Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jaloers en onzeker

+3
Rush
Sweety
Kaarsje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Jaloers en onzeker

Bericht  Kaarsje wo 28 dec 2011 - 2:59

Ik schrijf al langer hier op het forum mee, maar heb voor dit topic even een andere gebruikersnaam aangemaakt. Hoewel het niet al te heftig is, ben ik niet helemaal anoniem hier en wil mijn gevoelens liever niet aan de grote klok hangen.

Ik ben bijna 10 jaar samen met mijn vriend. Daarvoor heb ik 2 andere vriendjes gehad, waarvan de eerste tijdens onze relatie verliefd werd op een ander en dat op niet al te tactische wijze aan mij heeft duidelijk gemaakt en de tweede vreemdgegaan is en me eigenlijk al die tijd voorgelogen heeft.

Aan het begin van deze relatie was ik door die eerdere voorvallen erg onzeker. Gaandeweg ging ik me zekerder voelen over onze relatie en zijn die lastige gevoelens naar de achtergrond verdwenen.
Nu is mijn vriend iemand die sociaal niet altijd even handig is en daarnaast makkelijker contact legt met vrouwen dan met mannen. Dit heeft af en toe wel eens voor issues gezorgd als hij het voor mijn gevoel iets teveel over een vrouwelijke collega had, maar uiteindelijk zijn we daar altijd wel goed uitgekomen.

Nu doet hij in de avonduren een deeltijdopleiding. Een aantal van zijn mannelijke klasgenoten ken ik inmiddels. Sinds dit jaar (hij zit nu in de derde) heeft hij het ineens ook veel over een vrouwelijke klasgenoot. Ik weet (of denk te weten) dat hij er zoveel mogelijk eerlijk over probeert te zijn, maar soms verzwijgt hij dingen voor me omdat hij denkt dat wat ik niet weet me ook niet onzeker kan maken. Onlangs hebben we het daarover gehad en heb ik aangegeven dat juist dat 'stiekeme' me wel onzeker maakt, dat het dan lijkt of hij dingen doet die ik niet mag weten. Naar aanleiding daarvan probeert hij het wel weer meer open te maken. Als ik daar behoefte aan heb mag ik smsjes lezen en daaruit blijkt echt dat er niks meer aan de hand is dan gewoon klasgenoten van elkaar. Toch maakt het me onzeker en ben ik heel jaloers. Het zit me dwars als zij 4 smsjes achter elkaar verstuurt in het weekend terwijl ze elkaar die week op school al 4 avonden hebben gezien. Het frustreert me ook enorm als hij vertelt dat ze samen gegeten hebben bij La Place, terwijl hij thuis het liefst voor de tv zit te eten. Deze dingen probeer ik wel naar hem te benoemen, maar resulteren heel vaak in ruzie, omdat hij me dan jaloers vindt (wat ik in feite ook ben) en me niet kan begrijpen. Hij zegt dan 'dit vind je alleen maar omdat het een vrouw is, als het ... of ... (andere klasgenoten die ik wel ken) was, had het je niks uitgemaakt.

Ik denk dat ik gewoon erg bang ben om hem kwijt te raken, dat er toch iets tussen hen ontstaat of wat dan ook. Aan de andere kant weet ik ook dat ik hem juist door mijn gedrag nu ook van me af kan stoten. Ik weet alleen niet wat ik moet doen om me niet meer zo te voelen en hoe ik van dat onzekere gedrag af kom.
Vandaag is hij naar haar toe om daar te studeren. Hoewel ik weet dat hij braaf zijn laptop en studieboek heeft meegenomen en ik niet verwacht dat er iets speelt tussen hun, kost het me toch moeite om dat 100% te vertrouwen.

Heeft iemand tips hoe dit jaloerse en onzekere kreng met haar gevoelens om kan gaan?

Kaarsje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 4
Registratiedatum : 28-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:31

Je geeft in de topic aan dat je een aantal mannelijk klasgenoten van je vriend kent. Is het geen idee om dit ook bij haar te doen? Dan weet je wie ze is en misschien krijg je wel beter beeld van haar. Denk dat je jaloezie voelt omdat je haar helemaal niet kent, geen beeld van haar uitelijk hebt en haar doen en laten. Het heeft toch geen nut om allemaal rampsenarios te bedenken. Stel het eens voor aan je vriend!

Natuurlijk neemt het niet weg dat je vriend dingen voor je gaat verzwijgen. Maar kan me voorstellen dat als jij dit jaloerse gedrag blijft vertonen dat hij dit wel blijft doen om misschien ruzies te voorkomen. Ik lees ook dat hij al heel open is probeer dit te behouden.

Ik snap goed dat je erg onzeker bent door je ex relaties. Maar je vriend is je ex niet. Je moet geen vergelijking maken 10 jaar is erg lang, dan moet je elkaar toch wel door en door kennen. Probeer dat jaloerse gevoel van je af te zetten, want als je vriend echt van je houdt zal hij echt geen 10 jaar opgeven voor iemand anders smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:40

Hoe oud ben je? Het lijkt me dat je na 10 jaar relatie elkaar toch wel kunt vertrouwen? Misschien moet je eens aan je eigen onzekerheid gaan werken. Die vriendjes van 10 jaar terug, ik weet niet hoe oud je nu bent maar toen was je iets van 15 ofzo? Ik vind het helemaal niet raar hoor dat zij nog 4 smsjes stuurt, ze zijn klasgenoten! Ik stuur klasgenoten ook vaak berichtjes ook al heb ik ze die week 4 keer gezien. Dat hij eerlijk over haar is zegt toch ook genoeg? Pas als het stiekem gaat dan zou ik mijn vraagtekens zetten, maar als je al moeilijk gaat doen over wat eten ergens.. Ik denk dat je met een psycholoog moet gaan praten eerlijk gezegd als je na zoveel tijd nog steeds inzit over wat er 10 jaar geleden is gebeurd met een vriendje

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Sweety wo 28 dec 2011 - 3:42

Ik had het ook bij mijn ex. Hij had een klasgenoot/collega waar hij erg goed mee om kon gaan. Vaak vond ik het vervelend als hij het over haar had, ze vroeg vaak of hij iets voor haar kon doen bv haar email nakijken omdat zij niet op internet kon. Terwijl als ze een dag wachtte ze er zelf op kon. Ik vond het erg raar en had er ook nare gevoelens bij, we kregen steeds ruzie over haar en toen stelde hij voor om haar te ontmoeten als we gingen stappen met wat klasgenoten van hem. Ze trok erg veel naar hem toe aan het begin van de avond, doordat ik boos werd ging ik alleen maar meer drinken en uiteindelijk ben ik een gesprek met haar aangegaan. (nadat ik tegen hem zei dat ik vond dat hij meer aandacht besteedde aan haar dan aan mij en dat hij me net zo goed niet mee had kunnen vragen als hij graag bij haar wilde zijn ) Hebben goed gepraat met elkaar en ik heb haar dingen laten inzien en zij mij. Hij ging na een tijdje een niveau hoger dus zat niet meer bij haar in de klas. Contact verwaterde en zij kreeg een vriend en hij wilde niet dat zij met mijn toenmalige vriend omging. De tip die Cimic geeft kan ik je zeker aanbevelen. Dat jaloerse gevoel kan alleen maar erger worden, misschien als je haar heb gezien dat het minder wordt. Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Rush wo 28 dec 2011 - 3:50

Kaarsje schreef:
Vandaag is hij naar haar toe om daar te studeren. Hoewel ik weet dat hij braaf zijn laptop en studieboek heeft meegenomen en ik niet verwacht dat er iets speelt tussen hun, kost het me toch moeite om dat 100% te vertrouwen.
Ben ik de enige die dit absoluut niet zou waarderen?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:53

Ik spreek ook een beetje uit ervaring. In het begin van onze relatie was ik ook best jaloers en wantrouwend. Ook mijn ex is vreemd gegaan en heeft me veel pijn gedaan. Mijn vriend gaat ook makkelijk met vrouwen om en in het begin van onze relatie kwam een ex opeens op hyves opdagen want ze had het net uit met haar vriendje en ze wilde graag weten hoe het met haar lieve ex, mijn vriend dus ging. Ik merkte bij haar duidelijk flirterig gedrag en ik heb het toen ook herkenbaar gemaakt. Ik heb haar ook een keer gezien en het was een leuke meid. Dus het beeld wat je van iemand hebt hoeft niet altijd te kloppen. Heb haar trouwens ook maar 1 x gezien want daarna verwaterde het heel erg snel en heeft ze naderhand een nieuwe vriend gekregen. Ik denk dat ze toendertijd gewoon iemand even nodig had om uhm uit te huilen a.k.a knuffelen :P

Ik heb ook moeten leren vertrouwen en nu kan ik zeggen dat ik niet meer jaloers ben. Op de gezonde jaloezie na :P Mijn vriend is gewoon de vrolijke vent die makkelijk met vrouwen omgaat en geen bijbedoelingen heeft. Laat ik het zo zeggen het is zelfs z'n nerd dat hij niet eens door heeft als iemand met hem staat te flirten.

Vertrouwens is belangrijk en dat zul je ook in je vriend moeten hebben. Ik lees hier ook iets over leeftijd. Dat vind ik een beetje raar staan want of je nu 15 of 50 bent jaloezie komt altijd voor. Het is meer van hoe ga je er mee om en hoe leer je het accepteren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Rumble wo 28 dec 2011 - 3:58

Rush schreef:
Kaarsje schreef:
Vandaag is hij naar haar toe om daar te studeren. Hoewel ik weet dat hij braaf zijn laptop en studieboek heeft meegenomen en ik niet verwacht dat er iets speelt tussen hun, kost het me toch moeite om dat 100% te vertrouwen.
Ben ik de enige die dit absoluut niet zou waarderen?

Nee hoor, dat zou ik ook niet kunnen waarderen. Zeker als ik haar ook nog niet eens ken.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  boekenwurm83 wo 28 dec 2011 - 4:03

ehm ik zou niet weten waarom ik dit niet zou kunnen waarderen.
ze gaan samen studeren, niet samen uit eten of anderszins een avondje uit.
het is maar een klasgenoot, dus dan zou ik niet de behoefte hebben om die te leren kennen, aangezien ik ervan uitga dat het contact na de studie niet blijvend is.
bij vrienden zou het anders zijn, dan zou ik degene wel graag willen leren kennen, maar een klasgenoot van mijn vriend, daar zou ik geen belangstelling voor hebben.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 4:07

Rush schreef:
Kaarsje schreef:
Vandaag is hij naar haar toe om daar te studeren. Hoewel ik weet dat hij braaf zijn laptop en studieboek heeft meegenomen en ik niet verwacht dat er iets speelt tussen hun, kost het me toch moeite om dat 100% te vertrouwen.
Ben ik de enige die dit absoluut niet zou waarderen?
Nee hoor. Ik zou dat ook niet leuk vinden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Kaarsje wo 28 dec 2011 - 4:19

Ik heb inderdaad in het weekend aangegeven haar een keer te willen ontmoeten, omdat ik denk dat ik het dan beter kan plaatsen. Mijn vriend vond dit wel een goed idee. Fijn om te horen dat dit bij jou goed heeft uitgepakt Sweety.
Ik wil dat jaloerse gevoel heel graag van me afzetten, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. Vanochtend ging t me redelijk af, maar na een paar uur ga ik t dan toch wel lastig vinden...
Wat ik in de openingspost enigszins probeerde duidelijk te maken over het eten Yasmin, is dat hij met haar gezellig aan tafel kan zitten eten, terwijl dat thuis heel vaak niet zo gaat. Naast dat hij 4 avonden in de week naar school is, zitten er in de overige 3 dagen veel studeren van ons beide en alle sociale 'verplichtingen', waardoor tijd voor elkaar niet altijd zoveel is. Ik vind het erg lastig dat die tijd voor een ander er dan wel is (klinkt heel verkeerd hoe ik het zeg nu, alsof hij alleen maar tijd aan mij mag besteden, maar zo bedoel ik het niet). Soms lijkt hij niet te zien dat er naast alle drukte ook tijd aan de relatie besteed mag worden.
Boekenwurm, hoewel ik ervan uitga dat de kans best aanwezig is dat het contact na de studie niet blijvend is, duurt de studie nog 2 jaar en kunnen we op deze manier geen 2 jaar doorgaan. Daarbij realiseer ik me dat ik de enige ben die iets kan doen aan mijn jaloerse gevoelens, maar als haar ontmoeten helpt dan zou dat iig fijn zijn.
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het lastig vindt dat hij de hele dag daar aan het studeren is. Ik word er niet echt blij van, maar goed, ik kan (en wil) het ook niet verbieden.

Kaarsje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 4
Registratiedatum : 28-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 4:54

Joan schreef:
Rush schreef:
Kaarsje schreef:
Vandaag is hij naar haar toe om daar te studeren. Hoewel ik weet dat hij braaf zijn laptop en studieboek heeft meegenomen en ik niet verwacht dat er iets speelt tussen hun, kost het me toch moeite om dat 100% te vertrouwen.
Ben ik de enige die dit absoluut niet zou waarderen?
Nee hoor. Ik zou dat ook niet leuk vinden!
serieus? dus de twee mannen in mijn klas zouden alleen met elkaar mogen omgaan of studeren en niet met de rest van de klas, want stel je voor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 4:57

Je hebt het toch niet in de hand. Vorige baan, ik ging elke dag met een man wandelen, ze afspraken heel veel en we konden goed met elkaar overweg. Hij wilde dat niet aan zijn vrouw vertellen, dan werd ze jaloers. Maar er was gewoon écht niets. Andere baan, iemand waar ik nauwelijks mee te maken had en bám, hartstikke mis. Niemand die me daarvan had kunnen weerhouden hoor smile dus vertrouw je vriend, want wantrouwen heeft toch geen zin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Rush wo 28 dec 2011 - 4:58

Eucalypta schreef:
Joan schreef:
Rush schreef:
Kaarsje schreef:
Vandaag is hij naar haar toe om daar te studeren. Hoewel ik weet dat hij braaf zijn laptop en studieboek heeft meegenomen en ik niet verwacht dat er iets speelt tussen hun, kost het me toch moeite om dat 100% te vertrouwen.
Ben ik de enige die dit absoluut niet zou waarderen?
Nee hoor. Ik zou dat ook niet leuk vinden!
serieus? dus de twee mannen in mijn klas zouden alleen met elkaar mogen omgaan of studeren en niet met de rest van de klas, want stel je voor...
Die mannen gaan ook naar die dames thuis om te studeren dan?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 5:04

Ik heb geen vriend, maar ook al zou ik die wel hebben dan zou ik er geen problemen mee hebben als hij naar een klasgenootje toe zou gaan om te studeren. Misschien wat makkelijk praten zo. Maar ik weet niet hoe dat bij jullie op school is, maar bij ons is het vaak heel onrustig en geen computers beschikbaar. Waarom stel je anders niet voor dat ze dan bij jou komen studeren? Het kan toch gewoon zo zijn dat ze alleen vrienden zijn? Waarom moet er altijd meer achter zitten? Jij wordt toch ook niet op elke jongen verliefd? En stel dat ze verliefd worden, dan kan je dat toch niet tegenhouden dus wat heeft het voor zin..Dan kom je daar echt snel achter hoor door geheimzinnig gedrag enzo

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Silva wo 28 dec 2011 - 5:24

Ik denk dat er maar een oplossing is waardoor je uit je jaloerse gevoel kunt komen, je zegt het zelf namelijk al: ontmoeten! smile Ik denk dat je jezelf er dan sneller bij neer kan leggen dan dat je maar blijft gissen over wat voor meisje het is.
Al begrijp ik je gevoel wel hoor, het feit dat ie dan een hele dag gaat studeren bij een meisje, ja... dat is denk iets wat veel mensen niet lekker zou zitten. Mijn vriend moet er ook niets van hebben als ik een dagje naar een andere vriend ga. Het mag wel hoor, maar hij heeft het liever niet. Andersom houd ik er niet van als mijn vriend contact heeft met zijn ex, maar ja... so be it. Er gebeurd niets, dat weet ik.
Het gevoel is alleen heel vervelend, je kunt jezelf zitten opvreten! Ontmoeten dus smile
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 265
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 5:35

Rush schreef:
Eucalypta schreef:
Joan schreef:
Rush schreef:
Kaarsje schreef:
Vandaag is hij naar haar toe om daar te studeren. Hoewel ik weet dat hij braaf zijn laptop en studieboek heeft meegenomen en ik niet verwacht dat er iets speelt tussen hun, kost het me toch moeite om dat 100% te vertrouwen.
Ben ik de enige die dit absoluut niet zou waarderen?
Nee hoor. Ik zou dat ook niet leuk vinden!
serieus? dus de twee mannen in mijn klas zouden alleen met elkaar mogen omgaan of studeren en niet met de rest van de klas, want stel je voor...
Die mannen gaan ook naar die dames thuis om te studeren dan?
Eh ja. Tot nu toe in deze klas niet, maar ben ook weleens een avond bij een klasgenoot geweest om te studeren. Ook een man. En met een andere klasgenoot zou ik een dag achterstanden gaan wegwerken. Dat ging toen niet door en we wonen allemaal erg ver uit elkaar, maar het gebeurt zeker wel ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Kerel wo 28 dec 2011 - 6:44

En? is vriend al veilig thuis?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 7:03

Ik kan me niet voorstellen dat ik er moeite mee zou hebben als mijn ex ging studeren met een vrouwelijk studiegenootje, ook niet als het bij haar thuis zou zijn.

Als iemand buiten de deur wil neuken, gebeurt dat toch wel en daar heb je geen zogenaamde studieafspraak voor nodig. Daarnaast denk ik dat je jezelf ook op een 'valse' manier rustig probeert te houden door haar te willen ontmoeten. Een voor jou onbekend meisje ontmoeten is geen synoniem voor niet besodemieterd kunnen worden.

Het wordt vast niet gewaardeerd als ik dit aangeef, aangezien je aangeeft jaloers en onzeker te zijn, maar je vriend doet in deze situatie m.i. niets fout en jij maakt nu van jouw probleem (zonder dat je het waarschijnlijk echt zo bedoelt) ook zijn probleem. Na 10 jaar vind ik dat vrij heftig en ik ben sowieso van mening dat je geen relatie moet willen hebben met iemand, als je niet bepaalde emoties uit het verleden kan laten rusten. Jouw huidige vriend kan én hoeft niet goed te maken, wat jouw exvriendjes verkeerd hebben gedaan. Daarbij zie ik ook niet in waarom samen studeren anders zou zijn dan bijvoorbeeld samen overwerken, om maar eens wat te noemen. Ik heb vaak genoeg in een ruimte moeten zitten met een mannelijke collega, omdat er een deadline was en dit per se afgerond moest worden. Ik zou het heel storend vinden als mijn toenmalige vriend daarover zou struikelen; en nee, dit is niet anders dan samen studeren, lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 9:01

Volgens mij vindt TO het op zich ook geen probleem dat er samen gestudeerd wordt en geeft ze juist aan dat ze het storend vindt dat ze daar jaloers van wordt.

Ik vind het helemaal niet zo'n slecht idee om haar te ontmoeten, kan me best voorstellen dat je je daar wat zekerder door zou voelen. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het fijn zou zijn als dat niet bij elk meisje nodig zou zijn. Maar dat moet denk ik toch echt meer vanuit jezelf komen dan vanuit je vriend, want als ik het zo lees doet hij niets fout toch? Probeer je te bedenken dat hij niet al 10 jaar bij je zou zijn als hij liever met andere dames aanrommelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers en onzeker Empty Re: Jaloers en onzeker

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum