Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe Amé t makkelijkste dragen in draagdoek?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe Amé t makkelijkste dragen in draagdoek? Empty Hoe Amé t makkelijkste dragen in draagdoek?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 2:35

Ik mag van Mamsie (zo lief) haar Bykay lenen, maar hoe kan ik Amé het makkelijkste dragen? Want het is geen mini baby meer, ze weegt ondertussen ruim 6 kilo en is 61 cm lang.
Ik heb nog geen ervaring met knopen, dus tips zijn welkom.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe Amé t makkelijkste dragen in draagdoek? Empty Re: Hoe Amé t makkelijkste dragen in draagdoek?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 2:38

Ze mag nu al wel met de beentjes uit de doek toch? Dat weet ik zo even niet meer. Anders even op de site kijken www.draagdoek.nl

Ik heb mijn zoontje van 9 kilo laatst nog gedragen op mijn buik, met zijn gezicht naar me toe, dit lukte nog prima. De doek gewoon goed strak knopen. Hier zakte hij absoluut niet, dus 6 kilo moet nog makkelijk gaan.

Edit, zie net dat ze vanaf 3 maanden met de beentjes eruit mogen. Dan zou ik nu nog gewoon voor de foetus-houding gaan.

http://www.draagdoek.nl/images/afbeeldingen%20pages/instructies/Instructieboek%20WEB%20NL.pdf

Gast
Gast

Hoe Amé t makkelijkste dragen in draagdoek? Empty Re: Hoe Amé t makkelijkste dragen in draagdoek?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 2:47

Ik heb net dat filmpje even gekeken van de foetushouding, maar ik ben heel benieuwd of ze dat nog wil, om zo opgevouwen te liggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 2:54

Doedell schreef:Ik heb net dat filmpje even gekeken van de foetushouding, maar ik ben heel benieuwd of ze dat nog wil, om zo opgevouwen te liggen.

Mijn zoontje vond dat wel fijn toen. (Ik had de doek ook pas toen hij ruim 2 maanden was)
Ik weet niet of het anders kwaad kan om haar heel even met de benen er uit te dragen? Of zou dat niet goed zijn voor de heupjes?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 2:56

Dr heupen zijn gister nog gecheckt op het consultatie bureau, en alles was daar goed mee, geen afwijkingen. Ik zal het anders volgende week eens vragen dan moet ik toch met Mas.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen do 6 jan 2011 - 4:03

Waarom mag een kleintje eigenlijk in een rekbare doek pas met 3 maanden met de beentjes buiten de doek en bij een geweven doek meteen?
J.uul wilde nooit met haar beentjes binnen de doek en ik heb haar dus vanaf het begin met haar beentjes buiten de doek gedragen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 4:04

_MamaRosa_ schreef:
Doedell schreef:Ik heb net dat filmpje even gekeken van de foetushouding, maar ik ben heel benieuwd of ze dat nog wil, om zo opgevouwen te liggen.

Mijn zoontje vond dat wel fijn toen. (Ik had de doek ook pas toen hij ruim 2 maanden was)
Ik weet niet of het anders kwaad kan om haar heel even met de benen er uit te dragen? Of zou dat niet goed zijn voor de heupjes?

Als je de FWCC knoopt mogen de beentjes al wel direct buiten de doek volgens mij, omdat ze dan ook in die kikkerhouding zitten. Officieel is dat een knoop voor de geweven draagdoek, maar ik knoopte mijn rekbare doek ook altijd zo, ik had het idee dat ik de doek daardoor veel strakker kon knopen. Op youtube kun je wel filmpjes vinden hoe je de doek op die manier kunt knopen.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen do 6 jan 2011 - 4:10

Dromertje schreef:
Als je de FWCC knoopt mogen de beentjes al wel direct buiten de doek volgens mij, omdat ze dan ook in die kikkerhouding zitten. Officieel is dat een knoop voor de geweven draagdoek, maar ik knoopte mijn rekbare doek ook altijd zo, ik had het idee dat ik de doek daardoor veel strakker kon knopen. Op youtube kun je wel filmpjes vinden hoe je de doek op die manier kunt knopen.

Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt. Ik kreeg de 'gewone' knoop van de rekbare doek nooit strak genoeg en daardoor heel snel rugpijn. Vind de FWCC veel fijner (en J. ook), vind het ook makkelijkers omdat je dan knoopt met uk erin in plaats van strak omdoen en dan die kleine er in wurmen (waar die van mij dus echt geen zin in heeft :P)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 4:13

Fiwen schreef:
Dromertje schreef:

Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt. Ik kreeg de 'gewone' knoop van de rekbare doek nooit strak genoeg en daardoor heel snel rugpijn. Vind de FWCC veel fijner (en J. ook), vind het ook makkelijkers omdat je dan knoopt met uk erin in plaats van strak omdoen en dan die kleine er in wurmen (waar die van mij dus echt geen zin in heeft :P)

Ik had haar in de knoop van de rekbare doek haar binnen een half uur op m'n knieen hangen zo ongeveer. Als ik 'm strakker knoopte kreeg ik haar er met geen mogelijkheid in. En als je de FWCC knoopt, heeft de baby de banden die kruislings lopen in de knieholtes en dat is bij de knoop van de rekbere doek niet zo, misschien dat het daarom is dat ze dan pas vanaf 3 maanden met de beentjes buiten de doek mogen, omdat de knietjes dan niet zo hoog zitten?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 4:25

Ja dat zou nog best eens kunnen inderdaad.
Nou ja ik ga gewoon als ik hem heb eens stoeien met dat ding, youtube als voorbeeld erbij smile

Gast
Gast

Bericht  Susan do 6 jan 2011 - 6:00

Ik zou ook kiezen voor de Front Wrap Cross Carry, dat is volgens mij de beste, meest natuurlijke houding. Een geweven doek leent zich daar inderdaad het beste voor, maar het gaat ook met een rekbare doek. Het is wel even oefenen om de doek goed strak te knopen. Bij mij hielp de tip om voor je de uiteinden onder de beentjes door naar achteren knoopt, ze langs je oren omhoog te houden en dan te hoelahoepen met je middel.

Ik zou even op Youtube zoeken naar duidelijke instructiefilmpjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 8:35

Susan schreef:Ik zou even op Youtube zoeken naar duidelijke instructiefilmpjes.

Van draagdoekmama bijvoorbeeld. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: