Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DagCafé

+22
Toet
Bubbelicious
Qiara
Kabouter
Rovine
May
Bimbam
Blond
Burn
Zwerver
Erin
sanne-84
Alex
Ibbeltje
Tullow
Roza
Stuiterbal
Lotus
Suus
ExpressoB
Rush
VeryCherry
26 plaatsers

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 21 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:34

Smikkell schreef:Ik vind het zo leuk om te zien hoe lief forummers voor elkaar zijn. Hoe ze elkaar steunen, hier en in het echt. Al die mensen die samen komen tijdens de feestdagen, of het iig aanbieden.
Kaartjes en cadeau's die heen en weer worden verstuurd, acties die worden opgezet... dat is eigenlijk toch iets heel erg moois?!
Dat vind ik ook idd...

En dank je Maura!! Echt ontzettend lief!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:37

Maura schreef:Dat heb ik ook eens gezien. De vrouw had zoveel couponnetjes dat haar man met één baan kon stoppen en ze hadden zoveel voorraad. De mevrouw in kwestie ging naar de supermarkt, had een kar vol met 500 dollar aan goederen en mocht ze gratis meenemen naar huis. Vanwege de coupons. Ik wil dat ook!
In de aflevering die ik heb gezien hadden die vrouw en haar schoondochter wel hun baan opgezegd, omdat ze er meer dan 40 uur in de week mee bezig waren. Ze kochten 50 doosjes pijnstillers, niet omdat ze het nodig hadden, maar omdat je met bonnen geld toekreeg als je 50 doosjes kocht. Ik vind het sowieso een slechte zaak dat mensen zo worden aangespoord om 50!!! doorsjes te kopen.
Als ze gewoon zouden werken, dan zouden ze vast net zo veel verdienen als dat ze nu besparen. Echt, die voorraadkasten die de mensen hebben met soms artikelen die ze nooit gebruiken en niet nodig hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:38

Het forum is meer voor mij gaan betekenen sinds dit forum. Het is ook meer oprecht meeleven, dan lezen en denken:"Gelukkig is het mij niet overkomen". Juist doordat mensen zoveel voor elkaar over hebben. En het scheelt ook enorm dat niet iedereen continu op elkaar vit, maar met elkaar meedenkt. Ik mis nog weleens een goed relletje, maar voor de rest ben ik blij met dit forum. Heeft zus toch goed gedaan. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:39

Kan iemand wat te drinken voor me pakken? Heb dorst en ben lui moe angel

Gast
Gast

Bericht  Rovine vr 23 dec 2011 - 9:39

Ik he ook dorst, maar ietsje rechter op gaan zitten is echt teveel moeite. Embarassed
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Ibbeltje vr 23 dec 2011 - 9:39

Smikkell schreef:Ik vind het zo leuk om te zien hoe lief forummers voor elkaar zijn. Hoe ze elkaar steunen, hier en in het echt. Al die mensen die samen komen tijdens de feestdagen, of het iig aanbieden.
Kaartjes en cadeau's die heen en weer worden verstuurd, acties die worden opgezet... dat is eigenlijk toch iets heel erg moois?!

super mooi!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:40

Smikkell schreef:
Maura schreef:Dat heb ik ook eens gezien. De vrouw had zoveel couponnetjes dat haar man met één baan kon stoppen en ze hadden zoveel voorraad. De mevrouw in kwestie ging naar de supermarkt, had een kar vol met 500 dollar aan goederen en mocht ze gratis meenemen naar huis. Vanwege de coupons. Ik wil dat ook!
In de aflevering die ik heb gezien hadden die vrouw en haar schoondochter wel hun baan opgezegd, omdat ze er meer dan 40 uur in de week mee bezig waren. Ze kochten 50 doosjes pijnstillers, niet omdat ze het nodig hadden, maar omdat je met bonnen geld toekreeg als je 50 doosjes kocht. Ik vind het sowieso een slechte zaak dat mensen zo worden aangespoord om 50!!! doorsjes te kopen.
Als ze gewoon zouden werken, dan zouden ze vast net zo veel verdienen als dat ze nu besparen. Echt, die voorraadkasten die de mensen hebben met soms artikelen die ze nooit gebruiken en niet nodig hebben.

Ja, het is wel erg uit de hand gelopen. Want de vrouw die ik heb gezien, die had gewoon coupon-mappen en ze wist precies met welke map ze wat kon kopen en hoeveel korting ze kreeg.

Maar ik vind het wel een beter systeem dan de voedselbank. Denk ik. scratch

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje vr 23 dec 2011 - 9:40

Rovine schreef:Ik he ook dorst, maar ietsje rechter op gaan zitten is echt teveel moeite. Embarassed

Lui ? :P
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:42

Maura schreef:Het forum is meer voor mij gaan betekenen sinds dit forum. Het is ook meer oprecht meeleven, dan lezen en denken:"Gelukkig is het mij niet overkomen". Juist doordat mensen zoveel voor elkaar over hebben. En het scheelt ook enorm dat niet iedereen continu op elkaar vit, maar met elkaar meedenkt. Ik mis nog weleens een goed relletje, maar voor de rest ben ik blij met dit forum. Heeft zus toch goed gedaan. Wink

Oh kom maar, kom maar...

DagCafé - Pagina 21 58197555E9A5136AEAD8F4F2AE767C60-kom-maar-op---

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:43

Whahahahaha, waar gaan we over rellen dan? Koste 'vroeger' minder moeite, dan nu. :P

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje vr 23 dec 2011 - 9:43

Laughing
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:44

Maura schreef:Het forum is meer voor mij gaan betekenen sinds dit forum. Het is ook meer oprecht meeleven, dan lezen en denken:"Gelukkig is het mij niet overkomen". Juist doordat mensen zoveel voor elkaar over hebben. En het scheelt ook enorm dat niet iedereen continu op elkaar vit, maar met elkaar meedenkt. Ik mis nog weleens een goed relletje, maar voor de rest ben ik blij met dit forum. Heeft zus toch goed gedaan. Wink
Ik ben vanaaf ook heilig want Zusje is op stap en ik moest me gedragen zei ze angel
Geen rel van mijn kant dus... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:44

Maple schreef:

Oh kom maar, kom maar...

FAKER! Dat ben jij niet! Twisted Evil

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:45

Zusje heeft een goede invloed op Smikkell. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje vr 23 dec 2011 - 9:45

Smikk Laughing Wat ik overigens wel ff kwijt wil over jou dat ik jou al een tijdje leuker over vind komen Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:46

Smikkell schreef:
Maple schreef:

Oh kom maar, kom maar...

FAKER! Dat ben jij niet! Twisted Evil

Nee, da's mijn nieuwe bodyguard.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:49

Maura schreef:
Smikkell schreef:

Ja, het is wel erg uit de hand gelopen. Want de vrouw die ik heb gezien, die had gewoon coupon-mappen en ze wist precies met welke map ze wat kon kopen en hoeveel korting ze kreeg.

Ik denk dat ik dan toch liever de voedselbak heb. Het is wel wat pasief, maar in die serie wordt eten echt verspild door de grote hoeveelheid. Dat voorbeeld van die pijnstillers vind ik ook geen goede zaak.
Het eten van de voedselbank wordt anders weggegooid, het eten dat zij met die bonnen halen niet.
Die mensen van die bonnen zijn gezond (lichamelijk dan laughcry ) en kunnen prima werken. Al denk ik dat een deel van de voedselbank ook best zou kunnen werken, net als een heel groot deel van de bijstand. Okee, moet er wel werk zijn, maar dat is geloof ik het probleem niet, toch?

En is het niet Italie waar ze supermarkten hebben waar mensen onder het minimum voor 200 euro per maand gratis boodschappen kunnen doen? En dan dus niet, zoals de voedselbank, krijgen wat er toevallig is, maar echt een winkel met een ruime keus.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:50

Maura schreef:Zusje heeft een goede invloed op Smikkell. Laughing
Dat sowieso. Zusje is dan ook een topmens en zo ontzettend lief en speciaal. Echt, ik zou haar ouders graag eens ontmoeten.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:52

Ibbeltje schreef:Smikk Laughing Wat ik overigens wel ff kwijt wil over jou dat ik jou al een tijdje leuker over vind komen Wink
Dat vind ik leuk om te lezen. Ik let ook wel op wat ik zeg en vooral hoe. Ik sta nog steeds achter alles wat ik heb gepost hoor, maar anders formuleren en sommige dingen gewoon niet posten helpt wel. Uiteindelijk ben ik ook geen naar mens en zit ik helemaal niet te wachten op conflicten, in tegenstelling tot wat anderen soms denken.

Gast
Gast

Bericht  Rovine vr 23 dec 2011 - 9:53

Ik vind het ook zonde. 200 pakken rijst. Denk dat wij met zijn tweetjes misschien 10 pakken in een jaar wegeten? Die vrouw paste ik ook 3x in (en ik ben echt geen dunnie), denk dat ik ook zo enorm zou zijn als ik dingen moest gaan eten omdat ze gratis zijn. Maar dat is Amerika. Groot en onbeperkt, tot aan het van de gekke af.

Dat Italiaanse systeem klinkt prima, misschien zou je ook tegoedbonnen voor supermarkten uit kunnen delen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:53

Maple schreef:Nee, da's mijn nieuwe bodyguard.
Awesome..

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:54

Smikkell schreef:
Maura schreef:
Smikkell schreef:

Ik denk dat ik dan toch liever de voedselbak heb. Het is wel wat pasief, maar in die serie wordt eten echt verspild door de grote hoeveelheid. Dat voorbeeld van die pijnstillers vind ik ook geen goede zaak.
Het eten van de voedselbank wordt anders weggegooid, het eten dat zij met die bonnen halen niet.
Die mensen van die bonnen zijn gezond (lichamelijk dan laughcry ) en kunnen prima werken. Al denk ik dat een deel van de voedselbank ook best zou kunnen werken, net als een heel groot deel van de bijstand. Okee, moet er wel werk zijn, maar dat is geloof ik het probleem niet, toch?

En is het niet Italie waar ze supermarkten hebben waar mensen onder het minimum voor 200 euro per maand gratis boodschappen kunnen doen? En dan dus niet, zoals de voedselbank, krijgen wat er toevallig is, maar echt een winkel met een ruime keus.

Het is natuurlijk ook verspilling. Want wie moet er nu iets met 50 doosjes pijnstillers? En de voedselbank is daarentegen wel weer een goed iets, maar is er ook meer voor mensen die wel kunnen, maar niet willen. Het is een soort in stand houden van. Terwijl het ook makkelijk anders kan. Maar wat doe je er aan? Er zijn ook mensen die het werkelijk nodig hebben, omdat ze ECHT niet anders kunnen. Vind het moeilijk om daar echt een mening over te hebben. Enerzijds vind ik dat de mensen die niet willen, maar niet moeten eten. Maar hoe bepaal je wie kan en niet kan, wie wil en niet wil? Al geloof ik wel dat de meerderheid wel kan, maar niet wil.

En ik wil ook naar een land waar de eerste 200 euro aan boodschappen gratis zijn. Dan hoef ik zelfs niet meer te werken. :P

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje vr 23 dec 2011 - 9:54

Smikkell schreef:
Ibbeltje schreef:Smikk Laughing Wat ik overigens wel ff kwijt wil over jou dat ik jou al een tijdje leuker over vind komen Wink
Dat vind ik leuk om te lezen. Ik let ook wel op wat ik zeg en vooral hoe. Ik sta nog steeds achter alles wat ik heb gepost hoor, maar anders formuleren en sommige dingen gewoon niet posten helpt wel. Uiteindelijk ben ik ook geen naar mens en zit ik helemaal niet te wachten op conflicten, in tegenstelling tot wat anderen soms denken.

Heel fijn want het voelt weer 'goed' om zo gezellig samen te kletsen in het dagcafe zeg maar. Had er eerst een dubbel gevoel bij of zo. Maar goed gelukkig is dat helemaal weg smile
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:57

Rovine schreef:Ik vind het ook zonde. 200 pakken rijst. Denk dat wij met zijn tweetjes misschien 10 pakken in een jaar wegeten? Die vrouw paste ik ook 3x in (en ik ben echt geen dunnie), denk dat ik ook zo enorm zou zijn als ik dingen moest gaan eten omdat ze gratis zijn. Maar dat is Amerika. Groot en onbeperkt, tot aan het van de gekke af.

Dat Italiaanse systeem klinkt prima, misschien zou je ook tegoedbonnen voor supermarkten uit kunnen delen.
Ik vind dat systeem ook wel goed klinken. Er zitten vast haken en ogen aan, maar de vrije keus in wát je kiest is fijner dan de voedselbank nu. Maar het aanbod moet er natuurlijk ook maar net zijn. Ik geloof dat die supermarkten niet zijn gebaseerd op restvoedsel, maar op overheidsgeld. Alleen het hoofd van het gezin mag boodschappen doen en alles boven de 200 euro (al zal het bedrag misschien per gezinssamenstelling verschillen) moet zelf worden betaald.

Men heeft zo wel zelf invloed op hoe (on)gezond hij eet en waar hij de prioriteiten legt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 9:57

Smikkel, ben het eens met Ibbel!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud