Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer te oud voor kinderen?

+25
koNijntje
Paper Crown
Caramba
Minx
Roodkapje
Sophiee
Mamsie
frolic
Printje
Aggi
Arwyn
rapa nui
-Ieniemienie-
SarahKey
Teddyaapje
Thunder
TukTuk
Le Chat Noir
Supertalentje
Bacio
Flower_L
Annie24
*Troela*
Aimee
Marin
29 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Solis do 29 dec 2011 - 5:18

Roxi3 schreef:Ik vind niet dat ik daarover mag oordelen, mijn tante was bijvoorbeeld 45 toen ze mijn neefje kreeg. Is zij daardoor een slechtere moeder? als je het mij vraagt niet. Situaties verschillen, ik vind het alleen belangrijk dat iemand er goed over nadenkt en zich bewust is van de consequenties.

maar het gaat toch ook niet om op welke leeftijd je een goede moeder bent of niet? Het gaat erom tot welke leeftijd mensen het verantwoord vinden om zwanger te worden. Ik vind dat na je 40e á 45e de risico's voor jou en het kindje zo groot worden dat ik het onverstandig vind om dan nog zwanger te worden.
Solis
Solis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  marjoleinnn do 29 dec 2011 - 5:38

Tsja wat is oud.. ik zou het niet weten, ik zou eerder ook neigen naar 40+.
30 vind ik echt nog niet zo oud om kinderen te krijgen hoor, vroeger kregen genoeg mensen op die leeftijd kinderen.
Ik vind persoonlijk 19 of 22/23 erg jong om kinderen te krijgen. Maar dit is waarschijnlijk ook zo omdat ik nu zelf 23 ben en er echt niet aan moet denken dat ik nu al een kind zou hebben en het plaatje eigenlijk al helemaal 'compleet' zou zijn.

Ik vind dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt zolang het goed is voor het kind.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 5:42

Goede moeders heb je in alle leeftijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Arwyn do 29 dec 2011 - 6:14

Marin schreef:
Smikkell schreef:
Arwyn schreef:Ik wil zelf het liefst voor mijn 30e twee kindjes hebben, als dat ons gegund is. Heb dan nog 5,5 jaar nu.
Na mijn 40e zou ik er zelf niet zo snel meer aan beginnen, dat vind ik persoonlijk toch wat aan de oude kant. Hangt er trouwens wel vanaf of het de 1e of de zoveelste is. Mijn moeder was eind 30 toen ik geboren werd, maar ik heb wel oudere broers. Een oom van mij had al 3 kinderen uit zijn eerste huwelijk en is toen hij eind 50 was weer vader geworden. Dat vind ik wel te oud hoor, tegen de tijd dat zijn jongste 20 is, is hij bijna 70.. Hij zou denk ik eerder aangezien worden voor de opa dan de vader van..
Maar dat is geen reden om het niet te doen toch?

Inderdaad, moet je dan maar je kinderwens opzij zetten omdat anderen misschien denken dat je de opa bent? Vind ik geen goede reden.

Tsja, persoonlijk vind ik eind 50 gewoon te oud om vader te worden. Het was trouwens in dit geval ook helemaal niet zijn kinderwens, maar die van zijn nieuwe vrouw..
En ik kan me voorstellen dat het helemaal niet leuk is om steeds de vraag te krijgen of kind gezellig met opa op pad is. Mijn vader heeft die vraag vroeger ook wel gekregen en heeft daarna heel snel zijn baard afgeschoren om er minder oud uit te zien, haha Laughing
Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, dit is gewoon mijn mening.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum