Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

+2
Lejow
Gray
6 plaatsers

Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Gray za 19 feb 2011 - 4:01

Mijn zoontje heeft nu al langer dan 2 weken de griep. Hij heeft wisselend koorts, dikke snottebellen en droge hoest. De huisarts zegt dat het heerst en schrijft dus niks voor. Ik heb van alles in huis. Bisolvon, Daro hoestdrank, vitamine pilletjes en zetpillen. De zetpillen doen wonderen maar vaak voor korte duur. een hoestdrankje wil hij echt niet dus doe ik af en toe wat druppels door zijn drinken.
Hij slaapt heel slecht. Is midden in de nacht klaarwakker en hoest vreselijk. Ik en mijn man zijn hierdoor behoorlijk moe. ik ben nu 28 weken zwanger en kan ook niet zoveel hebben merk ik. Hij raakt maar niet van zijn verkoudheid af.
Hij gaat sinds 2 weken voor het eerst naar een kinderdagverblijf. de eerste dag hadden ze er een brandoefening en moesten ze op hun sokken en in t shirt naar buiten. Geen wonder dat hij verkouden is . Ik heb vandaag pantoffels voor hem gekocht die ik volgende week mee gaaf naar het kinderdagverblijf. Ik wil niet dat hij er op sokken loopt. Hebben jullie tips hoe ik hem snel van zijn verkoudheid af krijg? De sfeer in huis wordt er niet gezelliger op.


Laatst aangepast door Gray op wo 23 feb 2011 - 2:08; in totaal 1 keer bewerkt
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 4:14

ik ben bang dat je kindje er niet zo 123 vanaf komt. Mijn zoontje is al sinds eind november snotterig. Dan gaat het weer een weekje goed, en huppa....weer de neus vol. En vooral 's nachts levert dat problemen op met slapen. Jouw zoontje gaat ook naar het KDV, en daar pikken ze nu eenmaal allerlei virusjes op....
Kan helaas geen tips geven, maar snap dat je er genoeg van begint te krijgen. Misschien toch aan blijven kaarten bij de HA of het CB?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Lejow za 19 feb 2011 - 4:17

Gray schreef:Mijn zoontje heeft nu al langer dan 2 weken de griep. Hij heeft wisselend koorts, dikke snottebellen en droge hoest. De huisarts zegt dat het heerst en schrijft dus niks voor. Ik heb van alles in huis. Bisolvon, Daro hoestdrank, vitamine pilletjes en zetpillen. De zetpillen doen wonderen maar vaak voor korte duur. een hoestdrankje wil hij echt niet dus doe ik af en toe wat druppels door zijn drinken.
Hij slaapt heel slecht. Is midden in de nacht klaarwakker en hoest vreselijk. Ik en mijn man zijn hierdoor behoorlijk moe. ik ben nu 28 weken zwanger en kan ook niet zoveel hebben merk ik. Hij raakt maar niet van zijn verkoudheid af.
Hij gaat sinds 2 weken voor het eerst naar een kinderdagverblijf. de eerste dag hadden ze er een brandoefening en moesten ze op hun sokken en in t shirt naar buiten. Geen wonder dat hij verkouden is . Ik heb vandaag pantoffels voor hem gekocht die ik volgende week mee gaaf naar het kinderdagverblijf. Ik wil niet dat hij er op sokken loopt. Hebben jullie tips hoe ik hem snel van zijn verkoudheid af krijg? De sfeer in huis wordt er niet gezelliger op.


Je wordt niet verkouden van de kou, je wordt verkouden doordat je weerstand minder is en er bacteriën / virussen rondhangen. Dit kan best met het KDV te maken hebben hoor, er zijn ineens tig andere kinderen om hem heen die vanalles met zich meebrengen. De meeste kindjes die beginnen op een KDV zijn eerst goed ziek. Ze moeten immuun worden voor de ronddwalende dingetjes.
Pantoffeltjes op het KDV is goed, ik had in mijn groep ook veel kinderen die die droegen!

Tips, een ui naast zijn bedje schijnt te helpen! Of de badkamer vol laten lopen met stoom en dan met hem zitten daar, maakt zijn luchtwegen open.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Darius za 19 feb 2011 - 7:21

Ik weet niet hoe oud hij is, maar op sokken en in een tshirt naar buiten midden in de winter voor een brandoefening, vind ik toch wel belachelijk. Ik weet ook wel waarom, maar plan dan zo'n oefening in het voorjaar. Ook al wordt je er niet verkouden van, ik vind het gewoon niet gezond.

Ik zou even precies gaan bijhouden wanneer hij koorts heeft en hoe lang en dit ook even met terugwerkende kracht gaan opgeven. Als hij nou maandag nog steeds ziek is, zou ik weer even naar de dokter gaan. Overigens zijn aanhoudende snottebellen heel gewoon bij kdv kindjes...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Annemie za 19 feb 2011 - 7:26

Die van ons is ook al 2,5 week snotterig en heel erg hoesten en word ook snachts wakker en dan hoest hij zo erg dat je soms denkt dat hij stikt, ik ga dan meteen naar hem toe. Bij ons zei de dokter dat het heerst, dus dat zal dan wel?
Ik denk wel dat als een kindje naar de opvang gaat, sneller ziek is dan een kindje die daar niet heen gaat, aangezien daar ook allemaal kinderen zijn en sommigen ook misschien wel verkouden zijn en dan steken ze elkaar aan. Mijn zoontje gaat ook naar de opvang en hij is best vaak ziek, terwijl het kindje van een collega van mij nergens heen gaat en die is nooit ziek, maarja misschien is de ene er ook vatbaarder voor.
Het is idd wel vermoeiend als je kindje ziek is, hopelijk knapt je kindje snel weer op!!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Gray za 19 feb 2011 - 7:37

Hij is net 2. Ik weet dat het verplicht is om jaarlijks een brandoefening te doen, maar met zulk weer vindt ik het niet acceptabel. Ik draag zelf elke dag een hemd. Als ik 1 dag oversla weet ik 100 % zeker dat ik een dag later ziek ben. Tot vorige week pastte mijn moeder altijd op en was hij dus gewoon thuis. Nooit ziek en nu helaas al sinds hij naar het kdv gaat. Het is logisch met zoveel andere kinderen. En het heerst. Ik ben zelf ook niet fit. ik kan het alleen niet aanzien hem zo ziek te zien. Hij huilt de hele dag door, eet niks, wil niks. gooit met alles, slaapt niet... Ik ben gewoon even helemaal op. Nou ja, hopenlijk gaat het gauw over. Ik zou hem alleen zo graag iets voor zijn keel willen geven. Elke keer als hij hoest doet het hem zeer maar hij wil geen hoestdrank of hoestsnoepje..
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Liadan za 19 feb 2011 - 8:23

Wanneer ben je voor het laatst bij de huisarts geweest? Als dat weer een paar dagen geleden is zou ik toch nog een keer gaan. Mijn dochter heeft vorig jaar de mex. griep gehad en de eerste keer bij de huisarts had ze alleen de griep dacht hij. Een paar dagen later zijn we teruggegaan naar de huisarts omdat ze koorts bleef houden, toen bleek ze mex. griep te hebben met een bronchitis erbij waar we antibiotica voor kregen.
Misschien kan de huisarts nog een keer kijken en luisteren bij je kindje, misschien is het wel gewoon een griep, maar misschien zit er toch ergens een ontsteking.

Op mijn werk (kdv) doen wij trouwens elke maand een ontruimingsoefening met de kinderen, met dit weer doen we de ontruiming tot aan de buitendeur of we doen van tevoren jassen en schoenen aan. Oefenen zonder jas en schoenen doen we alleen met mooi weer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Gray zo 20 feb 2011 - 0:49

vanochtend zijn we naar de huisartsenpost geweest. hij was weer de hele nacht wakker. hij is zo wit in het gezicht en had 39,7 koorts. We hadden een hele fijne huiasarts die hem heeft nagekeken. Hij heeft een luchtweginfectie en oorontsteking. we moeten hem goed in de gaten houden en als hij over 3 dagen nog koorts heeft, terug komen.
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 0:55

Om nog even terug te komen op de brandoefening: Ik denk niet dat hij van de brandoefening verkouden is geworden. Hij gaat sinds kort naar het kdv, en overal waar veel kinderen/mensen zijn, daar waren ook veel virusjes rond. Ik denk dus dat hij ziek is geworden door wat er op het kdv heerst. En hoe vervelend het ook mag klinken, ik denk dat het de rest van het seizoen misschien zelfs nog wel kan blijven, dat hij 't eerste 't beste verkoudheidje wat op het kdv heerst, oppikt. Hij moet zijn weerstand echt nog gaan opbouwen.

Overigens ben ik het wel met je eens dat kinderen tijdens een brandoefening eigenlijk niet op sokken en zonder jas naar buiten moeten kunnen. Maar helaas heb je tijdens een echte noodsituatie die keuze ook niet. Daarom hebben wij EHBO-dekens (van die foliedekens) bij de achterdeur liggen voor als we met de kinderen moeten ontruimen (zowel in een oefening als in een echte noodsituatie), puur om de kinderen warm te houden. Misschien dat je dát als tip aan kunt kaarten bij het kdv? Neemt niks geen ruimte in, wij hebben ze in de ontruimingstas zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 0:56

Wat sneu dat je zoontje zo ziek is!
Hier hadden ze mijn dochter vorige week buiten o pde grond neergezet en laten kruipen want het was zo'n lekker weer...
Uhuh... Hebben ze dan niet in de gaten dat het ik weet niet hoe lang duurt voor de grond warm is??
En het veroorzaakt misshcien geen verkoudheid/griep maar bevoordelijk is het ook niet natuurlijk.

Voor het hoesten gebruiken bij van VSM tussikind druppels.
De eerste dagen flink toedienen, 3 tot 5 keer per dag 10 druppels en na 3 dagen ongeveer doen we 3 keer per dag 5 druppels.
Werkt hier echt heel erg goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Gray wo 23 feb 2011 - 1:12

nou, nogsteeds is hij ziek. Gister wederom naar de huisarts geweest en je raad het nooit... mijn zoontje heeft de mexicaanse griep en een dubbele oorontsteking! Sad
Gister meteen met peneceline begonnen en ik moet zeggen dat hij vandaag al een stuk beter te pas is dan de afgelopen dagen/ weken!!
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  ekjir@M wo 23 feb 2011 - 2:33

Het klinkt mij meer in de oren als bronchitis met een oorontsteking. Nu heb ik er niet zo heel veel verstand van maar wij zijn dus ook afgelopen dagen meerdere keren met ons zoontje naar de HAP geweest. Hij had al vanaf woensdag koorts en met een zetpil werd het weer even minder, hoestte heel veel en klonk ook heel vol.

Vrijdagavond de HAP gebeld omdat hij heel vol en benauwd was en 40 graden koorts had en daar vonden ze het nog niet nodig om met hem langs te komen. Zondag werd het alleen maar erger en maakte hij ook geen geluid meer bij het huilen en bleef bijna in z´n hoest. De huisarts dacht aan bronchitis en heeft hem toen wat verneveld en peniciline mee gegeven. Gisteren zijn we weer heen geweest omdat hij blijft zagen over z´n longen. Nu heeft hij een puffer en dat gaat heel goed als hij wat benauwd is.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep Empty Re: langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum