Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer minder voedingen?

+10
Usje
Happydobby
maiadebij
blondje1313
catgirl85
Theeleut
Smaragdje
studiebol
koNijntje
missy.
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Wanneer minder voedingen?

Bericht  missy. ma 19 dec 2011 - 0:29

Mijn dochter krijgt nu nog 7-8 voedingen op een dag (waarvan nog 1 of 2 's nachts), ze is nu 6,5 maand. Ik vind dit nog wel heel veel.
Vanaf wanneer werd het bij jullie minder? Ik weet dat het natuurlijk niets zegt over mijn dochter maar ben gewoon benieuwd. Ik begin dat vele voeden wel een beetje zat te worden.

missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  koNijntje ma 19 dec 2011 - 0:34

ik denk dat je borstvoeding geeft?
want wij zitten bij fv nu op 4 flesjes per dag..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  missy. ma 19 dec 2011 - 0:44

Klopt ik geef inderdaad bv. Aan bv zitten veel voordelen maar ook nadelen.
Je moet het altijd zelf doen en met een avondje weg altijd de kolf mee. Ach wilde gewoon ff klagen.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  studiebol ma 19 dec 2011 - 0:47

Ik geef flesvoeding, ze zijn nu 2 maanden oud en krijg 6 voedingen per dag!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  missy. ma 19 dec 2011 - 0:49

Dat geeft weer hoop laughcry
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Smaragdje ma 19 dec 2011 - 0:53

Hier heeft hij een tijd 4 voedingen gehad. Nu heeft hij er geregeld weer 5-6 per dag + zijn brood/fruit/avondeten/soepstengel. Alleen drinkt hij nu minder per keer, dus kan nog een tijdje duren voordat het minder voedngen worden Wink

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Theeleut ma 19 dec 2011 - 0:58

Inderdaad veel voedingen nog, maar dat is geloof ik vrij normaal met BV, al had mijn dochter met 4 maanden 5 voedingen (BV).
Mijn zoon krijgt de fles en zat met 14 weken op 4 voedingen en met 7 maanden op 3 voedingen, maar die krijgt nu 2 stuks fruit, en volle bak warm eten, 2 mini koekjes en een bakje yoghurt.

Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  catgirl85 ma 19 dec 2011 - 0:59

Mijn dochter is nu 7 maanden en ze drinkt 5-6x per dag. Nu komt ze ook 's nachts een keer, maar dat komt omdat ze niet helemaal lekker is. Als ze naar het kdv gaat drinkt ze 4-5x per dag.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  missy. ma 19 dec 2011 - 1:02

Smaragdje schreef:Hier heeft hij een tijd 4 voedingen gehad. Nu heeft hij er geregeld weer 5-6 per dag + zijn brood/fruit/avondeten/soepstengel. Alleen drinkt hij nu minder per keer, dus kan nog een tijdje duren voordat het minder voedngen worden Wink

Ik hoop dat het wat minder wordt als ze iets meer gaat eten. We zijn nu begonnen met bijvoeding maar ze eet er nog nauwelijks iets van.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  blondje1313 ma 19 dec 2011 - 1:16

Hier zit ik op 5 voedingen per dag sinds ze 2 maanden is met bv. Ik maak haar zelfs voor de meeste voedingen wakker omdat ze zelf niet komt, maar ze komt niet zo veel aan dat ik het met minder voedingen aan zou durven.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 1:18

missy. schreef:
Smaragdje schreef:Hier heeft hij een tijd 4 voedingen gehad. Nu heeft hij er geregeld weer 5-6 per dag + zijn brood/fruit/avondeten/soepstengel. Alleen drinkt hij nu minder per keer, dus kan nog een tijdje duren voordat het minder voedngen worden Wink

Ik hoop dat het wat minder wordt als ze iets meer gaat eten. We zijn nu begonnen met bijvoeding maar ze eet er nog nauwelijks iets van.

Dan wordt het ws. minder idd. Onze meiden zijn nu ruim 8 maanden en eten sinds een paar weken echt goed hun eten, en sindsdien bouwen ze de bv ook af merk ik. Ze komen nu nog 5x gemiddeld, dus het wordt minder.
Bij ons zoontje was dat net zo, duurde ook wel tot 8 maanden ongeveer voor het minder dan 7 voedingen per dag werd.

Ik zit nu op de ochtend, 12.00, 16.00 en 22.00, en dan de nacht meestal nog 1 voeding, dus gemiddeld nog 5x.
De voeding van 16.00 hoef ik ook niet altijd meer te geven, die wil ik er dan proberen als eerstvolgende eraf te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Smaragdje ma 19 dec 2011 - 1:28

_MamaRosa_ schreef:
missy. schreef:
Smaragdje schreef:Hier heeft hij een tijd 4 voedingen gehad. Nu heeft hij er geregeld weer 5-6 per dag + zijn brood/fruit/avondeten/soepstengel. Alleen drinkt hij nu minder per keer, dus kan nog een tijdje duren voordat het minder voedngen worden Wink

Ik hoop dat het wat minder wordt als ze iets meer gaat eten. We zijn nu begonnen met bijvoeding maar ze eet er nog nauwelijks iets van.

Dan wordt het ws. minder idd. Onze meiden zijn nu ruim 8 maanden en eten sinds een paar weken echt goed hun eten, en sindsdien bouwen ze de bv ook af merk ik. Ze komen nu nog 5x gemiddeld, dus het wordt minder.
Bij ons zoontje was dat net zo, duurde ook wel tot 8 maanden ongeveer voor het minder dan 7 voedingen per dag werd.

Ik zit nu op de ochtend, 12.00, 16.00 en 22.00, en dan de nacht meestal nog 1 voeding, dus gemiddeld nog 5x.
De voeding van 16.00 hoef ik ook niet altijd meer te geven, die wil ik er dan proberen als eerstvolgende eraf te krijgen.

Het gaat dan wel minder worden hoor. Hier is hij ook aan het afbouwen van die voedingen. Ach, het wordt vanzelf minder.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  missy. ma 19 dec 2011 - 1:29

Ik hoop dat ze snel iets meer gaat eten. Maar dan moet ik er zelf wel iets consequenter in zijn.
Nu sla ik soms nog een dagje over Embarassed
De bv gaat heel goed eigenlijk mag ik ook niet klagen maar soms heb ik een dagje er gewoon minder zin in. Helemaal als ze 's nachts ook 2 keer komt Sleep
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Smaragdje ma 19 dec 2011 - 1:32

Ik ken dat gevoel zelf niet, maar kan mij er wel iets bij voorstellen. Zeker als het nog 2x 'snachts is.
Misschien inderdaad wat consequenter gaan geven, hopelijk worden de voedingen voor jou dan wat minder.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  maiadebij ma 19 dec 2011 - 1:33

J is nu 15 maanden en drinkt nog 6 x per etmaal als ik thuis ben, verder eet ze ook gewoon goed overdag. Het zal verschillen per kind denk ik, wat voor mij nu makkelijker is, is dat ze net zo goed karnemelk kan drinken als ik later ben, dat geeft wat meer ruimte.


maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 2:02

missy. schreef:Ik hoop dat ze snel iets meer gaat eten. Maar dan moet ik er zelf wel iets consequenter in zijn.
Nu sla ik soms nog een dagje over Embarassed
De bv gaat heel goed eigenlijk mag ik ook niet klagen maar soms heb ik een dagje er gewoon minder zin in. Helemaal als ze 's nachts ook 2 keer komt Sleep

Oh, ik sla nu zelfs nog wel eens over hoor. Dat is nou het voordeel van bv, dan geef ik gewoon een paar keer extra die dag, en is het ook goed.
Maar hier aten ze de 1e maand dus ook nog maar heel weinig hoor. Dat moeten ze echt leren. Hier gaat het sinds een aantal weken pas echt goed. Komt vanzelf!
Ik ben eerlijk gezegd ook wel blij dat ze nu zelf gaan afbouwen, ik geef dan ook nog eens dubbel, en dat vergt wel veel van me merk ik. Wel hoop ik nog lang door te gaan, dat wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Happydobby ma 19 dec 2011 - 2:29

Ik zit nu op 5 voedingen en zie zl echt niet naar 4 gaan voorlopig, zaterdag had ik gewerkt en toen gaf mijn vriend de fles en kwam hij uit op 4, mooi dat meneer zich net voor de nacht nog melde voor nog een 5de fles smile

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Usje ma 19 dec 2011 - 3:05

Mijn zoontje drinkt vaak 9 voedingen op een dag, Soms 8 en heel soms 7. Hij heeft dit gewoon nodig blijkbaar. Ik krijg trouwens wel het nodige commentaar van mensen dat ik hem nog "zoveel" voed.
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Smaragdje ma 19 dec 2011 - 3:07

Usje schreef:Mijn zoontje drinkt vaak 9 voedingen op een dag, Soms 8 en heel soms 7. Hij heeft dit gewoon nodig blijkbaar. Ik krijg trouwens wel het nodige commentaar van mensen dat ik hem nog "zoveel" voed.

Ik wou in die periode juist dat hij zoveel wilde drinken.

Mensen bemoeien zich helaas overal mee. Hij zal het inderdaad nodig hebben.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Liadan ma 19 dec 2011 - 7:18

Mijn zoontje drinkt nog ongeveer 9 keer op een dag en dat is inclusief 2 of 3 nachtvoedingen.
Mijn dochter dronk tot ze 9 maanden was nog ongeveer 8 keer op een dag, met 9 maanden begon ze meer bijvoeding te eten en liet ze wat voedingen vallen.
Kian eet nu al goed groente, fruit en een broodkorst en heeft de afgelopen week daardoor al wel 1 of 2 voedingen laten vallen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Darius ma 19 dec 2011 - 7:57

Pep.ijn krijgt nu rond 6:30 uur een voeding, rond 12 uur, 16 uur, 19 uur en 22 uur en dan nog in de nacht 1 keer. Dus ook nog zes keer.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  *Lookie* ma 19 dec 2011 - 23:28

Ik geef H. ook borstvoeding, 6 tot 7 keer per dag. H. is nu 3,5 weken maar we konden het aantal nu al minderen omdat hij heel goed groeit. Overdag probeer ik om de 4 uur aan te houden maar hij komt soms ook wel na 3 of 3,5.
Hoe het over een half jaar zal zijn heb ik natuurlijk nog geen idee van dus wat dat betreft heb je misschien niet zoveel aan mij.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 23:30

Hier krijgen ze gekolfde bv en ´s avonds een papfles met kv. Ze zitten nu op 5 voedingen, 3 weken geleden waren dat er nog 6-7 per dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Printje di 20 dec 2011 - 1:54

Volgens mij is dat allemaal wel een groot verschil als je het vergelijkt met kinderen die de fles krijgen. Ik 'schrik' echt van de hoeveel van jullie nog een nachtvoeding moeten geven. Ons mannetje kreeg toen volgens mij 4 of 5 flessen en snachts allang niets meer.

Knap dat jullie dat volhouden, zoiets is aan mij niet besteed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 1:57

Printje schreef:Volgens mij is dat allemaal wel een groot verschil als je het vergelijkt met kinderen die de fles krijgen. Ik 'schrik' echt van de hoeveel van jullie nog een nachtvoeding moeten geven. Ons mannetje kreeg toen volgens mij 4 of 5 flessen en snachts allang niets meer.

Knap dat jullie dat volhouden, zoiets is aan mij niet besteed.
Vaak moet je wel en heb je helaas weinig keus Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer minder voedingen? Empty Re: Wanneer minder voedingen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum