Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spijt van de naam

+40
Meeko
Pandora
Jezzie
Makamba
Fiwen
Theeleut
Bruintje Beer
Floor
Bolleke
PiP
*Troela*
Marin
Novalee
Thunder
kwak
Usje
Coco
Supertalentje
PapillonRose
Darius
Flip Fluitketel
Flower_L
meisjesmama
mauwmauw
woezel
Niene
Liz
Liadan
Shy
Monte
-Ieniemienie-
Bosjesvrouw
Paper Crown
Rumble
Susan
Ugly Betty
mickey
Viva
studiebol
SarahKey
44 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Usje wo 21 dec 2011 - 9:27

Ik heb zeker geen spijt van de namen die wij hebben gekozen voor onze kindjes. De namen passen op de één of andere manier bij ze. We waren beide keren ook redelijk snel met de naamkeuze.

Susan: er is een kinderprogramma van, ik geloof de KRO, waarin een meisje speelt met de naam Yrsa. Ik zag het laatst toevallig en had die naam verder nog nooit voorbij zien komen. Erg mooi!
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 9:29

Minneke schreef:Ik vind de naam heel goed bij mijn zoontje passen, maar ik denk dat ik niet dezelfde naam zou kiezen als ik het over mocht doen. Puur omdat de naam zo onbekend is, dat mensen áltijd vragen; 'Hóe?' als ik vertel dat hij Thije heet. Daar word ik weleens moe van laughcry .

De naam van mijn dochter zou ik nooit anders doen; past perfect bij haar en iedereen verstaat de naam ineens (en schrijft hem goed).

Beide namen vind ik zelf natuurlijk super leuk I love you

Ik vind het juist een heel leuke naam!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  kwak wo 21 dec 2011 - 9:40

ik heb geen spijt van de naam.
het past echt bij D.! kort maar krachtig en lekker eigenwijs, precies hoe ze is.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Susan wo 21 dec 2011 - 9:42

Usje schreef:
Susan: er is een kinderprogramma van, ik geloof de KRO, waarin een meisje speelt met de naam Yrsa. Ik zag het laatst toevallig en had die naam verder nog nooit voorbij zien komen. Erg mooi!

Ja, weet ik, daar hebben wij die naam ook vandaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Thunder wo 21 dec 2011 - 9:48

Van beide namen heb ik absoluut geen spijt, maar als ik had geweten hoe S.ven er uit zou gaan zien dan had ik hem geen S.ven genoemd. Op de een of andere manier associeer ik zijn naam met een grote stoere blonde kerel, niet met een klein schattig blond mannetje. Ik vind het geen S.ven zeg maar. Welke naam het dan wel moet zijn weet ik ook niet hoor... laughcry

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Coco wo 21 dec 2011 - 9:50

Susan schreef:Ik vind de naam die je nu hebt ook veel mooier.

Ik ook. angel
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Novalee wo 21 dec 2011 - 9:54

Spijt heb ik niet, maar toen N. al geboren was hoorde ik een andere naam die ook met een n begint en op een e eindigt en die ik ook erg mooi vind. Het zou een hele serieuze kanshebber zijn geweest, maar of het die naam of haar huidige naam was geworden durf ik niet te zeggen. Maar nu kan ik er niks meer mee want vind het niet leuk om het nu nog te doen voor als N. eventueel een zusje zou krijgen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Marin wo 21 dec 2011 - 9:55

Nois schreef:
Susan schreef:Ik vind de naam die je nu hebt ook veel mooier.

Ik ook. angel

Jij had toch eerst voor t jongetje ook de naam van t meisje maar dan precies omgekeerd? Dat is echt toevallig. Ik vind ze nu ook echt mooi.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  *Troela* wo 21 dec 2011 - 10:03

Absoluut geen spijt. Voor T..ygo hadden we in eerste instantie Kay. Rond de 37 weken nog geswitcht naar T dus. Nu heel blij , want vind T geen Kay hahaha.
Bij D..ana stond haar naam al heel lang vast, ik had de naam al jaren in mijn hoofd ( meisje in stage klas gehad met de naam). Man vond het ook meteen super leuk. Wel hebben we het nog over de namen gehad, en we vonden Nikki ook erg leuk maar wel heel blij dat we voor D hebben gekozen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Coco wo 21 dec 2011 - 10:06

Joy_ schreef:
Nois schreef:
Susan schreef:Ik vind de naam die je nu hebt ook veel mooier.

Ik ook. angel

Jij had toch eerst voor t jongetje ook de naam van t meisje maar dan precies omgekeerd? Dat is echt toevallig. Ik vind ze nu ook echt mooi.


Haha ja klopt, dat hadden we bijna vanaf het begin al en we kwamen er volgens mij pas 2-4 weken (weet niet meer precies wanneer, maar iig pas maanden later) voor de bevalling achter dat het het omgekeerde van haar naam was. Echt dom. Laughing
Toen moesten we nog heel snel wat anders bedenken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Coco wo 21 dec 2011 - 10:07

Ik vind D.ana echt een hele stoere, mooie meisjesnaam. Beetje jammer dat mijn ex zo heet. laughcry
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 10:10

Nois; heet jouw ex dan echt zo en is het een man? Apart!

Ik vind haar namen nog steeds fantastisch, al had ik er misschien toch geen tweede naam aan vastgeplakt, want het is gewoon een dubbele geboortenaam maar haar roepnaam is puur haar eerste naam. Wel komt het nu al veel voor dat mensen het gebruiken als dubbele roepnaam zeg maar, maar goed ik hoop dat het maar overwaait smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Coco wo 21 dec 2011 - 10:21

Haha ja, ik geloof wel dat het een jongen is :P een man zal ik hem nooit noemen. Niet van Nederlandse afkomst, geloof dat het daar vrij normaal is als jongensnaam. Maar hij laat zich D.ani noemen.

L.oïs en Y.rsa vind ik ook twee namen om van te houden. I love you
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  PiP wo 21 dec 2011 - 10:49

Liadan schreef:Bij onze dochter hebben we zeker geen spijt. Bij onze zoon hebben we ook geen spijt van de naam maar als we het over konden doen dan hadden we waarschijnlijk toch zijn tweede naam als roepnaam gegeven. We hebben tot het eind getwijfeld over die 2 namen.
Dit heb ik ook bij onze dochter!
Heb zeker geen spijt, vind haar naam nog steeds mooi, maar haar 2e naam is toch unieker en nu ik er helemaal aan gewend ben, had ik haar die naam ook wel als eerste naam willen geven.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 11:25

Nois schreef:Haha ja, ik geloof wel dat het een jongen is :P een man zal ik hem nooit noemen. Niet van Nederlandse afkomst, geloof dat het daar vrij normaal is als jongensnaam. Maar hij laat zich D.ani noemen.

L.oïs en Y.rsa vind ik ook twee namen om van te houden. I love you

Dank je!

En D.ani ken ik idd wel bij mannen én vrouwen, maar D.ana ken ik alleen bij meisjes!
Ken trouwens alleen maar ***meiden die zo heetten, dus ik vind het niks haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  *Troela* wo 21 dec 2011 - 11:36

Parels schreef:
Nois schreef:Haha ja, ik geloof wel dat het een jongen is :P een man zal ik hem nooit noemen. Niet van Nederlandse afkomst, geloof dat het daar vrij normaal is als jongensnaam. Maar hij laat zich D.ani noemen.

L.oïs en Y.rsa vind ik ook twee namen om van te houden. I love you

Dank je!

En D.ani ken ik idd wel bij mannen én vrouwen, maar D.ana ken ik alleen bij meisjes!
Ken trouwens alleen maar ***meiden die zo heetten, dus ik vind het niks haha

Nois, bedankt voor het complimentje!! Omdat het wel een beetje stoer is past ie ook zo goed Wink
En Parels, mijne is heel lief en leuk Wink

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  SarahKey wo 21 dec 2011 - 19:08

Wat leuk om dit te lezen.

Ik denk wel eens: ja nu vinden we deze naam erg leuk, maar heb nog niet echt een beeld bij deze naam. De naam die we nu hebben, hebben we al járen en nog steeds vinden we de naam erg mooi. Dus hopenlijk ook nog over 5 of 10 jaar. I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Bolleke wo 21 dec 2011 - 19:44

Ik ben nog altijd heel blij met zijn naam, en wilde hem eerst anders noemen en dat vond mijn ex niets. En nu ben ik heel blij dat hij die naam niet heeft, omdat er heel veel kinderen zijn die zo heten tegenwoordig, of een verbastering ervan.
En van Ch.ristian is er maar 1 op zijn school, en in de buurt waarschijnlijk ook. En buiten dat vind ik het een hele mooie tijdloze en krachtige naam.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Floor wo 21 dec 2011 - 20:20

Ik heb geen spijt van de naam, ik kwam ermee en mijn man heeft er lang aan moeten wennen (hij vond het een kaknaam, maar dat vond hij eigenlijk van alle namen die ik voorstelde) maar een andere naam konden we niet vinden. Zo'n maand voor de bevalling was mijn man echt helemaal om en vond ook hij de naam geweldig.
Nu onze zoon is geboren is het misschien wennen voor onze omgeving, ik weet niet waar het aan ligt, maar veel mensen maken toch wel opmerkingen over de naam en er zijn er veel die het helemaal niks vinden (nu snap ik echt wel dat een naam een persoonlijke keuze is maar ik vind het jammer dat er zoveel over wordt gezegd en bijna niemand het leuk vind, terwijl het geen bijzonder naam is).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 20:39

Wat stom zeg Floor. Ik snap best dat je een naam niet mooi vindt, maar hou dat dan lekker voor jezelf... Tenzij de ouders er expliciet naar vragen en ik gok zo dat dat niet het geval is.

OT: Ik hoop nooit spijt te krijgen van de naam van onze zoon, maar we staan er allebei best ferm achter, dus het komt vast wel goed allemaal.smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 20:48

Nee totaal geen spijt, vind de naam nog steeds erg leuk en past ook echt bij hem!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Bruintje Beer wo 21 dec 2011 - 20:56

Nee totaal geen spijt van de namen die we gegeven hebben. Ben er nog steeds erg blij mee. En ze passen echt bij hun. Mijn man was niet weg van S.arah maar hebben die naam toch gegeven omdat ik er helemaal weg van was. Toen ze pas geboren was toen zei hij past dat die naam echt bij haar!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  woezel wo 21 dec 2011 - 21:43

Rataplan schreef:Van beide namen heb ik absoluut geen spijt, maar als ik had geweten hoe S.ven er uit zou gaan zien dan had ik hem geen S.ven genoemd. Op de een of andere manier associeer ik zijn naam met een grote stoere blonde kerel, niet met een klein schattig blond mannetje. Ik vind het geen S.ven zeg maar. Welke naam het dan wel moet zijn weet ik ook niet hoor... laughcry

Mijn neefje heet ook zo. Is ook klein, schattig en blond.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Theeleut wo 21 dec 2011 - 22:01

Ik was bij de 1e ook wat huiverig of ik de naam na een tijdje noog leuk zou vinden. Het was ook gewoon vreemd om haar bij naam te noemen de eerste weken. Maar spijt heb ik nooit gehad, en nog steeds ben ik erg blij met haar naam Tess.

Bij de jongste heb ik die twijfels nooit gehad, wel weer de onwennigheid met de naam uitspreken de eerste periode, maar ook nu ben ik nog heel blij met zijn naam Niek.

Bij beide kinderen hadden we ook alleen maar deze twee namen, dus geen 2e keus.
Ik ben bij mijn dochter wel blij dat het een meid is, anders had ze Sem geheten, zo heetten er heel veel tegenwoordig. Deze naam hebben we dus niet meer bij de 2e zwangerschap in gedachten. Als Niek een meid zou zijn zou hij Saar geheten hebben, echt een geweldige naam!

Mijn man vind het trouwens ook zo.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 23:00

ik heb bij geen van 3 spijt van de namen... bij j.ace hebben we er wel lang over gedaan voordat die vast stond en ben nu blij dat we de 2e keus niet gedaan hebben n.illes (is dan een compleet ander type naam)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 3 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum