Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

alleen maar dates die op niets uitlopen...

5 plaatsers

Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  Mariposa wo 28 dec 2011 - 13:40

Even van me afschrijven hoor...
Ik date sinds 1,5 maand met een jongen die ik tijdens het uitgaan heb ontmoet. We hadden het heel erg leuk samen maar sinds de afgelopen weken nam hij ineens afstand; pas heel laat reageren op smsjes, minder initiatief nemen om te smsen/bellen/whatsappen of wat af te spreken etc. Als vage reden gaf hij dat hij het druk had met andere dingen. Vanavond heb ik er toch maar eens naar gevraagd om eerlijk te zijn en toen gaf hij aan afstand te nemen omdat hij bang is verwachtingen te scheppen en hij op dit moment geen behoefte heeft aan een serieuze relatie.
Ik waardeer dat hij nu eerlijk daarover is want ik had een positief gevoel over ons en zag zelfs op termijn een relatie wel zitten. Hij wil t contact verder niet verbreken, wil me juist graag weer zien want hij vind me een leuke meid en heeft t gezellig met me. Ik ben hier zelf nog niet helemaal over uit, ik wil hem ook heel graag weer zien maar ik ben ook bang voor t zoveelste gebroken hart, gevoelens worden alleen maar sterker en ik hecht me best wel snel aan personen. Ben er nu zelfs al een beetje verdrietig over.
Dit laatste is ook omdat dit niet de 1e keer is dat dit me overkomt, en daarom ook de reden dat ik dit hier neer typ.
Iedereen maakt dit wel eens mee maar bij mij gebeurt dit echt altijd. Ik heb de afgelopen jaren regelmatig dates gehad wat in t begin altijd leuk verliep maar op een gegeven moment komt de jongen in kwestie dan met 'nog niet toe zijn aan een relatie, bindingsangst hebben, een vorige relatie nog moeten verwerken etc.' Volgens hen ligt dit aan henzelf en echt niet aan mij, ik ben leuk, mooi, lief enzovoort. Maar ik begin er nu zo langzamerhand aan te twijfelen; dit gebeurt mij nu zo vaak, en bovendien, als je iemand echt leuk vind dan wil je daarmee ook wel proberen een relatie mee aan te gaan toch? Straal ik misschien onbewust uit dat ik graag een relatie wil en benauwd dat mannen? Of ben ik te saai, hier ben ik ook wel eens onzeker over, anderen lijken soms een veel spannender leven te hebben dan ik. Maar misschien trek ik gewoon de verkeerde types aan?
Ik ben best een tevreden single hoor, maar ik zou ook wel een relatie willen hebben. Alle vriendinnen om mij heen beginnen zich te settelen en doen leuke dingen met hun vriend/man. Ik mis dit...
Zijn er anderen die zich in mijn verhaal herkennen, en hoe denken jullie erover?


Laatst aangepast door Mariposa op do 29 dec 2011 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 21:59

Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag? Vind het echt vervelend voor je. Wat raar dat hij plotseling afstand neemt. Zag hij jou altijd als een goede vriendin en heeft hij plotseling gevoellens voor je gekregen dat hij zich terug trekt? Lijkt wel alsof hij helemaal niet weet wat hij NU met zijn gevoellens moet doen. En ja dan is dit de makkelijkste weg. Maar dan snap ik niet waarom hij vrienden met je wilt blijven?

In deze anderhalf jaar is erg iets gebeurd? Of hebben jullie alleen maar lol gemaakt? Bedoel zal wel een beetje gek zijn maar 1,5 jaar daten is best lang. Dan moet je elkaar best goed kennen. Als ik dit zo lees denk ik dat hij een beetje door de war is over zijn gevoellens naar jou toe. Ik zou er wel nog even goed met hem over praten en als hij echt aangeeft geen relatie te willen zou ik het contact verbreken hoe moeilijk dat ook is. Want aan het lijntje houden is alleen maar veel pijnlijker voor je.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 0:07

Dat heb ik ook echt altijd! Dan is het van: ik ben nog niet toe aan een relatie. Ik denk dat ik al wel een idee heb waar het aan ligt, ik geef mezelf te snel gewonnen met zoenen en sex etc, en ik denk dat als mannen het gevoel hebben dat de buit binnen is dat het niet meer spannend is en op zoek gaan naar de volgende. Herken je jezelf hierin?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  xxlisaxx do 29 dec 2011 - 0:43

@Cimic Ik denk dat ze 1,5 maand bedoeld.

Het is denk ik wel zo dat mannen (en vrouwen ook) er niet zo goed tegen kunnen als het benauwend voelt. Je kan bij jezelf na gaan of dit het geval is bij jou. Aan de andere kant, je hoort jezelf te kunnen zijn. Mijn oude huisgenote had hetzelfde als jou. Ze zat tijdens het daten altijd boven op die jongens (vond ik). Vaak bellen, steeds smsen, willen afspreken. Ze zei altijd: als ik iemand leuk vind wil mezelf gelijk geven en als hij dat niet leuk vind past hij niet bij mij. Ze heeft inmiddels alweer 2 jaar een relatie met iemand die er net zo in stond. Zij heeft gewoon gelijk en ik denk dan ook dat als je een persoon bent die zichzelf gelijk openstelt en er voor gaat, je niet een persoon moet spelen die dat niet is. Die jongens zijn gewoon niet de juiste voor jou. Je moet e ook realiseren dat het best wel uniek is om iemand te vinden die hetzelfde voelt voor jou als jij voor hem. Er zijn zoveel karakters en mensen passen vaker niet bij je dan dat ze dat wel doen.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  Mariposa do 29 dec 2011 - 1:25

Oeps foutje, het is 1,5 maand dat ik met deze jongen date, niet 1,5 jaar dus. Ik ben 24, Cimic. Ik weet niet zo goed waarom hij contact wil blijven houden, ja omdat hij het gezellig met me vind zegt ie. En ik heb ook niet t idee dat het bij hem alleen maar om 1 ding draait, hij doet juist veel moeite en heeft me bijvoorbeeld al een paar keer mee uit eten genomen waarbij hij perse alles wil betalen en maakt onbijtjes voor me klaar etc. Lijkt me niet dat je dat doet bij iemand die je alleen maar als een scharrel ziet. Maar misschien veranderen deze dingen nu ook wel na het gesprek van gister. Waar ik ook wel een beetje bang voor ben dat ik een soort afleiding voor hem ben, hij is pas net weer een aantal maanden vrijgezel na zelfs een tijd samengewoond te hebben, zijn ex was daarbij degene die de relatie verbrak. Lijkt me niet dat je dat zo maar even verwerkt en gelijk weer in een volgende relatie stapt.
Yasmin ik denk dat dat het wel een beetje kan zijn, het is niet zo dat ik heel erg makkelijk ben en gelijk de eerste date met iemand het bed induik maar ik wacht daar ook geen maanden mee nee. En ik laat ook altijd wel duidelijk merken als ik degene leuk vind. Misschien moet ik wat meer hard to get spelen, maar dat vind ik soms best wel lastig als ik iemand echt leuk vind. Wel fijn om te horen dat ik hier niet de enige in ben.
En xxlisaxx, ik ben inderdaad een persoon die zich snel openstelt naar de ander toe, maar ook weer niet dat ik degene ga overladen met smsjes en belletjes, het moet wel van beide kanten komen. En ik denk dat je gelijk hebt dat ik gewoon de juiste persoon nog niet ben tegengekomen die bij me past.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 5:34

Ow dacht al joh. Maar er stond toch 1,5 jaar? Hmmm ik krijg ook niet echt de indruk dat het maar om een ding gaat maar wel dat het voor hem misschien allemaal te snel gaat. Als het pas een tijdje uit is tussen hij en zijn vriendin dan kan het best zo zijn dat hij er nog niet helemaal overheen en omdat hij jou ook nog eens een erg leuke meid vindt maakt dit het voor hem niet makkelijker. Ik zou dan als ik jou was even een stapje terug nemen ook al wil hij vrienden blijven. Hij zal denk ik eerst het een moeten verwerken voordat hij echt iets met jou kan beginnen.

Ik zou juist geen hard to get spelen. Je moet gewoon jezelf zijn. Wat schiet je op met het spelen van een spelletje. Daar wordt je alleen maar knettergek van joh. Niets lijkt mij vervelender dan aantrekken en afstoten. Je wilt toch weten waar je aan toe bent?

Ik zou serieus even afstand nemen, misschien komt het over een tijdje wel goed. Zo niet dan is het aan jou de keus of je vrienden met hem wil blijven of niet. Wie weet kom je wel een andere leuke jongen tegen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 5:40

Ja maar dat hij al die dingen doet zegt niks ben ik achter gekomen. Toevallig heb ik ook 2 maanden gedate met een jongen en hij stelde me zelfs voor aan zn ouders. Hij zou op reis gaan binnen een korte tijd(ook echt voor langere tijd) en zei continu: ik wil geen relatie nu omdat ik op reis ga. Ik vond het een beetje onzin, ik dacht: ach, dat zegt hij nu, hij verandert nog wel van mening, hij stelt me zelfs voor aan zn ouders. Ook hand in hand lopen in de stad langs hele drukke terrassen in een stad waar iedereen elkaar kent. Hij is in het buitenland nu en ben ik er erachter gekomen dat hij daar een scharrel heeft en hij heeft gezegd dat het tussen ons niks meer gaat worden terwijl we het zo ontzettend leuk hadden. Dit heb ik ook een paar keer eerder gehad, volhouden dat ze geen relatie wilden maar toch wel blijven afspreken en in het openbaar handjes vasthouden etc.
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen: Als je weer een leuke jongen ontmoet, wachten met sex tot hij heeft gezegd dat hij ook een relatie wil.Als hij aangeeft geen relatie te willen is dat echt zo en heeft het weinig zin om te blijven hopen dat hij zich bedenkt en kun je het beste stoppen met daten als jij wel uit bent op een relatie:)

@Cimic: Ja ik vond dat ook altijd onzin dat hard to get, maar ik ben er nu wel achter gekomen dat het toch wel echt werkt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  BJA za 31 dec 2011 - 0:18

Hoi Mariposa,

Jouw verhaal is heel erg herkenbaar voor mij. Ik ben 29 jaar en ben al 9 jaar single en ben het zat!
Dates die ik had liepen altijd op niks uit om diverse redenenen. Er zaten er een paar bij die al een relatie hadden en dus vreemdgingen met mij, de ander werd tijdens de date-periode verliefd op een andere meid. En zo waren er nog een heleboel die mij net niet leuk genoeg vonden of er nog niet aan toe waren.
Het mooie is dat ik dit eigenlijk allang aan de signalen kon opvangen; niet meer bellen, sms-en of willen afspreken. Dan is het eigenlijk al helemaal duidelijk!

Ik zie er prima uit, heb het allemaal goed voor elkaar en ben zelfstandig. Misschien iets té zelfstandig? Heb weleens van een date gehoord dat hij meer een vrouw zocht waarvoor hij kan zorgen en hem nodig heeft. Ik kwam over alsof ik geen man nodig had. Ik snap dat ik zo over kan komen, maar dit is pure onzekerheid. Ik heb amper relatie ervaring en weet mezelf ook niet altijd een houding te geven. Wel ben ik altijd eerlijk naar de mannen en geef ik aan hoe ik erover denk.
Mijn probleem is ook dat ik erg onzeker word van een date als we elkaar gezien hebben. Ik krijg dan zo'n naar gevoel die pas ophoud als we geen contact meer hebben en het is op niks uitgelopen.

Ik ben op dit moment erg ongelukkig over het feit dat ik zo lang alleen ben. Helemaal met de feestdagen en vanavond oud en nieuw. Ik ben er echt van overtuigd dat ik nooit meer iemand vind en dat ik altijd alleen blijf.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  Fayebella za 31 dec 2011 - 0:24

Yasmin schreef:Dat heb ik ook echt altijd! Dan is het van: ik ben nog niet toe aan een relatie. Ik denk dat ik al wel een idee heb waar het aan ligt, ik geef mezelf te snel gewonnen met zoenen en sex etc, en ik denk dat als mannen het gevoel hebben dat de buit binnen is dat het niet meer spannend is en op zoek gaan naar de volgende. Herken je jezelf hierin?

+1, heel herkenbaar. Of je alleen voor de seks willen gebruiken, zo van, je bent een leuke meid maar niet de juist voor mij. Maar wel de lusten en niet de lasten zeg maar.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  Lady4 za 31 dec 2011 - 0:58

Jouw verhaal is zo ongeveer ook het mijne BJA. Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  BJA za 31 dec 2011 - 1:11

Lady4, ik ben blij (blij is wel een gek woord nu eigenlijk) dat ik niet de enige ben.
Ik heb soms echt het gevoel dat er iets mis is met me en dat ik alleen overblijf. Want waarom duurt het dan al 9 jaar? Afgelopen maandag heb ik een date gehad met een jongen die ik al ruim een jaar leuk vind. Nu durfde ik eindelijk te zeggen wat ik vond. Blijkt natuurlijk wéér dat hij het niet op die manier ziet. :shock:
Ik kan daar echt verdrietig over worden. Weer de deksel op mn neus.

Pff, kom nu wel erg depri over, misschien ben ik dat ook wel. Ga vanavond maar in mn eentje aan de champagne denk ik en 2012 hopelijk fris beginnen!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen maar dates die op niets uitlopen... Empty Re: alleen maar dates die op niets uitlopen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum