DagCafé
+21
Suus
bolus26
VeryCherry
Sjaantje
Erin
Rush
_Lacey_
GeKKiE
Lady4
May
Zininzon
*Troela*
Toet
Burn
Lejow
Stuiterbal
Ella
Pompoen
Alex
Ibbeltje
Jeanette
25 plaatsers
Pagina 10 van 40
Pagina 10 van 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Re: DagCafé
Ja heeft lang geduurd omdat het financieel plaatje niet lukte. maar het moet nu gewoon.
En dagbesteding wat bedoel je dan? Wat hij thuis doet of zo?
En dagbesteding wat bedoel je dan? Wat hij thuis doet of zo?
Laatst aangepast door Ibbeltje op zo 25 dec 2011 - 5:57; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Daar hoef je toch niets voor te betalen Ibbeltje?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
eh ja wel Lejow dat is de eigen risico geloof ik. Maar het kost echt geld anders was het gelijk wel door gegaan.
Waar moeten jullie voor betalen dan?
Ja, lukt het hem om te werken en daarnaast actief te zijn.
Ja, lukt het hem om te werken en daarnaast actief te zijn.
Gast- Gast
Eigen risico bij deze vorm van zorg?Ibbeltje schreef:eh ja wel Lejow dat is de eigen risico geloof ik. Maar het kost echt geld anders was het gelijk wel door gegaan.
En aan eigen risico zit toch sowieso een max.? 150 euro ofzo?
Gast- Gast
Betalen voor hulp van de ggz, onderzoek en zo...
En nou ja hij doet wel dingen in huis (gelukkig) maar verder is hij bezig op pc en mensen online helpen met dingen mbt de pc haha geen idee precies maar goed.
En nou ja hij doet wel dingen in huis (gelukkig) maar verder is hij bezig op pc en mensen online helpen met dingen mbt de pc haha geen idee precies maar goed.
ja ik weet niet precies hoeveel het gaat worden wat dat wist die psycholoog ook niet nog.
Maar eigen bijdrage is toch altijd een vast bedrag? Dus dan weet je toch wel hoeveel het wordt?
Ik dacht dat er bij de ggz geen eigen bijdrage was, net als bij de huisarts.
Ik dacht dat er bij de ggz geen eigen bijdrage was, net als bij de huisarts.
Gast- Gast
Dat ligt aan de zorgverzekering en de manier waarop er verzekerd is. Ik ben vorig jaar overgestapt en kon voor alles, behalve de huisarts, kiezen voor 100% vergoeding of 70% vergoeding. Aangezien ik Ggz belangrijk, dus heb voor 100% vergoeding gekozen.
Edit: Maar het heeft niets met het eigen risico te maken. Naar wat ik er van weet. Daarnaast ben ik gestart met therapie in mijn eigen risico, toen had ik nog 150 euro openstaan en heb hiervoor nooit een rekening gezien. Alleen voor de medicatie.
Edit: Maar het heeft niets met het eigen risico te maken. Naar wat ik er van weet. Daarnaast ben ik gestart met therapie in mijn eigen risico, toen had ik nog 150 euro openstaan en heb hiervoor nooit een rekening gezien. Alleen voor de medicatie.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Bij mij is alles vergoed hoor, en ik heb niet eens een aanvullende verzekering.
De hele zorg, word er knetterlijp van. Dit wel, dat niet. Dit bij de ene verzekering wel in de basisverzekering, daar niet. Je ziet soms door de bomen het bos niet meer. Maar snap Ibbel wel. Op het moment dat je al weinig geld hebt, wil je niet voor dergelijke uitgaven komen te staan. Dan is elk tientje teveel.
Gast- Gast
Ik denk niet dat ik meer geld heb dan Ibbel. Sommige zorg heb je gewoon nodig. Ik wist wel vooraf meteen dat het me niets zou kosten. En al had het me wel die 150 euro gekost, dan had ik dat ook graag betaald hoor.Maura schreef:Smikkell schreef:Bij mij is alles vergoed hoor, en ik heb niet eens een aanvullende verzekering.
De hele zorg, word er knetterlijp van. Dit wel, dat niet. Dit bij de ene verzekering wel in de basisverzekering, daar niet. Je ziet soms door de bomen het bos niet meer. Maar snap Ibbel wel. Op het moment dat je al weinig geld hebt, wil je niet voor dergelijke uitgaven komen te staan. Dan is elk tientje teveel.
Gast- Gast
Hmm dan ga ik twijfelen....ik hoor het wel als mijn vriend een afspraak heeft gemaakt denk ik.
et belangrijkste is dat hij hulp krijgt.
Maar ik ga nu gourmetten. Smakelijk allen!
et belangrijkste is dat hij hulp krijgt.
Maar ik ga nu gourmetten. Smakelijk allen!
En dan sta ik recht tegenover jou. Want toen ik hulp moest hebben, heb ik het niet aangenomen, omdat ik doodsbang was dat het me geld zou gaan kosten. Even bellen was ook genoeg geweest, maar kennelijk zat dat er toen niet in ofzo.
Ibbel, ik zou na de feestdagen even bellen met de zorgverzekering. Beter zeker weten en hulp krijgen, dan hulp afketsen, omdat je bang bent dat het extra kost.
Ibbel, ik zou na de feestdagen even bellen met de zorgverzekering. Beter zeker weten en hulp krijgen, dan hulp afketsen, omdat je bang bent dat het extra kost.
Gast- Gast
Maar als je zo slecht in je vel zit dat je niet meer kunt werken, dan wordt je financiele situatie er ook niet beter op. Maar het is me dus nog niet duidelijk of hij werkt of een uitkering ontvangt of helemaal geen inkomen heeft.
Het belangrijkste is dat hij beter wordt. Neem aan dat een bedrag van 150 euro dan geen rol speelt.
Het belangrijkste is dat hij beter wordt. Neem aan dat een bedrag van 150 euro dan geen rol speelt.
Gast- Gast
Andermans boekjes zijn natuurlijk duister te lezen. Dus in dat opzicht kunnen we wel speculeren, maar weten we het niet hoe het er bij Ibbel en vriend eruit ziet. En het is ook aan hen welke keuze ze maken.
Achteraf gezein had ik veel eerder aan de bel moeten trekken. Had ik de eventuele kosten op de koop toe moesten nemen. Maar ik was ervan overtuigd dat GGz niets zou helpen en dus wilde ik het ook niet proberen, omdat het weleens geld kon kosten. Nu achteraf, nu het geholpen heeft, denk ik inderdaad wat jij denkt. Maar nogmaals, andermans boekjes zijn duister te lezen.
Eet smakelijk, Ibbel! Geniet ervan!
Achteraf gezein had ik veel eerder aan de bel moeten trekken. Had ik de eventuele kosten op de koop toe moesten nemen. Maar ik was ervan overtuigd dat GGz niets zou helpen en dus wilde ik het ook niet proberen, omdat het weleens geld kon kosten. Nu achteraf, nu het geholpen heeft, denk ik inderdaad wat jij denkt. Maar nogmaals, andermans boekjes zijn duister te lezen.
Eet smakelijk, Ibbel! Geniet ervan!
Gast- Gast
Eerstelijnszorg kost je een x bedrag per keer en wordt beperkt vergoed, tweedelijns zit in de AWBZ. Ik heb in al die jaren nog geen cent zelf hoeven te betalen.
Gast- Gast
En wat is eerste en wat is tweede?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Eerste is vrij toegankelijk en tweede is na verwijzing dacht ik, maar weet niet 100% zeker.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Eerste is vrij toegankelijk en tweede is na verwijzing dacht ik, maar weet niet 100% zeker.
Voor eerste moest ik ook doorverwijzing hebben.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Google zegt:
Wat is het verschil tussen eerste- en tweedelijns zorg?
Bij eerstelijns hulpverleners kunt u terecht zonder verwijzing van de huisarts. Het maatschappelijk werk, en Bureau Jeugdzorg bieden bijvoorbeeld eerstelijns zorg. Voor eerstelijns psychologen is een verwijsbrief vaak wel nodig om de kosten vergoed te krijgen van de zorgverzekeraar.
Voor tweedelijns hulpverlening heeft u altijd een verwijzing van de huisarts of andere verwijzer nodig. Over het algemeen gaat het in de tweede lijn om behandeling van complexere problematiek.
Wat is het verschil tussen eerste- en tweedelijns zorg?
Bij eerstelijns hulpverleners kunt u terecht zonder verwijzing van de huisarts. Het maatschappelijk werk, en Bureau Jeugdzorg bieden bijvoorbeeld eerstelijns zorg. Voor eerstelijns psychologen is een verwijsbrief vaak wel nodig om de kosten vergoed te krijgen van de zorgverzekeraar.
Voor tweedelijns hulpverlening heeft u altijd een verwijzing van de huisarts of andere verwijzer nodig. Over het algemeen gaat het in de tweede lijn om behandeling van complexere problematiek.
Gast- Gast
Ja, om de kosten vergoed te kunnen krijgen begrijp ik via google?Evy schreef:Stofzuiger schreef:Eerste is vrij toegankelijk en tweede is na verwijzing dacht ik, maar weet niet 100% zeker.
Voor eerste moest ik ook doorverwijzing hebben.
Gast- Gast
Oh kijk, ik heb het inderdaad over psychologische hulp. Voor dermatoloog hoefde ik bijvoorbeeld ook geen doorverwijzing te hebben.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Pagina 10 van 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Pagina 10 van 40
Permissies van dit forum: