Wat is volgens jullie dan zo leuk aan een tweeling??
+21
Floor
Flip Fluitketel
Roos
blondje1313
Evalynn
Novalee
woezel
Printje
_Lana_
Susan
Le Chat Noir
Annie24
Ayla
PapillonRose
Bruintje Beer
Coco
JD
Star007
LMCurious
joyce0606
studiebol
25 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat is volgens jullie dan zo leuk aan een tweeling??
Printje schreef:Maar waarom alles dubbel dan? Kleden jullie ze altijd precies hetzelfde? Ik zou,denk ik, gewoon deken met kleren en niet alles dubbel kopen.
Dan ben je alsnog zo door je kleren heen, en blijf je wassen, omdat je anders tekort komt. Je hebt natuurlijk wel per kind een aantal setjes nodig, of het nu een eenling of tweeling is, dus delen heeft dan weinig zin volgens mij. Het geld ben je toch kwijt, want je hebt evenveel per kind nodig.
En ik vind het nu gewoon nog erg leuk om ze hetzelfde te kleden. Ja, ik weet dat het eigen individuen zijn, maar het is gewoon iets bijzonders, hoe vaak krijg je die kans nou?
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Printje schreef:Maar waarom alles dubbel dan? Kleden jullie ze altijd precies hetzelfde? Ik zou,denk ik, gewoon deken met kleren en niet alles dubbel kopen.
Dan ben je alsnog zo door je kleren heen, en blijf je wassen, omdat je anders tekort komt. Je hebt natuurlijk wel per kind een aantal setjes nodig, of het nu een eenling of tweeling is, dus delen heeft dan weinig zin volgens mij. Het geld ben je toch kwijt, want je hebt evenveel per kind nodig.
En ik vind het nu gewoon nog erg leuk om ze hetzelfde te kleden. Ja, ik weet dat het eigen individuen zijn, maar het is gewoon iets bijzonders, hoe vaak krijg je die kans nou?
Ook ik vind het leuk om ze hetzelfde te kleden, ik heb wel eens iets in een andere kleur maar wel hetzelfde shirt dan. Tja en wat mama rosa zegt je hebt toch kleding nog want het gaat er behoorlijk snel door heen als ze iets vies hebben enzo.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Oké vroeg het me af omddat ik zelf gewoon graag veel verschillende kleren koop, hetzelfde lijkt me aan de ene kant erg leuk maar ik koop graag veel haha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Zoals het nu loopt hier is het echt heel goed te doen. Als dit vanaf het begin zo geweest was zou ik het ook heel anders ervaren hebben.
Daarnaast heb ik natuurlijk FM, wat best veel pijn en vooral vermoeidheid mee brengt en dat werkt echt tegen.
Het enige waar ik nog wel echt van baal is onze bovenwoning. Voor ik weg kan moet ik eerst alles 2 trappen af slepen en het onderstel uit de auto gaan halen. Dus voor ik loop ben ik echt een tijdje bezig, waardoor ik niet makkelijk 'even een blokje om' kan.
En ja , kolven kost me gemiddeld rond de 1,5 a 2 uur per dag.
Daarnaast heb ik natuurlijk FM, wat best veel pijn en vooral vermoeidheid mee brengt en dat werkt echt tegen.
Het enige waar ik nog wel echt van baal is onze bovenwoning. Voor ik weg kan moet ik eerst alles 2 trappen af slepen en het onderstel uit de auto gaan halen. Dus voor ik loop ben ik echt een tijdje bezig, waardoor ik niet makkelijk 'even een blokje om' kan.
En ja , kolven kost me gemiddeld rond de 1,5 a 2 uur per dag.
Gast- Gast
Printje schreef:Oké vroeg het me af omddat ik zelf gewoon graag veel verschillende kleren koop, hetzelfde lijkt me aan de ene kant erg leuk maar ik koop graag veel haha
Ik koop ook graag veel, haha! Maar helaas gaat dat nu met 4 niet zo goed meer. Bij de oudste kocht ik ook veeeeel meer. Maar toen werkte ik ook nog meer. Nu werk ik veel minder, en hebben we meer kinderen, en dan houdt het op.
Nu denk ik: Ah, de kinderbijslag komt weer bijna, maar dat is er dan ook zo weer door.
Gast- Gast
Ik had vroeger 2 vriendinnen die tweeling waren alleen dat vond ik al geweldig. (wel 2-eiig)
Die konden altijd op elkaar terugvallen. Hadden verschillende karakters maar toch zaten ze in hetzelfde vriendengroepje (5 meiden). En leende ze elkaars kleding haha.
Nu heb ik geen contact meer met ze (heb ze nog wel op facebook e.d.) maar die zijn nog steeds vriendinnen van elkaar.
Ze gingen ook echt op hetzelfde moment het huis uit. (minder voor de ouders, konden ze niet even wennen ) en ze hebben t/m de 3e bij elkaar in de klas gezeten), daarna ging de ene Vwo doen en de ander Havo.
Het lijkt me gewoon super leuk om met een vriendin in huis te wonen (al voelt het voor hun misschien wel als zussen.. voor mij leken het gewoon 2 vriendinnen bij elkaar in huis).
Het kan echter ook heel anders. In mijn klas heb ik een meid zitten die een (eeneiige) tweeling zus heeft en zij heeft het er heel erg moeilijk mee dat zij nooit als individu gezien is. Het het vroeger altijd Pietje&Henkie... Nooit eens Pietje alleen. Zij vind ook dat mensen er te snel van uitgaan dat tweelingen echt hetzelfde zijn, terwijl zij zich ook een eigen persoon voelt en haar zus vind zij totaal anders. (Als zij dan over haar zus verteld, dan denk ik stiekem.. nou zo vind ik jou ook reageren hoor maargoed).
Ik vind wel dat mensen zich moeten realiseren dat het ook wel eens 2 losse personen zijn, die beide misschien wel iets anders willen in het leven.
Maar wat mamarosa verteld bij elkaar in bedje en elkaar troosten.. Echt te lief gewoon! Net als op Youtube dat gesprek tussen die tweeling.
Die konden altijd op elkaar terugvallen. Hadden verschillende karakters maar toch zaten ze in hetzelfde vriendengroepje (5 meiden). En leende ze elkaars kleding haha.
Nu heb ik geen contact meer met ze (heb ze nog wel op facebook e.d.) maar die zijn nog steeds vriendinnen van elkaar.
Ze gingen ook echt op hetzelfde moment het huis uit. (minder voor de ouders, konden ze niet even wennen ) en ze hebben t/m de 3e bij elkaar in de klas gezeten), daarna ging de ene Vwo doen en de ander Havo.
Het lijkt me gewoon super leuk om met een vriendin in huis te wonen (al voelt het voor hun misschien wel als zussen.. voor mij leken het gewoon 2 vriendinnen bij elkaar in huis).
Het kan echter ook heel anders. In mijn klas heb ik een meid zitten die een (eeneiige) tweeling zus heeft en zij heeft het er heel erg moeilijk mee dat zij nooit als individu gezien is. Het het vroeger altijd Pietje&Henkie... Nooit eens Pietje alleen. Zij vind ook dat mensen er te snel van uitgaan dat tweelingen echt hetzelfde zijn, terwijl zij zich ook een eigen persoon voelt en haar zus vind zij totaal anders. (Als zij dan over haar zus verteld, dan denk ik stiekem.. nou zo vind ik jou ook reageren hoor maargoed).
Ik vind wel dat mensen zich moeten realiseren dat het ook wel eens 2 losse personen zijn, die beide misschien wel iets anders willen in het leven.
Maar wat mamarosa verteld bij elkaar in bedje en elkaar troosten.. Echt te lief gewoon! Net als op Youtube dat gesprek tussen die tweeling.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Zoals het nu loopt hier is het echt heel goed te doen. Als dit vanaf het begin zo geweest was zou ik het ook heel anders ervaren hebben.
Het enige waar ik nog wel echt van baal is onze bovenwoning. Voor ik weg kan moet ik eerst alles 2 trappen af slepen en het onderstel uit de auto gaan halen. Dus voor ik loop ben ik echt een tijdje bezig, waardoor ik niet makkelijk 'even een blokje om' kan.En ja , kolven kost me gemiddeld rond de 1,5 a 2 uur per dag.
Dat lijkt mij idd ook een heel groot nadeel! Je moet er dan toch altijd even 1 beneden/boven laten staan. En dan de kinderwagen nog erbij. Of til je ze samen? Ik til ze nu nog samen, maar dat zal op den duur ook niet meer lukken!
Gast- Gast
En ik heb iets minder makkelijk oppas denk ik, ze zijn pas voor het eerst 3 uurtjes weg geweest zodat ik bij kon slapen ivm borstontsteking.
Als je makkelijk de kids even weg kan brengen om iets leuks voor jezelf te doen is het ook heel anders denk ik.
Ik typ dit op mijn telefoon vanuit bed, zoals nu is het echt heerlijk. S nachts slapen ze nu even niet door, maar na de voeding van 6 uur wel tot 10 uur, dus dat is zo lekker.
Als je makkelijk de kids even weg kan brengen om iets leuks voor jezelf te doen is het ook heel anders denk ik.
Ik typ dit op mijn telefoon vanuit bed, zoals nu is het echt heerlijk. S nachts slapen ze nu even niet door, maar na de voeding van 6 uur wel tot 10 uur, dus dat is zo lekker.
Gast- Gast
Nee, 2 maxi cosi's met 7 kilo kind red ik echt niet in 1x! Als je dan valt of struikeld op de trap kan je je val ook niet opvangen of afremmen. Met uit bed halen loop ik ook altijd 2x_MamaRosa_ schreef:Stofzuiger schreef:Zoals het nu loopt hier is het echt heel goed te doen. Als dit vanaf het begin zo geweest was zou ik het ook heel anders ervaren hebben.
Het enige waar ik nog wel echt van baal is onze bovenwoning. Voor ik weg kan moet ik eerst alles 2 trappen af slepen en het onderstel uit de auto gaan halen. Dus voor ik loop ben ik echt een tijdje bezig, waardoor ik niet makkelijk 'even een blokje om' kan.En ja , kolven kost me gemiddeld rond de 1,5 a 2 uur per dag.
Dat lijkt mij idd ook een heel groot nadeel! Je moet er dan toch altijd even 1 beneden/boven laten staan. En dan de kinderwagen nog erbij. Of til je ze samen? Ik til ze nu nog samen, maar dat zal op den duur ook niet meer lukken!
Gast- Gast
Punk'd schreef:Maar wat mamarosa verteld bij elkaar in bedje en elkaar troosten.. Echt te lief gewoon! Net als op Youtube dat gesprek tussen die tweeling.
Die video is zo leuk hè? En ook heel herkenbaar nu al, haha! Kan misschien nog zat veranderen, maar voor nu merk ik echt een hele sterke band tussen die 2.
Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik soms zeg: De tweeling. En daar probeer ik echt vanaf te komen, maar dat is echt een stomme gewenning.
Zelfde als dat ze altijd samen een kaartje krijgen. De felicitatiekaarten bijv. Wie geef je die dan later? Ieder de helft?
Kreeg pas nl. ook die opmerking van een cb-arts, die zelf ook de helft van een tweeling is. Ze vond het vroeger echt niet leuk dat ze voor hun verjaardag samen een kaart kregen, nooit ieder 1 voor zichzelf. Dat lijkt me dan idd niet leuk.
Wat de meiden hier ook doen, ze liggen altijd hetzelfde in bed, de 1 altijd rechts, de ander links, omdat ze anders gaan klieren. Nu liggen ze dus al een tijdje op dezelfde manier, en dat zijn ze gewend, ik leg de ene erin, dan komt de ander, en dan legt de 1e meteen haar handje op het haar van de ander en gaat liggen kroelen, echt zo lief!
En als de 1 huilt, kijkt de ander zo lief ernaar. Echt zo'n vragende blik van: Wat is er? Zo troostend dan, haha!
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Nee, 2 maxi cosi's met 7 kilo kind red ik echt niet in 1x! Als je dan valt of struikeld op de trap kan je je val ook niet opvangen of afremmen. Met uit bed halen loop ik ook altijd 2x_MamaRosa_ schreef:Stofzuiger schreef:Zoals het nu loopt hier is het echt heel goed te doen. Als dit vanaf het begin zo geweest was zou ik het ook heel anders ervaren hebben.
Nee, idd, de trap af zou ik dan ook niet doen! Ik til de maxicosi's nog wel altijd tegelijk, maar uiteraard niet de trap af! Dat gaat niet lukken nee. Maar gewoon wel, daar heb ik helemaal een speciale greep voor inmiddels.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:En ik heb iets minder makkelijk oppas denk ik, ze zijn pas voor het eerst 3 uurtjes weg geweest zodat ik bij kon slapen ivm borstontsteking.
Oppas heb ik helaas ook niet zo makkelijk. Overdag sowieso al niet, de enige die dat evt zou kunnen is mijn schoonmoeder, maar die woont een uur verder. Daarom werk ik nu ook niet meer overdag.
Zoals gistermiddag moest ik naar de dokter voor een half uurtje. Toen lagen de meiden net in bed. Dan vraag ik uit nood de buurman even of ze even de babyfoon willen hebben.
Maar normaal gesproken heb ik dus ook nooit oppas, en dat mis ik ook wel eens. Ik zou graag eens lekker een dagje weg willen ofzo, eens lekker winkelen zonder de kinderen, heerlijk! Even goed bijtanken.
Boodschappen doen bijv. Ik moet alles nog halen, man is elke dag laat thuis. Moet maar eens zien hoe ik dat ga doen, want om nu zaterdag nog te gaan in die drukte heb ik helemaal geen zin in.
Kleine boodschappen neem ik ze allemaal wel mee, maar de grote lukt natuurlijk niet met 2 maxicosi's op de kar, haha!
En nu ga ik afsluiten!
Gast- Gast
Hier nooit de wens gehad voor een tweeling. Maar het lijkt me inderdaad ook wel speciaal, 2 van die kleine hummeltjes.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ah, dat filmpje
Mij lijkt een tweeling ook niet helemaal geweldig. Natuurlijk, als je een tweeling krijgt dan is het wat anders, dan ben je er ongetwijfeld heel blij mee. Maar als ik de keus zou hebben dan heb ik liever één kindje per keer. Vind dat soms al pittig genoeg
Mij lijkt een tweeling ook niet helemaal geweldig. Natuurlijk, als je een tweeling krijgt dan is het wat anders, dan ben je er ongetwijfeld heel blij mee. Maar als ik de keus zou hebben dan heb ik liever één kindje per keer. Vind dat soms al pittig genoeg
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
@Studie: tegelijk voeden is hier ook verleden tijd. Ze zijn maar bezig met die handjes tegen de flessen, dus heb echt een hand nodig om die handjes vast te houden. Maar nu ze veel rustiger zijn is dat niet zo erg. Ze drinken ook allebei weer goed, dus het is zo binnen.
@MR: zie jou idd ook nog niet even iets leuks voor jezelf doen zonder je 4 kids...
@MR: zie jou idd ook nog niet even iets leuks voor jezelf doen zonder je 4 kids...
Gast- Gast
zelf heb ik nog geen kinderen, maar ik pas wel op bij verschillende gezinnen om wat bij te verdienen tijdens mijn stage.
heb laatst een keer opgepast op een tweeling van 1,5, vond het erg leuk, het waren echt twee totaal verschillende kinderen. jammer was alleen dat ik er maar heel weinig voor betaald kreeg, dus ik heb het verder afgewimpeld.
qua drukte vond ik het meevallen, aan mijn oppas adresje met 2 meiden die ouder zijn dan de tweeling (5 en 8.), daar heb ik veel meer werk aan.
voor mensen die dus een tweeling hebben, een oppas is best te vinden, maar betaal de oppas ook wel naar de moeite die ze er in moeten steken.
heb laatst een keer opgepast op een tweeling van 1,5, vond het erg leuk, het waren echt twee totaal verschillende kinderen. jammer was alleen dat ik er maar heel weinig voor betaald kreeg, dus ik heb het verder afgewimpeld.
qua drukte vond ik het meevallen, aan mijn oppas adresje met 2 meiden die ouder zijn dan de tweeling (5 en 8.), daar heb ik veel meer werk aan.
voor mensen die dus een tweeling hebben, een oppas is best te vinden, maar betaal de oppas ook wel naar de moeite die ze er in moeten steken.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Stofzuiger, ik vind het altijd knap hoe moeders met een meerling het doen, maar bij jou vind ik het echt helemaal geweldig. Je jongens zijn helaas niet de makkelijkste geweest de eerste maanden, fijn dat het nu beter met ze gaat, zo is het voor jou ook makkelijker om weer tot jezelf te komen denk ik. Maar om dan ook fulltime te kolven waar ook weer een hoop extra tijd en energie in komt te zitten, ik denk dat 90% allang de keuze voor kv zou hebben gemaakt, super dat jij wel bij je standpunt wil blijven om bv te geven omdat je je daar beter bij voelt.
Je jongens hebben het echt getroffen met je!
En OT, het leuke aan een tweeling lijkt me dat romantische beeld van twee zielen één gedachte, altijd een speelkameraadje hebben. Vooral als ze klein zijn ziet het er ook nog een zo schattig uit. Maar om eerlijk te zijn, als ik de keuze zou hebben zou ik denk ik liever geen tweeling krijgen, ik heb mijn handen toch best wel vol aan eentje. Ik denk wel dat je er vanzelf ook wel in groeit als het er wel twee zijn, gelukkig heb je tegenwoordig ook bijna 9 maanden voorbereidingstijd, dat was in mijn oma's tijd wel anders!
Je jongens hebben het echt getroffen met je!
En OT, het leuke aan een tweeling lijkt me dat romantische beeld van twee zielen één gedachte, altijd een speelkameraadje hebben. Vooral als ze klein zijn ziet het er ook nog een zo schattig uit. Maar om eerlijk te zijn, als ik de keuze zou hebben zou ik denk ik liever geen tweeling krijgen, ik heb mijn handen toch best wel vol aan eentje. Ik denk wel dat je er vanzelf ook wel in groeit als het er wel twee zijn, gelukkig heb je tegenwoordig ook bijna 9 maanden voorbereidingstijd, dat was in mijn oma's tijd wel anders!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik hoop bij een volgende zwangerschap stiekem op een tweeling..
Ik zou namelijk graag 3 kindjes willen krijgen en vriendlief vind 2 genoeg
Ik zou namelijk graag 3 kindjes willen krijgen en vriendlief vind 2 genoeg
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Ik spreek uit ervaring. Niet als moeder zijnde, maar als tweeling zijnde. Zelf zou ik het niet erg vinden om een tweeling te krijgen mocht het zo zijn. Maar ik zou het wel moeilijk vinden om mijn aandacht aan alle 2 te moeten besteden en deze te moeten verdelen.
Voordelen vind ik,
- Altijd een vriendin om je heen met wie je alles kan delen.
- Dubbele liefde
- Kleine dingen te hoeven zeggen of gezichtsuitdrukking is genoeg om elkaar te begrijpen.
- Mensen in de maling nemen.
Nadelen
- Aandacht geven aan 2. Wat soms al moeilijk is om 1 te geven als moeder.
- Vaak als de tweeling worden benoemd of gezien. Vaak niet als individu.
Er zullen vast nog meer voor en nadelen zijn. Maar verder heb ik het (en zie ik het nog steeds) altijd positief gezien om een tweeling te zijn.
Voordelen vind ik,
- Altijd een vriendin om je heen met wie je alles kan delen.
- Dubbele liefde
- Kleine dingen te hoeven zeggen of gezichtsuitdrukking is genoeg om elkaar te begrijpen.
- Mensen in de maling nemen.
Nadelen
- Aandacht geven aan 2. Wat soms al moeilijk is om 1 te geven als moeder.
- Vaak als de tweeling worden benoemd of gezien. Vaak niet als individu.
Er zullen vast nog meer voor en nadelen zijn. Maar verder heb ik het (en zie ik het nog steeds) altijd positief gezien om een tweeling te zijn.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Stofzuiger en MamaRosa dat is dan wel een beetje mijn geluk ik kan tot nu toe vrij makkelijk oppas krijgen. De buurvrouw waar wij goed contact mee hebben daar durf ik met een gerust hart de babyfoon achter te laten. Ook wonen er veel bekende in de buurt waar ik de meiden best achter kan laten of waar ik van kan vragen of ze even hier in huis willen komen.
Zoals aanstaande zaterdag zou ik gaan shoppen met een vriedin(is een traditie doen we altijd in december) nou dan neem ik ze wel mee, zegt die vader van die vriendin(wonen 2min hier vandaan) dat ik ze ook bij hun achter mag laten.. nou ik voel me dan eerst wat bezwaard want ik ga iets leuks doen dan kan ik ze best mee nemen. Maar die vader geeft aan dat hij het geweldig zou vinden als ik ze daar even laat staan voor die paar uurtjes... Nou dan doe ik dat dus..
En dat maakt het idd ook een stuk makkelijker.
Zoals aanstaande zaterdag zou ik gaan shoppen met een vriedin(is een traditie doen we altijd in december) nou dan neem ik ze wel mee, zegt die vader van die vriendin(wonen 2min hier vandaan) dat ik ze ook bij hun achter mag laten.. nou ik voel me dan eerst wat bezwaard want ik ga iets leuks doen dan kan ik ze best mee nemen. Maar die vader geeft aan dat hij het geweldig zou vinden als ik ze daar even laat staan voor die paar uurtjes... Nou dan doe ik dat dus..
En dat maakt het idd ook een stuk makkelijker.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
+1Annie24 schreef:Ik zou een tweeling juist niet leuk vinden Als het zo had moeten zijn had ik die mening vast wel bijgesteld
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Het voordeel van een tweeling is dan denk ik juist wel twee maxicosi's tegelijk tillen. Loop je niet zo scheef!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Mij lijkt een tweeling krijgen echt ontzettend bijzonder. Ik zou het geweldig vinden als ik er 2 zou krijgen, maar niet minder geweldig als het er 'gewoon' 1 zou zijn.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Floor schreef:+1Annie24 schreef:Ik zou een tweeling juist niet leuk vinden Als het zo had moeten zijn had ik die mening vast wel bijgesteld
+1
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Het beste dieeet volgens jullie is?
» Bestaat er zoiets als dit volgens jullie?
» groeit jullie kindje volgens de curve?
» nav wat is dan jong/ normale leeftijd /oud volgens jullie?
» Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?
» Bestaat er zoiets als dit volgens jullie?
» groeit jullie kindje volgens de curve?
» nav wat is dan jong/ normale leeftijd /oud volgens jullie?
» Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: