Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

+18
Fiwen
blondje1313
Diese
Flip Fluitketel
Steep
ekjir@M
Jasmine
Novalee
Fearie
kwak
Mamsie
xxjojootjexx
snoezel
Filoria
Susan
Annie24
LMCurious
Pien
22 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 8:30

Voor jezelf, je baby, en je partner?
Ik moet zo half november bevallen, winter dus!
Kom maar op, door de lijstjes op het internet zie ik door de bomen het bos niet meer,
dan vraag ik het liever aan mensen met ervaring!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Pien za 1 okt 2011 - 8:35

Voor mijzelf is dat absoluut:
~ Heel veel ondergoed voor jezelf, meerdere makkelijke broeken en pedaalemmerzakken.
Ik heb namelijk veel slijm en vocht verloren en heb me soms wel 3keer per dag moeten omkleden.
~ tijdschriften
~ laptop en telefoon met laders

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  LMCurious za 1 okt 2011 - 8:38

- fototoestel / videocamera
- kleding voor jezelf om in te bevallen en om eventueel naar huis te gaan. (ik ben met gebroken vliezen naar het zh gegaan, en had dus geen extra kleding mee voor de terug weg, maar m'n broek was wel helemaal vies. nu moest ik toch blijven door de ks, maar naders had ik dus niks anders gehad.) + ondergoed
- kleding voor je kindje (ik had het in mt 50 + mt 56 meegenomen, want je weet maar nooit hoever ze erlangs zitten met schattingen.)
- papieren + ponskaartje (denk ook aan tel. nr's hoewel je in veel zh je gsm ook mag gebruiken)
- tel nr's van kraamzorg/verzekering voor als je naar huis gaat
- druivensuiker
- wat leesvoer, ook voor je man eventueel

Dat is wat me zo even te binnen schiet...
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 8:38

even uit mijn hoofd wat ik erin had:

- fototoestel!!! met extra batterijen. ik had er voor de zekerheid ook een wegwerpcamera in gedaan
- een joggingsbroek, trui, sokken, (voedings)bh, schoenen
- sowieso één setje babykleding
- twee mutsjes
- warme omslagdoek
- kaart van de VK, id-kaart en eventueel trouwboekje
- dextro, eventueel een pakje drinken (misschien wat te eten voor je man)
- lijstje met telefoonnummers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Annie24 za 1 okt 2011 - 8:40

Pien schreef:Voor mijzelf is dat absoluut:
~ Heel veel ondergoed voor jezelf, meerdere makkelijke broeken en pedaalemmerzakken.
Ik heb namelijk veel slijm en vocht verloren en heb me soms wel 3keer per dag moeten omkleden.
~ tijdschriften
~ laptop en telefoon met laders

Pedaalemmerzakken?
Die hebben ze in het ziekenhuis toch ook wel :P

Ik heb me helemaal scheel gegeten aan Dextro snoepjes. Drinken wilde ik niet, maar Dextro wel Rolling Eyes

Ow...en kleingeld voor de koffie automaat en/of een rolstoel (al kost dat niet in elk ziekenhuis geld...)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Susan za 1 okt 2011 - 8:42

Een fototoestel met reservebatterijen/reserveaccu. De accu van mijn fototoestel presteert het altijd om op de meest fotowaardige momenten leeg te zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Filoria za 1 okt 2011 - 8:43

Ik had gewild dat ik meer eten had ingepakt.
Verder had ik wel kleren ingepakt voor na de bevalling, maar ik was iets te optimistisch met mijn keuze voor een vrij strakke spijkerbroek laughcry

Nog een tip: probeer een keer uit welke camerastand het beste is als je binnen bent en het buiten donker is.

Mijn man ging pas foto's maken toen Tomas net geboren was (om 23u 's avonds), en toen kreeg hij de instellingen van de camera niet goed. De ene foto is nu te licht, de andere te donker, of ze zijn bewogen etc. etc. Heel jammer.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 8:54

Thanks!
Ik heb een video- en fotocamera, dus die batterijen moeten idd goed opgeladen zijn!
En op allebei zitten een automatische functie, die goed werkt.
Goed idee ook om die belangrijke telefoonnummers op te schrijven!

En al die extra kleren ook goed bedacht!
Neem ook wel wat extra kleren voor mijn vriend mee, die zal zichzelf doodzweten Wink
En die snoepjes en drinken neem ik idd ook mee.

En hoe zit dat, de baby wordt geboren, dan wordt het een beetje schoongemaakt en in een wikkeldoek ofzo gedaan? En dan een setje als ze gewassen is van 'thuis' aan zeg maar? Hoe werkt dat?

Ik vind het zó spannend haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  snoezel za 1 okt 2011 - 8:56

Alles wat er al genoemd is.. Voor de rest: lippenbalsem (van hijgen en anderszins kreeg ik uitzonderlijke droge lippen..), tandenborstel, inderdaad veel ondergoed EN 2(!!!) mutsjes voor de baby.. Want grrr.. hier trokken ze meteen haar mooie mutsje over haar hoofd toen ze uit me was, gevolg- totaal onder het bloed!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Susan za 1 okt 2011 - 8:57

Hier werden ze schoongeveegd en daarna kregen ze een pakje van thuis aan.

Ik was trouwens heel blij dat ik meerdere mutsjes bij me had. Ezra is met de vacuümpomp gehaald en de meeste mutsjes die bij die pakjes hoorden zaten niet lekker, maar ik had een heel elastisch mutsje van Peas dat lekker zat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Filoria za 1 okt 2011 - 8:57

Tomas kreeg na het wassen meteen het setje kleren aan dat we hadden meegenomen (romper, broek, truitje, sokken, muts) en werd daarna onder in een ziekenhuiswieg onder een dekentje van het ziekenhuis gelegd.

Hij is geboren op een hele koude dag in november, dus we hadden extra dekens meegenomen voor in de MaxiCosi. Hij moest natuurlijk ook even de buitenlucht door om van het ziekenhuis de auto in te komen en vanuit de auto ons huis in.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  xxjojootjexx za 1 okt 2011 - 8:58

Een snicker/mars oid voor je man.
Als het allemaal nogal lang duurt, gaat je man vergeten te eten, daarbij wil je waarschijnlijk niet dat hij wegloopt om wat te eten en daarnaast, komt van heel veel eten lucht af wat je niet eens wil ruiken tijdens je bevalling.
Een snicker heeft weinig geur, maar heel veel snelle energie die je man even tussen 2 weeen door naar binnen kan werken, zodat hij er ook weer tegenaan kan;)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 9:05

Hahahaa Jojootje het doet me helemaal aan die Snickers reclame denken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Annie24 za 1 okt 2011 - 9:06

xxjojootjexx schreef:Een snicker/mars oid voor je man.
Als het allemaal nogal lang duurt, gaat je man vergeten te eten, daarbij wil je waarschijnlijk niet dat hij wegloopt om wat te eten en daarnaast, komt van heel veel eten lucht af wat je niet eens wil ruiken tijdens je bevalling.
Een snicker heeft weinig geur, maar heel veel snelle energie die je man even tussen 2 weeen door naar binnen kan werken, zodat hij er ook weer tegenaan kan;)

Mijn vriend had een half uur voor Y. geboren werd nog een ziekenhuis-prakkie zitten eten naast me. :P

Heb daar gelukkig niets van gemerkt/meegekregen/geroken angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Susan za 1 okt 2011 - 9:13

Toen ik van Ezra ging bevallen zaten ze naast mijn bed patat met saté te eten, maar ik kan me er niks van herinneren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Mamsie za 1 okt 2011 - 9:14

Absoluut een wegwerp camera! Schiet die ook gewon vol want je weet nooit wat je camera voor geks doet of wat dan ook. ik heb dat ook 3x gedaan en daar ben ik zo blij om.
Voedings bh en borstcompressen mogen ook niet ontbreken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  kwak za 1 okt 2011 - 9:17

-drinken met een rietje, ik had pakjes drinken in mijn tas gedaan. Ik wou tussen de weeen door liggen en zonder rietjes is het drinken dan lastig Wink
- tijdschriften, ik ging er vanuit dat ik moest worden ingeleid en dat kon wel een poos duren dus ik had tijdschriften voor mij en mijn man in gedaan. geen idee of het nodig was, ben thuis bevallen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Fearie za 1 okt 2011 - 9:19

Ondergoed, minstens 4 onderbroeken. En tandpasta, tandenborstel, een kam en misschien wat haarspul (gel/wax etc).

En mocht je thuis beginnen met bevallen en toch na het ziekenhuis gaan tijdens de bevalling, laat iemand de inhoud nog ff checken. Ik ben thuis begonnen en moest met persweeen alsnog na het ziekenhuis, alleen hadden ze (lees mijn vriend en de kraamverzorgster) van alles uit mijn ziekenhuistas gehaald voor de thuisbevalling met als gevolg dat ik met een half lege tas aankwam en alle nuttige dingen niet bij me had.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Novalee za 1 okt 2011 - 9:21

Ik heb m'n ziekenhuistas pas ingepakt toen ik 's ochtends met 42 weken door de verloskundige aan het ziekenhuis werd overgedragen Very Happy

Wat ik mee had:
- pyjama
- kleding om in te bevallen
- lekker warm vest
- voedingsbeha
- schoon ondergoed
- pantoffels
- badjas
- iets te lezen
- 2 setjes kleding voor N.
- een wikkeldoek
- fototoestel
- flesje water
- toiletspulletjes (tandenborstel, tandpasta, haarborstel, dagcreme, zeep, shampoo)
- Ipad
- kraamverband
- kaart van de verloskundige
- mobieltje
- fototoestel
- videocamera
- opladers van fototoestel, videocamera en mobieltje

Euh, dat was het wel geloof ik! Heb in alle haast van alles in de tas gepleurd. Dextro had ik wel in huis gehaald maar ligt hier nog onaangeroerd in de la. Ik zou ook niet meer weten of ik daar toen aan gedacht heb om het mee te nemen.

N. werd een beetje afgeveegd en kreeg toen haar eerste kleertjes aan. De volgende ochtend werd ze gewassen en kreeg ze een tweede setje aan. Ik zou dus meerdere setjes kleding voor je kindje meenemen. Je weet van tevoren niet hoe lang je moet blijven.

Wij hebben trouwens in het winkeltje van het ziekenhuis nog een knuffel gekocht, voordat de bevalling doorzette. We hadden namelijk het bedje gezien waar ze in zou komen te liggen en we vonden het zo zielig dat ze daarin moest en niet lekker naar huis kon dat ik per se iets wilde hebben. Uiteindelijk heeft ze de hele nacht op m'n buik liggen slapen smile Maar misschien is dat ook nog iets om in te pakken.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 9:24

Ik wil starten en eindigen in het ziekenhuis, al zal ik heus de helft vergeten in die tas ..

Goede van die pakjes, kwak!
Je ligt dan idd, en het is zo'n drama om dan te drinken.
Ik heb ontzettende last van maagzuur, nu al continu, kan me voorstellen dat dat aardig oploopt als je gaat bevallen? Dus ook pepermuntjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 9:29

Buiten de dingen die al genoemd zijn...losgeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Annie24 za 1 okt 2011 - 9:30

HeartBeat schreef:Buiten de dingen die al genoemd zijn...losgeld.

Beter lezen, want die had ik al genoemd :P Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 9:33

Annie24 schreef:
HeartBeat schreef:Buiten de dingen die al genoemd zijn...losgeld.

Beter lezen, want die had ik al genoemd :P Wink

Damnit....en ik maar denken dat ik iets nuttigs kwam bijdragen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 9:35

Hahaha, sowieso moeten we dat hebben voor de parkeergarage bij het ziekenhuis, maar zeker een goede! Ik ga alvast wat kleingeld opzij leggen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Susan za 1 okt 2011 - 9:37

Wij hebben ook van tevoren de route gereden naar de twee ziekenhuizen waar je bij ons in de stad kunt bevallen en gekeken waar we moesten zijn als ik 's nachts zou bevallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas? Empty Re: Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum