Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doet je vriend in het huishouden?

+41
Pien
Joli86
PluDan
*Lookie*
Kqip
Caro
Verona
bolus26
Ella
Arwyn
piene1983
Aziraphale
Lejow
Shisha
Barbabella
Bacio
TukTuk
Inge
Ooh La La!
Atelier Madame
Lynn_
Thunder
Lady1984
Caresses
CCC
Theeleut
Clapperdie
Suus
RioolSpook
Hoochie
Niekske
Caroow
VeryCherry
Serena
Minx
minoessepoes
Tsjip
Marin
Benthe
Melis_je
Rush
45 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Barbabella zo 25 dec 2011 - 22:40

Mijn vriend doet vrij weinig, maar ik verwacht het ook niet van hem. Hij maakt vaak lange dagen en verwacht niet van hem dat hij daarna nog veel hoeft te doen. Ik doe het ook liever zelf eigelijk. Behalve als ik een paar dagen achterloop dan vraag ik of hij even meehelpt en dat doet hij dan ook. Af en toe heeft hij uit zichzelf iets gedaan maar dan ben ik vaak alles kwijt enz laughcry De vaatwasser in en uitruimen doet hij wel weer vaker dan ik, daar heb ik echt een hekel aan Evil or Very Mad Was vouwen dat heb ik hem nog nooit zien doen :shock:
We hebben wel een schoonmaakster dus flink poetsen hoeven we zelf niet dus het is meer opruimen en schoonhouden.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Bacio zo 25 dec 2011 - 23:27

Barbarella als jullie op vakantie gaan/zijn pakt hij dan wel zijn eigen tas? Of moet jij m dan vertellen wat ie mee moet nemen?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Shisha zo 25 dec 2011 - 23:33

Hier is het wel aardig 50/50 verdeeld. Soms moet ik mijn vriend wel vragen om iets te doen maar de meeste dingen doet hij wel uit zichzelf.
Het enige wat hij niet doet is afstoffen want daar heeft hij echt een gruwelijke hekel aan. Hij degene die meestal de kattenbakken verschoond want dat vind ik weer een rotklus.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Lejow ma 26 dec 2011 - 0:13

Voordat ik zwanger werd was het hier ook aardig 50/50 verdeeld.
Degene die als eerste thuis was kookt
Ik deed op zaterdag de boodschappen en de kattenbak en stofzuigen
Hij deed op dinsdag de was opvouwen, de kattenbak en stofzuigen en op donderdag de kattenbak en stofzuigen.

Grote dingen zoals de badkamer en de keuken enzo deden we eens in de zoveel tijd samen.

Nu ik zwanger ben, doet hij bijna alles Embarassed
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Aziraphale ma 26 dec 2011 - 1:11

Ik doe meestal de was (wasmachine, droger, ophangen en vouwen). De rest doen we samen. Mijn vriend zeemt de ramen trouwens (doen we niet zo vaak :P).
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  piene1983 ma 26 dec 2011 - 2:44

Na vele momenten van strijd heb ik mezelf erbij neergelegd dat mijn vriend niet uit zichzelf meehelpt in het huishouden. Dat is geen onwil maar hij ziet vaak niet wat er moet gebeuren. Sinds we hebben afgesproken dat ik het zeg als er dingen moeten gebeuren zodat we de taken kunnen verdelen gaat het veel beter. Ik ga niet meer woest briesend door het huis omdat ik vind dat het moet worden schoongemaakt en vind dat hij niet helpt en hij krijgt steeds meer het gevoel dat hij iets kan bijdragen. Sinds ik zwanger ben doet hij steeds vaker dingen uit zichzelf, heel lief! Stiekem blijft echter het idee, als ik wil dat het goed gedaan wordt dan kan ik het beter zelf doen.... Erg he!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Arwyn ma 26 dec 2011 - 3:02

Meestal werkt hij meer dan ik, dan vind ik het niet meer dan logisch dat ik meer in huis doe.
Verder wil m'n vriend wel helpen, alleen ziet hij het vaak niet. Ik moet het hem allemaal gewoon even vragen. Vond ik vroeger altijd vervelend, maar ja, daar doe je niks aan helaas.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Ella ma 26 dec 2011 - 3:18

Hij werkt meer als ik dus ik doe eigenlijk alles. Mocht ik het niet redden door werk, drukte of iets anders. Dan doet hij ook alles. geen probleem.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  bolus26 ma 26 dec 2011 - 22:30

hier redelijk 50/50

hij werkt in de ploegen dus het is een beetje afhanekelijk van zijn diensten en of ik bijvoorbeeld vakantie heb.We werken ook allebei evenveel.

Hij kookt doordeweeks vaker en ruimt de vaatwasser leeg. Stofzuigen en dweilen doe ik eigenlijk altijd beneden en hij ruimt 1 x in de zoveel weken de hele bovenverdieping op. Badkamer doen we om beurten en ik doe de was. de ´wc´s en de keuken e.d. doe ik meestal maar hij ook wel als het nodig is.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Verona di 27 dec 2011 - 0:59

Mijn vriend is wel echt de opruimer hier in huis. Dus dat doet hij sowieso altijd, de vaatwasser, stofzuigen, dweilen, stoffen, bed opmaken (verschonen). Dat soort dingen doet hij. Koken vind hij niks en kan hij ook niet, dus aangezien ik altijd thuis ben doe ik het gewoon.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Caro di 27 dec 2011 - 1:06

Mijn man doet verschrikkelijk veel. Ik ben juist een luie donder en een vreselijke huisvrouw... Hij doet boodschappen, kookt, doet zijn eigen was, strijkt etc etc. Ik doe een poging om iedere avond op te ruimen en de vaatwasser in te ruimen maar dat komt er ook niet iedere dag van. Mijn man is soms echt net dat Duracell konijn dat maar door het huis raast en al mijn vieze bord bij wijze van uit mijn handen pakt als ik de laatste hap heb genomen.

Voor de Ă©chte schoonmaak hebben we een mevrouw ingehuurd die dat perfect doet 1x per week. Maar sinds kort doet ze de zolder niet meer: gevolg: de zolder is een grote bende van meuk die we er maar neergooien als we moeten opruimen. Want dat doet mijn man niet, opruimen... Ik ben iets meer opruimerig...

Ohh en hier worden vooral de kleren ook vanuit de droger en het wasrek gedragen :-).
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Kqip di 27 dec 2011 - 1:50

Mijn vriend doet de afwas afdrogen, vuilnis wegbrengen, was opvouwen en zijn werkkamer opruimen en schoonhouden. Vind het wel prima zo.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 1:55

Atelier Madame schreef:
Rejoy. schreef:Ik doe bijna alles, terwijl ik nu ook full-time stage loop. Bij ons is het zo ontstaan, omdat ik eigenlijk altijd meer thuis was en dus het huishouden op me nam. Helaas is dat er nu erg moeilijk uit te slaan en heeft dat al menig discussie opgeleverd

Ik vraag me dan altijd af welke argumenten hij tegen geeft dat jij met alles opgezadeld bent.. ik bedoel als jij net zoals hij fulltime werkt is het toch onzin dat je meer doet dan hij?

hij is het zo gewend en het is zo routine dat het gewoon zo gaat.. Het idee van een stopwoordje waar je moeilijk mee kunt stoppen, zoiets denk ik? Hij weet het ook wel en hij wil het ook wel, maar dan ook het daadwerkelijke doen schijnt een vrij grote stap te zijn geloof ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  *Lookie* di 27 dec 2011 - 23:41

Ik doe veel meer dan mijn vriend maar ik werk dan ook 2 dagen minder.
Nu doet hij tijdelijk wel wat meer trouwens, omdat ik nog herstel van mijn keizersnee (nog anderhalve week, dan mag ik weer stofzuigen, jeej! :shock: )
Wat hij normaal doet: afdrogen, de tuin, soms stofzuigen en bed verschonen.
Nu doet hij ook vaak de was, afwas, opruimen, poetsen (maar de wc heeft hij gewoon niet gedaan toen ik 2 weken in het ziekenhuis lag.. bah!)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  PluDan wo 28 dec 2011 - 0:11

Mijn vriend doet best wel veel in huis maar de ene keer doet hij het ene en de andere keer doe ik het zeg maar.
Wat mijn vriend wel regelmatig doet is koken en dat vind ik heerlijk angel .
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Joli86 wo 28 dec 2011 - 1:01

Ik zelf doe de was, poetsen, stofzuigen, dweilen, wc, badkamer, keuken, boodschappen..

Mijn vriend kookt bijna iedere dag omdat hij eerder thuis is. En verder moet ik alles wat hij moet doen in huis aan em vragen, zelf 'ziet' hij niet wat er moet gebeuren.. Valt toch wel mee zegt ie dan...

Wel werk ik 6 uur per week minder dan hem..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 8:53

Meer als hij ooit heeft gedaan. :-D

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Pien wo 28 dec 2011 - 8:56

alles wat ik ook doe....

heb een lieve vent die net zo hard mee werkt!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Sophiee wo 28 dec 2011 - 11:12

Mijn vriend doet gelukkig erg veel in het huishouden. Helemaal nu ik zwanger ben en het rustig aan moet doen. Hij ruimt de vaatwasser in en uit, doet de tuin, de auto, het vuilnis, wast zijn eigen sportkleding en werkkleding en strijkt. Ik haal de boodschappen, kook, doe de administratie en de was. We hebben een poetshulp voor het echte schoonmaakwerk smile.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Parisienne do 29 dec 2011 - 11:26

Mijn vriend doet eigenlijk niks in het huishouden, zelfs zijn sokken niet in de wasmand gooien :P Als ik hem vraag een afwas te doen doet hij het wel, maar dit zal nooit van hemzelf af komen. De rest doe ik allemaal liever zelf. Voor nu is het even goed zo, maar wil er binnenkort toch wel wat verandering in brengen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 11:28

Ik kom erop terug dat hij (bijna) niks doet, haha! Mijn vriend heeft vandaag het hele huis van onder tot boven gepoetst, dus toen ik thuiskwam van werken was het helemaal netjes & schoon.. en hij had zelfs gekookt (ik woon hier al 1.5 jaar, en kan het op 1 hand tellen) I love you

Misschien toch vaker dingen laten liggen zodat hij de kans krijgt om het te doen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Bacio vr 30 dec 2011 - 9:32

Ik denk dat 90% van de forummers veel baat hebben bij een schoonmaker. Jullie mannen doen echt niks! Vreselijk zeg.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Cheesegirl vr 30 dec 2011 - 10:19

Bacio schreef:Ik denk dat 90% van de forummers veel baat hebben bij een schoonmaker. Jullie mannen doen echt niks! Vreselijk zeg.
Zolang je er als vrouw zijnde tevreden mee bent, hoef je toch geen schoonmaker te hebben? Ik doe ook wel wat meer in huis, maar opzich vind ik het nu ook niet erg (werk maar 24 uur), heb er geen hekel aan en mijn vriend ziet niet wat er gedaan moet worden en dan gebeurd het half. Daar hebben we ook niets aan en kan ik het alsnog zelf nadoen.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 11:18

Bacio schreef:Ik denk dat 90% van de forummers veel baat hebben bij een schoonmaker. Jullie mannen doen echt niks! Vreselijk zeg.

Hoezo verschrikkelijk? Ik doe het liever zelf, al helemaal omdat ik veel meer thuis ben dan mijn vriend en het dan gewoon klaar en opgeruimd is als hij thuiskomt. En als ik geen energie, zin, of tijd heb, doet hij het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 3:29

Bacio schreef:Ik denk dat 90% van de forummers veel baat hebben bij een schoonmaker. Jullie mannen doen echt niks! Vreselijk zeg.

Gelukkig hebben we niet allemaal z'n perfecte man laughcry Ik vind dit wel een harde opmerking hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum