hij daarna bij mij omgedaan heeft
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kom even binnen vallen.
Ik ben op zoek naar een fijne feestlocatie en voor het diner etc.
Wie en hoeveel mensen zijn er uitgenodigd voor het diner? En voor wat soort diner hebben jullie gekozen?
Ik ben op zoek naar een fijne feestlocatie en voor het diner etc.
Wie en hoeveel mensen zijn er uitgenodigd voor het diner? En voor wat soort diner hebben jullie gekozen?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij hebben voor het diner alleen de daggasten en dat is mijn gezin en het gezin van mijn vriend maar zijn dan ook al met 16 volw en 4 kinderen..
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Bij ons komen er 20-30 daggasten, waarmee we ook gaan dineren. Wij hebben 's avonds geen feest, dus iedereen die we erbij willen hebben is daggast. We zijn nog druk op zoek naar een locatie en ik weet dus nog niet precies wat we willen qua diner. iig wil ik geen buffet, dat kregen we laatst bij een bruiloft. Toen wij eindelijk eten hadden, hadden de eersten het eten al op, dat vind ik niet zo gezellig.
Baboeska: Leuk dat jullie ook op 24 mei trouwen! Tijd gaat snel he!
Slakje: WIj hebben 's avonds geen feest maar voor alle gasten een bbq, dit is voor 75 man.
Bij ons ligt nu de vast, locatie, muziek, fotograaf en gemeentehuis. Mijn vriend gaat staks bellen voor de auto die we hebben uitgekozen.
In oktober ga ik voor mijn jurk kijken!
Slakje: WIj hebben 's avonds geen feest maar voor alle gasten een bbq, dit is voor 75 man.
Bij ons ligt nu de vast, locatie, muziek, fotograaf en gemeentehuis. Mijn vriend gaat staks bellen voor de auto die we hebben uitgekozen.
In oktober ga ik voor mijn jurk kijken!
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Wij hebben voor nu 35 mensen als daggasten en gaan zelf een BBQ regelen. Gaan dus ook zelf vlees inslaan, salades worden op de dag zelf opgemaakt door de serveersters die ons gaan helpen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik zit even naar trouwjurken te kijken op internet (voor de lol). Ik ben zelf nog niet van plan om te gaan trouwen, maar ik vroeg me af wat zo'n jurk nu ongeveer kost. En nu kwam ik op deze :http://www.jenjenhouse.com/nl/Wedding-Dresses-c2/?gclid=CKa3sLPnwbECFVBlfAodKWIAWw site super mooie jurken tegen van rond de 200 euro. Ik vraag me af of dat wel kan voor zo'n laag bedrag en alle ervaringen die er onder staan zijn goed. Wat denken jullie? Is het verstandig om je jurk via zo'n site te bestellen of zou het nep zijn?
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb mijn gala jurk via die website besteld en was erg tevreden. Hij moest een beetje versteld worden bij de strik maar verder paste ie perfect, mede omdat je al je maten moet opgeven. Levering was ook super snel.
Voor een trouwjurk zou ik t niet snel doen omdat ik gewoon wil passen, maar de ervaring op zich was positief.
Edit: die jurken komen dus uit China dus daarom zijn ze zo goedkoop.
Voor een trouwjurk zou ik t niet snel doen omdat ik gewoon wil passen, maar de ervaring op zich was positief.
Edit: die jurken komen dus uit China dus daarom zijn ze zo goedkoop.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Okee, geen wonder! Ik vind die jurken erg mooi maar wel riskant met passen inderdaad. Ik had echt gedacht minimaal 500 euro kwijt te zijn voor een mooie trouwjurk.
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Rapunzel schreef:Okee, geen wonder! Ik vind die jurken erg mooi maar wel riskant met passen inderdaad. Ik had echt gedacht minimaal 500 euro kwijt te zijn voor een mooie trouwjurk.
Ik weet niet waar je woont, maar er zijn wel een aantal budgetzaken. Ga zelf eind van de maand naar Nathalie's bruidsmode in Apeldoorn.
Fearie- Ratel
Oh daar staan mooie jurken tussen op die website! Maar ik pas ook liever zelf.
Fearie, wat leuk een bbq. Hebben wij ook wel over na gedacht. Eerst zouden we dineren met alleen ouders en broers en zussen, maar met een bbq zouden we dan iedereen kunnen uitnodigen ( 40-50 ), is ook wel erg leuk!
Verder zijn we nog in dubio over wel of niet in de kerk trouwen. Wij komen al jaren niet meer in de kerk, ik ben wel gelovig maar de kerk heb ik niet zoveel mee.
Maarja, het lijkt me aan de andere kant wel heel bijzonder en mooi.
Plus dat trouwen alleen voor de burgelijke stand vaak maar zo kort is. Ik was een paar maanden terug op een bruiloft van een vriendin, die trouwden ook alleen voor de burgelijke stand. Duurde een klein half uurtje en toen stonden we weer buiten. Dat vond ik wel erg kort ( was ook erg onpersoonlijk, misschien kwam het ook daardoor )
Opzich zou ik dus wel een soort viering erbij willen, maar hoe?? Geen idee nog! Ik heb ook bijna alleen maar bruiloften meegemaakt waarbij ook een kerkdienst was.
Hoe hebben jullie de ceremonie in gedachten en wel of geen kerk?
Fearie, wat leuk een bbq. Hebben wij ook wel over na gedacht. Eerst zouden we dineren met alleen ouders en broers en zussen, maar met een bbq zouden we dan iedereen kunnen uitnodigen ( 40-50 ), is ook wel erg leuk!
Verder zijn we nog in dubio over wel of niet in de kerk trouwen. Wij komen al jaren niet meer in de kerk, ik ben wel gelovig maar de kerk heb ik niet zoveel mee.
Maarja, het lijkt me aan de andere kant wel heel bijzonder en mooi.
Plus dat trouwen alleen voor de burgelijke stand vaak maar zo kort is. Ik was een paar maanden terug op een bruiloft van een vriendin, die trouwden ook alleen voor de burgelijke stand. Duurde een klein half uurtje en toen stonden we weer buiten. Dat vond ik wel erg kort ( was ook erg onpersoonlijk, misschien kwam het ook daardoor )
Opzich zou ik dus wel een soort viering erbij willen, maar hoe?? Geen idee nog! Ik heb ook bijna alleen maar bruiloften meegemaakt waarbij ook een kerkdienst was.
Hoe hebben jullie de ceremonie in gedachten en wel of geen kerk?
baboeska- Fluisteraar
@ Slakje: Wij gaan eten met ongeveer 20 man, we hebben de private dininglocatie afgehuurd bij een restaurant bij ons in de buurt waar we regelmatig en graag komen. Het is een soort strandhuisje op de kop van een steiger, aan het water dus. Het wordt een 4-gangen diner. Zo'n beetje in maart gaan we met het restaurant om tafel zitten om het menu samen te stellen.
@ Baboeska: nog gefeliciteerd! Lastig is dat he, wel of geen kerkdienst. Hier is daar ook wel over getwijfeld, eigenlijk met dezelfde reden. Wij hebben uiteindelijk besloten het niet te doen. We worden getrouwd door een BABS (buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand) die we op internet hebben uitgezocht. Dit ook omdat we 's avonds gaan trouwen. Gister zijn we bij haar langsgeweest en het klikte gelukkig heel goed! Ze nam echt de tijd en heeft zo'n 2 uur met ons gepraat om een goed beeld te krijgen van onze levens. Daar gaat ze dan een mooi en persoonlijk verhaal van maken voor de huwelijksceremonie.
@ Baboeska: nog gefeliciteerd! Lastig is dat he, wel of geen kerkdienst. Hier is daar ook wel over getwijfeld, eigenlijk met dezelfde reden. Wij hebben uiteindelijk besloten het niet te doen. We worden getrouwd door een BABS (buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand) die we op internet hebben uitgezocht. Dit ook omdat we 's avonds gaan trouwen. Gister zijn we bij haar langsgeweest en het klikte gelukkig heel goed! Ze nam echt de tijd en heeft zo'n 2 uur met ons gepraat om een goed beeld te krijgen van onze levens. Daar gaat ze dan een mooi en persoonlijk verhaal van maken voor de huwelijksceremonie.
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Wij hebben alleen een burgerlijk huwelijk, we zijn beide niet gelovig en hebben ook niets met de kerk. Hebben nog geen gesprek met de babs gehad, maar aangezien het nog ff duurt voor we gaan trouwen hebben we ook nog even om dat te regelen.
Zijn afgelopen vrijdag wel in ondertrouw gegaan.
Zijn afgelopen vrijdag wel in ondertrouw gegaan.
Fearie- Ratel
Rapunzel schreef:Ik zit even naar trouwjurken te kijken op internet (voor de lol). Ik ben zelf nog niet van plan om te gaan trouwen, maar ik vroeg me af wat zo'n jurk nu ongeveer kost. En nu kwam ik op deze :http://www.jenjenhouse.com/nl/Wedding-Dresses-c2/?gclid=CKa3sLPnwbECFVBlfAodKWIAWw site super mooie jurken tegen van rond de 200 euro. Ik vraag me af of dat wel kan voor zo'n laag bedrag en alle ervaringen die er onder staan zijn goed. Wat denken jullie? Is het verstandig om je jurk via zo'n site te bestellen of zou het nep zijn?
Ik ben een van deze jurken ook tegengekomen op marktplaats . Had zelfs een afspraak gemaakt om te gaan passen. Uiteindelijk had ik mijn jurk al elders gevonden voor deze afspraak, dus heb het afgezegd. Later zat ik trouwdingetjes op eBay te bekijken en zag ik deze jurken wederom voorbij komen maar dan in China (of soortgelijk land). Ik denk dat degene die deze jurken hier aanbiedt ze dus daar via eBay aanschaft en ze vervolgens hier verkopen met een winst van zon 50 euro per jurk.
Ik kan er dus niet over oordelen wat de kwaliteit is, maar heel slecht zal het niet zijn denk ik.
Jolanda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 98
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-11
Baboeska: persoonlijk vind ik als je niet in de kerk komt het nogal hypocriet om wel in de kerk gaan trouwen, iedereen natuurlijk zijn keus maar ik heb er altijd moeite mee.
Ik ben ook al 5jaar niet in de kerk geweest en trouw daarom niet in de kerk
Ik ben ook al 5jaar niet in de kerk geweest en trouw daarom niet in de kerk
flower- Prater
flower schreef:Baboeska: persoonlijk vind ik als je niet in de kerk komt het nogal hypocriet om wel in de kerk gaan trouwen, iedereen natuurlijk zijn keus maar ik heb er altijd moeite mee.
Ik vind het nogal kort door de bocht om het hypocriet te noemen.
Wij zaten ook erg te twijfelen of we voor de kerk zullen trouwen of niet. Wij komen beide niet vaak in de kerk, maar wel met pasen, kerstmis en herdenkingsmissen. Wij geloven ook beide, maar vinden niet dat je daarvoor wekelijks naar de kerk hoeft te gaan.
Wij hebben aan ons zelf de vraag gesteld of we eventueel kinderen zouden willen dopen of niet. Dit zouden we wel willen doen, dus gaan we ook voor de kerk trouwen. Als ik ervoor zou kiezen om niet voor de kerk te trouwen, ga ik eventuele kinderen ook niet laten dopen. Dit moet natuurlijk ook iedereen zelf weten, maar dat is mijn gevoel erbij.
Ik vind dus ook als je gelooft en het gevoel hebt ook de zegen van god te willen hebben, je voor de kerk kunt trouwen, zonder dat je iedere week gaat.
Ster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 186
Punten : 240
Ster schreef:flower schreef:Baboeska: persoonlijk vind ik als je niet in de kerk komt het nogal hypocriet om wel in de kerk gaan trouwen, iedereen natuurlijk zijn keus maar ik heb er altijd moeite mee.
Ik vind het nogal kort door de bocht om het hypocriet te noemen.
Wij zaten ook erg te twijfelen of we voor de kerk zullen trouwen of niet. Wij komen beide niet vaak in de kerk, maar wel met pasen, kerstmis en herdenkingsmissen. Wij geloven ook beide, maar vinden niet dat je daarvoor wekelijks naar de kerk hoeft te gaan.
Wij hebben aan ons zelf de vraag gesteld of we eventueel kinderen zouden willen dopen of niet. Dit zouden we wel willen doen, dus gaan we ook voor de kerk trouwen. Als ik ervoor zou kiezen om niet voor de kerk te trouwen, ga ik eventuele kinderen ook niet laten dopen. Dit moet natuurlijk ook iedereen zelf weten, maar dat is mijn gevoel erbij.
Ik vind dus ook als je gelooft en het gevoel hebt ook de zegen van god te willen hebben, je voor de kerk kunt trouwen, zonder dat je iedere week gaat.
IK heb het over mensen die jaren niet in de kerk zijn geweest, dus niet als je af en toe gaat
flower- Prater
Flower: Ergens ben ik het wel met je eens, dat het raar over kan komen om ineens wel in de kerk te trouwen terwijl je er nooit komt. Aan de andere kant, ik geloof wel, maar ik kom (bijna) nooit meer in kerk omdat ik me in de kerk gemeenschap hier niet thuis voel. Ik heb niet het gevoel de kerk nodig te hebben om te geloven.
Vandaar dat ik ook meer neig naar niet in de kerk trouwen. Maar dan moeten we nog goed nadenken hoe we dan de huwelijksceremonie willen doen, want ik zou er wel iets van een geloofs aspect in willen.
Ik heb vanochtend contact gehad met onze (waarschijnlijke) feestlocatie. Daar zouden we ook getrouwd kunnen worden.
Dan zouden we trouwen in een park ( bij mooi weer ) en daarna het feest in de bijbehorende brasserie.
Dus dat lijkt ook erg leuk...binnenkort gaan we er even naartoe om dingen te bespreken. Is ook meteen een hele mooie foto locatie, dus dan hebben we alles in 1.
Vandaar dat ik ook meer neig naar niet in de kerk trouwen. Maar dan moeten we nog goed nadenken hoe we dan de huwelijksceremonie willen doen, want ik zou er wel iets van een geloofs aspect in willen.
Ik heb vanochtend contact gehad met onze (waarschijnlijke) feestlocatie. Daar zouden we ook getrouwd kunnen worden.
Dan zouden we trouwen in een park ( bij mooi weer ) en daarna het feest in de bijbehorende brasserie.
Dus dat lijkt ook erg leuk...binnenkort gaan we er even naartoe om dingen te bespreken. Is ook meteen een hele mooie foto locatie, dus dan hebben we alles in 1.
baboeska- Fluisteraar
Hebben jullie al een (globale) planning van de dag? Hoe lang houden jullie aan voor bijv. foto's maken, dineren, receptie enz? Wij komen er niet helemaal uit. Dit is onze planning, is het niet vreemd om al voordat je echt getrouwd bent foto's te gaan maken? We hebben 5 opa's en oma's die er niet de hele dag bij kunnen zijn, dus vandaar dat het officiele gedeelte aan elkaar zit, zodat ze er bij kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar jullie dag indeling.
9:30 | Bruid ophalen |
10:00 | Foto's maken |
12:00 | Trouwen gemeente |
13:00 | Trouwen kerk |
14:00 | Aankomst feestlocatie |
14:30 | Proosten en taart aansnijden |
15:00 | Foto's met familie |
16:30 | Dineren |
18:30 | Receptie |
20:30 | Start feest |
0:00 | Buffet |
1:00 | Einde feest |
Ster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 186
Punten : 240
Onze dag gaat er ongeveer zo uit zien:
's ochtends rustig uitslapen , ontbijten en klaar maken voor de dag
15:00 - 16:00 foto's maken
16:00 - 20:00 borrel en diner met daggasten op eetlocatie
20:00 - 20:30 richting feestlocatie
20:30 - 21:30 taart en koffie op feestlocatie met alle bruiloftsgasten
21:30 - 22:00 huwelijksceremonie, daarna proosten met champagne
aansluitend feest tot 01:30
's ochtends rustig uitslapen , ontbijten en klaar maken voor de dag
15:00 - 16:00 foto's maken
16:00 - 20:00 borrel en diner met daggasten op eetlocatie
20:00 - 20:30 richting feestlocatie
20:30 - 21:30 taart en koffie op feestlocatie met alle bruiloftsgasten
21:30 - 22:00 huwelijksceremonie, daarna proosten met champagne
aansluitend feest tot 01:30
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Bij ons zal het er als volgt uit komen te zien,
's Ochtends voorbereidingen, jurk aan, etc. Voor de daggasten zijn er wat broodjes bij ons thuis.
13.00 uur trouwen
14.30 uur taart aansnijden op feestlocatie
15.00 uur foto's maken
17.00 uur BBQ
20.00 uur feest voor alle gasten (dag- en avond)
Alleen het om 13 uur trouwen staat al vast, voor de rest is het nog flexibel.
's Ochtends voorbereidingen, jurk aan, etc. Voor de daggasten zijn er wat broodjes bij ons thuis.
13.00 uur trouwen
14.30 uur taart aansnijden op feestlocatie
15.00 uur foto's maken
17.00 uur BBQ
20.00 uur feest voor alle gasten (dag- en avond)
Alleen het om 13 uur trouwen staat al vast, voor de rest is het nog flexibel.
Fearie- Ratel
Vraagje, wat doen jullie qua muziek gedurende het eten, aansnijden van de taart enzo? De DJ komt bij ons namelijk pas 's avonds aan de beurt. Hebben jullie dan gewone een cdtje gemaakt met muziek?
Fearie- Ratel
Wij maken gewoon playlists op onze telefoon, deze kunnen welp beide locaties gewoon op de installatie aansluiten (en dan niets vergeten op vliegtuigstand te zetten )
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Het huis gaat zeer waarschijnlijk niet door dus ik kan weer volop dromen en nadenken over de bruiloft voor volgende zomer Ik ga binnenkort m'n trouwjurk bestellen via Lightinthebox.com, ben bang dat ze 'm anders ineens niet meer in de collectie hebben. M'n vriend gaat helpen met m'n maten meten maar hij mag de jurk nog niet zien natuurlijk
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 6 van 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Trouwtopic 2013
» trouwtopic 2011 !
» trouwtopic 2012
» N.A.V. Trouwtopic: Gewaardeerde huwelijkscadeaus
» 2013
» trouwtopic 2011 !