Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mex griep

+11
Niekske
Pussycat
Julia
Jeanette
Monte
Pien
Mamsie
Silver
TNMN
Lynn_
Ella
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Mex griep - Pagina 2 Empty Re: Mex griep

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 20:33

Wanneer moet je dan eigenlijk aan de bel trekken? Wanneer heb je "een ernstige griep" en wanneer is er sprake van de "mexicaanse griep"? Ik vind dat erg moeilijk om in te schatten, soms heb je ook gewoon een ernstige griep die twee weken duurt met hoge koorts.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pussycat di 4 jan 2011 - 20:35

Julia schreef:Ik ben niet zozeer bang voor mezelf maar wel voor mijn dochtertje van 4 maand Neutral

Dat heb ik ook. Voor mezelf ben ik niet bang, want ben verder kerngezond, maar ben nu wel meer dan 40 weken zwanger dus heb straks een lekker klein hummeltje, maar ja die heeft natuurlijk niet zo'n goede weerstand al als ik.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 20:39

Er zijn ook mensen die een beetje koorts hebben en niet lekker zijn roepen dat ze griep hebben.
Ik heb 1 keer echt griep gehad en daar ben ik een week echt ziek van geweest.
Ik ben overigens niet zo bang voor de mexicaanse griep, ook niet voor de kinderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 21:10

Ik ben er niet bang voor. Er werd in 2009 al panisch over gedaan. Het zou beter zijn als je de vaccinatie zou nemen, zodat je de griep niet krijgt bladiebla. Ik heb de vaccinatie toen niet gehad en ben het nu ook niet van plan. Ik heb die griep nooit gehad. Als ik het krijg, dan krijg ik het. Maar bang ben ik er niet voor.

Gast
Gast

Bericht  Niekske di 4 jan 2011 - 22:09

Vorig jaar zijn er in Nederland 60 mensen overleden aan de Mexicaanse griep. Er overlijden elk jaar tussen de 250 en 2000(!!) mensen aan de normale seizoensgriep. In alle gevallen geldt dat het mensen zijn die ook een andere zoekte onder de leden hadden. Dat kan vanalles zijn wat tot een sterk verminderde weerstand leidt. Echt dood ga je dus niet aan de griep.

Ik werk in een ziekenhuis en heb vorig jaar veel van die hele Mexicaanse griep meegekregen. Op een gegeven moment werd er niet meer getest of een griep Mexicaans was of gewoon. De symptomen zijn vrijwel hetzelfde als voor de gewone griep. Het enige verschil is dat het virus voor de Mexicaanse griep meer kans heeft om tot de longen door te dringen en een longontsteking te veroorzaken dan de de gewone griep. Verder is de Mexicaanse griep zeker niet erger dan een gewone griep, eerder milder. Wat eigenlijk best een risico is, bijvoorbeeld voor bikkels die met een klein griepje gewoon door blijven werken enzo. Maar het is lang niet zo'n drama als de media ervan maakt. Waar ze vooral bang voor zijn, is dat het virus gaat muteren en dat het daardoor ergere schade aan kan gaan richten, maar dit is nog niet gebeurd en de kans op een dergelijke mutatie is erg klein. Het normale griepvirus heeft bijvoorbeeld net zoveel kans om te muteren en dat gebeurt ook niet zomaar.

Tot zover de biologie les Wink ik heb zelf vorig jaar ook een week in bed gelegen met de griep, waarschijnlijk met dank aan een collega (zo'n bikkel die bleef doorwerken:) maar vervolgens ook echt in bed moest blijven). Er werd toen niet meer getest of het om de mexicaanse griep ging, maar dat kan het best geweest zijn. Het is gewoon een griep, goed uitzieken, veel drinken en dan komt het allemaal goed!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 22:18

Ik maak me er niet meer druk om. Vorig jaar is het ook met een sisser afgelopen (zoals vrijwel altijd), dus het zal vast mee vallen. Lekker veel vitamine C nemen voor een buffertje :P en je vooral NIET druk gaan lopen maken. Als je het krijgt, krijg je het. En anders niet Wink

Gast
Gast

Bericht  Blond di 4 jan 2011 - 22:26

Vorig jaar ben ik ingeënt tegen de Mexicaanse griep, omdat ik toen nog werkte met bejaarden.

Ik maak me er ook niet zo druk om. Heb volgens mij nog nooit de gewone griep gehad, en als ik die wel krijg (of de Mexicaanse), dan is dat zo. Ik slik trouwens wel vitamine C en echinacea om mijn weerstand te verhogen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 23:08

_Chance schreef:Vorig jaar ben ik ingeënt tegen de Mexicaanse griep, omdat ik toen nog werkte met bejaarden.

Ik maak me er ook niet zo druk om. Heb volgens mij nog nooit de gewone griep gehad, en als ik die wel krijg (of de Mexicaanse), dan is dat zo. Ik slik trouwens wel vitamine C en echinacea om mijn weerstand te verhogen.

Ik werk ook met ouderen, maar inenten nee.. De meeste mensen waar ik over de vloer kom wilden de vaccinatie ook niet eens hebben.

Gast
Gast

Bericht  Blond di 4 jan 2011 - 23:21

Ik heb er vorig jaar ook over getwijfeld, maar omdat ik hem aangeboden kreeg heb ik het wel gedaan. De ouderen waarmee ik werkte kregen zelf ook allemaal een inenting. (Ik werkte in een bejaardentehuis).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 23:37

Ik was er meteen al overuit dat ik em niet wilde, maar we kregen hem ook niet van de organisatie. De organisatie vond dat wij zelf moesten bepalen of we hem wilden of niet..
De meeste collega's van mij hebben hem niet genomen.
Mijn vader werkt in het ziekenhuis, zelfs die was niet verplicht om hem te nemen. Heeft hem ook niet gehad. De unit waar hij werkt vond het een grote poppenkast. Die hele Mex. griep.
Overal Alcohol pompjes door hele ziekenhuis, overal mondkapjes etc. De bezoekers namen de pompjes en mondkapjes niet serieus en ze werden zelfs wel mee genomen. En nee de Mex. griep is daar niet eens in het ziekenhuis geweest.

Gast
Gast

Bericht  Blond di 4 jan 2011 - 23:40

Maar waarom zou je hem niet willen?
Jij kreeg hem niet aangeboden van de organisatie, maar als ze hem wel hadden aangeboden had je het volgens mij ook niet gedaan?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  meisjesmama di 4 jan 2011 - 23:55

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het best een eng idee vind. Vooral de kids nou heeft de oudste de prikken vorig jaar gehad maar de jongste niet. Mocht als zwangere ook de prikken maar dat werd me afgeraden door de huisarts. Mijn jongste haar weerstand is echt bagger. Is sinds eind oktober al 4 x ziek geweest dus ik hoop echt dat het niet weer als vorig jaar word met al die gevallen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 1:04

_Chance schreef:Maar waarom zou je hem niet willen?
Jij kreeg hem niet aangeboden van de organisatie, maar als ze hem wel hadden aangeboden had je het volgens mij ook niet gedaan?

Precies. Ik heb er geen behoefte aan..
Zo neem ik de normale griepprik ook niet. Ik heb trouwens nog nooit de griep gehad.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 5 jan 2011 - 4:38

Niekske schreef: In alle gevallen geldt dat het mensen zijn die ook een andere zoekte onder de leden hadden. Dat kan vanalles zijn wat tot een sterk verminderde weerstand leidt. Echt dood ga je dus niet aan de griep.

Verder is de Mexicaanse griep zeker niet erger dan een gewone griep, eerder milder.

Waar ze vooral bang voor zijn, is dat het virus gaat muteren en dat het daardoor ergere schade aan kan gaan richten, maar dit is nog niet gebeurd en de kans op een dergelijke mutatie is erg klein. Het normale griepvirus heeft bijvoorbeeld net zoveel kans om te muteren en dat gebeurt ook niet zomaar.

Tot zover de biologie les Wink
Als je dan toch biologie les geeft, zorg dan dat je in ieder geval goede informatie geeft. Het griepvirus muteert juist heel veel, dat is de reden waarom je ieder jaar een nieuwe griepprik moet halen, en waarom je toch nog griep kan krijgen als je die prik hebt gehad. Je bent alleen beschermd tegen die soorten die je in je prik hebt, niet tegen mutaties van die soorten.

En het is niet zo dat iedereen die sterft aan de griep al een andere ziekte heeft. Er zijn ook gezonde mensen die sterven aan de griep, al komt dat minder voor. En bovendien, als je al ziek bent, dan nog kan de mexicaanse griep echt wel je doodsoorzaak zijn. Een lichte longontsteking is niet dodelijk, maar in combinatie met de griep wel.

De mexicaanse griep is niet per definitie milder dan andere griepsoorten. "de" griep bestaat niet. En ook hetzelfde virus reageert anders bij verschillende mensen. Dus die uitspraak kun je niet doen.

Wel ben ik het met je eens dat het onzin is dat er zoveel heisa is rondom die mexicaanse griep. Juist omdat je over andere griepdoden ook nooit wat hoort, en het zo opgeblazen wordt, mensen zinloos bang gemaakt worden, etc.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 5:08

Ik probeer me er niet al te veel zorgen om te maken. Maar ik vind het toch wat eng, vooral met de kinderen. Maar ik vind het vervelend als elk sterfgeval nu weer gemeld gaat worden in de media (nu ook weer een nieuw geval op nu.nl), dat gebeurt met de gewone griep ook niet en daardoor krijg je juist die onrust.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 5 jan 2011 - 5:16

Ik vind dat ook vervelend inderdaad. Diegene is trouwens al in oktober overleden, ik snap niet dat ze daar nu opeens mee komen. Meld het of meld het niet. Als je het nu alsnog gaat melden worden mensen alleen maar extra angstig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 5:17

Ik ben er toch wel een beetje huiverig voor.

Gast
Gast

Bericht  Ella wo 5 jan 2011 - 6:22

UTRECHT - Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft woensdag opnieuw een sterfgeval bekendgemaakt door Mexicaanse griep. Dit keer gaat het om een volwassene van 34 jaar, die al ernstig ziek was.

© ANPHet RIVM wil niet zeggen of het een man of vrouw was en waar de persoon woonde. De persoon is vorig jaar oktober al overleden, maar de RIVM heeft het overlijden pas nu bekendgemaakt.

Volgens een woordvoerster is dat een administratieve kwestie.

Dinsdag werd bekend dat twee kinderen uit de regio Nijmegen eind december zijn overleden aan Mexicaanse griep. Sinds half oktober vorig jaar tot en met dinsdag 4 januari zijn er volgens het RIVM 43 mensen in het ziekenhuis opgenomen vanwege Mexicaanse griep.

Volgens de deskundigen zijn dat er niet meer of minder dan in de vorige winterperiode.

In totaal zijn er nu 65 mensen in Nederland aan de Mexicaanse griep overleden. De overleden volwassene stond al vermeld in het overzicht dat het RIVM al eerder had gepubliceerd.

Waarom komen ze er nu allemaal mee..... 3 maanden later
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 6:24

Om de mensen niet bang t emaken, gok ik.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 5 jan 2011 - 6:25

Yvette schreef:De overleden volwassene stond al vermeld in het overzicht dat het RIVM al eerder had gepubliceerd.
Het was dus wel al bekendgemaakt, het had kennelijk alleen niet genoeg nieuwswaarde om op de voorpagina van de Telegraaf te komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Ella wo 5 jan 2011 - 6:30

Darcy schreef:Om de mensen niet bang t emaken, gok ik.
Nu gaan ze dus wel mensen bang maken om in 2 dagen tijd 2 berichten uit te brengen. Las vandaag ook ergens dat de GGD ook al is overspoeld met telefoontjes dat ga je krijgen nu
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 6:39

Ja klopt maar als het dan hadden gedaan ook. Ze hebben het eerst denk ik goed onderzocht. Als het veel meer mensen waren geweest hadden we het wel eerder gehoord hoor, hoe erg het ook is voor die drie en hun familie.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 6:47

Ik vind het echt schandalig dat ze nu ineens naar buiten brengen dat in OKTOBER iemand aan de Mexicaanse griep is overleden. Hoezo paniek zaaien.

Gast
Gast

Bericht  Ella do 6 jan 2011 - 4:33

Elf gevallen Mexicaanse griep Nijmegen NIJMEGEN - In het UMC Radboud en in het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen zijn woensdag in totaal elf mensen met Mexicaanse griep opgenomen.

Het Universitair Medisch Centrum St Radboud telt zeven bevestigde griepgevallen en het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) telt vier gevallen, aldus woordvoerders. Een zegsman van het CWZ stelt eveneens dat er geen reden is tot zorg ,,maar wel tot alertheid.''

Van de zeven griepgevallen in het Radboud gaat het om drie volwassenen en vier kinderen, meldt de Gelderlander. Over hun toestand is niets bekend.

Sinds oktober vorig jaar tot afgelopen dinsdag zijn er in totaal 43 mensen opgenomen met het virus.Volgens de deskundigen zijn dat er niet meer of minder dan in de vorige winterperiode. In totaal zijn er nu 65 mensen in Nederland aan de Mexicaanse griep overleden.

Eerder deze week werd bekend dat twee kinderen uit de regio Nijmegen zijn overleden aan het H1N1-virus. Ze werden niet doorverwezen naar het ziekenhuis nadat ze zich 's avonds bij de huisartsenpost hadden gemeld. Beide kinderen overleden de volgende dag.

Woensdag werd een derde sterfgeval door de griep gemeld. Deze 34-jarige persoon was vorig jaar oktober al overleden, maar dat werd nu pas gemeld om 'administratieve redenen,' aldus het RIVM.

Getsie.... het gaat wel weer meer worden zo. Is ook wel logisch nu de scholen enzo weer beginnen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Blond do 6 jan 2011 - 4:48

Mensen moeten er niet zo panisch over doen. De kans dat de Mexicaanse griep terug zou keren was bijna 100% en er overlijden niet meer of minder mensen op dit moment aan dan vorig jaar.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud