Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

+24
Bruintje Beer
Flower_L
Pien
Poisongirl
Tiara
woezel
meisjesmama
Nana
Annie24
Happydobby
Floor
Supertalentje
Steep
koNijntje
Star007
Arwyn
blondje1313
mickey
*Lookie*
Lejow
studiebol
liesje
Ayla
joyce0606
28 plaatsers

Pagina 17 van 37 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 27 ... 37  Volgende

Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 0:20

Ayla, ik ben stiekem wel jaloers, 4 flessen. Hier zitten ze met 6 maanden nog op 5!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla ma 16 jan 2012 - 0:27

wvpk heeft net teruggebeld, en ze moet toch nog wel 5 voedingen per dag hebben. Zij stelde voor om de flessen kleiner te maken, maar daar ga ik niet aan beginnen, dan begint ze na 3-3,5 uur al te miepen dat ze weer honger heeft. Ik mocht ook 's avonds nog een flesje van 100 cc geven, dat ga ik dan maar doen. Nog 1,5 week, dan is ze 16 weken, dan mag ze 4 voedingen Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 394967 Zou dat echt zoveel verschil maken? Het is trouwens ivm de suikerspiegel. Ik zou mezelf ook niet vergeven als ze wel sloom wordt door te lage suikers hoor, dus ik doe het wel gewoon. Wel gek, onze eigen wvpk zei dat suikerspiegel achterhaald is... Nouja het zal wel.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Star007 ma 16 jan 2012 - 0:31

Ayla schreef:wvpk heeft net teruggebeld, en ze moet toch nog wel 5 voedingen per dag hebben. Zij stelde voor om de flessen kleiner te maken, maar daar ga ik niet aan beginnen, dan begint ze na 3-3,5 uur al te miepen dat ze weer honger heeft. Ik mocht ook 's avonds nog een flesje van 100 cc geven, dat ga ik dan maar doen. Nog 1,5 week, dan is ze 16 weken, dan mag ze 4 voedingen Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 394967 Zou dat echt zoveel verschil maken? Het is trouwens ivm de suikerspiegel. Ik zou mezelf ook niet vergeven als ze wel sloom wordt door te lage suikers hoor, dus ik doe het wel gewoon. Wel gek, onze eigen wvpk zei dat suikerspiegel achterhaald is... Nouja het zal wel.

Nou wel vervelend dat ze ineens weer terugbellen en weer wat anders vertellen. Maakt het allemaal lekker duidelijk:x
Nou dan maar netjes tot 16 weken wachten Wink Maar dat flesje hoeft dan toch niet pas om 23.00? D. krijgt hier 5 x 200 cc en kan er bijna niet langer dan 3.5 uur tussen houden dus krijgt ze : 7.00-10.30-14.00-17.30-20.30.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 0:44

@ ayla, mmm ik dacht eigenlijk dat alleen in het begin de kindjes ook wakker gemaakt moesten worden vanwege de bloedsuikers..... wel gek idd dat 1,5 week het verschil zou moeten maken...

@ star, die medicatie is allemaal PEEP duur he!! eigenlijk belachelijk idd gezien de zorgverzekering... (waar betaal je die dan nog voor he... pff)
wow je hebt een grote kleine dame zeg!! 62 cm.. :-)

Zoooo hier alles klaar voor de volksverhuizing zo haha!! m.erle wil de hele tijd haar jas al aan om naar school te gaan... moet ze toch nog ff 15 min wachten..
Hoop dat daarna alles vlotjes verloopt dan kan ik het ietsie rustiger aan doen als ik naar het ziekenhuis moet...

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 0:46

Hier krijgen ze 6 . 10 . 14 . 18 . 22 uur 200cc. En dan voor de nacht met rijstebloem, maar dat mag pas met 4 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla ma 16 jan 2012 - 0:47

Nee ik had ze nog niet gesproken hoor, ik bedoelde als hun nu terugbellen en zeggen dat het goed is ben ik gerustgesteld. Ze bellen altijd terug, ik krijg een assistente ofzo als ik bel, die maakt een aantekening en dan wordt je teruggebeld. Ik geef het laatste flesje dan om 22:00, dan ging afgelopen week ook goed, en als ik haar niet had gehad ging ik ook om half 11 naar bed en om 7 uur op, dus daarvoor maakt het niet uit :P Ja indd dan maar even netjes wachten.. Wel 1,5 week haha, maar goed.

Pien je had dus wel gelijk! Ofja gelijk, ik snap nu dat je het vroeg vind dat ze zolang al door kan slapen. Maar het is dus nog niet verstandig.

Enne Stofzuiger, jij geeft bv, daar ben ik weer jaloers op Wink
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Pien ma 16 jan 2012 - 0:53

@ayla, het gaat me er niet om of ik gelijk had of wat dan ook... Het gaat om onze kindjes, ons meest dierbare bezit. Stel dat ik mijn gedachte nu niet uitsprak en er zou wel iets gebeuren.....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 1:11

3standenspeen was hier echt drama, daar ging ze meer van spugen. Zal straks wel een M speen halen, wie weet is dat het verschil. Maar is dat niet heel jong met 7 weken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla ma 16 jan 2012 - 2:51

Pien schreef:@ayla, het gaat me er niet om of ik gelijk had of wat dan ook... Het gaat om onze kindjes, ons meest dierbare bezit. Stel dat ik mijn gedachte nu niet uitsprak en er zou wel iets gebeuren.....

Ja weet ik, en ik waardeer het (nu) ook wel, want als niemand iets gezegd had en ze had een te lage suikerspiegel gekregen had ik mezelf echt voor mijn kop geslagen. Ik heb ook wel getwijfeld hoor, zou ik het wel doen zou ik het niet doen, maar ik dacht, als ze het niet kan meld ze zich wel (en ook echt verwacht dat ze wel wakker zou worden voor een voeding). Alleen ze is zo vlot met de voedingen, 3kwart van de kindjes van 3 maanden drinkt nog geen 200 cc, en zit nog op 6 voedingen geloof ik, zij zit al vanaf een week of 6 op 5 voedingen, maar ze heeft dan dus wel meer per voeding nodig, dus 200 cc. Ze drinkt overigens denk ik 180 daadwerkelijk op, echt 200 drinkt ze (nog) niet. Ga nu gewoon het advies van ht cb volgen en 's avonds nog 100 cc geven, en dan over een paar weken laat ik haar lekker van 19:00 tot 07:00 doorslapen. Ze is de afgelopen 2 maanden ook 8 cm gegroeid en ruim 2 kg aangekomen dus zo gek is het dan eigenlijk niet dat ze al zoveel drinkt, en nu stopt ze waarschijnlijk even met hard groeien dus kan ze minder drinken...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla ma 16 jan 2012 - 3:08

@Blondje ik zou als ik jou was ook even wachten dus Very Happy 1,5 week haha. Hoe is het wennen gegaan??

@Mickey ja als ze wakker zijn voelen ze dat ze honger hebben haha, maar opzich heeft hij lekker geslapen toch? Hoe was de controle? Wel fijn dat je nu iets terug kan doen he, voor je zus smile

@BeeGee hoe was het in het ziekenhuis? Ja ik vind het ook vreemd, maar wat ik al zei, ik zou mezelf ook niet vergeven mocht het "mis" gaan. Wat wel meespeelt is dat mijn vriend suiker heeft, hoeft het niet zo te zijn dat E. het ook heeft, maar ik ben er wel wat voorzichtiger mee.

@Star ik hoefde niks af te rekenen voor de Zantac... Hier helpt het supergoed, ik hoop bij jou meisje ook! Zij groeit ook al zo hard! Ligt het gelukkig niet aan E.lena Wink Ze red het gelukkig wel 4 uur op een fles van 200 cc.

@Parel krijgt ze gewoon gewone melk, zonder dat het dikker is of dikker gemaakt is? Want dan zou het ook iets anders kunnen zijn. Knoeit ze veel of alleen een druppeltje langs haar kin? Als ze ook straaltjes langs haar mondhoeken heeft gaat het weer te snel, krijgt ze misschien teveel lucht binnen waardoor ze zoveel laat staan. Lastig hoor, ik weet het zo ook niet...

@all nou veel heb ik niet meer te melden Very Happy Het gaat allemaal goed, gewoon, op dat getwijfel over de voedingen na dan, maar dat is nu dus ook opgelost. Ben benieuwd hoe ze het op de opvang gedaan heeft vandaag.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 4:35

Joh, hier ook een twijfelaar! Komt door de hormonen nog!
Ik heb een M-speen (Difrax) gehaald hoor, en potverdorie, het werkt nog ook!
Er komen idd wat dingetjes langs haar kin, maar dat is zo opgelost. Had ook wel verwacht dat het er met een grote straal weer uit zou komen, maar nee, niks noppes nada! Erg fijn!

Star ; het is toch chronische medicatie? Vraag het even na bij de kinderarts, als je de medicijnen langer (maagzuurremmers worden niet meer vergoed als ze korter dan 6 maanden gebruikt worden) gebruikt dan 6 maanden, krijg je ze gewoon volledig vergoed. Bij L. is het chronische medicatie, heb nooit wat hoeven betalen. Niet voor de Nexium, en ook niet voor de Losec. Overigens, schrik niet als het de 1ste paar dagen eerst wat erger wordt, dan moet ze echt even wennen, na een dag of 4/5 gaat het hier veel beter en spuugt ze vele sloten minder!

Ik heb trouwens echt nog hormonen in me, ben even flink uit mijn stekker gegaan net, het moest er gewoon even uit. Mijn vriend was natuurlijk ook thuis, en ik ben gisteren gewoon zo erg geschrokken toen ik hoorde dat hij in het ziekenhuis lag. Dat hoorde ik nota bene van een goede vriend van ons, die zo ons huis binnenstapte met mijn vriends sleutels (auto thuisgebracht). Hij wilde mij pas bellen als hij iets wist, dat was 5 minuten nadat ik belde Wink Ik schrok alleen erg (de vader van mijn kind, boehoeee, dat soort dingen). Even een realitycheck.

Vorige week was ik op stap met L. en mijn vriend thuis, ben een hele dag weggeweest en mijn telefoon was uitgevallen, dus mijn vriend had de hele dag niks van ons gehoord, heeft zelfs de mensen waar ik mee op stap was gebeld, maar ik was al weg, toen kreeg hij ook wel even een realitycheck!

Ohja, zijn pijn is overigens een stuk minder nu, gelukkig. Vannacht is hij van de pijn op de bank gaan liggen omdat hij mij mijn rust wilde gunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol ma 16 jan 2012 - 4:47

Parel, fijn dat het al iets beter met je vriend gaat! En wat heerlijk dat het nog steeds best goed met L gaat! Je klinkt al een stuk vrolijker en volgens mij heb je ook wel een beetje een ritme in alles gekregen, lekker toch!

Ayla aan de ene kant zou ik ook denken wat maakt die anderhalve week nog uit. Maar ja wat jij zegt mocht er wel iets zijn dan vergeef je het je zelf ook nooit..

Star dus ook jij was naar de kinderarts geweest(sorry had ik niet zo mee gekregen) wel fijn dat ze je serieus hebben genomen nu maar hopen dat de medicijnen wat gaan helpen.

Beegee geen pannenkoeken dus! Helaas! Hoe was het in het ziekenhuis? V moet ook een echo van haar heupjes omdat ze in stuit is geboren. Dat is bij J het toch ook of niet? Tegen ons hadden ze gezegd dat we met de corrigeerde 3 maanden pas mochten komen, dus wij hoeven pas in maart.

Sorry de rest weet ik ff niet meer..

Haha de meiden hebben dit weekend lekker geslapen ja:-) maar vanochtend was het weer 6 uur.. maar ach in het weekend uitslapen is ook wel lekker. Verder een leuk weekend gehad,gister was de broer van mijn vriend nog langs geweest en zijn vriendin was ook wel gezellig. Savonds lekker niks gedaan.

En ook vandaag vrij weinig gedaan.. beetje aangeklungeld hier en daar en gewoon ook wat genikst heerlijk!

Ik geef L hier trouwens sinds een paar dagen ook nutriton door haar eten heen. Ze bleef maar spugen en had dus steeds eerder honger omdat ze dus maar weinig binnen kreeg. Ze had geen last van het spugen maar wel van het feit dat ze dus niet voldoende binnen kreeg. Dus toch maar wat gehaald.. en het werkt perfect! Nu is ze ook gewoon echt tevreden naar het eten.En ze raakt er gelukkig niet verstopt van, daar was ik wat bang voor maar ze poept nog als de beste:-)
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 4:53

Studie ; fijn zeg dat de Nutriton wel werkt bij V (dacht ik? of L? haha, dat heb je he, dan raak ik in de war!!). L. lijkt hier gewoon op dr moeder, mijn ontlasting is ook nog niet optimaal op gang na de bevalling.

Ik ben ook wel echt een stuk rustiger en vrolijker, en meer in ritme. Vanochtend heb ik alleen ons weekend wel een dag verlengd, en lag ik om 11 uur nog in bed Wink Maar het was zo'n bewogen nacht dat het mocht van mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla ma 16 jan 2012 - 8:20

@Parel dat ze wat langs haar kin knoeit is normaal. Ik ben ook tot de ontdekking gekomen dat de m speen en de papspeen standje 2 niet hetzelfde effect hebben :P Blij dat het werkt! Hoop dat je vriend snel opknapt, dat hij vannacht wel lekker kan slapen... Haha lekker zo realitycheck Wink hebben we hier nog niet gehad... Je klinkt indd veel positiever, ben ik blij mee, voor jou snappie Very Happy

@Studie nee precies. Vind het alleen zo vreemd dat de wvpk elkaar tegenspreken, maar ik ga morgen nog even naar het inloopspreekuur van het cb, heb wat dingen opgeschreven om te vragen. Mocht daar geen verpleegkundige zijn dan bel ik morgen nog is en vraag ik naar onze eigen verpleegkundige. Het boeit me niet dat ik om 22:00 nog een flesje moet geven, ik vind het alleen irritant dat de een dit zegt de ander dat. Fijn dat de nutriton werkt! Hier heeft E.lena er ook geen last meer van, ze poept elke ochtend. Af en toe een dagje niet, maar over het algemeen wel.

Op de opvang is het redelijk gegaan, ze had heel weinig geslapen dus krampjes gehad 's middags. Mijn vriend had haar gehaald, hadden ze haar buiten in de box liggen... Wel dekens en een jas, maar daar ben ik toch niet zo blij mee, ze had ijskoude voetjes. Vind het nu toch echt veel te koud om haar zo buiten te laten liggen. Vriend zei ook dat ze helemaal grauw was, denk combi van vermoeidheid en kou. Laatst had ze het ook al koud, zal maar een extra vestje aandoen als ze naar de opvang gaat.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Annie24 ma 16 jan 2012 - 8:27

Ayla schreef:Op de opvang is het redelijk gegaan, ze had heel weinig geslapen dus krampjes gehad 's middags. Mijn vriend had haar gehaald, hadden ze haar buiten in de box liggen... Wel dekens en een jas, maar daar ben ik toch niet zo blij mee, ze had ijskoude voetjes. Vind het nu toch echt veel te koud om haar zo buiten te laten liggen. Vriend zei ook dat ze helemaal grauw was, denk combi van vermoeidheid en kou. Laatst had ze het ook al koud, zal maar een extra vestje aandoen als ze naar de opvang gaat.

:shock: Buiten? Nu? Zo'n klein meisje? Kan je de volgende keer niet vragen wat hun reden is om dat te doen en duidelijk aangeven dat je dat niet wil.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Flower_L ma 16 jan 2012 - 8:29

Ayla schreef:
Pien schreef:@ayla, het gaat me er niet om of ik gelijk had of wat dan ook... Het gaat om onze kindjes, ons meest dierbare bezit. Stel dat ik mijn gedachte nu niet uitsprak en er zou wel iets gebeuren.....

Ja weet ik, en ik waardeer het (nu) ook wel, want als niemand iets gezegd had en ze had een te lage suikerspiegel gekregen had ik mezelf echt voor mijn kop geslagen. Ik heb ook wel getwijfeld hoor, zou ik het wel doen zou ik het niet doen, maar ik dacht, als ze het niet kan meld ze zich wel (en ook echt verwacht dat ze wel wakker zou worden voor een voeding). Alleen ze is zo vlot met de voedingen, 3kwart van de kindjes van 3 maanden drinkt nog geen 200 cc, en zit nog op 6 voedingen geloof ik, zij zit al vanaf een week of 6 op 5 voedingen, maar ze heeft dan dus wel meer per voeding nodig, dus 200 cc. Ze drinkt overigens denk ik 180 daadwerkelijk op, echt 200 drinkt ze (nog) niet. Ga nu gewoon het advies van ht cb volgen en 's avonds nog 100 cc geven, en dan over een paar weken laat ik haar lekker van 19:00 tot 07:00 doorslapen. Ze is de afgelopen 2 maanden ook 8 cm gegroeid en ruim 2 kg aangekomen dus zo gek is het dan eigenlijk niet dat ze al zoveel drinkt, en nu stopt ze waarschijnlijk even met hard groeien dus kan ze minder drinken...



Ik bedoelde het ook niet als commentaar, maar ik kon en kan het me gewoon niet zo goed voorstellen (maar dan ga ik puur op hoe ons zoontje toen was). En wat er gezegd wordt, het is jouw kindje en jij moet doen waar je je goed bij voelt!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Flower_L ma 16 jan 2012 - 8:30

Annie24 schreef:
Ayla schreef:Op de opvang is het redelijk gegaan, ze had heel weinig geslapen dus krampjes gehad 's middags. Mijn vriend had haar gehaald, hadden ze haar buiten in de box liggen... Wel dekens en een jas, maar daar ben ik toch niet zo blij mee, ze had ijskoude voetjes. Vind het nu toch echt veel te koud om haar zo buiten te laten liggen. Vriend zei ook dat ze helemaal grauw was, denk combi van vermoeidheid en kou. Laatst had ze het ook al koud, zal maar een extra vestje aandoen als ze naar de opvang gaat.

:shock: Buiten? Nu? Zo'n klein meisje? Kan je de volgende keer niet vragen wat hun reden is om dat te doen en duidelijk aangeven dat je dat niet wil.



! Dat vind ik ook wel bizar zeg. Op ons KDV heb je wel van die buiten slaaphokjes, maar buiten in de box.....ook al is het uit de wind, dat is veel te koud!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla ma 16 jan 2012 - 8:44

Correctie, ze lag in de wagenbak (maar toch ben ik er niet blij mee en vind ik het veel te koud).

Ik was vanmorgen wel even beledigd, maar dat was ook onzekerheid/schrik. Stel dat het mis was gegaan, ik vond het gisteravond al eng, heb nauwelijks geslapen. Nu ze dadelijk om 22:00 nog een flesje krijgt ben ik ook wat geruster. Weet iemand van jullie (Flower of Pien) of ze met 4 maanden door mogen slapen omdat ze dan een papfles mogen? Dat de bloedsuiker niet zo snel daalt omdat dat wat langzamer verteerd? En klinkt het logisch dat ze nu wat minder hard groeit en dus minder nodig zal hebben? Ze moet wel echt 200 cc per fles, dan houd ze het 4 uur vol, als ik 165 geef begint ze al na 3 uur te huilen van de honger. Dit ga ik morgen ook even op het cb vragen hoor!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  mickey ma 16 jan 2012 - 9:00

@Ayla: jeetje, daar zou ik ook niet blij mee zijn zeg! Buiten slapen is op zich niks mis mee, maar daar is het nu wel heel erg koud voor. Is meer iets voor lente, zomer en herfst, vind ik.
Ben benieuwd hoe ze het nu gaat doen met de fles, maar als ze zonder fles zo goed slaapt, zal het met fles ook wel lukken.

@All: nou... de controle in het ziekenhuis stelde echt niks voor. Had om 14.45 de afspraak, was er ruim op tijd, maar heb een half uur(!) gewacht voordat ik eindelijk aan de beurt was. F lag lekker in de draagdoek te pitten, dus die heeft er niks van mee gekregen, maar ik was flink aan't balen. Toen was ik éindelijk aan de beurt. Moest F uitkleden, zodat hij gewogen en gemeten kon worden en daarna kwam de arts. Hij woog vanmiddag 5170 gram en was 55,5 cm. Vorige week op het CB woog hij nog 4735 gram bij 55 cm. Gaat dus hard :shock: Ik gaf dat ook aan bij de arts, maar hij gaf aan dat ik dat niet te serieus moest nemen, want het waren 2 verschillende weegschalen.. Beetje vreemde reactie, maar goed. En verder was het gewoon precies zoals op het CB. We hoeven ook niet meer terug naar het ziekenhuis, was meer een nacontrole omdat hij daar geboren is en op de couveuseafdeling heeft gelegen.
Daarna naar mijn zus gegaan, samen boodschappen gedaan en daarna naar huis. F had inmiddels flinke honger, dus eerst hem gaan voeden en daarna gaan koken. En nu is het bankhang-tijd. Mijn vriend is niet thuis, dus ik kan lekker laptoppen en RTL4 kijken Very Happy
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  blondje1313 ma 16 jan 2012 - 9:11

Wow Mickey, F groeit erg goed, klein reusje!

Ayla, hier gaf de wijkverpleegkundige aan dat dat van die bloedsuikerspiegel achterhaald was. Toen Lotte twee maanden was werd er gezegd dat ze in elk geval wel 10 uur door mocht slapen. Bij 14, 15 weken naar 4 voedingen, maar daar is ze toch een beetje van teruggekomen geloof ik, maar dat is ook niet zo gek omdat ons meisje maar minimaal aankomt, ach, ik hou het ook nog wel een paar weken vol.

Bij de opvang vandaag ging het redelijk, ze heeft twee keer 3 kwartier geslapen, thuis slaapt ze meestal wel wat langer (ze is er van 1 tot half 6 geweest). Wel ook wat gehuild, en haar fles maar half leeggedronken (maar ik was ook haar eigen speen vergeten, nu had ze een 3 standenspeen ipv maatje 1). Ik heb wel besloten dat ze de komende maand ook gewoon flesjes van 180 meekrijgt en niet van 200, dat kost mij veel te veel moeite en ik wil eerst weten of ze het leegdrinkt.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  mickey ma 16 jan 2012 - 9:18

@Blondje: ja het is een echte reus aan't worden Embarassed Doet hij toch nog zijn bijnaam van tijdens de zwangerschap eer aan: buddha Wink
Fijn dat het redelijk was gegaan met L. Wanneer moet jij weer werken? Hoe had je de voeding meegegeven dan, dat je haar eigen speen vergeten was? Ik zou inderdaad eerst eens kijken hoeveel ze drinkt, is ook zo zonde als het weggegooid moet worden.
Op een KDV gaat het meestal wel iets anders dan thuis he, ik vind het netjes dat ze 2x 3 kwartier heeft geslapen. Is toch een andere omgeving, ander bedje, enz. En het flesje door iemand die ze eigenlijk nog niet kent, das ook wennen he.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 9:18

Ayla ; ik zou ook lichtelijk aan het sputteren zijn dan hoor! Ik vind het prima dat als ze kan lopen ze lekker in de winter buiten gaat spelen, maar als ze nog zo klein is heb ik liever dat ze haar lekker warm binnen laten.

Blondje ; 180 is normaal hoor qua fles geloof ik! Wel fijn dat ze 4,5 uur toch nog totaal 1,5 uur heeft geslapen, is toch een vreemde omgeving. Ben ook erg benieuwd hoe L. het doet! Hoelang van tevoren is L. gaan wennen? Wanneer ga je weer werken? En hoeveel dagen? Viel het jou mee, of tegen vandaag?

Mickey ; meine gute! Wat een enorme groei in een week! Dat is zo'n 450 gram! Dat vind ik wel heel erg veel hoor, maar ja wat doe je eraan. Het zal ook heus wel niet ernstig zijn, maar ik schrok de vorige keer al dat L. 335 gram in 1 week was gegroeid, maar de week erop was ze maar 70 gram gegroeid. Wie weet staat hij binnenkort wel een beetje stil qua groei, je hoeft je iig niet druk te maken over de voedingsstoffen in je borstvoeding :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla ma 16 jan 2012 - 9:20

Ayla, hier gaf de wijkverpleegkundige aan dat dat van die bloedsuikerspiegel achterhaald was. Dat zei onze eigen verpleegkundige dus ook toen ik vroeg hoelang ze nou eigenlijk door mag slapen. Snap jij het snap ik het. Geef morgen wel even een update wat ze zeiden.

E.lena slaapt op de opvang ook veel minder, hier slaapt ze van half 8 tot een uurtje of 10-11 altijd wel, en dan smiddags vaak ook nog wel een uurtje of anderhalf. En dan van half 5-5 uur tot 7 denk ik, dan na de fles van 7 uur vanaf een uur of 8 tot de volgende ochtend. En op de opvang heeft ze vandaag ook maar 2x een halfuurtje geslapen. En dan is ze om 9 uur weer wakkergemaakt ongeveer, hier thuis. En van 9 tot 4 uur op de opvang geweest. Ik pak 's avonds altijd de tas al in, op de slaapzak na, dan vergeet ik niks, misschien ook een idee voor jou volgende keer? En flesje van 180 is indd wel slim, en 1 flesje reserve... Mocht het een keer vallen ofzo, kan altijd gebeuren natuurlijk!


Laatst aangepast door Ayla op ma 16 jan 2012 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Pien ma 16 jan 2012 - 9:20

@Ayla, ik kan snappen dat je beledigd was maar dat was mijn intentie absoluut niet! ik heb het in ieder geval met de beste bedoelingen gezegd... wat betreft je vragen, geen idee. Onze E slaapt ook al heel lang door maar kreeg wel altijd een late avondfles. Namelijk tussen 11 en half 12. dan ging ze daarna gelijk naar bed en sliep ze door tot de volgende ochtend 8 uur en soms half 9. Inmiddels is ze natuurlijk bijna een half jaar en krijgt ze de laatste fles wat vroeger, meestal rond 10en. Wij hebben 3 keer rijstebloem in haar laatste fles gedaan maar vervolgens hadden we de dag daarna de hele dag een schreeuwende baby! Geen idee waardoor maar voor ons dus geen rijstebloem meer...

E is overigens een lange slanke dame, ze krijgt 4 flessen van 210+7scheppen. Daarnaast eet ze sinds 1 week een half potje groente per dag. Ik schat haar nu op een kleine 7 kilo bij een lengte van ongeveer 67cm.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla ma 16 jan 2012 - 9:30

Ja snap ik Pien, is denk ik ook gewoon bezorgdheid ofzo? E.lena slaapt dus ook al heel lang door, maak haar al vanaf het begin wakker voor de fles. Ik laat haar niet zelf wakker worden, ze sliep vanmorgen om 7 uur ook nog, dus ik maak haar altijd wakker voor de fles. Ook ivm werk, anders ben ik niet op tijd klaar met alles. Nouja het zal allemaal wel goedkomen, morgen date ik up Wink



Nou laatste flesje zit erin, 100 cc, kreeg geen protest toen het op was... Ben benieuwd of ze nu morgenvroeg gewoon 200 cc drinkt. Denk het haast wel. Slaap lekker!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 17 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 17 van 37 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 27 ... 37  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum