Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Griep?

+8
Manderijn
Tania
Happinaz
Atelier Madame
Starla
mo-lola
Fortissimo
Lonely Goatherd
12 plaatsers

Ga naar beneden

Griep?  Empty Griep?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 21:43

Ik voel me even zielig en hondsberoerd. Gisteren was er niets aan de hand, vannacht werd ik misselijk wakker, diarree, overgeven, alles tegelijk. Heel naar, zelfs een glas water hou ik niet binnen en zelfs al drink ik niets, dan hang ik nog boven de wcpot. Geen koorts, verder voel ik me slap en naar en vooral vreselijk misselijk. Is dit nou griep? Lijkt me haast niet toch, zonder koorts? Kan het zijn dat ik iets verkeerds gegeten heb? Maar mijn gezin heeft hetzelfde gegeten en nergens last van. En ik laat mijn collega's ook nog eens ernstig in de steek, moest om 7 uur beginnen en heb me om 6 uur afgemeld, maar ja, vervanging is er niet op dat tijdstip Sad.

Maar man man, wat voel ik me naar. Tips om hier doorheen te komen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Lonely Goatherd wo 12 dec 2012 - 21:45

Klinkt precies als het noro-virus wat ik een paar jaar geleden heb gehad. Geeeen pretje inderdaad. Blijf zitten waar je zit, probeer af en toe toch een slokje water te nemen en verder is het afwachten. Op dag 2 kon ik in ieder geval al wel water binnen houden. Sterkte en beterschap.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 21:50

Hier precies hetzelfde. Overgeven, diarree,buikpijn en knallende koppijn. Mijn huisarts had het vanmorgen ook over het norro virus. Kwestie van uitzieken, meelkoekjes eten en lauwe cola drinken tegen de misselijkheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Fortissimo wo 12 dec 2012 - 21:53

Hier geen diarree en overgeven(dat kan ik sowieso nooit), maar wel hele erge buikpijn, misselijk en koppijn. Benen voelen 100 kilo zwaarder per stuk. Mooi k*t.. Ik heb er al sinds maandag last van. Neutral

Beterschap Eucalypta! Hoop dat je toch snel wat binnen gaat houden, want dit is natuurlijk wel erg lastig en ik zou het ook heel eng vinden.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  mo-lola wo 12 dec 2012 - 21:53

Hier precies hetzelfde vorige week had ik het ook.

Overgeven, diarree,buikpijn en hoofdpijn heeft 4 dagen geduurd bij mij.
mo-lola
mo-lola
Prater
Prater

Aantal berichten : 781
Punten : 1117
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 21:54

Klinkt idd als het Noro virus (soort buikgriep) hier duurde het 4 dagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 21:58

Is het norovirus niet heftiger dan? Maar het zou best kunnen. Maar, ik heb nu al een half uur een kopje thee binnen. Ik mag echt niet ziek blijven, zaterdag zou ik naar de winterefteling gaan Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Starla wo 12 dec 2012 - 22:18

Ik had afgelopen week hetzelfde, dacht dat ik wat verkeerds gegeten had. Bij mij s'nachts begonnen en de avond erna weer over. (Afgezien van een beetje buikpijn). Tegen de slapte hielp cola me goed, kleine sipjes. Een slok kwam er net zo hard weer uit.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Atelier Madame wo 12 dec 2012 - 22:31

Ja dat klinkt als het noro virus, paar weken terug heerste dat bij mij op de afdeling em ben ik ook zo ziek geweest. Had ook geen koorts maar wel super hard overgeven (echt binnen 3 sec hele maaltijd eruit) en ik bleef heel erg lang waterdunne diarree krijgen.
Heb 24 uur in bed gelegen en ben toen rustig begonnen met wat eten en vooral goed blijven drinken.

Probeer kleine slokjes water, die blijven vaak beter binnen.

Ik heb uiteindelijk een diarreeremmer ingenomen na 36 uur, werd doodmoe van steeds naar het toilet sprinten. Het virus was Mss nog nie helemaal m'n lichaam uit maar m'n ontlasting werd iig harder. Wel een paar dagen nog verschrikkelijk lichte ontlasting gehad, bijna lichtgrijs maar dat kleurde later ook weer bij.

Doe vooral rustig aan!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Happinaz wo 12 dec 2012 - 22:36

Same here. Met norovirus moet je wel even de huisarts inschakelen want dat is voor kinderen gevaarlijk.

Overigens klinkt het mij gewoon als de griep in de oren die op dit moment heerst. Ik hoor iedereen erover, en het begint telkens met misselijkheid en overgeven, bij mij dus ook.

Ellendig gevoel hè? thumbdown
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Starla wo 12 dec 2012 - 22:41

Dat klinkt inderdaad wel als allemaal hetzelfde. Ik denk dan toch dat ik dat ook heb gehad, aangezien ik het ook al raar vond dat ik hetzelfde had gegeten als vriend, en die had niks. Ik vond het echt verschrikkelijk, zo slapjes. Hopelijk duurt het met jou net zo kort als bij mij eucalypta, en kun je lekker naar winter efteling.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Tania wo 12 dec 2012 - 22:43

Hier heerst het ook heel erg. Mijn kinderen hebben het ook gehad en op mijn werk ook bijna iedereen. Paar dagen dan is het over, in ieder geval proberen om toch wat vocht binnen te krijgen.

Beterschap!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 22:49

Happinaz schreef:Same here. Met norovirus moet je wel even de huisarts inschakelen want dat is voor kinderen gevaarlijk.

Overigens klinkt het mij gewoon als de griep in de oren die op dit moment heerst. Ik hoor iedereen erover, en het begint telkens met misselijkheid en overgeven, bij mij dus ook.

Ellendig gevoel hè? thumbdown
volgens mij valt dat met die huisarts wel mee. Kinderen onder de 2 zijn wel wat kwetsbaarder, maar die van mij zijn groter en goed gezond en dan valt het mee. Ik heb inmiddels een kopje thee op en dat zit er al een uur in, ik hoop dat ik het ergste gehad heb laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Happinaz wo 12 dec 2012 - 22:52

Eucalypta schreef:
Happinaz schreef:Same here. Met norovirus moet je wel even de huisarts inschakelen want dat is voor kinderen gevaarlijk.

Overigens klinkt het mij gewoon als de griep in de oren die op dit moment heerst. Ik hoor iedereen erover, en het begint telkens met misselijkheid en overgeven, bij mij dus ook.

Ellendig gevoel hè? thumbdown
volgens mij valt dat met die huisarts wel mee. Kinderen onder de 2 zijn wel wat kwetsbaarder, maar die van mij zijn groter en goed gezond en dan valt het mee. Ik heb inmiddels een kopje thee op en dat zit er al een uur in, ik hoop dat ik het ergste gehad heb laughcry

Gelukkig, ik zit ook aan m'n eerste cracker sinds 3 dagen!
Ik bedoel meer eigenlijk dat als er op mijn werk NOrO heerst de hele afdeling in quarantaine gaat, iedereen handen moet wassen voor entree en na bezoek en mondkapjes op. Het is dus erg extreem besmettelijk, en aangezien je kinderen op school zitten.....:-)

Maar dat had je vast niet, geen zorgen dus! smile
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Manderijn wo 12 dec 2012 - 22:56

Yep, dat is de griep die nu de ronde doet, super lastig, erg besmettelijk. Ik heb het inmiddels 2x gehad. Bah!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Twellie do 13 dec 2012 - 9:42

Vervelend! Het kan van alles zijn, er zijn zoveel buikvirussen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Caroow do 13 dec 2012 - 10:13

Wij hebben een enorme griepgolf op het werk, met de klachten die jij ook hebt. De een na de ander belt om zich ziek te melden.. En omdat je je nou niet altijd op stel en sprong kan afmelden zijn er ook wel eens mensen ziek aan het werk, en zo worden er natuurlijk alleen maar meer mensen ziek Sad

Beterschap! Hopelijk voel je je zaterdag fit genoeg voor de Efteling!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Lientje do 13 dec 2012 - 20:51

Hier nog iemand die zich ziekgemeld heeft vanwege een buikvirus....
Erg vervelend, bijna niet geslapen en veel naar de wc aren overgeven. Heb nu ook overal pijn en dan weer warm en dan weer koud....
Manlief blijft gelukkig thuis voor de kinderen. Die vinden het maar raar dat mama ziek is...
Beterschap voor iedereen die dit ook heeft!
Lientje
Lientje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 47
Punten : 277
Registratiedatum : 04-01-11
Woonplaats : In de buurt van Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Aziraphale do 13 dec 2012 - 20:57

Beterschap voor alle zieke dames hier!

Ik begon woensdagavond rond 22:00 u ook met overgeven, vreselijk. Elk half uur 4x spugen en diarree (tegelijkertijd, fijn). Heeft tot 5:00 u 's ochtends geduurd. Gisteren hele dag in bed gelegen, alleen nog last van m'n darmen. Ik drink lauwe thee, eet af en toe een rijstwafel met boter/suiker en een handje naturel chips. Verder doet alles pijn qua spieren en ben ik heel slap. Voel me al wel een beetje beter vandaag!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 0:27

Ik ben ook weer aan het opknappen. Er is net zelfs een tosti ingebleven Laughing.
Mijn vriend vertelde dat hij vannacht wakker werd omdat mijn maag zo hard aan het borrelen en knorren was whaha. Zelf heb ik daar helemaal niets van gemerkt maar blijkbaar was er weer voeding nodig!

Ik ben in ieder geval weer aangekleed enzo voor de eerste dag op rij. Ik hoop dat ik mij zo blijf voelen. Nadeel...mijn zoontje is nu ook ziek.

Op naar de lente! sunny
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griep?  Empty Re: Griep?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum