Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe van 8 naa 7 voedingen?

+4
Tania
Lejow
vlinder-19
Annie24
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 23:39

Hier begin ik al met mijn onnozele vragen.

Onze dochter mag van 8 naar 7 voedingen omdat ze 3 kilo weegt en genoeg drink op een dag.

Maar hoe doe ik dat in godsnaam? Ze wordt gewoon keurig elke 3 uur wakker voor een flesje, dat zijn er dus nog steeds 8 op een dag. Ik kan haar toch moeilijk laten huilen? Want dan huilt ze 3u tot de volgende fles. Betekent dit misschien dat ze er nog niet aan toe is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Annie24 za 25 aug 2012 - 23:48

Ik ben nooit zelf voedingen minder gaan geven en liet Y. het altijd gewoon zelf aangeven. Waren ze op het CB niet zo blij mee, want hij kreeg met 11 maanden nog steeds 4 flessen. Daarna ging het opeens snel, want met 13,5 maand zat hij nog op 2 flessen. Die krijgt hij nu trouwens nog. Hij drinkt geen melk (moet er van overgeven) dus krijgt peutergroeimelk van de Kruidvat 's morgens en 's avonds. Ook weer niet goed volgens het CB. Ach, ze kunnen me wat Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  vlinder-19 za 25 aug 2012 - 23:49

Krijgt ze ook iets meer voeding dan in de flessen als er 1 af gaat? Dan zou ze het iets langer vol kunnen houden. Als je alle flessen een kwartiertje later geeft hoe kom je dan uit?
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Lejow za 25 aug 2012 - 23:51

Even denken hoor. Hier kwam B thuis met 7 voedingen, even denken hoe we dat ook alweer deden..
Wij hadden geloof ik
00.00
04.00
08.00
11.00
14.00
17.00
20.00
Als ze wakker wordt, heeft ze dan ook gelijk echt honger? Misschien kun je een beetje knuffelen/spelen met haar, of een speentje aanbieden?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Lejow za 25 aug 2012 - 23:53

vlinder-19 schreef:Krijgt ze ook iets meer voeding dan in de flessen als er 1 af gaat? Dan zou ze het iets langer vol kunnen houden. Als je alle flessen een kwartiertje later geeft hoe kom je dan uit?

Oh en dit ook inderdaad, ze krijgt dan natuurlijk ook iets meer voeding per fles.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Tania za 25 aug 2012 - 23:53

Als je meer per flesje geeft, komt ze dan ook om de drie uur? Zo ja, dan zou ik lekker 8 voedingen blijven geven totdat ze er zelf meer tijd tussenlaat.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 0:01

Ja, ze krijgen meer per voeding. Maar er zit ook wel eens een voeding tussen waarbij ze niet zo denderend drinken.

Op verzoek voeden is geen optie met een tweeling, want dan ben ik de hele dag bezig. Ik moet dus de één wat geven als de ander wakker is.

Zodra ze wakker zijn hebben ze echt enorm honger, ze smakken dan en sabbelen aan hun truitje, hand, wat er ook in de buurt komt. Afleiden, even wachten is bij J. wel mogelijk maar R. zet een keel op zodat ik bang ben dat de buren het AMK bellen. laughcry

Het moeilijke is het feit dat het een tweeling is. Ik móet er iets van structuur inhouden, anders doe ik de hele dag niks anders dan flesjes geven en maken ze elkaar wakker.

Maargoed, rekken dus.

Ik dacht dat ik er gewoon een weg kon laten vallen 's nachts, maar er komt dus elke keer een uurtje tussen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Tania zo 26 aug 2012 - 0:05

Charlie schreef:Ja, ze krijgen meer per voeding. Maar er zit ook wel eens een voeding tussen waarbij ze niet zo denderend drinken.

Op verzoek voeden is geen optie met een tweeling, want dan ben ik de hele dag bezig. Ik moet dus de één wat geven als de ander wakker is.

Zodra ze wakker zijn hebben ze echt enorm honger, ze smakken dan en sabbelen aan hun truitje, hand, wat er ook in de buurt komt. Afleiden, even wachten is bij J. wel mogelijk maar R. zet een keel op zodat ik bang ben dat de buren het AMK bellen. laughcry

Het moeilijke is het feit dat het een tweeling is. Ik móet er iets van structuur inhouden, anders doe ik de hele dag niks anders dan flesjes geven en maken ze elkaar wakker.

Maargoed, rekken dus.

Ik dacht dat ik er gewoon een weg kon laten vallen 's nachts, maar er komt dus elke keer een uurtje tussen.

Maar waarom ga je dan rekken dan kun je toch gewoon beter 8 flessen blijven geven als dat goed gaat nu? Als J. dan ook toe is aan 7 flessen kunnen ze allbei gelijk over naar 7 flessen.
Rekken was trouwens bij mijn zoontje echt geen doen die bleef gewoon krijsen totdat die fles erin zat

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 0:11

Tania schreef:
Charlie schreef:Ja, ze krijgen meer per voeding. Maar er zit ook wel eens een voeding tussen waarbij ze niet zo denderend drinken.

Op verzoek voeden is geen optie met een tweeling, want dan ben ik de hele dag bezig. Ik moet dus de één wat geven als de ander wakker is.

Zodra ze wakker zijn hebben ze echt enorm honger, ze smakken dan en sabbelen aan hun truitje, hand, wat er ook in de buurt komt. Afleiden, even wachten is bij J. wel mogelijk maar R. zet een keel op zodat ik bang ben dat de buren het AMK bellen. laughcry

Het moeilijke is het feit dat het een tweeling is. Ik móet er iets van structuur inhouden, anders doe ik de hele dag niks anders dan flesjes geven en maken ze elkaar wakker.

Maargoed, rekken dus.

Ik dacht dat ik er gewoon een weg kon laten vallen 's nachts, maar er komt dus elke keer een uurtje tussen.

Maar waarom ga je dan rekken dan kun je toch gewoon beter 8 flessen blijven geven als dat goed gaat nu? Als J. dan ook toe is aan 7 flessen kunnen ze allbei gelijk over naar 7 flessen.
Rekken was trouwens bij mijn zoontje echt geen doen die bleef gewoon krijsen totdat die fles erin zat

Nouja omdat men ze dat 't moest scratch ...en omdat één flesje minder een heleboel zou schelen aangezien mijn man morgen weer gaat werken en ik er alleen voorsta.

Verder drinken ze nu echt flink grote flessen en hebben ze niet elke keer dorst, moeten we ze echt wakker schudden voor 't flesje dus ze zijn er ook wel aan toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Clapperdie zo 26 aug 2012 - 0:16

Maar je kan toch proberen om er eentje 's nachts weg te laten vallen? Als ze lekker blijft slapen is het toch goed?

edit; zo hebben wij het bij T. gedaan. Hij kreeg om 23:00 de laatste fles ongeveer en toen rond 07:00 uur. De fles van 03:00 uur was toen weg. En soms werd hij wel wakker maar dan kreeg hij zijn speentje en daar sliep hij gelijk op verder.


Laatst aangepast door Clapperdie op zo 26 aug 2012 - 0:17; in totaal 1 keer bewerkt
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  _Lana_ zo 26 aug 2012 - 0:17

Charlie schreef:
Tania schreef:
Charlie schreef:Ja, ze krijgen meer per voeding. Maar er zit ook wel eens een voeding tussen waarbij ze niet zo denderend drinken.

Op verzoek voeden is geen optie met een tweeling, want dan ben ik de hele dag bezig. Ik moet dus de één wat geven als de ander wakker is.

Zodra ze wakker zijn hebben ze echt enorm honger, ze smakken dan en sabbelen aan hun truitje, hand, wat er ook in de buurt komt. Afleiden, even wachten is bij J. wel mogelijk maar R. zet een keel op zodat ik bang ben dat de buren het AMK bellen. Hoe van 8 naa 7 voedingen? 394967

Het moeilijke is het feit dat het een tweeling is. Ik móet er iets van structuur inhouden, anders doe ik de hele dag niks anders dan flesjes geven en maken ze elkaar wakker.

Maargoed, rekken dus.

Ik dacht dat ik er gewoon een weg kon laten vallen 's nachts, maar er komt dus elke keer een uurtje tussen.

Maar waarom ga je dan rekken dan kun je toch gewoon beter 8 flessen blijven geven als dat goed gaat nu? Als J. dan ook toe is aan 7 flessen kunnen ze allbei gelijk over naar 7 flessen.
Rekken was trouwens bij mijn zoontje echt geen doen die bleef gewoon krijsen totdat die fles erin zat

Nouja omdat men ze dat 't moest scratch ...en omdat één flesje minder een heleboel zou schelen aangezien mijn man morgen weer gaat werken en ik er alleen voorsta.

Verder drinken ze nu echt flink grote flessen en hebben ze niet elke keer dorst, moeten we ze echt wakker schudden voor 't flesje dus ze zijn er ook wel aan toe.

Ik gaf borstvoeding en ik voedde wel op verzoek, maar dan op verzoek van de eerste die huilde zeg maar. Ze gaan echt vanzelf over op de 7 voedingen. En af en toe 'moest' ik ook wel een beetje rekken. Af en toe wel lastig, maar het wordt vanzelf minder.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  _Lana_ zo 26 aug 2012 - 0:18

Oh en die 8 voedingen zit 'm meestal toch in de nacht?
Toen wij ze niet meer wakker hoefden te maken, lieten ze daar vanzelf meer tijd tussen en toen ze 9 weken waren, sliepen ze de hele nacht door, dus dan kom je vanzelf op minder flessen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 0:24

Clapperdie schreef:Maar je kan toch proberen om er eentje 's nachts weg te laten vallen? Als ze lekker blijft slapen is het toch goed?

edit; zo hebben wij het bij T. gedaan. Hij kreeg om 23:00 de laatste fles ongeveer en toen rond 07:00 uur. De fles van 03:00 uur was toen weg. En soms werd hij wel wakker maar dan kreeg hij zijn speentje en daar sliep hij gelijk op verder.

Ja maar dat is 't m net. Eentje wegvallen werkt absoluut niet, dan zit er veel te veel tijd tussen.

Maar we hebben volgend schema uitgewerkt, dit ligt het dichtste bij de tijden waarop ze wakker worden en is er ééntje minder.

Ben benieuwd hoe dat gaat!


23.00
03.00
07.00
10.00
13.00
16.00
19.00

Dan hoef ik 's nachts maar één keer en kan mijn man 's ochtends voor het werk en 's avonds voor het slapen gaan helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Lejow zo 26 aug 2012 - 0:43

Dat is precies ons schema, maar dan alles een uurtje eerder smile
Zo ging het bij ons goed!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  _Lana_ zo 26 aug 2012 - 0:44

Maar je hoeft toch niet op een bepaalde tijd te voeden? Dat ritme komt vanzelf wel. Ik zou gewoon voeden wanneer de eerste wakker wordt. Eventueel ( dit deden en doen wij vanaf dat er echt een ritme inzat ) wel om 7.00 de wekker zetten, zodat je man nog even kan helpen en je een begin van de dag hebt en een beetje regelmaat. De rest van de dag zie je dan wel hoe het komt. En bijvoorbeeld de laatste fles ook standaard om 23.00 ( als ze niet om 22.00 nog gehad hebben natuurlijk Wink ).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 1:00

_Lana_ schreef:Maar je hoeft toch niet op een bepaalde tijd te voeden? Dat ritme komt vanzelf wel. Ik zou gewoon voeden wanneer de eerste wakker wordt. Eventueel ( dit deden en doen wij vanaf dat er echt een ritme inzat ) wel om 7.00 de wekker zetten, zodat je man nog even kan helpen en je een begin van de dag hebt en een beetje regelmaat. De rest van de dag zie je dan wel hoe het komt. En bijvoorbeeld de laatste fles ook standaard om 23.00 ( als ze niet om 22.00 nog gehad hebben natuurlijk Wink ).

Ik wil liever niet zien hoe het komt, ze hebben vanuit het ziekehuis een ritme meegekregen (waar ze echt excact op slapen) en ik wil toch als het maar een beetje kan dit ritme vasthouden, dan heb ik tussendoor nog even tijd voor andere dingen of weet ik dat ik bijvoorbeeld tussendoor even met ze naar de winkel kan in de wagen zonder dat ze wakker worden en huilen om de fles omdat ze honger hebben. Ze zijn perfect 'getimed' door het ziekenhuis en ik vind dat heel prettig.

Ik snap dat je mensjes niet kan timen, maar ik merk dat we daar allemaal baat bij hebben. Ik kan tussendoor bijv. ook nog even gaan liggen. Ik begrijp wel dat iedereen iets anders prettig vindt hoor! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Tania zo 26 aug 2012 - 1:05

Als ze al echt zo'n strak ritme hebben zou ik dat ook graag willen houden. Ik merk dat nu m'n dochter meer en meer in een ritme komt ik dat ook wel erg prettig vind. We wijken er heus wel is vanaf maar met twee kinderen (en vooral twee baby's natuurlijk) is een klein beetje voorspelbaarheid wel handig.
Ik zou je nieuwe schema dan gewoon proberen en als dat niet goed gaat kun je altijd nog terug.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  _Lana_ zo 26 aug 2012 - 1:24

Ja dat hadden wij ook hoor en dit heb ik ook proberen te doen en dat werkte ook het beste bij onze kindjes. Dat was wel een voordeel van het ziekenhuis, dat het ritme er hier ook inzat. Het ging bij ons ook vanzelf zo door. Maar ik bedoelde meer, als ze om de 3 uur drinken, dan maakt de tijd tocht niet direct uit?
Wij zetten de wekker om 7 uur en nu weet ik dat ze half 11/11 uur drinken en half 3/3 uur. Maar toen was het gewoon om de 3 uur ongeveer.

En voor de rest denk ik dat je het prima gaat doen, regelmaat werkt echt het allerbeste bij een tweeling. Daardoor had en heb ik ook echt redelijk veel tijd voor mezelf. Aan het begin ben je alleen vaak aan het voeden.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 1:25

Ik zou t lekker zo laten en wachten tot ze zelf een fles minder wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  moepie zo 26 aug 2012 - 2:17

Hier ook een redelijk vast ritme vanaf het begin (flesvoeding) en dat vind ik wel prettig hoor!
Hoeveel krijgen ze nu dan in de fles? Misschien kun je anders de laatste voeding voor de nacht (23.00 las ik geloof ik) wat meer geven, dan komen ze misschien inderdaad maar 1x?

Wij zijn in de kraamweek van 7 naar 8 voedingen gegaan en hebben s'nacht gerekt, dit hoefde eigenlijk maar een nacht toen ging het vanzelf.

Nu was ik afgelopen vrijdag op het cb en na aanleiding van zijn gewicht mocht hij naar 5x 150cc. Hij kreeg op dat moment nog 7 x 90 cc dus ik dacht ook, hoe doen we dat??
Thuis gelijk gekeken of hij ipv 3 nu 4 uur kon wachten op zijn voeding, hij sliep toch. En toen 120cc geven (150 gaat hij echt nog niet opmaken) dit ging goed. Sinds doen komt hij om de 4 uur en drinkt hij 6x 120. (de nacht overslaan lukt nog niet hoor)

Hopelijk gaat het bij jullie ook lukken. Succes!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  *Lookie* zo 26 aug 2012 - 7:28

Hier ging het ook vanzelf, hij kreeg minder snel behoefte aan een voeding en zo konden we het aantal geleidelijk wat minderen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe van 8 naa 7 voedingen? Empty Re: Hoe van 8 naa 7 voedingen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum