Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

groeit jullie kindje volgens de curve?

+19
ProudMom
_Jet
PiP
meisjesmama
Pussycat
Kat1980
Linda
Jelin
moepie
Bruintje Beer
Nijntje
Mikki
Jazzlyn
Parisienne
Blue flower
loesje
Flip Fluitketel
Liadan
duckie
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  duckie do 16 jun 2011 - 22:45

kom net terug van het CB en ze is weer gemeten en gewogen.... nu groeit ze met de hoofdomtrek en het gewicht netjes volgens de lijn maar haar lengte zat iets onder de lijn, niet om zorgen te maken want het kan wel zijn dat ze de volgende keer ineens een groeispurt maakt. met haar ontwikkeling was ze wel iets voor angel
groeit jullie kindje netjes via de curve?
en hoe groot en zwaar is/was jullie kindje met 6 maand?

hier is ze met 6mnd en 2 dagen nu: 7470gr en 65cm en hoofdomtrek is 42.8cm
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 22:48

[quote="duckie"]kom net terug van het CB en ze is weer gemeten en gewogen.... nu groeit ze met de hoofdomtrek en het gewicht netjes volgens de lijn maar haar lengte zat iets onder de lijn, niet om zorgen te maken want het kan wel zijn dat ze de volgende keer ineens een groeispurt maakt. met haar ontwikkeling was ze wel iets voor angel
groeit jullie kindje netjes via de curve?
en hoe groot en zwaar is/was jullie kindje met 6 maand?

hier is ze met 6mnd en 2 dagen nu: 7470gr en 65cm en hoofdomtrek is 42.8cm
[/quote]

Mijn zoontje is een week ouder dan jouw dochtertje, is ongeveer 68 cm en weegt rond de 10 kilo. Een echt dikkertje Very Happy
De wijkverpeegkundige gaf aan dat ie te zwaar was en te hoog in de curve uitkwam maar de arts van het CB vond het gewoon een gezond welvarend (schrijf je dat zo?) jongetje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 22:50

Gewicht boven de curve, de rest ongeveer gelijk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 22:55

Ze groeit altijd iets onder de curve, ze is 14,5 maand en ze weegt 9800 gram en is 75 cm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Liadan do 16 jun 2011 - 22:57

Yara was met 6 maanden 66 cm en 7060 gram. Toen zat ze met gewicht iets onder gemiddeld. Nu zit ze met gewicht en lengte een stuk onder gemiddeld. Met 25 maanden was ze 9800 gram en 83 cm, over een paar weken moeten we een keer extra naar het CB om te wegen en te meten (ik maak me nergens zorgen om, het is gewoon een klein smal meisje).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Flip Fluitketel do 16 jun 2011 - 23:04

Rond de 6maanden woog onze dochter 6370gram en was ze 64cm. Volgens het CB deed ze het netjes ook al was het op de onderste lijn.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  loesje do 16 jun 2011 - 23:06

met 6 maanden zat alex net onder het gemiddelde gewicht maar nu loopt hij met alles gemiddeld.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Blue flower do 16 jun 2011 - 23:13

haha mijn 'klein' man die ligt 2 lijnen boven de gemiddelde lijn. met 4 maanden was hij 69 cm en 7910 gram en hoofdomtrek 42.

En nu met 6 maanden is hij 72 cm en 9400 gram en zijn hoofdomtrek 43,6.

Maar hij liep in mijn buik ook al 3 weken voor op schema (suikerbaby) en mijn man is 2 meter en ik ben zelf ook lang dus maak me absoluut niet druk. Heb ook het cb boekje van mijn man van vroeger en hij doet het ongeveer net als papa smile hij is overal net iets groter en zwaarder dan papa toen.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  duckie do 16 jun 2011 - 23:20

maak me ook nergens druk om, ze doet het verder prima en is nu een vrolijke meid en eet goed enzo dus.... ik ben zelf ook niet zo heel erg groot 1,68 maar mn man is wel een stuk groter... ach we zien wel hoe ze verder groeit, tis nu net voor het eerst dat ze er wat onder zit dus... en lees hier wel dat er best wel wat verschil tussen de kindjes zit
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Parisienne do 16 jun 2011 - 23:22

N. groeit ook netjes op de middenlijn, al zat ze er de laatste keer wel iets onder.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 23:37

Y. groeit een lijn boven de middenlijn. Lengte en gewicht zijn precies in verhouding. Hoewel de laatste keer het gewicht wat naar de middenlijn afboog en haar lengte juist iets omhoog ging.

Met 6 maanden woog ze 9220 gram en was ze 70 cm, met 9 maanden woog ze 9825 en was ze 75 cm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Jazzlyn do 16 jun 2011 - 23:40

Mama_van2 schreef:Ze groeit altijd iets onder de curve, ze is 14,5 maand en ze weegt 9800 gram en is 75 cm.

Is dat onder de curve? Hier vonden ze zoontje niet te licht nog.

Hier 14 maanden, 78 centimeter (precies goed met leeftijd dacht ik te zien) en gewicht was 9800 gram.. Met kleding aan Question Hij hoefde het niet uit de doen, ja broek wel.

qua gewicht dus op de-1 (eigenlijk zonder kleding angel nog lager dan de -1 dus)

Edit: lengte en gewicht dus niet in verhouding. Is lang en erg slank.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 23:44

H was met 6 maanden: 70cm en 7130 gram.
Met 14mnd was ze: 81cm en 9480 gram.

Qua gewicht zit ze er meestal net iets onder of nét op de lijn.
Qua lengte zit ze er altijd boven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 23:49

Weten jullie dat allemaal uit je hoofd? Ik weet dat echt niet meer hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Mikki do 16 jun 2011 - 23:49

Mijn oudste groeit boven de lijn, zowel in gewicht als lengte. Mijn jongste onder de lijn, ook zowel in gewicht als lengte.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Nijntje do 16 jun 2011 - 23:56

Met ruim 5 maanden woog A. ruim kilo met een lengte van 63,5. Qua gewicht heeft zat ze iets boven de gemiddelde lijn, qua lengte onder de gemiddelde lijn. Nu is ze 7,5maand en 7,8 kilo en 71 cm, beide iets boven de gemiddelde lijn. Dus dat trekt vanzelf wel weer bij.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Bruintje Beer do 16 jun 2011 - 23:58

Mijn oudste zat/zit altijd op het onderste lijntje. Is altijd al smal geweest.(heeft ze van haar moeder Wink )Ze is nu bijna 23 maanden en ik schat haar nu rond de 10kg/10,5kg als we over 1,5 maand weer naar het cb moeten. Maar ze groeit gewoon haar eigen lijn volgens het CB en hoeven we ons geen zorgen te maken want ze eet goed.

met 6 maanden was ze 6315 gram en 67 cm lang. Hoofdomtrek was 42
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  moepie vr 17 jun 2011 - 0:14

Mijn dochter zat ook altijd op het onderste lijntje (met alles)
Met 6 maanden geen bezoekje gebracht aan het cb, dit werd met 7 maanden toen woog ze 6740 gram en was ze 64,5 cm lang
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:04

Onze dochter was met 6 maanden 7485gr en 67,5cm. Op zich netjes maar ze hebben hier wel het eerste jaar gezeurd omdat zij zwaar werd geboren (bovenste lijn) en afzwakte naar -1. Laatste keer was ze 19 maanden, 10,6kg en 81cm (maar ws iets langer want ze werkte niet mee). Dat was aardig richting het gemiddelde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Jelin vr 17 jun 2011 - 1:37

Mijn dochter zit met haar gewicht altijd al boven de curve. Met haar lengte zit ze juist net iets onder de curve. Maar ik maak me er niet druk om. Ze is gewoon een flinkerd. Wat ik overigens wel belachelijk vond, is dat de arts haar met 6 maanden al op dieet wilde zetten. Ze is overal laat mee, dus het duurde ff voordat ze in beweging kwam en haar gewicht steeds minder toe neemt.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:39

D. zit qua lengte boven de bovenste lijn van de curve. Ze is wel erg licht voor haar leeftijd: lang en slank dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Linda vr 17 jun 2011 - 2:02

Ik weet het eigenlijk niet, ze laten bij mij op het cb de groeicurve nooit duidelijk zien. Met 5 maanden woog mijn dochter 7400 gram. Volgende week moet ik weer.

Ik houd zelf de borstvoedingscurve bij. Met de geboorte (3000 gram) woog ze iets onder het gemiddelde (de middelste lijn) en nu zit ze er iets boven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Kat1980 vr 17 jun 2011 - 2:12

Ik ben ook een keer terug moeten komen op het cb, omdat mijn oudste zoon in 4 maanden tijd maar 1 cm of zo was gegegroeid en maar 580 gram zwaarder geworden. Een maand later was hij opeens 2,5 cm gegroeid en 300 gram zwaarder, dus had gewoon even een groeispurt gehad.

Met 6 maanden woog hij 6230 gram, was 63 cm en een hoofdomtrek van 41,8 cm. Allemaal onder de gemiddelde lijn, maar heel netjes voor een kind dat 9 weken te vroeg geboren was.
Nu woog de jongste met 4 maanden en 12 dagen al 6810 gram, was 66.2 cm en een hoofdomtrek van 42 cm. Allemaal op de gemiddelde lijn, alleen de lengte zat er boven.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Pussycat vr 17 jun 2011 - 2:43

Mijn dochter is 5 maanden en is afgelopen dinsdag naar het cb geweest om te meten en wegen.
Zij is nu 62 cm 6700 gram en 41 hoofdomtrek en dat is allemaal eentje onder de lijn behalve gewicht die zit er juist eentje boven :P en het is een sterke gezonde dame aldus het cb.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  meisjesmama vr 17 jun 2011 - 2:46

Mijn oudste zit onder de lijn in haar eigen lijn.
De jongste zit boven de lijn in haar eigen lijn.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groeit jullie kindje volgens de curve? Empty Re: groeit jullie kindje volgens de curve?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum