Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spijt van de naam

+40
Meeko
Pandora
Jezzie
Makamba
Fiwen
Theeleut
Bruintje Beer
Floor
Bolleke
PiP
*Troela*
Marin
Novalee
Thunder
kwak
Usje
Coco
Supertalentje
PapillonRose
Darius
Flip Fluitketel
Flower_L
meisjesmama
mauwmauw
woezel
Niene
Liz
Liadan
Shy
Monte
-Ieniemienie-
Bosjesvrouw
Paper Crown
Rumble
Susan
Ugly Betty
mickey
Viva
studiebol
SarahKey
44 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Fiwen wo 21 dec 2011 - 23:05

Spijt is een groot woord maar ik vind het achteraf wel jammer dat we J.uultje niet als officiële naam maar alleen als roepnaam hebben. Ze heet officieel J.ulia omdat mijn man dat perse wilde maar nu zegt hij dat hij J.uultje toch ook wel leuker vind van J.ulia... Was ik wel even boos over maar ach, het is zo en iedereen noemt haar J.uultje. Mag ze later zelf kiezen hoe ze genoemd wil worden.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 23:08

BeeGee schreef:ik heb bij geen van 3 spijt van de namen... bij j.ace hebben we er wel lang over gedaan voordat die vast stond en ben nu blij dat we de 2e keus niet gedaan hebben n.illes (is dan een compleet ander type naam)

Hoe spreek je dat uit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 23:14

Arden schreef:
BeeGee schreef:ik heb bij geen van 3 spijt van de namen... bij j.ace hebben we er wel lang over gedaan voordat die vast stond en ben nu blij dat we de 2e keus niet gedaan hebben n.illes (is dan een compleet ander type naam)

Hoe spreek je dat uit?

gewoon zoals het er staat op zijn nederlands in ieder geval n.illes (korte i klank)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 23:16

BeeGee schreef:
Arden schreef:
BeeGee schreef:ik heb bij geen van 3 spijt van de namen... bij j.ace hebben we er wel lang over gedaan voordat die vast stond en ben nu blij dat we de 2e keus niet gedaan hebben n.illes (is dan een compleet ander type naam)

Hoe spreek je dat uit?

gewoon zoals het er staat op zijn nederlands in ieder geval n.illes (korte i klank)

Ok, dat dacht ik ook maar ik dacht misschien is het meer Niels of Nyles ofzo, je weet het niet :P vind ik ook wel leuk. Maar J.ace past meer bij jullie denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 23:17

Arden schreef:
Ok, dat dacht ik ook maar ik dacht misschien is het meer Niels of Nyles ofzo, je weet het niet :P vind ik ook wel leuk. Maar J.ace past meer bij jullie denk ik.

Ja ik vind j.ace ook meer bij ons passen nu... al heb ik wel heel lang getwijfeld hoor ros heeft uit eindelijk de keuze gemaakt :-)Misschien als we n.illes hadden gedaan dat die ook bij ons had gepast haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  SarahKey wo 21 dec 2011 - 23:22

Fiwen schreef:Spijt is een groot woord maar ik vind het achteraf wel jammer dat we J.uultje niet als officiële naam maar alleen als roepnaam hebben. Ze heet officieel J.ulia omdat mijn man dat perse wilde maar nu zegt hij dat hij J.uultje toch ook wel leuker vind van J.ulia... Was ik wel even boos over maar ach, het is zo en iedereen noemt haar J.uultje. Mag ze later zelf kiezen hoe ze genoemd wil worden.

Maar nu is Juultje nog wel leuk, maar als ze ouder word kan ik me voorstellen dat Juultje een kinderlijke naam word. Juul of Julia zou ik persoonlijk dan leuker vinden voor een groter meisje/volwassene
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Makamba wo 21 dec 2011 - 23:23

Hier geen spijt van de naam die we onze dochter hebben gegeven!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 23:27

Maar staat er ook bij waaróm er spijt is? Kan 't ook niet komen, doordat er opeens iemand negatief in 't nieuws is geweest bijv, met een bepaalde naam?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Jezzie wo 21 dec 2011 - 23:51

Ik heb al heel lang 2 namen in mijn hoofd en mijn vriend vind die ook allebei leuk!
Dus ik denk niet dat wij spijt zullen krijgen.

Ik ken idd wel iemand, die de naam van haar zoon heeft veranderd toen hij naar de basisschool ging.
Want ze waren bang dat kinderen op zijn naam zouden rijmen en hem daarmee zouden gaan pesten.
Dus sinds hij 4 jaar is, is zijn naam anders. Maar lijkt nog wel op zijn oude naam.
Ik zou daar als ik een naam bedenk van te voren wel om denken, of het niet rijmt op rare woorden.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 23:56

Fiwen, daar zou ik geen spijt van hebben als ik jouw was. Ju.ultje klinkt nu echt heel leuk, maar ik denk dat ze jullie later zeker wel dankbaar zal zijn dat ze officieel Ju.lia heet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Monte do 22 dec 2011 - 0:09

Freakie: ik zie nu pas je ticker, spannend! Voel je al iets? welke datum denk je zelf dat het gaat worden?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 0:16

Monte schreef:Freakie: ik zie nu pas je ticker, spannend! Voel je al iets? welke datum denk je zelf dat het gaat worden?
Er rommelt nog niets hier... Beeb is wel actief, buik niet.Wink Ik gok en hoop ergens tussen Kerst en Oud & Nieuw. Maar het zou me ook niets verbazen als het toch pas in het nieuwe jaar wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Monte do 22 dec 2011 - 0:20

freakielief schreef:
Monte schreef:Freakie: ik zie nu pas je ticker, spannend! Voel je al iets? welke datum denk je zelf dat het gaat worden?
Er rommelt nog niets hier... Beeb is wel actief, buik niet.Wink Ik gok en hoop ergens tussen Kerst en Oud & Nieuw. Maar het zou me ook niets verbazen als het toch pas in het nieuwe jaar wordt.
Tja dat heb je natuurlijk niet in de hand, het kan net zo goed vandaag beginnen en voor de kerst nog geboren worden(of op kerst :P ). Maar tussen kerst en oud en nieuw is ook wel een hele mooie tijd. Nieuwjaar lijkt me vreemd, je bent dan echt in 2011 zwanger geweest en dan wordt het net 2012, lijkt me raar. Maar goed afwachten dus Very Happy
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Pandora do 22 dec 2011 - 0:21

Hier ook absoluut geen spijt, ik vind de naam ook echt bij haar passen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 0:23

Monte schreef:Tja dat heb je natuurlijk niet in de hand, het kan net zo goed vandaag beginnen en voor de kerst nog geboren worden(of op kerst :P ). Maar tussen kerst en oud en nieuw is ook wel een hele mooie tijd. Nieuwjaar lijkt me vreemd, je bent dan echt in 2011 zwanger geweest en dan wordt het net 2012, lijkt me raar. Maar goed afwachten dus Very Happy
Ja mijn man zegt dat we met Kerst in ziekenhuis zitten.:P Achja, het is inderdaad afwachten en dat vind ik niet erg, ik vermaak me nog prima zo.smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Fiwen do 22 dec 2011 - 6:54

freakielief schreef:Fiwen, daar zou ik geen spijt van hebben als ik jouw was. Ju.ultje klinkt nu echt heel leuk, maar ik denk dat ze jullie later zeker wel dankbaar zal zijn dat ze officieel Ju.lia heet.

Ik heb zelf ook een naam die lief klinkt en op "je" eindigt en ik heb daar echt nooit problemen mee gehad. Ik had dan persoonlijk voor haar liever J.uul als officiële naam gehad dan J.ulia. En echt spijt is het ook niet, vind het achteraf gewoon jammer dat mijn man het er een beetje door geduwd heeft dat het J.ulia moest zijn en dat hij dan nu zegt dat hij het achteraf toch niet zo perse nodig vond.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 6:59

Mijn moeder heeft spijt van de tweede naam die ze gegeven heeft. Hij past totaaaal niet bij me, ze hadden nog een andere optie en hebben tot het laatst getwijfeld, de andere optie was achteraf gezien veel mooier en passender geweest.

Gelukkig maar dat weinig mensen vragen waar de S. voor staat bij mijn voorletters, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 7:19

Rataplan schreef:Van beide namen heb ik absoluut geen spijt, maar als ik had geweten hoe S.ven er uit zou gaan zien dan had ik hem geen S.ven genoemd. Op de een of andere manier associeer ik zijn naam met een grote stoere blonde kerel, niet met een klein schattig blond mannetje. Ik vind het geen S.ven zeg maar. Welke naam het dan wel moet zijn weet ik ook niet hoor... laughcry

Nu omschrijf je precies mijn zoontje! Een blonde stoere kerel! (niet klein ook voor zijn 20 mnd) dus hier past de naam perfect! Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Thunder do 22 dec 2011 - 8:30

Laurientje85 schreef:
Rataplan schreef:Van beide namen heb ik absoluut geen spijt, maar als ik had geweten hoe S.ven er uit zou gaan zien dan had ik hem geen S.ven genoemd. Op de een of andere manier associeer ik zijn naam met een grote stoere blonde kerel, niet met een klein schattig blond mannetje. Ik vind het geen S.ven zeg maar. Welke naam het dan wel moet zijn weet ik ook niet hoor... laughcry

Nu omschrijf je precies mijn zoontje! Een blonde stoere kerel! (niet klein ook voor zijn 20 mnd) dus hier past de naam perfect! Wink

Mijn S.ven is dat dus wel met zijn 80 cm en 9,5 kilo. En het zal ook nog heel lang duren eer hij de gewenste lengte heeft. Vandaar dat ik (nu) zeg dat zijn naam niet echt bij hem past. smile

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Meeko do 22 dec 2011 - 9:46

Spijt niet, maar ik vind Senna haar 2e naam minder bij de rest van de namen passen.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Parisienne do 22 dec 2011 - 9:53

Hier hebben we ook totaal geen spijt van de naam/namen die we N. gegeven hebben. Haar naam past gewoon echt bij haar!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Aggi do 22 dec 2011 - 10:08


Geen spijt, zijn naam past echt bij hem.

Mijn vriend en ik hadden allebij een andere eerste keus... dus vond het wel verrassend dat we voor een andere naam hebben gekozen.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Coccinelle do 22 dec 2011 - 11:14

Hier geen spijt van de naam. We vinden het allebei nog steeds een hele leuke en lieve naam welke toch ook weer past bij een ondeugend klein meisje. Past helemaal bij onze dochter dus. smile

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  SarahKey do 22 dec 2011 - 19:48

Bazinga schreef:Maar staat er ook bij waaróm er spijt is? Kan 't ook niet komen, doordat er opeens iemand negatief in 't nieuws is geweest bijv, met een bepaalde naam?

Nee was een quote in het begin van het blad.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  SarahKey do 22 dec 2011 - 19:49

Jezzie89 schreef:Ik heb al heel lang 2 namen in mijn hoofd en mijn vriend vind die ook allebei leuk!
Dus ik denk niet dat wij spijt zullen krijgen.

Ik ken idd wel iemand, die de naam van haar zoon heeft veranderd toen hij naar de basisschool ging.
Want ze waren bang dat kinderen op zijn naam zouden rijmen en hem daarmee zouden gaan pesten.
Dus sinds hij 4 jaar is, is zijn naam anders. Maar lijkt nog wel op zijn oude naam.
Ik zou daar als ik een naam bedenk van te voren wel om denken, of het niet rijmt op rare woorden.

Dit vind ik ook belangrijk. Zou mijn kind dus geen Rick/Nick/Mick noemen bijvoorbeeld. Hoe leuk en stoer ik de naam Nick ook vind.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 4 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum