Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mex griep

+11
Niekske
Pussycat
Julia
Jeanette
Monte
Pien
Mamsie
Silver
TNMN
Lynn_
Ella
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mex griep Empty Mex griep

Bericht  Ella di 4 jan 2011 - 9:12

Twee kinderen overleden aan Mexicaanse griep
Uitgegeven: 4 januari 2011 17:18
Laatst gewijzigd: 4 januari 2011 19:46

NIJMEGEN - In de regio Nijmegen zijn eind december twee kinderen overleden door het griepvirus H1N1, beter bekend als de Mexicaanse griep. Dat meldde de GGD Regio Nijmegen dinsdag.

© NU.nl/Chris Heijmans Bekijk video

De kinderen overleden tussen 20 en 27 december aan het virus. Volgens de GGD lijkt er vooralsnog geen verband tussen de twee sterfgevallen.

Een van de twee kinderen zou een kleuter zijn. De GGD heeft inmiddels voorlichting gegeven op scholen en kinderopvangcentra over de griep. Dat heeft niet tot verontruste reacties geleid, aldus een woordvoerster.






De gezondheidsdienst in Nijmegen zegt dat ouderen en kinderen met ernstige griepverschijnselen er goed aan doen naar de huisarts te gaan. Symptomen zijn onder meer kortademigheid of snelle verslechtering van de gezondheid.


Extra risico

Zwangere vrouwen en mensen met een chronische ziekte lopen extra risico. De GGD roept ook op de huisarts te raadplegen als kinderen jonger dan twee jaar met griepklachten kampen.

Het komt weinig voor dat gezonde mensen overlijden aan de gevolgen van griep, stelt de GGD. Doorgaans is het verloop van de griep mild en is de patiënt na een week weer beter.

De Mexicaanse griep dook voor het eerst op in maart 2009 in Mexico. In juni van dat jaar constateerde de Wereldgezondheidsorganisatie WHO dat er sprake was van een pandemie.


Comeback

Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zijn er geen aanwijzingen dat de Mexicaanse griep aan een 'comeback' bezig is. De Mexicaanse griep heeft in Nederland, voor zover bekend, in totaal 65 mensen het leven gekost.

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO was de pandemie in augustus van vorig jaar voorbij. Maar het virus is, ook in Nederland, nooit weggeweest. Mensen die jaarlijks de griepprik krijgen, worden daarom nu standaard ingeënt tegen de Mexicaanse griep.




Huh..... dacht dat we daar inmiddels wel vanaf waren....
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Lynn_ di 4 jan 2011 - 9:28

Zoals ik het begrepen heb is het een nieuwe soort griep die nooit meer verdwijnt. Net zoals er heel veel andere soorten van griep zijn.

Maar: ik kan het fout hebben :-).
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 9:29

Ik zat het ook net te lezen. Ben er eerlijk gezegd niet echt bang voor. Als ik het krijg dan krijg ik het en anders niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 9:30

Ik postte hier gister wat over, in Engeland is het een stuk ernstiger volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Ella di 4 jan 2011 - 9:34

Oh echt... ik dacht werkelijk waar ze hebben het gehad en klaar.... lekker naief misschien.... Kijk als ik het krijg dan krijg ik het vind alleen zo erg voor die kleine kinderen die er aan overlijden. Tuurlijk aan griep overljden altijd wel mensen maar aan een gewone griep kinderen lang niet zo veel als de mex griep
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 9:36

Yvette schreef:Oh echt... ik dacht werkelijk waar ze hebben het gehad en klaar.... lekker naief misschien.... Kijk als ik het krijg dan krijg ik het vind alleen zo erg voor die kleine kinderen die er aan overlijden. Tuurlijk aan griep overljden altijd wel mensen maar aan een gewone griep kinderen lang niet zo veel als de mex griep

Ik denk wel dat kinderen die overlijden aan de mex griep (en sowieso oudere mensen ook) vaak al ziek zijn, of bijvoorbeeld astma hebben oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Ella di 4 jan 2011 - 9:39

Darcy schreef:
Yvette schreef:Oh echt... ik dacht werkelijk waar ze hebben het gehad en klaar.... lekker naief misschien.... Kijk als ik het krijg dan krijg ik het vind alleen zo erg voor die kleine kinderen die er aan overlijden. Tuurlijk aan griep overljden altijd wel mensen maar aan een gewone griep kinderen lang niet zo veel als de mex griep

Ik denk wel dat kinderen die overlijden aan de mex griep (en sowieso oudere mensen ook) vaak al ziek zijn, of bijvoorbeeld astma hebben oid.

Volgens mij hebben bijna alle mensen die overlijden aan de mex griep andere complicatie's die uiteindelijk de das om doen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  TNMN di 4 jan 2011 - 9:41

Darcy schreef:Ik postte hier gister wat over, in Engeland is het een stuk ernstiger volgens mij.

Klopt, ook in NI zijn na kerst 200 nieuwe gevallen bijgekomen (in ziekenhuis).
Ik dacht juist dat het virus erger zou terug komen deze winter?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Silver di 4 jan 2011 - 9:42

hmm wat zijn de verdere symptomen? (ik zit in de risicogroep longpatiënten)
moet ik me nu onodig ongerust maken? :shock: Zit nu ook met kortademigheid, en standaard griepsymptomen...
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 9:44

BurnedFlower schreef:hmm wat zijn de verdere symptomen? (ik zit in de risicogroep longpatiënten)
moet ik me nu onodig ongerust maken? :shock: Zit nu ook met kortademigheid, en standaard griepsymptomen...

Krijg jij 'm dan niet bij de gewone griepprik?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Silver di 4 jan 2011 - 9:46

Darcy schreef:
BurnedFlower schreef:hmm wat zijn de verdere symptomen? (ik zit in de risicogroep longpatiënten)
moet ik me nu onodig ongerust maken? :shock: Zit nu ook met kortademigheid, en standaard griepsymptomen...

Krijg jij 'm dan niet bij de gewone griepprik?

De mexicaansegriep vaccinatie zat dit keer gewoon bij de griepprik in. En die heb ik wel gewoon gehad ja. Hoop maar dat ik me niet onodig zorgen hoef te maken. Werk in de zorg, en vorige week waren er velen grieperig waardoor ik dat nu waarschijnlijk ook ben..
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Ella di 4 jan 2011 - 9:46

BurnedFlower schreef:hmm wat zijn de verdere symptomen? (ik zit in de risicogroep longpatiënten)
moet ik me nu onodig ongerust maken? :shock: Zit nu ook met kortademigheid, en standaard griepsymptomen...
Heb je koorts? Dat is erg belangrijk namelijk
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Silver di 4 jan 2011 - 9:53

Yvette schreef:
BurnedFlower schreef:hmm wat zijn de verdere symptomen? (ik zit in de risicogroep longpatiënten)
moet ik me nu onodig ongerust maken? :shock: Zit nu ook met kortademigheid, en standaard griepsymptomen...
Heb je koorts? Dat is erg belangrijk namelijk

Ik heb het de gehele dag al ijskoud, maar heb me niet getempt. Dat doe ik alleen als ik me slecht warm voel. Ik ga zometeen maar op bed liggen en tempen. Is beste...
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Ella di 4 jan 2011 - 9:58

BurnedFlower schreef:
Yvette schreef:
BurnedFlower schreef:hmm wat zijn de verdere symptomen? (ik zit in de risicogroep longpatiënten)
moet ik me nu onodig ongerust maken? :shock: Zit nu ook met kortademigheid, en standaard griepsymptomen...
Heb je koorts? Dat is erg belangrijk namelijk

Ik heb het de gehele dag al ijskoud, maar heb me niet getempt. Dat doe ik alleen als ik me slecht warm voel. Ik ga zometeen maar op bed liggen en tempen. Is beste...

Ik weet dat huisartsen letten op plotselingen ineens hoogoplopende koorts. Als ik het zo lees heb je dat niet. Anders had je je vast wel eerder getempt.
Beterschap!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 10:00

De kinderen die nu overleden zijn zouden verder kerngezond zijn.
Las ik ergens tenminste en was vanavond ook op het nieuws.

Ik vind het helemaal niks die mexicaanse griep!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 10:09

Er overlijden jaarlijks 250 mensen aan de gewone griep. Maar daar hoor je dan nooit wat over....

Mijn zusje is astmatisch en heeft de Mexicaanse griep gehad, nou dat was echt wel een tandje erger dan gewone. Binnen 24 uur werd ze doodziek en ze is nog 4 maanden kortademig en benauwd geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Mamsie di 4 jan 2011 - 10:10

Gatver zeg, bah vind het maar niks.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Pien di 4 jan 2011 - 10:15

weet je wat ik zo vervelend vind, de mexicaanse griep is klote, het is vreselijk dat daar mensen door overlijden, maar ik vind dat mensen zo snel gaan denken: ow misschien heb ik wel de mex. griep? of het al roepen zonder te kijken wat de symptonen zijn.
vorig jaar heb ik de mexicaanse griep gehad en dat is veel heviger als een gewoon griepje. dus als je gewoon ziek thuis bent en lichte verhoging hebt is er echt nog niet zomaar mex griep!

daarnaast is er ook een gewone griepepidemie op komst, heel veel mensen zijn verkouden, snotterig, niezen veel of hebben een buikgriepje...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Ella di 4 jan 2011 - 10:22

Pien schreef:weet je wat ik zo vervelend vind, de mexicaanse griep is klote, het is vreselijk dat daar mensen door overlijden, maar ik vind dat mensen zo snel gaan denken: ow misschien heb ik wel de mex. griep? of het al roepen zonder te kijken wat de symptonen zijn.
vorig jaar heb ik de mexicaanse griep gehad en dat is veel heviger als een gewoon griepje. dus als je gewoon ziek thuis bent en lichte verhoging hebt is er echt nog niet zomaar mex griep!

daarnaast is er ook een gewone griepepidemie op komst, heel veel mensen zijn verkouden, snotterig, niezen veel of hebben een buikgriepje...

Ik snap je reactie hoor. maar de mensen zijn ook zo bang gemaakt door alles wat er in de media verscheen.... Bij de minste geringe klachten wordt nu de huisarts gebeld
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 10:27

Het komt zo ook weer bij Hart van Nederland.

Ik weet dat het een ernstigere variant is dan gewone griep, maar ik vind wel dat mensen een beetje bang gemaakt worden op deze manier (door het steeds weer in de media te laten komen bedoel ik).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 10:28

Auxo schreef:Het komt zo ook weer bij Hart van Nederland.

Ik weet dat het een ernstigere variant is dan gewone griep, maar ik vind wel dat mensen een beetje bang gemaakt worden op deze manier (door het steeds weer in de media te laten komen bedoel ik).

Mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Monte di 4 jan 2011 - 10:31

Ik ben er toch wel een beetje angstig voor. Mensen zeggen dat het erger is dan de gewone griep, maar die is bij mij al erg zwaar(heb astma). Dus ja ik ben wel bang dat als ik de griep krijg het behoorlijk erg zal zijn. Dan maar hopen dat ik de griep niet krijg door de griepprik die ik heb gehad(zat ook de mex. griepvaccin in)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 10:55

Monte; Als mensen astma of iets anders aan de luchtwegen hebben snap ik wel dat mensen wat angstig. De Mexicaanse griep slaat toch vooral op de luchtwegen? Maar als het goed is hoef je je geen zorgen te maken omdat je de griepprik hebt gehaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Jeanette di 4 jan 2011 - 11:04

Pien schreef:weet je wat ik zo vervelend vind, de mexicaanse griep is klote, het is vreselijk dat daar mensen door overlijden, maar ik vind dat mensen zo snel gaan denken: ow misschien heb ik wel de mex. griep? of het al roepen zonder te kijken wat de symptonen zijn.
vorig jaar heb ik de mexicaanse griep gehad en dat is veel heviger als een gewoon griepje. dus als je gewoon ziek thuis bent en lichte verhoging hebt is er echt nog niet zomaar mex griep!

daarnaast is er ook een gewone griepepidemie op komst, heel veel mensen zijn verkouden, snotterig, niezen veel of hebben een buikgriepje...

Precies! Er wordt gelijk een bombarie van gemaakt door de media.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Julia di 4 jan 2011 - 20:31

Ik ben niet zozeer bang voor mezelf maar wel voor mijn dochtertje van 4 maand Neutral
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mex griep Empty Re: Mex griep

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum