DagCafé
+22
Toet
Bubbelicious
Qiara
Kabouter
Rovine
May
Bimbam
Blond
Burn
Zwerver
Erin
sanne-84
Alex
Ibbeltje
Tullow
Roza
Stuiterbal
Lotus
Suus
ExpressoB
Rush
VeryCherry
26 plaatsers
Pagina 36 van 40
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Re: DagCafé
Dat ik niet wist dat je daar gewoond had, omdat je er zo tegenop zag om daar heen te gaan voor die cursus en je verdwaalde en het niets vond. Nu opeens geef je aan Amsterdam te missen, de geur, de trams, de.... en wil je naar Amsterdam verhuizen..Maura schreef:Smikkell schreef:Nee, wacht, voor de worstenuitleg wil ik eerst de Amsterdam uitleg.
Wat wil je precies uitgelegd krijgen?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Dat ik niet wist dat je daar gewoond had, omdat je er zo tegenop zag om daar heen te gaan voor die cursus en je verdwaalde en het niets vond. Nu opeens geef je aan Amsterdam te missen, de geur, de trams, de.... en wil je naar Amsterdam verhuizen..Maura schreef:Smikkell schreef:Nee, wacht, voor de worstenuitleg wil ik eerst de Amsterdam uitleg.
Wat wil je precies uitgelegd krijgen?
Maar ik heb nooit in Amsterdam gewoond. Ik woon al 29 jaar in het noorden. Ooit is mij een baan aangeboden in Alkmaar. Ik zou daar naartoe vertrekken. Maar mijn ouders hebben me tegen gehouden en me in een kliniek voor eetstoornissen gebracht in Drente. Vervolgens ben ik gaan samenwonen in een buurdorp en ben ik gaan werken etc. Nooit meer aangedacht.
Ik ben inderdaad twee keer verdwaald in A'dam. Maar toen ik daar liep voelde ik me zo rustig. En genoot ik van alles wat ik om me heen zag. Toen ik thuis was bedacht ik me dat als ik NU weg zou kunnen, ik naar A'dam zou gaan. Omdat ik daar zo rustig was en het zo fijn vond. Maar ik zit hier nog wel jaren vast. En daarna komt er vast iets anders op mijn pad. Zo is het altijd nog geweest. En ik denk ook, dat als ik eerlijk tegenover mezelf ben, dat het een bepaalde vorm van vluchten is. Daar voelde ik me goed, daar genoot ik, maar op het eind komt het leven weer op hetzelfde neer. Waar ik ook woon.
Maar ik vind A'dam wel een hele mooie stad. Vooral de parken waar ik heb gewandeld, toen ik was verdwaald. En dat allemaal omdat ik de verkeerde uitgang nam op het station.
Gast- Gast
En dat alles dus gebaseerd op alleen een cursus in Amsterdam? Hoe goed ken je en stad dan? Je schreef echt alsof je er had gewoond en het kende en het daarom miste.
Waarom zit je daar nog jaren vast? Als je echt wilt kun je wel verhuizen naar een andere stad/provincie, toch?
Waarom zit je daar nog jaren vast? Als je echt wilt kun je wel verhuizen naar een andere stad/provincie, toch?
Gast- Gast
En dan nu de worsten....
We kennen allemaal die worsten van Van Huls (zo heet het volgens mij?) en deze zijn gewoon overal in Nederland te koop. Zou ook wel moeten, anders zou hij geen bestaan hebben. Deze hebben wij ook gewoon in de winkels liggen. Maar de metworst waar ik op doelde, komt van de slager. Het is nog steeds dezelfde vorm en voor velen zullen ze hetzelfde smaken, maar Groningse metworst is met kruidnagel bereid en nog een paar andere kruiden. Die van Van Huls vind ik persoonlijk erg vet en niet echt lekker, wel in kleine stukjes met kaas en uitje, maar niet zo om even uit het vuistje te eten. Dat heb ik dus wel met de worsten die ik net van de slager heb gehaald. De smaak is net even lekkerder, zeg maar.
We kennen allemaal die worsten van Van Huls (zo heet het volgens mij?) en deze zijn gewoon overal in Nederland te koop. Zou ook wel moeten, anders zou hij geen bestaan hebben. Deze hebben wij ook gewoon in de winkels liggen. Maar de metworst waar ik op doelde, komt van de slager. Het is nog steeds dezelfde vorm en voor velen zullen ze hetzelfde smaken, maar Groningse metworst is met kruidnagel bereid en nog een paar andere kruiden. Die van Van Huls vind ik persoonlijk erg vet en niet echt lekker, wel in kleine stukjes met kaas en uitje, maar niet zo om even uit het vuistje te eten. Dat heb ik dus wel met de worsten die ik net van de slager heb gehaald. De smaak is net even lekkerder, zeg maar.
Gast- Gast
Smikkell schreef:En dat alles dus gebaseerd op alleen een cursus in Amsterdam? Hoe goed ken je en stad dan? Je schreef echt alsof je er had gewoond en het kende en het daarom miste.
Nee, ik ken er helemaal niets. Ben er niet voor niets twee keer verdwaald.
En ik zit nog jaren vast aan mijn huidige woonplaats, omdat ik zo dom ben geweest om mijn appartementje te kopen. Er staan er nu vijf te koop en dat al een jaar. Voor ik mijn woning kwijt ben, zijn we jaren verder. De woning is namelijk te klein, te duur en de mensen die hier willen wonen zijn nog jong en hebben veelal niet genoeg geld om te kunnen kopen. Toen ik het kocht heb ik dat met koopsubsidie gedaan, dat is er nu af... Dus het wordt echt heel erg moeilijk. En ik kan nu enkel mijn vaste lasten betalen, dus dubbele lasten gaan hem sowieso niet worden.
Gast- Gast
Smikkell schreef:En die worsten liggen hier niet bij de slagers?
Voor zover ik weet niet. Want we nemen voor de broers en ouders van de vriend van mijn moeder altijd worsten mee. Omdat ze die daar niet kunnen krijgen.
Gast- Gast
Ik dacht al dat het aan mij lag dat ik het allemaal niet volgde..
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Evy schreef:тыквашка schreef:Oh ik heb net echt tranen met tuiten gelachen. Ik zocht een recept voor sinaasappelsaus maar had de titel niet gelezen. Dit is het eerste stukje van het recept:
Zorg voor mooie borsten met het vel er kompleet aan. Droog je borsten goed en snijd ze aan de velkant ondiep kruislings in op ongeveer anderhalve centimeter afstand van elkaar. Wrijf de borsten (ook goed in de insneden) in met versgemalen peper en een klein beetje zout. Bak ze in een droge pan op een matig hoog vuur bruin aan de velkant.
Huh?
Haha, geniaal he. 't is een recept voor eendenborst in sinaasappelsaus...maar op de een of andere manier kwam het woord eendenborst in het eerste stukje helemaal niet voor...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Waarom staat nergens op internet beschreven welke winkels wanneer sluiten vandaag. Inmiddels twee uur aan het zoeken waardoor alles nu zéker dicht is, heb ik toch nog zekerheid.
En nu heb ik focking ook geen bananen in huis..
En nu heb ik focking ook geen bananen in huis..
Gast- Gast
Ja ik geloof het ook . Ik heb hem afgelopen vrijdag, toen ik met hem ergens aan het werk was, verteld dat er roddels over ons gaan. Hij wilde ze nog even wat aanwakkeren haha. Ik heb maar gezegd dat hij dat niet moet doen .
Gast- Gast
Is het ook maar niet echt van mijn leeftijd . Oh, al stond ik gisteravond toch wel met een leukerd te flirten die minstens 40 was maar goed, hij is ook de uitzondering op alle regels en zolang mijn supervisor geen Paul heet maakt hij dus geen kans meer .
Gast- Gast
Ik sta op het punt om een misschien heel stomme beslissing te nemen, maar toch ga ik het doen, denk ik!
Gast- Gast
Wat ga je doen Smikk?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik ben er overigens weer vandoor. Ik mag gaan oppassen Fijne avond!
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
vertel... (Als je wil tenminste)Smikkell schreef:Ik sta op het punt om een misschien heel stomme beslissing te nemen, maar toch ga ik het doen, denk ik!
Gast- Gast
Wat is ga doen laat ik liever buiten het forum, doet er ook niet zo toe, wilde het gewoon even kwijt.
Ik heb gewoon een beetje de kriebels de laatste dagen.. en misschien helpt het om een aantal dingen aan te pakken en anders te doen.
Ik heb gewoon een beetje de kriebels de laatste dagen.. en misschien helpt het om een aantal dingen aan te pakken en anders te doen.
Gast- Gast
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Pagina 36 van 40
Permissies van dit forum: