Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doet je vriend in het huishouden?

+41
Pien
Joli86
PluDan
*Lookie*
Kqip
Caro
Verona
bolus26
Ella
Arwyn
piene1983
Aziraphale
Lejow
Shisha
Barbabella
Bacio
TukTuk
Inge
Ooh La La!
Atelier Madame
Lynn_
Thunder
Lady1984
Caresses
CCC
Theeleut
Clapperdie
Suus
RioolSpook
Hoochie
Niekske
Caroow
VeryCherry
Serena
Minx
minoessepoes
Tsjip
Marin
Benthe
Melis_je
Rush
45 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 5:55

Eigenlijk doe ik zo goed als alles laughcry In het weekend als ik werken ben, en hij vrij is, maakt die wel het huis netjes aan kant en doet hij de dingen die nodig zijn (was draaien, vaatwasser, stofzuigen etc) maar doordeweeks houd ik het bij eigenlijk allemaal. Vuilnis en balkon etc. zijn zijn klussen, daar ga ik niet aan beginnen.. haha!

Boodschappen, voorraad, doen we overigens samen 1x in de week, vind ik ook een gezellig moment, en als er tussendoor wat nodig is, dan haal ik het vers.

Strijken doe ik als ik zin heb, dan heb ik de hele kast helemaal strak gestreken, anders doet hij het zelf op de ochtend dat die het aanmoet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 6:02

Mijn vriend doet ook gewoon alles. We hebben geen eigen klussen, het wisselt echt. Behalve wat betreft het koken, dat doe ik haast altijd. Maar hij maakt het 's avonds dan weer netjes.

Oja ik doe trouwens wel altijd de was erin..ben anders bang dat het fout gaat ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 6:20

Mijn vriend werkt 40u en heeft daarnaast nog een eigen bedrijf, en ik zit grotendeels thuis. Dus ik doe het meeste.
De dingen die hij doet:

-Koken
-Strijken
-Boodschappen
-Het vuilnis buiten zetten

De rest doe ik allemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Theeleut ma 19 dec 2011 - 7:12

Ik doe eigenlijk alles en als mijn man zijn handen jeuken pakt hij ook gewoon de stofzuiger, maakt de wc schoon of gaat de ramen zemen of zo.
Mijn man werkt gemiddeld 60 uur per week en ik werk niet, dus vinden wij het logisch zo te doen.

Ik moet wel zeggen dat het hier, net als MamaRosa, zo is dat hij de kinderen naar bed brengt of de jongste zijn laatste fles geeft als hij voor die tijd thuis is. Of als hij wat later begint in de ochtend hij de fles geeft of de oudste weg brengt naar school.

Ook hebben wij hier de regel dat ik doordeweeks kook en hij in het weekend.

Hij klust ook heel veel in huis en doet altijd de tuin bijhouden. Eigenlijk zit hij nooit stil.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  CCC ma 19 dec 2011 - 7:21

Hij doet wat er nodig is, en de was is echt zijn ding... Dat wilt hij dan ook perse doen... Prima hoor... Ik werk veel minder dan mijn vriend, dus probeer zelf altijd alles te doen... Maar in de eerste weken van mijn zwangerschap heeft hij het hele huishouden gerund hier omdat ik zo beroerd was...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Caresses ma 19 dec 2011 - 7:24

De vuilnis buiten zetten, eventuele ongedierte verwijderen en af en toe de afwas of koken.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Lady1984 ma 19 dec 2011 - 7:29

Mijn vriend en ik hebben allebei ons eigen huishouden, dus hij doet alles wat er moet gebeuren bij hem thuis. Hij is echter bijna ieder weekend bij mij en dan moet ik hem toch wel aansporen om dingen te doen. Als hij weggaat bij mij vandaan is het net alsof er een bom ontploft is. Dat komt natuurlijk niet alleen door zijn aanwezigheid, maar omdat er dan 2 mensen leven in een 1 persoonshuishouden. Ik poets en ruim minder op als hij hier is want dat vind ik niet zo gezellig. Ik denk dat hij zijn huishouden netter heeft ondanks dat ik vaker schoonmaak. Maar ik heb ook meer tijd om het rommelig te maken want ik ben vaker thuis. Als hij bij mij is heb ik soms wel het gevoel alsof ik alle verantwoordelijkheid draag voor een net huis én de moederrol moet spelen. Als we bijv. weggaan dan moet ik hem vragen of hij alles bij zich heeft en of hij de kachel uitgedraaid heeft, zijn vieze kopjes op het aanrecht neerzet. Hij doet veel minder uit zichzelf als hij hier is. Maar ik denk dat dat wel bijdraait zodra we samen in 1 huis leven.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Thunder ma 19 dec 2011 - 7:35

Ik doe alles behalve het vuilnis. Ik werk veel minder en dan kom je automatisch bij deze verdeling, maar dat vind ik ook niet erg. Mijn man is eerder thuis dan ik op de dagen dat ik wel werk en dan begint hij altijd vast met koken. Ook helpt hij me altijd als ik er om vraag.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Lynn_ ma 19 dec 2011 - 8:28

Wij verdelen het werk. Ik denk dat ik 60% doe en hij 40%. Dingen die ik altijd doe: badkamer en keuken poetsen en de was. Hij doet altijd de klusjes, het vuilnis en koken (uitzonderingen daargelaten). Boodschappen, stofzuigen, opruimen en andere dingen doen we wanneer het uitkomt. De ene week doe ik wat meer, de andere week doet hij wat meer. Ik vind dit prettiger dan een hele strakke verdeling.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 9:42

Hm het hangt bij ons een beetje af wie er het drukst is. Maar ik denk dat mijn vriend overwegend meer doet, niet omdat ik drukker ben (nouja misschien ook wel) maar vooral omdat hij het eerder doet dan ik haha.

Ik kook wel altijd en daarom doe ik eigenlijk ook vaak de boodschappen omdat ik weet wat er nodig is. Verder doet hij meestal de was en het strijken en schoonmaken doe ik weer eigenlijk meestal. Wel prima verdeeld dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 9:45

Ik doe bijna alles, terwijl ik nu ook full-time stage loop. Bij ons is het zo ontstaan, omdat ik eigenlijk altijd meer thuis was en dus het huishouden op me nam. Helaas is dat er nu erg moeilijk uit te slaan en heeft dat al menig discussie opgeleverd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 9:54

Mijn vriend doet veel meer dan ik. Sowieso nu ik meer last krijg van mijn bekken heeft hij automatisch veel overgenomen, vorige zwangerschap moest ik daar veel meer moeite voor doen voor hij het snapte maar nu gaat dat een stuk beter. Ik kook meestal en doe de was, verder doet hij nu alles. Dus poetsen, afwassen, boodschappen, wc, badkamer, stofzuigen, konijnenhok etc. Hij is trouwens nu ook wel meer thuis dan ik. Ik hoop dat als ik verlof heb ik weer iets meer kan oppikken omdat ik het dan meer in etappes kan doen maar weet niet of dat erin zit.

Buiten de zwangerschappen doen we ongeveer evenveel. Koken en de was zijn mijn taken, stofzuigen en de badkamer en wc die van hem. Niet dat de ander dat nooit doet maar in principe doen we het zo. En de rest net hoe het uitkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Rush ma 19 dec 2011 - 21:14

Ik lees veel vuilnis, moeten jullie dan nog echt zakken aan de weg zetten ofzo? Wij hebben gewoon containers. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 21:18

Rush schreef:Ik lees veel vuilnis, moeten jullie dan nog echt zakken aan de weg zetten ofzo? Wij hebben gewoon containers. :P
Wij hebben ondergrondse containers aan het eind van de straat, en het is niet zo fijn om daar heen te lopen met die zware vuilniszakken, dus dat laat ik hem dan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Rush ma 19 dec 2011 - 21:19

Zelda schreef:
Rush schreef:Ik lees veel vuilnis, moeten jullie dan nog echt zakken aan de weg zetten ofzo? Wij hebben gewoon containers. :P
Wij hebben ondergrondse containers aan het eind van de straat, en het is niet zo fijn om daar heen te lopen met die zware vuilniszakken, dus dat laat ik hem dan doen.
Ohja, dat soort heb je ook nog, dat was ik vergeten haha. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Caresses ma 19 dec 2011 - 21:24

@Rush, Ja wij moeten inderdaad nog zakken aan de weg zetten.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Rush ma 19 dec 2011 - 21:25

Wauw, ik heb nooit geweten dat dat nog bestaat. nerd
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  VeryCherry ma 19 dec 2011 - 21:28

Wij hebben van die grote containers op 20 meter lopen van onze flat af, mijn vriend zou het moeten doen, maar als de zak vol zit als hij op zijn werk is doe ik het zelf *inclusief kotsneigingen* kan mijn vriend moeilijk van zijn werk laten komen om het vuilnis even te doen Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Atelier Madame ma 19 dec 2011 - 22:15

Wij hebben allebei een beetje onze eigen taken maar wat hij voornamelijk doet:
-Stofzuigen
-Het afval
-De voor- en achtertuin bijhouden
-Zware klusjes in huis
-Planten water geven (want ik laat een kaktus nog dood gaan)
-Kliko's op de hoek zetten

Ik doe eigenlijk altijd
-De boodschappen (en dus ook het voorraadbeheer :P)
-Gezamelijke rekening bijhouden
-Strijken
-Toilet

We draaien allebei een was als het nodig is, hangen deze op en halen m af (hoewel ik mn vriend meestal er wel even op moet wijzen, van goh er staat nog was, hij ziet het gewoon écht niet nerd ).

En als de een het drukker heeft doet de ander gewoon wat meer. We hebben wel heel sterk dat we vinden dat je je eigen zooi moet opruimen, ik ga echt niet zijn rotzooi opruimen en vice versa. Gelukkig hebben we ook dezelfde ideeen over wat een net huis is en in hoeverre het schoon moet zijn (hoeft niet te blinken maar moet wel prettig zijn om in te leven).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Atelier Madame ma 19 dec 2011 - 22:17

Rejoy. schreef:Ik doe bijna alles, terwijl ik nu ook full-time stage loop. Bij ons is het zo ontstaan, omdat ik eigenlijk altijd meer thuis was en dus het huishouden op me nam. Helaas is dat er nu erg moeilijk uit te slaan en heeft dat al menig discussie opgeleverd

Ik vraag me dan altijd af welke argumenten hij tegen geeft dat jij met alles opgezadeld bent.. ik bedoel als jij net zoals hij fulltime werkt is het toch onzin dat je meer doet dan hij?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Ooh La La! ma 19 dec 2011 - 23:29

Jolee schreef:Was opvouwen vind ik echt stom. Hier ligt een hele berg kleding op de wasmachine en droger en daar vis ik het gewoon tussen uit wat ik die dag wil dragen. Embarassed Ben ik de enige die dat doet?

Nee hoor! Doen wij ook.
Behalve de overhemden van m'n vriend. Die gaan gelijk op een hangertje.

Verder doet mijn vriend ook meer dan ik. Ik ben echt een hele slechte huisvrouw.
Zodra we gaan verhuizen komt er ook een schoonmaakster. Ik heb er echt een hekel aan en vind het zonde van m'n tijd. En ik raak er gestresst door als ik bedenk wat ik allemaal nog moet doen.
Ik kook wel bijna elke dag. En als er klusjes gedaan moeten worden doe ik dat.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Inge ma 19 dec 2011 - 23:36

Jolee herkenbaar :-D Soms vouw ik, maar meestal vis ik het gewoon uit de schone was stapel :-D

Hier doen wij beide even veel in het huishouden, misschien vriend iets meer.


Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  TukTuk di 20 dec 2011 - 0:06

Mijn vriend stofzuigt altijd, en doet altijd de afwas als ik ook thuis ben. Ik kook als ik thuis ben altijd, maak schoon, doe de was, (hij soms ook wel door de weeks).

Verder is hij meer van het opruimen.. Ik maak er in de weekenden een troep van en ruim het zo goed als op, maar hij gaat vaak nog een stapje verder:P Hij kan slecht tegen troep.
Het is opzich dus wel goed verdeelt!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast zo 25 dec 2011 - 22:05

Mijn vriend doet: Koken, afwassen (samen), stofzuigen, was opvouwen en boodschappen. En ik heb serieus nooit iets hoeven aanmoedigen. Mijn vriend vind het niet meer dan normaal dat je samen iets in het huishouden doet. Heb ook wel eens een opmerkingen gekregen van vriendinnen of familie maar storend gevonden en mijn vriend al helemaal niet.

Merk wel dat de vriendjes van vriendinnen minder doen dan mijn vriend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Bacio zo 25 dec 2011 - 22:12

Wat doen de mannen hier over het algemeen weinig! Ik heb nog maar weinig gelezen dat de mannen schoonmaken. Wat uiteindelijk toch het meeste werk is. Is dat vanzelf zo gegroeid, deed hij dus vroeger meer? Of is het van het begin af aan zo geweest?
Ik doe de ene week alles, hij de andere week. Hier zijn boodschappen en koken van uitgesloten, wij eten regelmatig buiten de deur, met of bij vrienden (afzonderlijk van elkaar) en eten dus niet iedere avond samen thuis. Wij werken evenveel uren en ik vind dus ook dat hij evenveel moet doen in het huishouden als ik.

Dat iemand boodschappen doet of kookt zie ik niet als huishoudelijke taak. Dat is namelijk een "moetje" omdat je anders niks te eten hebt.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? - Pagina 2 Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum