Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveel doet jullie vriend in huis???

+28
Parisienne
Pannetoet
TukTuk
loura
SoGood
Mari
minoessepoes
Susan
Caroow
Minx
Wennebellah
ekiaam87
Snoes
Mizz_S
ThinkPink
studiebol
Rouge
Rovine
Kamperseboekenwurm
Ella
Arwyn
Inge
RYW
Lejow
smooch
Zwoesj
Zora
JD
32 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  JD zo 16 jan 2011 - 2:13

ik ben benieuwd hoeveel jullie partner in het huishouden doet!

heb net weer een flinke aanvaring met de mijne gehad, over dat ie echt he-le-maal niks doet, maar dan ook echt niks!
niet eens afwassen of koken...echt niks nakkes nada.
als ie thuiskomt liggen zn schone onderbroekjes netjes in zn kast, al zn kleren zijn gewassen en gestreken. ik was,strijk,stofzuig,dweil,kook,was af, maak de badkamer en wc schoon....en hij doet echt niks.

zijn argument is dat ik minder werk (ik heb nu maar een conract voor gemiddeld 20 uur, werk de ene week 15 uur en de andere week iets van 34, wisselt nogal), en omdat hij meer werkt (40 uur) vind hij dat hij niets hoeft te doen in t huishouden. dus nu vroeg ik me af of ik nou zo onredelijk ben??

we wonen hier nu 7 maande, en in die tijd heeft hij echt nog NOOIT een sotfzuiger of dweil in zn handen gehad, en nog geen wasje gedraaid.....

kortom, hoe is de verdeling bij jullie??

(geloof dat dit ook gewoon even een topic is zodat ik mn frustratie kwijtkan haha!! het lucht wel op;))
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Zora zo 16 jan 2011 - 2:18

Wij hebben hier in het begin (wonen nu 5 of 6 jaar samen) ook ontzettend veel ruzie over gehad. Toen met name over dat hij niks deed inderdaad, nu meer over dat hij dingen niet uit zichzelf doet/niet ziet. Ik ben uiteindelijk maar gewoon met verdelen, dingen die hij moest doen, deed ik niet meer. Dat werkte niet. Sindsdien heb ik reminders in zijn telefoon gezet, met 'klusjes' die hij moet doen. Ontzettend kinderachtig en ik vind het ook heel vervelend dat het zo moet, maar goed.

Wel hebben we inmiddels met een aantal dingen gewoon routine, dan doet hij al veel uit zichzelf, en ziet hij ook gewoon in dat het moet gebeuren. Als ik bijvoorbeeld boodschappen doe en kook, dan ruimt hij af, en ruimt hij de keuken op.

Maar goed, ik blijf het vervelend vinden. Ik wil hem niet als een kleuter behandelen, en het is ook gewoon zijn huis... niet alles moet per se volgens mijn regels, maar goed, op deze manier is het wel wat eerlijker verdeeld allemaal.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Zwoesj zo 16 jan 2011 - 2:22

Ehm.. Bij ons is het meer andersom.. Ik doe bijna niets, hij bijna alles.. Hij heeft een giga schoonmaakdrift, en staat zondags om 9 uur al te poetsen. En dan wil ik toch echt nog even slapen! Als ik mijn bed uit kom is het huis al schoon. Wassen en koken delen we op, de ene keer de een, de andere keer de ander.

Volgens mij heb ik het wat dat aan gaat erg getroffen, ik haat schoonmaken..
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  JD zo 16 jan 2011 - 2:22

ja als ik wel aan t werk ben en hij is vrij, dan leg ik ook vaak een briefje neer met hooguit 2 klusjes erop, en dan is het een heeeeel lief briefje, of hij dat alstjeblieft wil doen....en die leg ik dan op zn toetsenbord omdat ikw eet dat ie op zn vrije dag de hele dag op de computer zit.
laatst had ik gevraagd of ie boodschappen wilde doen en wilde koken, omdat ik pas om 18.45 thuis was uit het werk, kom ik thuis....
zit ie nog in zn joggingbroek te gamen op zn pc....heeft ie het briefje niet eens gelezen, maar zonder te kijken van zn toestenbord afgehaald....dus ik kon nog boodschappen doen en koken.....we aten om 20.00 .....zuchttttt.....

sorry t klinkt nu alsof ik een verschrikkelijk zeikwijf ben, dat is echt niet zo hoor, maar ben t op dit moment gewoon ff zo zat....
af en toe heb ik t idee dat ik alleen woon, maar er toch iemand in huis is die er is om alles vies te maken....want sja, als ie vrij is zit ie te gamen of ligt ie te slapen.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  smooch zo 16 jan 2011 - 2:22

Dat is wel erg vervelend!

Daar kan ik echt niet tegen, ik zou elke dag ruzie met mijn vriend hebben als hij niks zou doen.
Wij doen alles samen. In het weekend spreken we vaak af wie wat gaat doen.

Ik was in het begin wel bang dat hij niks in het huishouden zou doen omdat zijn moeder thuis echt alles doet. En ook laat merken dat het een vrouwen taak is.
Maar dat vindt hij gelukkig ook irritant en wilt alles eerlijk verdelen. En hij kan ook nog eens goed schoonmaken, hahaha. Soms doet hij nog meer dan mij Embarassed

We hebben wel afgesproken dat hij de kattenbak doet en de vuilnisbakken/containers en ik doe de badkamer en de wc.
Maar verder koken we allebei, stofzuigen, dweilen.
Strijken doe ik wel maar vind ik niet erg om te doen, en hij kan het ook niet smile

Ohja en hij werkt 40 u (zonder overwerk) en ik werk 32u onregelmatig.

smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Lejow zo 16 jan 2011 - 2:23

Mijn vriend is aardig 'gedrild' hehe door zijn moeder, gelukkig hebben wij hier geen last van.

Ik doe op zaterdag de was en hang die op, de boodschappen, de kattenbak helemaal en ik stofzuig.
Hij ruimt de was op op dinsdag, doet de kattenbak uitscheppen en hij stofzuigt.
Op donderdag doet hij nog een keer de kattenbak uitscheppen.

Verder kook ik bijna elke avond, behalve op donderdag, dan heeft mijn vriend vrij.

Wat ik wel lastig vind is dat mijn vriend verder niet echt ziet of iets vies is. Het nut van het schoonmaken van de badkamer of de douche ziet hij niet echt...De douche maak je droog na het douchen en het aanrecht maak je schoon na het afwassen.. Meestal ben ik degene die dit schoonmaak, maar als ik het een paar keer aankaart ziet hij het gelukkig wel en doen we het soms samen, dan zijn we er zo doorheen.


Laatst aangepast door Lejow op zo 16 jan 2011 - 2:24; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  JD zo 16 jan 2011 - 2:23

Zwoesj schreef:Ehm.. Bij ons is het meer andersom.. Ik doe bijna niets, hij bijna alles.. Hij heeft een giga schoonmaakdrift, en staat zondags om 9 uur al te poetsen. En dan wil ik toch echt nog even slapen! Als ik mijn bed uit kom is het huis al schoon. Wassen en koken delen we op, de ene keer de een, de andere keer de ander.

Volgens mij heb ik het wat dat aan gaat erg getroffen, ik haat schoonmaken..

oooooo wat heeeeerrlijk!!! mag ik hem af en toe een keertje lenen???
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  JD zo 16 jan 2011 - 2:25

[quote="Lejow"]Mijn vriend is aardig 'gedrild' hehe door zijn moeder, gelukkig hebben wij hier geen last van.

Wat ik wel lastig vind is dat mijn vriend verder niet echt ziet of iets vies is. quote]

de mijne is het tegenover gestelde....tot op het bot verwend door zn mama. zo erg dat als er iemand van zn vrienden of familie jarig was, zn moeder altijd een cadeautje namens hem kocht....zodat ie het zelf niet hoefde te doen, te erg.

maar inderdaad, bij zn ouders thuis hoeven de mannen niks te doen, dus ja.....

en dat niet zien, ook heel herkenbaar.
de wasmand kan uitpuilen, en als ik er wat van zeg zegt ie "ja maar....ik zie dat soort dingen gewoon niet"
maar wel zeuren als ie geen sokken meer heeft.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 2:33

Ik zou daar echt niet tegenkunnen hoor! Ik woon nog thuis maar help mn ouders wel altijd met huishoudelijke klusjes. Ik zou dan als protest zn kleding niet meer wassen en strijken, en alleen voor jezelf gaan koken :P Ik vind het een slap argument ook, omdat jij minder werkt moet jij maar alles doen..:s

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Zwoesj zo 16 jan 2011 - 2:41

*Marietje* schreef:
Zwoesj schreef:Ehm.. Bij ons is het meer andersom.. Ik doe bijna niets, hij bijna alles.. Hij heeft een giga schoonmaakdrift, en staat zondags om 9 uur al te poetsen. En dan wil ik toch echt nog even slapen! Als ik mijn bed uit kom is het huis al schoon. Wassen en koken delen we op, de ene keer de een, de andere keer de ander.

Volgens mij heb ik het wat dat aan gaat erg getroffen, ik haat schoonmaken..

oooooo wat heeeeerrlijk!!! mag ik hem af en toe een keertje lenen???

Haha waar moet ik hem heensturen? Wil hem wel terug als het hier te vies wordt natuurlijk he :P
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 3:01

Daar moet je toch wat mee, hoor. Afspraken over gaan maken. Jullie willen toch aan de kinderen? Hoe gaat het dan, ga jij er ook in je eentje 's nachts uit, verschoon jij de luiers, mag jij naar de ouderavonden en zwemlessen en wordt hij de speeltuinvader, omdat hij fulltime werkt?

Ik zeg: afspraken maken voor je eraan begint, anders verander je heel snel in.... zijn moeder.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Inge zo 16 jan 2011 - 3:12

Vriend doet hier heel veel in huis, hij is meer van het schoonmaken en opruimen dan dat ik ben.
Ik kook altijd en doe de was. maak het toilet schoon en verschoon het bed
Opruimen, stofzuigen, kattenbak verschonen, badkamer schoonmaken enzo doet vriend vaak
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  smooch zo 16 jan 2011 - 3:14

RYW schreef:Daar moet je toch wat mee, hoor. Afspraken over gaan maken. Jullie willen toch aan de kinderen? Hoe gaat het dan, ga jij er ook in je eentje 's nachts uit, verschoon jij de luiers, mag jij naar de ouderavonden en zwemlessen en wordt hij de speeltuinvader, omdat hij fulltime werkt?

Ik zeg: afspraken maken voor je eraan begint, anders verander je heel snel in.... zijn moeder.

+1
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 3:21

Overigens wonen mijn vriend en ik parttime samen, niet echt dus, maar als hij hier is doet hij altijd een deel van het huishouden. Hij kookt, doet boodschappen, ruimt op, enzovoorts. We zijn het er ook over eens dat dat in de toekomst ook zo moet als we fulltime samenwonen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 3:30

Kom ik weer..

Mijn man, verwend tot op het bot.. hij hoefde zelfs zijn vieze modder voetbalschoenen niet schoon te maken.. dat deed oma (hij is opgevoed door oma).. dus toen wij hier net woonden.. hadden we op een gegeven moment dagelijks ruzie.. Echt flinke bonje.. want die van mij wilde gewoon niets doen.. Dus, kwam het huishouden, het koken en whatever er in een huis moet gebeuren allemaal op mij terecht.. hij dacht dat hij enkel de vuilnisbak hoefde te doen omdat ie dat thuis ook deed.. Ik ben een enorme poetsmiep.. en zijn weerwoord was: ik stoor me toch niet aan die stoffige trap/vieze vloer/bergen was.. en jij wel dus moet jij het doen.. Wel, dat is em zeker een trauma geworden. Bij ALLES wat hij wilde doen en mijn hulp nodig had, zei ik: stoor ik me niet aan dus ja.. jouw taak.. als hij zei: ik heb geen sokken meer, haalde ik mijn schouders op, had hij geen schonen boxers, zei ik: goh, ik heb genoeg slipjes.. ik hield totaal geen rekening mee dat hij bepaalde eten niet lust.. ik ging niets meer overleggen, ik maakte boerenkool/zuurkool of wat ik ook wilde eten en hij niet lust.. ZIJN PROBLEEM. Toen op een gegeven moment.. werd hij ook heel boos, is er hele escalatie geweest en toen zei ik: dit is ONS huis en onze troep en dat moeten WIJ aanpakken. Ik heb hem gevraagd om een top3 te maken van alle dingen die hij absoluut niet wilde doen (badkamer+wc,strijken,koken) hier kon ik mee leven, want ik maak de badkamer beter schoon dan hij,koken kan hij absoluut niet en ik ga niet na een dag hard werken niet nog druk maken of ik wel een bordje lekker eten heb, en omdat hij vroeger heel erg is verbrand aan zijn handen is hij erg bang voor hete dingen zoals een strijkijzer,pannen die heet worden of hete kopjes.. Dus nu, als ik de badkamer aanpak, gaat hij met zijn stofzuigertje de zolder op, de slaapkamers en de woonkamer. Nadat ik heb gekookt, gaat er 2x in de week een dwijl door na het eten, zijn taak. Ik heb hem geleerd hoe hij moet wassen.. Hij wilde wel,zei hij achteraf maar had geen idee wat hij met wat moest wassen en op welke graden.. k heb een lijstje opgehangen bij de wasmachine zodat hij kan zien, handdoeken: 70 graden, mooie shirtjes van hem en mij op 30 graden etc..

Wij hebben geleerd, als dwijlen een keer niet gebeurd: no problem (van mijn kant, ik kon HELS worden).. gewoon meer laten gaan en nu doet hij dingen uitzichzelf want hij weet nu, dit is heel makkelijk en dat ga ik doen!

Al hadden we laatst enorme ruzie.. Ik moest overwerken.. was om 07.00 begonnen en om kwart voor 8 weer thuis. Hij wilde wel even boodschapjes doen.. wat moest ie halen dan? Dus ik een sms gemaakt met daarin een boodschappenlijstje.. Kom ik thuis, finaal verregend en helemaal over de zeik want ik had een lange dag.. en heel lang op de bus gewacht.. dus hij begroet me in de gang en ik loop achter hem aan de woonkamer in, draai mijn hoofd naar links en ik zie een boodschappen tas op het aanrecht liggen.. dus hij had niet eens de effort gemaakt om de boodschappen uit te pakken en de kip alvast te snijden.. Nee, in plaats daarvan zat hij voor de tv met zijn tas en jas en schoenen in de woonkamer verspreid, te playstationnen?!?!?! En dan ook nog zeggen: je hebt niet gezegd snijd de kip alvast..................... wat issie 3??? En dacht ie nou echt dat ik om kwart voor 8 nog even ging kip snijden en koken?! HA... na wat er toen is gebeurd, zal hij nooooooit meer geen kip snijden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Arwyn zo 16 jan 2011 - 3:41

Zo erg als CKC heb ik het gelukkig niet, haha.
Ik doe ook veel meer in het huishouden dan hij, maar ik ben dan ook meer thuis. Op maandag en woensdag werk ik tot 6uur, dus dan moet hij gewoon koken, ik ben niet van plan om dat om half7 nog te doen terwijl hij dan al 1,5uur thuis is. Hij hoeft van mij niet heel veel te doen. Ik doe doordeweeks meestal op een ochtend de afwas, stofzuigen doe ik ook ergens tussendoor, wc elke dag snel even.. Koken doe ik meestal, maar hij dus sowieso 2 keer in de week. Wat ik wel zo fijn vind is als hij in het weekend een beetje meehelpt. Ik doe alle was in het weekend en vind het dan toch wel zo fijn als hij even wil helpen met dingen op te hangen, vooral zijn werkkleding of het beddengoed, dat is mij gewoon veels te groot.
Wat ik dan soms wel vervelend vind is dat ik hem áltijd moet vragen even te helpen hij zal dat nooit vanuit zichzelf doen en 9 van de 10 keer moet ik dan eerst een kwartier/half uur wachten voordat hij daadwerkelijk van de bank komt. In die tijd heb ik het werk al 3 keer gedaan, dus laat maar dan hoor! En hij vind het dan weer gek dat ik niet van plan ben om een kwartier op hem te gaan staan wachten in de 'waskamer' Rolling Eyes
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Lejow zo 16 jan 2011 - 3:42

Dat heeft mijn vriend ook wel CKC..
'Jij stoort je eraan dus maak het maar schoon'
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Ella zo 16 jan 2011 - 3:48

Ik werk heel wat minder als mijn man en doe dus bijna alles zelf in het huishouden. Maar als ik het niet red of ben druk hoef ik het maar te vragen en hij doet het. Nou ik moet het eigenlijk opschrijven want anders vergeet hij het maar geen problee, Soms vraagt hij het zelf van joh ben morgen vrij wat kan ik doen? Hij ziet zelf niets wat hij kan doen... maar heb me daar maar bij neergelegd
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  JD zo 16 jan 2011 - 4:46

Lejow schreef:Dat heeft mijn vriend ook wel CKC..
'Jij stoort je eraan dus maak het maar schoon'

jep hier dus ook, volgens mij is dat overal hetzelfde. Net als dat ze sommige dingen dus gewoon echt niet zien blijkbaar....en dan inderdaad zeuren als ie geen sokken meer heeft.
Op zich vind ik jou aanpak wel goed CKC, gewoon eens even niét zijn dingen wassen enzo, zodat het hem vanzelf gaat opvallen....
en oooo zo herkenbaar, dat eten halen maar dan niet koken omdat "je dat er nou eenmaal niet bij had gezegd" en dan zitten gamen inderdaad....
hebben wij niet stiekem dezelfde vriend? haha!

nou morgen ben ik werken, hij is vrij, ik heb deze ker een flinke waslijst neergelegd...wat huishoudelijke dingen, en klusjes die ie nog moet doen in t huis....ik ben heeeeeel erg benieuwd wat er is gedaan als ik thuiskom.... :shock:
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 4:52

Ik doe meestal boodschappen, ruim op en poets de wc en de badkamer. Eerste twee komt omdat ik nu werkloos ben, dus tja ik heb er gewoon tijd voor. De wc en de badkamer doe ik gewoon uit mezelf eigenlijk, dat doe ik liever zelf. De rest (stofzuigen, stoffen, koken etc) verdelen we. Oh en hij verzorgt altijd de planten, want dat kan ik niet :P, en hij strijkt (want het enige dat gestreken wordt zijn zijn overhemden). Ik vind het wel een prettige verdeling, ik moet weleens zeuren of hij zijn sokken wil opruimen en alle laadjes weer dicht wil doen etc, maar ik mag verder niet klagen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Kamperseboekenwurm zo 16 jan 2011 - 4:56

Als ik dit zo lees, mag ik blij zijn met mijn vriend Very Happy.
Hij kookt 4 avonden in de week, wast af, maakt de keuken schoon, stoft/stofzuigt/dweilt de woonkamer/keuken en de hal,verschoont het bed.
Ik kook 3 avonden in de week, droog de afwas af, maak het brood voor de volgende dag klaar (voor ons beiden), doe de was (wassen/ophangen/opvouwen) en maak de wc/badkamer schoon.
We doen samen 1 keer per week in de boodschappen.
Ik hoef nooit aan hem te vragen of hij iets wil doen, hij kijkt op de weekplanning wat er moet gebeuren in de week.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Rovine zo 16 jan 2011 - 4:59

Ik ben een enorm slechte huisvrouw. Nu was dat in het begin niet zo erg, vriend werkte parttime, ik fulltime, dus het was voor ons vrij logisch dat hij iets meer deed. Koken vindt hij leuk en hij is heel erg goed in opruimen. Waar ik urenlang dezelfde spulletjes heen en weer kan schuiven vindt hij er altijd wel een plekje voor.
Tegenwoordig heeft vriend een 2e baan waardoor hij bij elkaar ongeveer op fulltime uitkomt, dus komt er op mijn schouders ook meer terecht. Vind ik best moeilijk omdat ik vaak niet zo goed zie wat er moet gebeuren. Probeer daarom mijn steentje maar bij te dragen door de vaatwasser uit te ruimen, bed verschonen en was te doen. Dat snap ik allemaal wel. Stofzuigen doe ik ook zo nu en dan, als het niet meer te houden is qua allergie (na een week niet stofzuigen speelt die op).

Thuis hoefde ik vroeger nooit wat te doen, op de vaatwasser uitruimen na, ombeurten met mijn broers. Zelfs koken hoefde ik niet. Mijn broers hebben nu wel dezelfde houding qua huishouden als ik.

Ik zeg maar altijd zo; gelukkig heb ik gestudeerd, als huisvrouw ben ik waardeloos.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Rouge zo 16 jan 2011 - 5:07

Ik doe denk ik het grootste gedeelte, maar dingen die mijn vriend doet zijn wel vaste dingen: vuilnis (hoe cliché), auto wassen, vaatwasser in en uitruimen (doen we beiden), dingen in huis ophangen/repareren, soms heeft ie een stofzuig/schoonmaakbui uit zichzelf, soms vraag ik hem om iets te doen. Ik ben doordeweeks 2 dagen vrij en doe dan ook redelijk veel, mn zoontje helpt dan mee met de swiffer/stofzuiger enz. Dan heb ik tenminste ook nog wat te doen met hem (naast spelen etc) en hij vind het ook leuk, dus hoe het nu gaat, vind ik opzich prima. Maar op bepaalde dagen, als ik er geen energie voor heb, kan ik er ook wel van balen als hij zo weinig doet.

ohja hij doet ook meestal boodschappen en kutklusjes :P


Laatst aangepast door Rouge op zo 16 jan 2011 - 8:43; in totaal 1 keer bewerkt
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Ella zo 16 jan 2011 - 5:51

Kamperseboekenwurm schreef:Als ik dit zo lees, mag ik blij zijn met mijn vriend Very Happy.
Hij kookt 4 avonden in de week, wast af, maakt de keuken schoon, stoft/stofzuigt/dweilt de woonkamer/keuken en de hal,verschoont het bed.
Ik kook 3 avonden in de week, droog de afwas af, maak het brood voor de volgende dag klaar (voor ons beiden), doe de was (wassen/ophangen/opvouwen) en maak de wc/badkamer schoon.
We doen samen 1 keer per week in de boodschappen.
Ik hoef nooit aan hem te vragen of hij iets wil doen, hij kijkt op de weekplanning wat er moet gebeuren in de week.

Ik lees over een weekplanning. Heb er ook weleens aan zitten denken om die te maken. Zeker voor als ik dalijk weer meer ga werken. Hoe heb je hem gemaakt? Heb je hem zelf gemaakt of zijn er standaard planners voor?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:00

Yvette schreef:
Kamperseboekenwurm schreef:Als ik dit zo lees, mag ik blij zijn met mijn vriend Very Happy.
Hij kookt 4 avonden in de week, wast af, maakt de keuken schoon, stoft/stofzuigt/dweilt de woonkamer/keuken en de hal,verschoont het bed.
Ik kook 3 avonden in de week, droog de afwas af, maak het brood voor de volgende dag klaar (voor ons beiden), doe de was (wassen/ophangen/opvouwen) en maak de wc/badkamer schoon.
We doen samen 1 keer per week in de boodschappen.
Ik hoef nooit aan hem te vragen of hij iets wil doen, hij kijkt op de weekplanning wat er moet gebeuren in de week.

Ik lees over een weekplanning. Heb er ook weleens aan zitten denken om die te maken. Zeker voor als ik dalijk weer meer ga werken. Hoe heb je hem gemaakt? Heb je hem zelf gemaakt of zijn er standaard planners voor?

Ik heb mijn man eingelijk zelf verwent toen we gingen samen wonen..op zijn flat deed hij nooit wat en k had zoiets van dit gebeurd NIET als we gaan samenwonen, het resultaat? Juist, hij doet VRIJWEL NIKS int huishoouden..
Het enige waar ik een hekel aan heb is eten koken (ik kan het gewoon weg niet) dus dat doet hij, maar de rest komt vrijwel op mijn schouders terecht & dat met een kleine nu..ben er wel wat losser in geworden, en dat heb ik de afgelopen weken gemerkt, hoe minder ik deed hoe rommeliger en smeriger het werd na mijn idee..(zo heb ik gister de vloer gedweild, het water was echt pikzwart)..

Dus ik ga me toch maar weer aan mijn lijstje houden! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum